The Thing - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

The Thing - návod 2.část

18. 12. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu návodu na výborný survival-horor The Thing se vydáme do tajné podzemní laboratoře, kde potkáte několik nových exemplářů Věci. Jako bonus si zde navíc můžete stáhnout češtinu od Mrazíka.

Autor: Musli
Publikováno: 18.prosince 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Cítíte ve vzduchu ten zápach škvařícího se masa? Hnilobný smrad vznikající buněčným rozkladem? Nezaměnitelný puch z lidské krve? Pokud jste alespoň na jednu z těchto otázek odpověděli kladně, mám důvodné podezření, že jste se stali svědky nebo přímo aktéry nějakého násilného trestného činu. Ovšem vzhledem k tomu, že jsem se právě vrátil z návštěvy bizardně odporného světa The Thing, napadají mne ještě jiné myšlenky. Možná jste zabloudili kdesi hluboko na severu. Na místě, kde teplota zřídkakdy stoupne nad čtyřicet stupňů pod nulou. Třeba vám strach zparalyzoval údy natolik, že nejste schopni pokračovat dál.

Ať už je pravda jakákoliv, máme pro vás elegantní řešení šlamastiky zvané The Thing (recenze), která se v současné době začíná prodávat i u nás. Od tohoto týdne je navíc z webu GameStaru k dispozici Mrazíkova čeština, která vám za cenu jen 300kb downloadu tuto skvělou hru ještě více zpříjemní.

Zabitím slizkého bosse, kterým končila první část kompletního návodu jste si otevřeli vchod do tajné podzemní laboratoře. Jak brzy poznáte, toto místečko je ještě atraktivnější než horní část základny a potkáte zde několik nových exemplářů věci. Vypněte si nervový chip, abyste z tohoto pekla zbytečně nepřišli k psychické újmě a jdeme na věc!

 Level 5a - Pyron Sub Alpha
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po kratičké cestě větrací šachtou skončíte uvnitř solidně oplechované místnosti. Neztrácejte čas studiem nového prostředí a vydejte se vlevo. Skončíte v chodbě ohraničené třemi dveřmi. Podívejte se, jaké radosti vás za nimi čekají a opište si jejich čísla. Vraťte se zpět na místo svého „přistání“ a vydejte se opačným směrem. Zničte větrací šachty, čímž omezíte rojení hopsalů. Připravte si hasičák a vstupte do levých dveří. Uvnitř bleskově rozstřelte sud v pravé části a s hasičákem v ruce přeběhněte do malé místnůstky. Cestou si foukejte pod nohy ať si neupálíte prstíky. V místnosti seberte munici do MP5tky, balíček s medicínou, kanystr benzínu a hasicí přístroj. Nyní projděte dveřmi naproti a pak se vydejte dalšími po levé straně. Na konci chodby budete mít jedinou možnost a to protáhnout se levými dveřmi do řídící místnosti (obrázek). Zde objevíte kromě spousty kamer také PC a hlavně ukládací bod!

Po bezpečném uložení pozice zaměřte svojí pozornost na PC a vytáhněte z něj přístupový kód. Podívejte se na očíslované spínače dveří a aktivujte čtyřku. Vyjděte ven z místnosti, otevřete dveře naproti (heslo jste získali z počítače) a pokračujte chodbou dolů. V menším bludišti musíte najít důležitý hydraulický spínač. Stačí, když se budete držet stále pravé stěny a po chvilce k němu dojdete. Na místě zabijte zrůdu, přehoďte páku (obrázek) a vraťte se zpět do řídící místnosti. Zde aktivujte spínače číslo jedna (Prep Lab), dvě a nakonec tři. Vydejte se směrem k nově otevřeným dveřím a zabijte další nechutnost. V místnostech seberte krevní test, kanystry s benzínem a další fajn věci. S novým vybavením vstupte do Prep Lab, otočte se vlevo a projděte do další úrovně.

