The Thing - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

The Thing - návod 1.část

11. 12. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Cítíte ve vzduchu ten zápach škvařícího se masa? Hnilobný smrad vznikající buněčným rozkladem? Jak se dostat z této šlamastiky ven? To vám poradí návod na hororovou akční adventuru The Thing.

Autor: Musli
Publikováno: 11.prosince 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Cítíte ve vzduchu ten zápach škvařícího se masa? Hnilobný smrad vznikající buněčným rozkladem? Nezaměnitelný puch z lidské krve? Pokud jste alespoň na jednu z těchto otázek odpověděli kladně, mám důvodné podezření, že jste se stali svědky nebo přímo aktéry nějakého násilného trestného činu. Ovšem vzhledem k tomu, že jsem se právě vrátil z návštěvy bizardně odporného světa The Thing, napadají mne ještě jiné myšlenky. Možná jste zabloudili kdesi hluboko na severu. Na místě, kde teplota zřídkakdy stoupne nad čtyřicet stupňů pod nulou. Třeba vám strach zparalyzoval údy natolik, že nejste schopni pokračovat dál.

Ať už je pravda jakákoliv, máme pro vás elegantní řešení šlamastiky zvané The Thing (recenze), která se u nás v současné době začíná prodávat. Češtinu pro tuto hororovou akční adventuru má na svědomí Mrazík a vyšla u posledního čísla GameStaru, ale od 17.prosince bude ke stažení i z internetu. Kompletní návod jsme rozdělili do tří částí, z nichž každá je zakončena velkou konfrontací s nechutným bossem. Pojďme tedy rovnou na věc, čeká nás spousta špinavé práce!

 Level 1 - Outpost #31
Zhluboka se nadechněte a zamávejte vzdalujícímu se vrtulníku. Nyní už vám nikdo nepomůže a na podporu domácí základny můžete rovnou zapomenout. Máte dva základní úkoly „Retrieve evidence and rescue any survivors“ (zajistit stopy a zachránit přeživší) a „Keep team alive“ (udržet tým naživu). Venku je mínus čtyřicet stupňů, což vám chladně oznámí modrý ukazatel. Nepokoušejte se ho dostat na nulu a než se k ní přiblíží, vždy rychle vyhledejte teplé přístřeší.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Otočte se a seberte čtyři světlice, munici a sladkou MP5tku. Fandové filmu mohou uronit nostalgickou slzu nad dobře známou značkou stojící opodál. Po sesbírání věciček vstupte do základny a vydejte se levými dveřmi. Shlédněte prezenční animačku, v níž se vám představí členové týmu (obrázek) a přistupte k zamčeným dveřím. Všimněte si porouchané ovládací skříňky. Můžete ji opravit buďto na vlastní pěst nebo požádat o asistenci svého inženýra (některé z nich zvládne nahodit pouze inženýr). V menší místnůstce za dveřmi vás lehce ožehne narafičený počítač, což vám pro změnu umožní otestovat schopnosti medika. Stačí, když k němu přistoupíte a on vás automaticky vyléčí. Mějte však na paměti, že není dostatečně šikovný na to, aby uzdravil sám sebe! Seberte pistoli a tunu munice, kterou následně můžete rozdělit mezi své lidi. Vraťte se zpět do haly a projděte na její konec. Po pravé straně objevíte dveře, bohužel však zamčené.

