S Intelem na věčné časy a nikdy jinak
Grafická stránka hry byla až doteď značně limitovaná dnes už archaickým enginem BigWorld, z něhož však i tak dokázali tvůrci za těch osm let vymáčknout maximum. Zničitelnost prostředí vypůjčená od Havok enginu, který byl kdysi prvním adeptem na fungl nový kabát hry, HD modely tanků ani lepší textury však nakonec nestačily držet krok s technickým vývojem. Vyvstala nutnost vyvinout čerstvější technologii poplatnou požadavkům doby.
„Aktualizace 1.0 zlepšuje základní technologii hry a zavádí in-house vyvinutý Core engine,“ řekl Miloš Jeřábek, vývojový ředitel PC World of Tanks. „Díky tomu jsme nyní schopni zdokonalit nejen celou hru, ale také zajistit, aby World of Tanks byla v nadcházejících letech stále zábavnou a dokonalou hrou.“ Core engine se zdá být přesně tou kýženou odpovědí na daný problém, a dle herních ukázek a prvního testování opravdu demonstruje neskutečnou sílu a možnosti. Navíc od verze 1.0 bude s technologickým vývojem spolupracovat i samotný Intel.
„Společnost Intel se zavázala řídit technické inovace v herním byznysu,“ prohlásila Michelle Chuaprasert, ředitelka programů a iniciativ pro vztahy s vývojáři společnosti Intel Corporation. „Vylepšení, která společnost Wargaming v novém rozšíření World of Tanks představila, představují zcela novou generaci herních zážitků na PC.“
Vstup Intelu by měl nejen zajistit včasný přístup k čerstvým inovacím, ale zároveň i otevřít cestu kvalitní optimalizaci. Koneckonců právě ta je jedním z marketingových lákadel aktuální verze hry. Core engine se postará, aby si hru zahrál bez problémů úplně každý, jak majitelé futuristických systémů schopných řídit vesmírné mise, tak kancelářských dědečků s integrovanými kartami. Jinými slovy, pokud jste WoT rozchodili doteď, zahrajete si ho i nyní. A co víc, možná i s vyššími FPS.
zdroj: Archiv
Tanky pro všechny
Hra krom nové várky dynamických světel, stínů, textur a nejrůznějších environmentálních efektů, díky nimž značně prokoukla, přichází s kompletně přepracovanou sadou map. Ty nejenže prošly zásadním vizuálním faceliftem, díky nimž řadu z nich pomalu nepoznáte, ale mění značnou měrou taky hratelnost. Terén a reliéf krajiny byly leckde přetvořeny tak, aby odpovídaly častým požadavkům komunity s důrazem na větší férovost a vybalancovanost.
K tomu rovněž směřuje nové rozmístění budov a ostatních objektů. K 29 přepracovaným mapám navíc přibyla i jedna zbrusu nová – Glacier. Ta, jak už název napovídá, přenese hráče do ledovcové polární arény, která je poseta zavátými vraky ztroskotaných lodí uvízlých v ledu. Led zde navíc neplní jen kosmetickou úlohu. Pod těžšími pancéři se snadno prolomí, což s sebou přináší vítaný taktický prvek.
Aby toho nebylo málo, hra zároveň získala i zbrusu nový dynamický hudební doprovod. A nejde přitom jen o nějakou hrstku opakujících se melodií. Plnohodnotný atmosférický soundtrack má teď každá mapa svůj vlastní. Kompletní výčet momentálně dává dohromady úctyhodných 61 skladeb, které si můžete naposlouchat například zde. Ve Wargamingu jsou na něj dokonce tak pyšní, že jej vydávají i samostatně pod taktovkou Sony Entertainment. Díky tomu bude k mání zdarma na všech myslitelných hudebních platformách.
Verze 1.0 je jen začátkem velkého tankového obrození. V nejbližších aktualizacích se můžeme těšit na postupně větší počet zničitelných objektů a taky na speciální utilitku, která vám umožní hru optimalizovat přímo na míru vašemu stroji, protože Wargaming je toho názoru, že jejich hru by si měl zahrát opravdu každý.