Dragon Age 4 opouští výkonný producent. Vývoj hry ani zdaleka není u konce
zdroj: BioWare

Dragon Age 4 opouští výkonný producent. Vývoj hry ani zdaleka není u konce

24. 2. 2022 14:00 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Příští díl fantasy série Dragon Age je podle nejnovějšího článku na blogu studia BioWare zhruba v polovině svého vývoje. Generální manažer Gary McKay tamtéž zároveň oznámil odchod dalšího klíčového pracovníka, výkonného producenta Christiana Daileyho, ovšem s ujištěním, že vývoj běží hladce a šéfují mu neméně schopní veteráni.

Načasování je v tomto případě poměrně zajímavé: Minulý týden jsme psali o vyjádření herního redaktora Jeffa Grubba, který prohlásil, že Dragon Age 4 dorazí asi za 18 měsíců a vývoj hry postupuje dobře. Později se opravil, že tím myslel, že dorazí nejdříve za 18 měsíců.

V článku na blogu se žádné konkrétní termíny neobjevují, na druhou stranu v něm McKay naznačuje vývojovou strukturu a jednotlivé fáze: Po konceptuální a předprodukční následuje samotná produkce (kde se Dragon Age 4 nachází teď), během které vznikají alfa a beta verze.

Předprodukční fáze v případě nadcházejícího Dragon Age skončila loni a nyní v BioWare pilně pracují primárně na obsahové stránce hry, ať už jde o prostředí, postavy, hratelnost, scénář, či animace.

Co se týče odchozího Christiana Daileyho, do firmy přišel z Blizzardu v roce 2018, aby pracoval na Anthem v austinské pobočce. Pozici producenta Dragon Age nicméně opustil již před časem a o jeho dalším kariérním směřování nemáme další informace. Není to ale jediná změna, s kterou se tým musel popasovat.

Produkci nově šéfuje Mac Walters, který v BioWare začínal coby scenárista v dobách Jade Empire a nejčerstvěji řídil vývoj Mass Effect Legendary Edition. Šéfkou vývoje se stává posila z manažerských pozic EA, Corrine Busche, a řídit ho bude Benoit Houle, který pracoval na všech dosavadních dílech série Dragon Age.

Na čtvrtém díle se v BioWare začalo pracovat v roce 2017, kdy vznikly první návrhy scénáře. Od oznámení o rok později ale projekt potkalo několik restartů i zásadních obratů. Po neúspěchu multiplayerového Anthem se tvůrci rozhodli vrátit k RPG kořenům se zaměřením na singleplayer.

Blogový příspěvek uzavírá zmínka o připravovaném pokračování Mass Effectu, které studio odhalilo předloni krátkým teaserem. Tým veteránů i nových talentů vede Mike Gamble, projekt si momentálně prochází fází mnoha prototypů. McKay upozorňuje, že vývoj AAA her zabere spoustu času, a ačkoliv by je fanoušci rádi hráli raději dřív než později, prioritou BioWare musí být kvalita – a té trvá dosáhnout.

Nejnovější články