Trilogie Dark Souls je uzavřena, a pokud můžeme věřit slovům Hidetaky Mijazakiho, FromSoftware už nemá v plánu se k ní vracet. Království Lordran, Drangleic i Lothric vystřídal gotický Yharnam v Bloodborne, následně feudální Japonsko v Sekiru a i chystaný projekt Elden Ring má nabídnout zbrusu nové zasazení.
Bohaté mytologii Dark Souls se ovšem dále věnují tvůrci modifikací a skrz svá díla ji sami rozšiřují. V minulosti jsme se dočkali masivního přísunu obsahu v podobě modu Daughters of Ash a jeho autor Grimrukh nyní chystá podobně ambiciózní projekt Nightfall.
Ten má být plnohodnotným pokračováním příběhu prvního dílu trilogie. Autoři neimplementují žádné nové assety, herní svět bude poskládán ze stávajících prvků a výrazně pozměněn. Totéž platí pro nepřátele a bossy, které v rámci průchodu potkáme.
Zdaleka největší změnou prošla samotná hratelnost a herní mechanismy. Soubojový systém je nyní mnohem rychlejší, protagonista může využívat bleskový dash pro úhybné manévrování i pro překonávání rozličných překážek, jako je třeba láva.
Autoři modifikace mají dle svých slov přístup k širokému ansámblu talentovaných herců, Nightfall se tedy bude pyšnit i vlastním dabingem. A už z ukázky to vypadá, že se kvalitou zpracování velmi blíží originálu.
Zatím není jasné, kdy bude mod hotový a přístupný veřejnosti. V tuto chvíli si můžete pustit alespoň osmnáctiminutové video, díky němuž například zjistíte, že se děj odehrává těsně po konci jedničky. Navštívíte nějaké ty staré známé lokace v novém hávu a vychutnat si můžete i zmar ze souboje s bossem.