Change nabídne netradičního hrdinu - jako bezdomovec se snažíte přežít v náhodně generovaném městě
zdroj: tisková zpráva

Change nabídne netradičního hrdinu - jako bezdomovec se snažíte přežít v náhodně generovaném městě

17. 5. 2017 14:54 | Novinky | autor: Adam Homola |

Náhodně generovaných survival her s rogue-like prvky bychom na Steamu našli hromadu, nicméně her s bezdomovcem v hlavní roli už tolik není. Na mysl hned přijde česká Hobo: Tough Life a nově oznámená zahraniční Change jí bude dělat ještě letos konkurenta. Jestliže na Kickstarteru všechno klapne tak, jak si to vývojáři z Delve Interactive představují, zahrajete si na bezdomovce už za pár měsíců.

Change má totiž vyjít už v srpnu tohoto roku na mobilní platformy a PC, kde chce nabídnout velké, náhodně generované město. V něm budete moct hledat odpověď na otázku: „Co bych dělal, kdybych byl bezdomovcem?“ Ve hře nebudete přes bezdomovce skákat na skateboardu jako v THPS 2, ale prostě se snažíte v kůži jednoho z nich přežít. Přežít počasí, nedostatek jídla a vůbec celý okolní svět, který vám nemusí být vždy nakloněn.

zdroj: 20th Century Fox

Počítat můžete s činnostmi, které byste od bezdomovce očekávali: na svou obživu si musíte vydělat hraním na kytaru, žebráním, nebo regulérní prací. Jenže ne každý zaměstná nevzhledného chudáka z ulice, a ne každá firma zrovna nabírá. Útěchu můžete hledat alespoň ve společnících, mezi kterými najdete třeba i pejska. Když vás odmítnou v práci a nikdo vám na ulici nedá drobáky, můžete svého čtyřnohého kamaráda pohladit a vědět, že vás má alespoň někdo rád.

Taktiku svého přežití tak přizpůsobujete nejen aktuální finanční situaci, práci a ostatním lidem, ale také počasí. Ve sněhové vánici nebo hustém dešti bude žebrání na ulicích náhodně generovaného města mnohem těžší.

Delve Interactive vybírají na Change peníze na Kickstarteru, přičemž v tuto chvíli nemají ještě ani tisíc liber. Cílem jsou ale pouhé tři tisíce liber a sami tvůrci si jsou vědomi, že jde o téma natolik specifické a okrajové, že může oslovit nejspíš jen velmi úzce zaměřenou cílovou skupinu. S tím do celého vývoje také jdou a sami od Change nečekají nějakou velkou komerční pecku.

Change zdroj: tisková zpráva

Change je poměrně specifická i svým rozsahem. Na jednu stranu nabízí rogue-like prvky a „nekonečné“ náhodně generované město, ovšem na stranu druhou nenajdete na Kickstarteru žádné dodatečné cíle. „Design hry je hotový. Jakékoliv další přidávání věcí, nebo rozšiřování hry na bázi množství vybraných peněz, by design jen zakalilo,“ napsali tvůrci na Kickstarteru.

Za jediný, ovšem nijak pevně stanovený dodatečný cíl můžeme považovat případný port hry na konzole. Jestliže se podaří vybrat dostatečné množství peněz, mohla by se Change objevit i na konzolích. Prozatím se ale počítá jen s PC, Androidem a iOS a to už na srpen letošního roku. Pokud se vám Change líbí, ale pořád váháte, můžete se podívat na demoverzi, kterou stáhnete odsud.

Nejnovější články