 Level 5a - Pyron Sub Beta
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak vidíte, úkolem této mise je najít doktora Faradaye a zjistit, o co tu vlastně jde. Projděte halou a zabijte skupinku silně nepřátelských věcí. Po boji si můžete vylepšit kondici balíčky léčiva, které naleznete v krabici na stěně. Krom toho můžete ze stolu sebrat krevní test. Po rozebraní proviantu se vydejte do levých dveří, za nimiž objevíte Price (obrázek). Dozvíte se, že jsou jeho muži v nebezpečí, zavřeni v testovacích komnatách. Poberte granáty na stole a spolu s Pricem se vydejte do hlavní místnosti. Jděte do pravých dveří a s Priceovou pomocí překonejte porouchanou krabici. Uvnitř naleznete spoustu munice, granáty a podobné hračky. Seberte, co můžete a jděte do místnosti se schody. Překvapí vás skupinka nervózních hopsalů, s nimiž udělejte rázný a krátký proces.

Vydejte se po schodech dolů, čímž se dostanete do kontrolní místnosti. Porozhlédněte se kolem a najdete příjemný ukládací bod, PC, sadu kamer a především páky na ovládání dveří. Nejprve se podívejte do kamer a prostudujete situaci v testovacích komnatách. Všimněte si, že jsou dveře očíslované od jedné do devíti. Jinými slovy tu máme stejný počet dveří jako pák u ovládání. Vaším cílem je dostat se až k Faradayovi a přitom neohrozit jeho život.

Zkuste nad tím krátce zapřemýšlet, není to zase tak těžké. Dobře, máte pravdu, tohle je návod a tudíž předpokládám, že do něj hledíte právě z toho důvodu, že nevíte co dál. Správná kombinace přehození pák je 9, 8, 6, 3 a 2. Ovšem nejdřív přehoďte první čtyři, sejděte dolů a vyčistěte otevřené místnosti. Až pak přehoďte poslední páku, aby se doktorovi nic nestalo. Mimochodem v první komnatě potkáte jiného medika, který vás v případě potřeby vyléčí. Ovšem nepočítejte s dlouhodobější léčebnou kůrou, je již poměrně dlouhou dobu infikovaný a každou chvilku se promění ve slizáka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nakonec by se vám přeci jenom měli podařit dostat až k doktorovi Faradayovi (obrázek) a zajistit jeho bezpečnou eskortu. Doveďte ho zpět do pozorovací místnosti a po cestě si to vyřiďte s tunou neposlušných hopsalů. Na místě si nezapomeňte uložit hru a pokračujte dále po schodech. Neohroženě vstupte do hlavní místnosti a jděte zpět do minulé úrovně. V hale postřílejte otravné příšerky a zbavte se několika chapadel. Povšimněte si, že se zde cosi změnilo a stěny jsou značně poničené. Přesto ale i s pocitem, že zde není něco v pořádku pokračujte chodbou dál.

 Level 6 - Strata Medi-Lab
Klidný a ničím nerušený pochod znenadání přeruší animovaná sekvence, v které se dozvíte další podrobnosti o situaci na výzkumné stanici. Bohužel však zjistíte, že pro vás není žádná z nových informací příznivá. Budete uloženi uspávací střelou (obrázek) a spolu s doktorem přeneseni do jiné části báze. V další animaci přijde váš sympatický doktorský kolega o život a vy se nedlouho nato probudíte. Nemá cenu si cokoliv nalhávat, situace je kritická. Nemáte žádnou zbraň ani munici a k tomu se ve vedlejší místnosti prochází přerostlá věc. Nyní tedy musíte být chytří a hlavně rychlí!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Zvedněte se z diagnostického stolu, protřepte si bolavou hlavu a rozhlédněte se kolem sebe. Nejprve se vydejte k PC na stole (obrázek), do kterého se zalogujte a následně koukněte do kamer. Pečlivě si prostudujte ohavnou příšeru, která se na vás již těší. Beze zbraně s ní však zhola nic nezmůžete. Přesto udělejte zoufalý krok a otevřete inkriminované dveře. Pokuste se příšeru nalákat do místnosti s operačním stolem. Jakmile se vám to podaří, schovejte se za druhou stranu stolu. Následně stůl bleskově oběhněte a zavřete za sebou dveře. Příšera zůstane uvězněná v místnosti a dá vám na chvíli pokoj. Je důležité, aby se vám tento manévr zdařil, jinak vás po chvilce dožene a zabije.

