V úterý to vypuklo. Jihokorejské MMORPG Lost Ark po třech letech opustilo svou domovinu a otevřelo se všem těm, kteří byli ochotní zakoupit si founder’s pack. S příchodem víkendu a drobným odkladem z pátku na sobotu už vyšlo se svým free-to-play modelem pro celý svět.
Z Lost Ark se okamžitě stal obrovský hit a den co den padaly rekordy v počtu souběžně hrajících hráčů. Přes první víkend, tedy očekávatelně v jednom z nejsilnějších období po vydání, pak padl jeden z nejvyšších možných milníků.
Lost Ark na Steamu v jednu chvíli hrálo více než 1,3 milionu hráčů, čímž se akční MMORPG stalo teprve čtvrtou hrou v historii Steamu, která pokořila hranici jednoho milionu současně hrajících lidí. Toto maximum zároveň posunulo Lost Ark na druhou příčku žebříčku nejúspěšnějších her z tohoto hlediska, protože tím hra porazila jak Counter-Strike: Global Offensive, tak i Dota 2. Na kralující PUBG s více než třemi miliony souběžných hráčů ale ještě ani zdaleka nesahá.
V době psaní článku šlo navíc o nejhranější hru na Steamu. Se svým půlmilionem aktivních hráčů o pár tisíc překonávala Counter-Strike, ale než jsem text stihl dopsat, CSko se zase ujalo vedení s 623 tisíci hráči oproti 620 tisícům hráčů Lost Arku.
Obrovský zájem hráčů byl o víkendu zřejmý. Kdo se do hry pokoušel připojit, ten si počkal ve frontě. Všechny servery praskaly ve švech a sám jsem v jednu chvíli nevěřícně koukal na své pětimístné pořadové číslo. Dnes už je situace jiná, příznivější, když se mi do hry podařilo připojit okamžitě. Tak snad už bude hraní Lost Ark jedině pohodlnější.