Tvůrci na blogu Mount & Blade II: Bannerlord vysvětlují, proč byste se měli bát Říše
zdroj: Archiv

Tvůrci na blogu Mount & Blade II: Bannerlord vysvětlují, proč byste se měli bát Říše

19. 2. 2018 12:55 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Říše je v podstatě nejmocnějším národem v chystaném nástupci Mount & Blade. Nebrání jí v tom ani fakt, že je rozdělena na tři státní celky – Severní, Jižní a Západní Říši. TaleWorlds se rozhodli představit tento centrální kus pevniny z hlediska historie i současného herního stavu.

Říše byla původně jen jedním z mnoha kmenů žijících na kontinentu. Z nějakého důvodu začala s lehkostí pohlcovat okolní národy, které nemohly než souhlasit s přidáním se do konfederace městských států. Už se neví, zda kmenu pomohlo v expanzi štěstí, nebo zda byl hrůzostrašnější než všechny ostatní, ale o jeho moci nebylo pochyb.

Jenže spolykání tolika různých kmenů nevyhnutelně vedlo k vnitřním sporům. V národě inspirovaném byzantskou říší propukla občanská válka, která se táhla napříč věky. Ani jednotliví vladaři nebyli bez chyb. Slavný generál Arenicos se sice zasloužil o silné vojsko, odstranění korupce a zbytečných soudců, ale nebyl s to najít si následovníka. Jeho vlastní dcera mu nebyla dost dobrá, protože nesdílela jeho ideály. Nikoho nenašel ani v řadách senátu, ani v řadách armády. Jeho smrt tak vedla k dalšímu rozdělení občanů a dalším válkám.

zdroj: Archiv

Převyprávět zde celou historii nemá smysl. Pokud ovládáte angličtinu, ponořte se do několika hutných odstavců v prvním ze dvou blogových příspěvků. Druhý blogový článek je přeci jen o něco důležitější pro samotnou hru, protože řeší vojenskou stránku Říše.

Vojsko je v tomto případě složené z různých typů jednotek, ale jedna jim přeci jen dominuje – takzvaní katafrakti. Katafrakt byl jezdec v plné zbroji, jehož koni čouhaly z brnění jen nohy. Jezdec byl obvykle vybaven šavlí, kopím nebo palicí na dlouhé tyči. Když pak taková kavalérie najela do nepřátelské armády, mělo to drtivý dopad na morálku soupeře.

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: Archiv

S tím počítá i herní systém, který vám dovolí různé taktiky s použitím této těžké, ale i střední a lehké kavalérie a pěchoty. Jediný způsob, jak katafrakty vyvést z míry, je soustředěná salva šípů. To však platí pouze tehdy, když nedisponují štíty. Jinak proti jejich kopím a drtivým palicím nemáte moc šancí.

Blog dál řeší bohatství země a její obyvatele. Ve středu Říše se mají všichni pochopitelně nejlíp, což je ve městech naznačeno vyšším počtem workshopů a v případě hradů honosnými hradbami. Říše je obecně nejvyspělejším národem v Mount & Blade II: Bannerlord, ale čím víc se blížíte k hranicím, tím víc je znát vliv okolních států. Zdejší válečníci chtě nechtě přejímají způsoby sousedních kmenů, i když zůstávají věrni Říši. To se projevuje třeba v používaných zbraních nebo v dávání přednosti krveprolití před civilizovaným soudem.

Stát na straně Říše by mohla být slušná výhoda oproti ostatním národům. Naopak stát proti Říši bude pořádná výzva, ne-li ta největší ve hře. Jako v případě každého článku musím i tento zakončit slovy: „Mount & Blade II: Bannerlord stále nemá stanovené datum vydání.“

Nejnovější články