Po vyřešení této nezáviděníhodné situace prohledejte nově objevenou chodbu. U mrtvoly seberte dva zásobníky s municí do MP5tky. U dveří opravte porouchaný spínač do sterilizační místnosti a vstupte dovnitř. Potkáte Falchecka, s kterým prohoďte několik přátelských slov a dejte mu munici. Řekněte mu, aby vás následoval a vydejte se zpět do haly. Brzy narazíte na agresivně laděné PC, u něhož naleznete další zásobník do MP5tky. Za chvíli vás přivítají dotěrní hopsalové, kterých vás zbaví Falcheck. U jedné z mrtvol si můžete přečíst dojemně smutný životní příběh.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po nastudování zprávy pokračujte chodbou dál, opravte krabici vedoucí do severní části základny a vstupte. Skrze několik hopsalů se prostřílejte až do ubikací, kde vyjma PC a kamer naleznete ukládací bod! Z PC získáte heslo do muničního skladu a kamery vám zase umožní otestovat kulometné věže. Teď máte před sebou opět trochu rychlé a značně nepříjemné práce. Zanechte svého kámoše na místě a vraťte se zpět do operační místnosti. Vaší snahou bude opětovné nalákaní příšery a její následné odvedení do sterilizační místnosti (kde jste potkali Falchecka). Bleskově tedy vtrhněte na operačního sál a utíkejte do sterilizační místnosti opodál. Jakmile vstoupí i příšera, rychle vyběhněte ven a zabouchněte za sebou dveře. Zní to snadně, ale tep se vám během této akce definitivně zrychlí, to mi věřte (obrázek).

Po úspěšném odstavení příšery se vraťte k Falcheckovi a odveďte ho k operačního sálu. Projděte do další části základny, pobijte několik hopsalů a seberte baterku. Krom toho si můžete přečíst i krátkou zprávu. Nahoďte porouchaný spínač, který otevírá dveře do kryogenního sálu (obrázek). Uvnitř této romantické sekce poznáte Dixona. Ten je však krom bídného psychického stavu také značně fyzicky pochroumaný. S pomocí Falchecka ho dejte do kupy a opusťte tuto depresivní místnost. S inženýrem Dixonem se vydejte k „security“ panelu, který jste nedokázali opravit a pusťte ho na věc. Uvnitř si konečně polepšíte základním vojenským nádobíčkem. Kromě munice je před skladištěm ještě pár lékárniček a adrenalinová jehla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní projděte na konec haly a otevřete dveře, za nimiž stojí chlapík v bílém. Během chvilky se promění a vám nezbude nic jiného než ho spálit. Pokračujte dál a deaktivujte laserové bezpečnostní pole. Správné pořadí spínačů je první a poslední. Dostanete se do velké místnosti plné cel, krve a hopsalů (obrázek). Zaměřte svojí pozornost na PC, z kterého vytáhněte umístění Fiska. Jděte k jeho cele a osvoboďte ho (není nakažený což si můžete ověřit krevním testem). Nyní projděte otevřené cely v pravé části a v jedné z nich si povšimněte drátěné mřížky. Elegantní střelbou se jí zbavte a protáhněte se uzoučkou šachtou.

V následující místnosti potkáte dva přerostlé hnusáky, které můžete seshora něžně pokropit olovem. V krabici opodál jsou ohnivé granáty, které lze použít na jejich dodělání. Každopádně nakonec seskočte dolů a v případě nutnosti je dodělejte. Porouchanou krabici v rohu však opravit nezvládnete a tak opusťte místnost. Přivolejte si na pomoc Dixona, který tuto inženýrskou prácičku zvládne. Opravením boxů aktivujete PC na stole. Získáte přístupové heslo k výtahu. S tímto heslem se vydejte k výtahu a vstupte dovnitř.

 Level 7a - Strata Maintenance
Obrázek zdroj: tisková zpráva Cestu výtahem si můžete zpříjemnit sbíráním věciček na podlaze. Nestydatě se tu povaluje munice do MP5tky, kterou budete safra potřebovat! Dole vás uvítá výbor paragánů, kteří bohužel pracují pro nesprávnou stranu (obrázek). Zbavte se jich a jděte pravým směrem, což je nejkratší cesta k ukládacímu bodu. Jakmile překročíte určitý bod, rozezvučí se nepříjemná siréna. Ale naštěstí brzy ustane, čili si s ní nemusíte dělat starosti. Nyní musíte co nejrychleji zlikvidovat všechny paragány v chodbě, aby nestihli aktivovat kulometnou věž na konci. Postupujte frontálním útokem a bleskově je posílejte na věčnost. V případě, že to snad přeci jenom nestihnete a věž bude na konci chodby aktivována, musíte ji zničit. Nechte své muže v bezpečí a vždy na chvilku vykoukněte. Střílejte, dokud to jde a pak se opět stáhněte do bezpečí.

