Akční roguelike RPG Dark Devotion vypadá jako temnější, pomalejší Dead Cells
zdroj: tisková zpráva

Akční roguelike RPG Dark Devotion vypadá jako temnější, pomalejší Dead Cells

18. 4. 2019 13:30 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Ať už je řadíte do kategorie souls-like, roguelike a/nebo castlevania, novodobá plošinovková akční RPG umí překvapit kvalitou svého zpracování a návykovostí. Dead Cells je jedním z nejlepších příkladů hry spadající do výše zmíněných subžánrů, která všem vytřela zrak. A Dark Devotion by ji klidně mohla následovat. Stylizací a tempem je blíž Dark Souls, příběh bere o něco vážněji a má ho na rozdávání. To je jen pár z mnoha lákadel.

Základ není nijak originální. Ocitáte s v rozlehlém chrámu, který má největší slávu za sebou. V jeho útrobách vidíte sotva pár kroků před sebe, což je mnohdy výhoda. Nemusíte svůj zrak upírat na ohavné bytosti, které se bezcílně šourají jeho chodbami. Ale musíte je zabít.

Dark Devotion je prostě akční RPG, ve kterém se zabíjením monster (a vystavování se tak snadno docílitelné smrti) dostáváte k lepšímu vybavení a zvyšujete tak svou šanci na splnění úkolů s tučnými odměnami.

Ale nic není zadarmo a chybami se člověk učí. Nejprve musíte dostat mečem po hlavě, abyste příště věděli, jak takový úder vykrýt. Někdy pomůže štít, jindy dobře načasovaný kotoul, případně magická aura. K nejrůznějším pokladům, ať už padajícím z nepřátel nebo důmyslně skrytých truhel, patří zbraně na blízko i dálku, kouzla, požehnání a další vybavení vašeho templáře.

zdroj: Archiv

Avšak v temných koutech ruin na vás čekají i prokletí a nemoci a snadno přijdete ke zraněním, která se hned tak nezahojí. Smrt je zde na denním pořádku a připraví vás o veškerý loot. Ale nevrátíte se úplně na začátek. Už budete zběhlejší v boji s některými nepřáteli a pokud jste při svém průchodu narazili na kamenné desky, trvale jste si zvýšili některý z atributů.

Zároveň se můžete okamžitě teleportovat do libovolného vámi aktivovaného portálu a ušetřit si tak desáté, dvacáté, třicáté opakování úvodních částí chrámového labyrintu. A teď pozor. Jak bývá u podobných her zvykem, o znovuhratelnost se stará procedurální generování. To ale není případ Dark Devotion.

Spletité chodby chrámu, jehož historii odhalujete mnoha a mnoha způsoby, jsou pevně dané tak, jak je navrhli vývojáři. Nechtěli nic ponechat náhodě. Chtěli, aby se hráč naučil, kam vede která chodba a mohl tak počítat s tím, co v ní najde.

Další porci zajímavých informací naleznete v delším videu z hraní výše a pokud vás Dark Devotion zaujme, můžete si ji pořídit na PC 25. dubna (žádný early access). Hra je plánovaná i pro PlayStation 4 a Xbox One, ale tam dorazí později.

Nejnovější články