Proč byl Warcraft 3: Reforged průšvih? Může za to neschopné vedení i tlak na peníze
zdroj: Foto: Activision Blizzard

Proč byl Warcraft 3: Reforged průšvih? Může za to neschopné vedení i tlak na peníze

23. 7. 2021 13:02 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Loni v lednu vydala společnost Blizzard remake jedné z nejoblíbenějších strategií všech dob. Fanfáry kolem Warcraftu 3: Reforged ale rychle vystřídalo rozčarování, protože předělávka neobsahovala spoustu slibovaných vylepšení, a dokonce v ní chyběly i věci v originálu přítomné. Nejnovější článek Jasona Schreiera na serveru Bloomberg teď odhaluje okolnosti vývoje, v jejichž světle dává větší smysl, proč očekávaný remake dopadl tak neslavně.

zdroj: Vlastní

Když Blizzard Warcraft 3: Reforged oznamoval na BlizzConu 2018, snažil se ho hráčům prodat coby předělávku strategické klasiky. Finální verze byla nicméně rozbitá, prakticky se nedala hrát v multiplayeru a chyběl v ní kupříkladu přepracovaný dabing, ale taky klany nebo tabulky, které původní hra z roku 2002 měla. Vývojáři sice přislíbili, že hru opraví, ani rok a půl po vydání ale není v ideálním stavu.

Remake se nelíbil ani recenzentům, ani hráčům a vzedmutá vlna nevole byla tak velká, že vydavatel začal promptně vracet peníze. Otázkou ale zůstávalo, proč vůbec Blizzard, známý svým smyslem pro detail a přístupem k dokončování her, vydal natolik nehotový produkt.

Schreierova odpověď? Activision. Respektive problémy s vedením projektu a zároveň tlak na to, aby hra byla hotová co nejdřív a vydavatelství na její výrobu nemuselo vynaložit tolik peněz. Activision prý Blizzard nutil během vývoje Reforged upřednostnit větší projekty a na remaku šetřit, což má být symptomatické pro změny ve firemní kultuře, které se tam plíživě odehrály v posledních letech.

Za Warcraftem 3: Reforged stál tým nazývaný Classic Games, který začal poměrně ambiciózně – mezi lety 2017 a 2018 zvládl přepracovat původní scénář a znovu nahrát všechny dialogy. Bohužel byl ale tým poměrně malý a neorganizovaný, takže mu předělání jediné mise trvalo dlouhé měsíce.

Šéf týmu Rob Bridenbecker prý mezi podřízenými proslul nerealistickými deadliny, agresivním manažerským stylem a také tendencí vybírat si během náročných částí vývoje dovolenou. Oddělení zároveň částečně postihlo i masivní propouštění, ke kterému v Blizzardu došlo v únoru 2019.

Starší pracovníci týmu prý vedení často upozorňovali, že projekt je v katastrofálním stavu a rozhodně nestihne vyjít v avizovaný termín, manažeři ale varování ignorovali. Activision posléze Blizzardu zmenšil rozpočet a Reforged přišlo o některé slibované funkce včetně předělaného scénáře a dabingu.

Podle designéra původního Warcraftu 3, Davida Frieda, který se krátce podílel i na předělávce, prý není žádná náhoda, že jeden z trojice zakladatelů Mike Morhaime z firmy odešel jen týdny předtím, než se Reforged ukazoval na BlizzConu 2018.

Jeden z důvodů, proč se Activision rozhodl Warcraft 3: Reforged neodložit, ačkoliv na vydání nebyl připravený, bylo vracení peněz. Vydavatelé se prý báli, že budou muset hráčům vracet peníze za předobjednávky, pokud hru příliš odloží, a oni si ji posléze nebudou chtít kupovat znovu. Tyhle obavy jsou zpětným pohledem poměrně ironické, vzhledem k tomu, že se peníze nakonec stejně vracely, protože hráčům „překvapivě“ vadilo, že hra vyšla nedodělaná.

Zveřejněné informace spolu s čerstvě vybublaným skandálem ohledně toho, jak se v Activision Blizzard chovají k zaměstnankyním, nemalují zrovna pozitivní obrázek o jednom z někdejších nejoblíbenějších herních studií.

Nejnovější články