Až se zbavíte nepříjemné věže, rozstřelte mřížku na pravé stěně a protáhněte se do větrací šachty. Cestou zabijte pár hopsalů a nakonec skočte do místnosti. Nyní musíte zatraceně rychle utíkat po schodech nahoru a ničím jiným se nezdržovat. To, co tak šíleně páchne, jsou totiž vaše škvařící se kanady, protože v chodbě kdosi zapálil podlahu. Po chvilce sprintování a setkání s věcí skončíte v další větší místnosti. V případě nutnosti dodělejte příšeru a seberte hasičák. Foukejte si pod nohy a vraťte se zpět do chodby kde vznikl požár. V jejím závěru získáte balíček normálních a silně explozivních granátů, které se budou hodit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Zpátky v místnosti si povšimněte sady spínačů, zablokované datové krabice, munice do MP5 a hlavně ukládacího bodu! Bohužel však zatím nefunguje a čekají vás další chvilky plné neuložené nervozity. Za levými dveřmi (zády ke dvěma příšerám) je krabice plná léčiv. Seberte co můžete a vydejte se pravými. Na konci chodby objevíte dvoje dveře. Vyberte si libovolné z nich, otevřete je a vyhoďte do vzduchu barely s benzínem. Zbavíte se tak armády hopsalů. V každé z těchto místností je jedna spínací krabice, kterou musíte opravit (fuel supply a pressure tank, obrázek). Aktivací těchto spínačů rozchodíte páky v centrální místnosti.

Vraťte se tedy zpět a podívejte se na číslování dveří. Dvě příšery, které stojí mezi vámi a zbytkem jednotky můžete zabít skrze sklo. Stačí se postavit co nejblíže, aktivovat zaměřovací pohled a zapálit jim půdu pod nohama. Zbavit se jich můžete taktéž přehozením páky číslo jedna v levé části místnosti. Každopádně ale nakonec přehoďte páky číslo tři a dva a zavolejte své kolegy. Řekněte Dixonovi, ať opraví datový terminál a konečně si uložte hru!

Obrázek zdroj: tisková zpráva S pocitem bezpečně uložených zad se můžete vrátit na začátek k výtahu a vydat se opačným směrem. Chodba vás zavede do velké místnosti, které dominuje kontrolní buňka (obrázek) a tři zasklení hopsalové. S Dixonovou pomocí opravte skříňku napravo a vstupte do maličké místnůstky. Uvnitř naleznete granáty, brokovnici a munici do MP5tky. Poberte co můžete a jděte po schodech do kontrolní buňky. Zde si klidně relaxují balíčky s léčivem, hasičák a kamerový systém. Po zalogování můžete vyzkoušet střelbu na cíle ve skleněných tubách. Nicméně to je vše co můžete v této sekci udělat a tak se vraťte zpět do místnosti plné pák. Přehoďte poslední, tedy čtvrtou z nich a projděte otevřenými dveřmi. Za rohem vás čeká kulometná věž čili nespěchejte a zajistěte bezpečí svých mužů. Teprve po zničení hnízda vstupte dál do chodby a s Dixonem opravte výtah.

 Level 7b - Strata Furnace
Po uklidňující jízdě výtahem vás opět čeká tvrdá akce. Hned po „přistání“ si totiž budete muset vyřídit účty s jednou věcí. Nešetřete municí a udělejte s příšerou krátký proces. V rohu této místnosti můžete opravit spínač pecí. Jejich dveře ovšem, pokud budou v blízkosti vaši lidé, neotevírejte. Je vysoce pravděpodobné, že by se připletli ohni do cesty. Otevřete masivní dveře naproti výtahu a dostanete se do velké haly. Zabijte pár nic netušících paragánů v nižším patře a jděte doleva. Přikažte Dixonovi, aby opravil dveře do kanceláře a vstupte. Potkáte Templa (obrázek), kterého postřelil Whitely. Uzdravte ho a dejte mu zbraň.

