Vítejte u další novinky o pravděpodobně nejambicióznějším videoherním projektu historie jménem Star Citizen. Ale nebojte, svět je v pořádku. Hra je stále v nekonečném vývoji a datum vydání plné verze neznámé. Vzdálené vydání však neznamená, že by nešlo o výdělečný podnik. Studiu se nedávno povedlo překročit hranici 800 milionů vybraných dolarů, tedy zhruba 17,7 miliard korun.
Posledního podobného milníku se dosáhlo vloni v květnu, kdy se úspěšně odškrtla hranice 700 milionů. Znamená to, že se za dalších 11 měsíců vybralo dalších 100 milionů, což je samo o sobě suma, za kterou by se jiná studia rozhodně nezlobila.
zdroj: robertsspaceindustries.com
Těžce vydělané dolary se od zájemců daří vybírat skrze drahé lodě a jiné balíčky, jež si mohou zakoupit do alfa verze. Ostatně si vzpomeňte na to, jak v lednu minulého roku jste si mohli pořídit megalomanský bundle s vesmírnými plavidly a dalšími doplňky za lidových 1,3 milionu korun. Ano, tvůrci se toho rozhodně nebojí.
Na druhou stranu je třeba dodat, že se na zmíněné alfa verzi pečlivě pracuje a dostává pravidelné aktualizace. Je ovšem trochu humorné, že cesta do vesmíru měla původně začít už v roce 2014. Plány studia Cloud Imperium Games se však nezměrně nafoukly ambicemi, čímž se vývoj dostal do kolotoče, z něhož evidentně není úniku.
Když už jsme u toho vzpomínání, zmiňme, že původní crowdfundingová kampaň na Kickstarteru proběhla už v roce 2012. V jejím průběhu se povedlo vybrat přes 2,1 milionu dolarů, což je pouhým drobkem aktuální částky.
Cílová rovinka se ale už dost možná blíží. Šéf vývoje Chris Roberts na loňském CitizenConu zmínil, že příběhová část Squadron 42 (30 až 40 hodin obsahu) by měla vyjít někdy v průběhu roku 2026. Po obsahové stránce je údajně hotová a aktuálně se tým zaměřuje na odladění výkonu. Tak týmu držme palce, ať už brzo vyletíme ke hvězdám za doprovodu Henryho Cavilla, Marka Hamilla, Garyho Oldmana a Sophie Wu.