Jejich jízdní lučištníci budou smrtící na dálku i na bližší vzdálenosti, ale tvůrci si jsou velice dobře vědomi výzvy, před jakou stojí. Sami na webu píší, že podobné jednotky jsou ve spoustě her nevybalancované, a to oběma směry. Buď jsou příliš silné, nebo mají tolik slabých stránek, že se vám je do boje sotva vyplatí posílat. Tím trochu trpěli Khergiti v nemodované verzi jedničky. Ani jejich nejtěžší jízda neměla moc šancí při střetu se Swády či obléhání a samotní jízdní lučištníci prostě přestali být od určité fáze efektivní.
Tvůrci se tak snaží trefit balanc tak, aby bylo zábavné lučištníkům na koních, jak velet, tak za ně bojovat. Co se týče samotné inspirace pro Chuzaitský chanát, čerpali vývojáři především ze stepních národů střední Asie.
Největší vliv tu tak měli Mongolové, ale najdete zde také menší či větší zdroje inspirace i u regionálních mocností jakými byli například Avaři, Turkuti, Kypčaci a Chazaři. Vzhledem ke kočovnému základu národa, z jehož čelních představitelů se nakonec stali králové, u nich najdete poměrně pestré kulturní pozadí – převzali totiž spoustu aspektů národů, které si na svých výpravách podmanili.
Příliš mnoho herních detialů jsme tak k Chuzaitskému chanátu zatím nedostali, ale dočkáme se jich snad brzy. Zájemci o několik dalších drobků příběhového pozadí frakce, nechť zavítají na oficiální web hry, kde vývojáři na ploše několika odstavců popustili uzdu fantazii a zároveň se, podobně jako u jiných frakcí, inspirovali v reálné historii. Stejně tak hráči předchozích dílů mohou odhadovat, jak moc se předkové jejich známých národů budou podobat potomkům.