Na stole můžete zapnout PC a přečíst si zprávu. Zalogováním do kamery je zase možné rozchechtat stropní věž a zabít několik vojáků. Každopádně ale z krabice seberte odstřelovací pušku, munici a pak opusťte místnost. Nyní sejděte po schodech dolů a otevřete dveře. V malé komůrce můžete sebrat léčivo a plamenomet. Přímo pod schody je porouchaná spínací krabice, kterou opravte a vstupte do místnosti. Uvnitř si mimo jiného budete moci uložit pozici!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se vydejte opět po schodech nahoru a jděte po ochozu vlevo. V místnosti po levé straně potkáte Lavelleho, který vám však ani za mák nedůvěřuje. Musíte před jeho zraky předvést krevní test a pak mu rychle dát zbraň. Pokud to nestihnete, začne do vás pálit. Krevní test leží na stole opodál. Pro změnu se zase vraťte zpět dolů a jděte k posledním dveřím, které jste ještě neotevřeli. Přehoďte dvě páky (obrázek) a zbavte se neposlušných vojáků. Skončíte v místnosti s točitým schodištěm, po kterém sestupte dolů. Laserové paprsky zničte střelbou na vysílač. V temném rohu seberte lékárničku a vstupte do dveří.

Dostanete se do velkého podzemního komplexu, který je spoře osvětlený. Jděte doprava a poblíž zničeného náklaďáku vyhoďte do vzduchu barely s benzínem. Následně s pomocí svého inženýra opravte krabici na stěně, čímž podzemí alespoň lehce osvětlíte. Vraťte se na místo, kudy jste do podzemí vstoupili a pokračujte tunelem dál. Cestou zabíjejte vojáky a zbavujte se rovněž i příšer. Nahoďte kameru v pravé odbočce a kulometným hnízdem vyhoďte do vzduchu blokádu před vámi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na konci chodby opravte ovládací panel a projděte dveřmi. Inženýr na schodech se brzy promění (obrázek), čili se ho nesnažte verbovat do party. Přístup k zabarikádovaným granátům v pravé části si můžete otevřít vhozením jiného granátu. Vyjděte po schodech nahoru, opravte generátor na stěně a každopádně si v závěru uložte pozici. Sejděte zase po schodech dolů a otevřete velké ocelové dveře. Za nimi spatříte ohromnou hromadu hnusu, která značí setkání s druhým bossem!

 Druhý boss
Tentokrát nejde o žádného břídila, protože vás dokáže zabít třemi dobře mířenými ranami. Vyhněte se zbrklé konfrontaci a nejprve nahoďte zdroj energie (obrázek). Poté couvněte o fous dál a přes nižší bednu začněte na příšeru házet silně explozivní granáty - pozor, ať si je nehodíte pod nohy!. Musíte si samozřejmě aktivovat střelecký mód. Hoďte mu jich na hlavu alespoň pět a pak začněte aplikovat ohnivé granáty. Po dalších kouscích by měl být již v červeném a tak přistupte k horší části akce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Rychle vběhněte k němu a přehoďte vypínač na stěně. Elektrický proud mu na kondici nepřidá, čehož využijte přesnou střelbou na krk (mezi dva výrůstky). Tento postup musíte několikrát opakovat a nakonec by měl vyčerpáním lehnout. Není to však nic jednoduchého a počítejte s tím, že si celou akci asi několikrát zopáknete. Až bude mrtvý (obrázek), přehoďte páku, kterou maskoval svým rozložitým tělem. Vraťte se zpět do velké haly a znovu si uložte pozici.

Projděte nově otevřenými dveřmi a nahoďte porouchaný zdroj energie na stěně. Tím bohužel aktivujete i přichystanou nálož, která vybuchne za třicet pět vteřin. Utíkejte zpět do tunelu a projděte kolem ovladače kulometné věže do bezpečí. Obrovská detonace vyhodí celou základnu, včetně vašich parťáků do povětří. Není tedy od věci si od nich vzít zbraně a munici, kterou už narozdíl od vás nebudou nikdy potřebovat :)

O dalším postupu vás budeme informovat v poslední části návodu koncem prosince.

Stáhněte si: E3 trailer (8 MB), Trailer (5 MB), Patch, Cheaty, Screenshoty
Související články: Návod 1.díl, Recenze (8/2002), Novinky

 
Musli
připravil: jd


 
 

Nejnovější články