Společnost Unity v posledních měsících zažívá poněkud divoké období, které vyvrcholilo kontroverzními plány zpoplatnit každou instalaci hry běžící na jejím enginu. Kvůli velké nevoli se firma nakonec rozhodla změny výrazně přehodnotit a nabídnout smířlivější podmínky. Jak to ale vypadá, jednalo se o poslední hřebíček do rakve generálního ředitele, prezidenta, předsedy a člena představenstva Johna Riccitiella, který s okamžitou platností ve své funkci končí.
Zprávu potvrdila přímo samotná společnost Unity, která uvedla, že prozatímním prezidentem a ředitelem bude James Whitehurst, bývalý prezident firmy IBM. Do role nového předsedy představenstva byl jmenován Roelof Botha. Riccitiello bude celku i nadále poskytovat poradenství, aby zajistil hladký přechod nového vedení. Představenstvo mezitím už zahájilo proces hledání stálého generálního ředitele.
„Bylo mi ctí vést společnost Unity téměř deset let a sloužit našim zaměstnancům, zákazníkům, vývojářům a partnerům, kteří se podíleli na růstu společnosti. Těším se na podporu společnosti Unity při této změně a na sledování jejích budoucích úspěchů,“ uvedl Riccitiello.
I když je možné odchod spojovat s nejnovějším debaklem, rozhodně se nejednalo o jediný přešlap, který se ve spojení s Riccitiellem stal. Vzpomenout lze třeba na minulý rok, během něhož Unity koupilo izraelskou monetizační platformu IronSource, která vyvíjela malware. V návaznosti na to stihl Riccitiello urazit vývojáře, jež označil za „zas*ané idioty“. Za to se sice omluvil, ale pozitivní dojem rozhodně nezanechal.
Podobným přešlapům se nevyhnul ani v dobách, kdy působil jako generální ředitel společnosti EA. Velice se zaměřoval na monetizaci her, kdy vývojáře označil jako „k smrti nudné“, protože své hry neustále prodávali za 50 či 60 dolarů. Současně „vtipkoval“ o tom, že by hráči Battlefieldu měli platit za každé přebití zbraně (děkujeme webu Gamedeveloper).
Na druhou stranu se mu za dobu působení v Unity povedlo udělat i několik zajímavých a pozitivních kroků, především ve prospěch firmy. V roce 2020 například úspěšně vstoupila na akciový trh, zatímco v roce 2021 za téměř 38 miliard korun získala divizi společnosti Weta Digital (dnes Wētā FX) zabývající se vývojem VFX nástrojů.