Nyní sledujte rozmístěné světelné pochodně, protáhněte se kolem vraku helikoptéry a sestupte do kráteru. V jeho nitru naleznete hasičák, zprávu a tunu nábojů. V rozbořené chatce je záznamník obsahující zprávu z filmu (obrázek). Poblíž havarovaného kosmického korábu nezapomeňte sebrat klíč, leží na dřevěném stolku. S klíčem v kapse můžete jít zkusit štěstí k zamčeným dveřím. Padne jako ulitý a otevře vám cestu do lokální ošetřovny. Uvnitř opravte za pomoci technika skříňku. Povšimněte si zakódovaných dveří a přečtěte čtyři volně rozházené dokumenty. Seberte adrenalinové stříkačky a nahoďte počítač. Získáte kód ke dveřím. Mrtvola v rohu (obrázek) lehce pocuchá nervy vašeho medika, můžete ho uklidnit injekcemi nebo ho odtáhnout pryč od mrtvoly.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Protáhněte se zakódovanými dveřmi, v místnosti seberte tři léčivé balíčky a opravte další ovládací krabici. Tím si zajistíte přístup do malé buňky s prvním kazeťákem (obrázek). Toto zařízení slouží k neomezenému ukládání pozic, ale nebojte, nejedná se o poslední exemplář. Nadešel čas se opět trošku zchladit. Vyjděte tedy dveřmi ven a následujte světlice. Stopa vás zavede až k menší chaloupce, v jejímž nitru naleznete další pochoutkové mrtvoly. V kratší meziscéně se spojíte se šéfem, sdělíte mu, co jste objevili a získáte nové instrukce. Vaším novým úkolem je zničit základnu položením C4 trhavin.

Vyjděte ven a nalezněte místo označené světlicemi. Z kufříku seberte C4ky (obrázek) a vraťte se zpět do ošetřovny. Místo, kam máte položit trhavinu uvidíte zřetelně označené červenou barvou (obrázek). Aktivujte trhavinu a s druhou se vydejte do místnosti s rádiem (na začátek mise). Položte i druhou trhavinu (obrázek) a běžte na místo, kde jste trhaviny získali. Vyzvedne si vás vrtulník a odveze do bezpečí. Ne však na dlouho. Dozvíte se, že spojení s týmem Alpha bylo ztraceno. Pro vás to znamená jediné. Dobrovolnou cestu na Norskou základnu a nový voňavý úkol.

 Level 2a - Norwegian Outpost - North
Obrázek zdroj: tisková zpráva Začíná přituhovat, posádka vás opustila a vy jste zůstal na hledání Alpha týmu úplně sám. Porozhlédněte se kolem, ale rozhodně nezkoušejte, jestli v porušených kabelech naproti proudí elektřina (obrázek). Vydejte se doprava a protáhněte se dveřmi do základny. Neohroženě postupujte temnou chodbou, v jejím závěru překonejte ovládací box a projděte čerstvě otevřenými dveřmi. V místnosti objevíte slušně pocuchaného Cartera. Poté, co ho vyléčíte zjistíte, že vám nedůvěřuje. Prohledejte okolí a seberte léčiva, baterku, hasičák a munici do MP5tky. Další vzpomínkou na film je Nor, který si radši podřízl krk, než aby podlehl nákaze (obrázek).

Uzdravte Cartera a dejte mu libovolnou zbraň. Donuťte ho, aby opravil jistič v místnosti a nahodil elektřinu. Tím získáte přístup k ukládacímu kazeťáku, PC a kamerovému systému. Nalogujte se do kamery a prohledejte záběr. Zaměřte své oko na nástěnku, kam také pořádně zazoomujte. Získáte kód k zamčeným dveřím opodál! Předtím, než ho zajdete otestovat, zničte barely s naftou poblíž Carterova místa. Exploze otevře vstup do tajné místnosti, v jejímž nitru je pár užitečných věciček. Vzniklý oheň uhaste hasičákem (obrázek).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vybaveni novými hračkami vstupte do zakódované místnosti. Carterovi přikažte, aby vás následoval. Po shlédnutí animačky seberte z mrtvoly klíč a s Carterovou pomocí deaktivujte elektřinu (obrázek). Nyní vyjděte ven (po cestě chodbou můžete vybrat místnost po levé straně, dveře jsou nyní otevřené) na mráz a užijte si první přátelské setkání s hnusáky. Oheň zkroťte opět hasičákem a následujte modré pochodně. U zatarasených dveří naleznete MP5tku a munici. Zbraň můžete dát Cruzovi. V této části už máte práci hotovou, vydejte se tedy k drátům vysokého napětí a projděte do jižní části základny.

