Mount & Blade II: Bannerlord se blíží do cílové rovinky
zdroj: tisková zpráva

Mount & Blade II: Bannerlord se blíží do cílové rovinky

16. 7. 2018 17:00 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Na oznámení data vydání Mount & Blade II: Bannerlord čeká obrovská spousta fanoušků jako na smilování. To sice stále nepřichází, ale jeden z tvůrců prozradil informaci o aktuálním stavu vývoje, která lahodí našim uším. Kromě toho se dozvídáme nové informace o mapě světa a návštěvách měst.

Programátor umělé inteligence Ozan Gümüş byl v jednom ze série rozhovorů s vývojáři stejně jako ostatní dotázán, co je běžnou náplní jeho pracovního dne. Jeho odpověď v podobě tučného odstavce popisuje propojenost prakticky všeho se vším. Vesnice produkuje jídlo, to přepravuje vesničan do města, tam ho jedí měšťané, kteří platí daně, vesničana mohou na cestě přepadnout, takže jídlo nebude, lidé budou nespokojení a tak dále.

Zajistit přirozeně působící umělou inteligenci celého herního světa asi nebude práce na pár týdnů ani měsíců, ale jak se zdá, tu největší porci už mají z krku: „Převážná část kódování simulace je již dokončená, proto nyní trávím většinu svého času opravováním chyb, na které mě upozorňuje náš QA tým (kontrola kvality).“

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: tisková zpráva

Ještě tedy není zdaleka hotovo, ale je to dobré znamení. Ostatní dotazovaní vývojáři se stále věnují například tvorbě některých animací, designování brnění apod., ale herní jádro by mělo být blízko svému dokončení.

Mezi rozhovory s vývojáři se objevily ještě dva blogy o přehledové mapě a městech. Na mapě je asi nejzajímavější to, že každá usedlost je do ní zakomponovaná ručně a má tak svůj vlastní design. Hráč prý bude schopný již z dálky poznat, o jaký hrad se jedná, bude-li mu dobře sloužit paměť.

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: tisková zpráva

V předchozích dílech se mapa osazovala pomocí textového souboru se souřadnicemi, což nezní zrovna pohodlně. Ale nový engine tvůrcům dovoluje pracovat přímo na mapě a vytvořit tak opravdu nádherné scenérie se stavbami logicky pasujícími do krajiny. Stejné nástroje budou poskytnuty moderské komunitě.

Navigace ve městech také doznala pozitivních změn. Nyní už vůbec nemusíte pobíhat po svých, abyste zařídili, co potřebujete. Všechno důležité najdete na obrazovce města rozdělené do kategorií podle budov. V pravém horním rohu pak najdete důležité postavy, se kterými byste se mohli chtít setkat. Pokud preferujete procházku po městě s návštěvou kováře namísto klikání v menu, nebojte, stále můžete.

Menu města přitom není samostatnou instancí, ale pouhým vyskakovacím oknem na mapě. Díky tomu máte stále přístup do inventáře ke správě vaší posádky, což by mohlo urychlit váš zdejší pobyt. A to je prozatím vše. Další informace bychom se měli dozvědět koncem srpna, kdy TaleWorlds dotáhnou Mount & Blade II: Bannerlord na Gamescom. Snad tam naši vyslanci něco zjistí.

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: tisková zpráva

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: tisková zpráva

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články