CD Projekt prozradil tajemství kvality svých questů. 90 procent nápadů vyhazuje
zdroj: tisková zpráva

CD Projekt prozradil tajemství kvality svých questů. 90 procent nápadů vyhazuje

25. 3. 2024 10:30 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Velká RPG od CD Projektu jsou populární a oceňovaná především pro atmosféru světa, ve kterém se můžete na dlouhé hodiny ztratit a namísto pokračování v hlavní dějové linii prožívat malé příběhy v zapadlých končinách Skellige, případně zaplivaných bočních uličkách Night City. 

Zatímco v mnoha ostatních hrách působí vedlejší úkoly jako pouhá výplň, v případě CD Projektu jsou často tím nejlepším. Hlavní designér questů Pavel Sasko se v rámci rozhovoru pro PC Gamer rozpovídal o důvodech, proč se týmu daří udržovat kvalitu vedlejšího obsahu na tak vysoké úrovni. A jsou relativně prosté.

Sasko zkrátka říká, že ačkoli se různých návrhů schází velké množství, jsou podrobovány pečlivému zkoumání a do finální hry se dostanou jen ty nejlepší. Jemné síto eliminuje balast do té míry, že dobrému designérovi údajně projde mezi 5 až 10 procenty nápadů. Desetiprocentní úspěšnosti dosahují přitom jen ti nejlepší v týmu.

„Dělám to tak, že designérům vytvořím seznam témat a motivů, na které se mají zaměřit, a chci, aby mi vypracovali návrh. Dokáží jich vytvořit 5, 10, 20 denně. Optimální je, když má návrh čtyři věty,“ dodává Sasko.

Dle jeho zkušeností mají i nejlepší designéři hromadu špatných nápadů, neubrání se jim nikdo. S úsměvem navíc říká, že dobrý vedlejší obsah se dá dělat i bez větších zásahů do rozpočtu. Když se dívá na nejpopulárnější a podle hráčů nejlepší questy, z velké části nejde o drahé nebo náročné záležitosti. Důležitý je chytrý přístup a schopnost pracovat s omezeními.

CD Projekt momentálně pracuje na novém pokračování série Zaklínač, které je momentálně v předprodukční fázi a na rozdíl od svých předchůdců nebude používat vlastní engine, nýbrž Unreal páté generace. Má jít o počátek nové AAA trilogie. Kromě toho už tým oznámil i nástupce Cyberpunku 2077, remake prvního Zaklínače a další hru z univerza Andrzeje Sapkowského, na které pracuje studio The Molasses Flood.

Nejnovější články