 Level 2b - Norwegian Outpost - South
Mohu vás uklidnit, teď už to bude jenom horší a setkání s věcmi se stanou rutinní záležitostí. Klasicky následujte pochodně a dostanete se k budově s vysílačem. Vstupte dovnitř, postřílejte věci a uložte si pozici. Vyjděte ven a následujte pochodně až k menší boudě přímo naproti. Opravte ovládací krabici, seberte plamenomet a tři kanistry s benzínem. Vraťte se zpět k anténě a vydejte se k budově vlevo (když stojíte zády k vysílači). Zničte krabice po pravé straně, čímž si zajistíte přístup k ovladači. Nejlepší je přepnout na zaměřovací mód a neztrácet munici snahou o automatický zásah. Inženýrem ho nahoďte a vstupte do místnosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Setkáte se Piercem, který vám však ani za mák nevěří (obrázek). Musíte ho o své čistotě přesvědčit pomocí krevních testů. V místnosti ještě seberte klíč, uložte si pozici a vydejte se zpět k vysílači. Projděte kolem a pokračujte směrem k psinci. Na místě naleznete spoustu užitečných věciček a především tři krevní testy. S tímto úlovkem se vraťte zpět k Piercovi a zkuste test. Dočkáte se nemilého překvapení!

 Level 3a - Norwegian Research Center
Čerstvá mise začne akční sekvencí, během níž poznáte obezřetného Pace (obrázek). Na vrcholku věže seberte munici, granáty a opusťte místo. Přitom nezapomeňte vybavit i svého kolegu. Mašírujte za pochodněmi a u budovy opravte krabici. Předtím můžete zničit větrací šachtu nahoře, čímž znemožníte přístup hnusákům. Vstupte do budovy a dostaňte se až k další zablokované krabici. Domluvte inženýrovi, aby ji opravil a dostanete se do jídelny. Zde se nalogujte do PC, rozstřelte dolní krabici a získáte elektrický paralyzér. Přistupte k bednám opodál. Zjeví se na smrt vystrašený Williams, který dokud nezabijete tři velké hnusáky, rezolutně odmítá jít s vámi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Není třeba je zdlouhavě hledat, přijdou si pro vás (obrázek)! K jejich zneškodnění ale potřebujete plamenomet (rozstřílet libovolnou zbraní až do červeného a pak spálit). Pokud ho ještě nemáte, jeden kousek leží v krabici v kuchyni - v té místnosti, kde je Williams. Pošlete je na cizáckou věčnost a poblíž třetího z nich rozstřílejte krabice. Z truhly na stole získáte brokovnici. Vraťte se zpět k Williamsovi a následujte ho do místnosti s rádiem. S pomocí inženýra opravte krabici a připravte se na nemilé přivítání. Vrhne se na vás skupinka hopsalů vedená dvěma tučnými náčelníky. Zbavte se jich, nezapomeňte vybrakovat místnost a uložit si hru. Williams vás zavede do další části základny.

 Level 3b - Norwegian Medical Center
To, co jste doposud zažili, byla jenom trapná předehra. Teprve nyní si opravdu zatancujete! Nová mise vás zavede do lékařského centra, které sestává z několika propojených místností. Nebojácně otevřete první dveře a protáhněte se do následující místnosti. Za dalšími dveřmi vás uvítá hnusácký výbor, doplněný několika chapadly. Všechno spalte! Opravte krabici na stěně a otevře se vám vstup do místnosti s rádiem. Vydejte se tedy k rádiu (obrázek), kde naleznete ukládací bod a nějaké to vybaveníčko.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak zjistíte, rádio je mimo provoz a místo pomoci si akorát zajistíte slušný přísun hopsalů. Jde do tuhého! Nyní musíte odrazit všechny vlny příšer a přitom postupovat z místnosti do místnosti. Jakmile jednu vyčistíte, je dobré zavřít dveře, aby vám příšery neskákaly do zad. Velký tanec bude zakončen baletem se dvěma kulhajícími slizáky (obrázek), po jejichž zničení půjde opustit centrum. Po boji se vydejte ven na čerstvý vzduch a zatočte doprava. Cestu vám zkříží ještě jeden příšerák, ale po jeho zničení získáte přístup k tuně munice do plamenometu. Posilněni se vraťte zpět ke vchodu do „lékárny“ a vydejte se směrem, kterým utíkal neznámý muž.

 Level 4a - Weather Station
Skončíte u velkého skladiště (obrázek), do něhož zaběhl i onen neznámý muž. Dveře za sebou ovšem pečlivě zamkl, čili budete muset najít jinou cestu. Naproti dveřím je menší bouda, u které naleznete kromě přístřeší také pistoli a nějakou munici. Nyní se vydejte k budově po pravé straně od skladiště a vyjděte po schodech nahoru. V následující místnosti naleznete světlice a vaši parťáci vás odmítnou následovat hlouběji. Nechte je tedy na místě a jděte na odvážný průzkum. Schody vás zavedou až na střechu. Prolezte střešním poklopem, z kterého vyskočila příšerka a dostanete se na půdu. Zde rozstřelte dva stejné poklopy a hoďte dolů nějaký ten granát. Řetězová exploze zabije příšery dole. S hasičákem v ruce skočte v ústrety novým dobrodružstvím a z truhly seberte klíč od stanice.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do meteorologické stanice, zabijte příšery a vyberte skříňky po levé straně. V následující místnosti konečně objevíte ukládací bod! Spokojeně si vydechněte a jděte dál. Ocitnete se v místnosti se schody, po nichž se ale zatím nepouštějte. V kuchyni seberte munici a jakmile vypukne požár, schovejte se za ledničku (obrázek). Z krabice u lednice seberte další klíč. Po spuštění samočinného požárního systému opusťte kuchyň a jděte po schodech nahoru. Setkáte se s novým exemplářem věci. Nešetřete munici a zbavte se vší té havěti. Projděte do chutně uklizených záchodků (obrázek) a z mísy seberte stříkačku. Opusťte WC a v rohu místnosti použijte PC.

Po vyřešení záležitostí na patře vylezte po schodech do následujícího podlaží. Zde konečně dohoníte Pierce. Situace ovšem dopadne trošku jinak, než byste asi očekávali. Pikantní detaily nebudu prozrazovat, abych vás nepřipravil o legraci (obrázek). Ach sorry, obrázek vše prozradil. Prohledejte místnost a seberte odstřelovací pušku s municí. Použijte PC a mrkněte se do teleskopu. Nyní vyjděte ven a všimněte si nastražených barelů s benzínem. Z bezpečné vzdálenosti je odpalte a přeběhněte na protější budovu. Překonejte závrať a vydejte se směrem ke střeše. Brzy narazíte na drátěnou mříž, která vám otevře vchod do následující mise!

 Level 4b - Pyron Hangar
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vítejte v obrovském hangáru, v kterém se už na vás těší první boss! Jako ruku vám podává nový druh věci, která se na vás bez váhání vrhne. Zabijte příšeru i s jejími pomocníky a vstupte do místnosti s Collinsem. Promluvte si s ním, dejte mu zbraň a pak nahoďte PC (obrázek). Sejděte dolů po schodech a opravte krabici umístěnou pod nimi. Pustí se do vás tři větší kousky a kopa menších otrapů. Nakopejte jim zadky, ale buďte opatrní. Moc dobře vědí, jak vám ublížit. Pohlídejte si také Collinse, aby zbytečně nepřišel k újmě na zdraví.

V otevřené místnosti seberte munici do MP5tky. Další kousky objevíte na hromadě krabic. S Collinsovou pomocí opravte spínací krabici na stěně a s akrobatickými úmysly přejděte po „vysuté hrazdě“ do vyššího patra. Po pryčnách se dostanete až ke stropnímu vlezu do zamčené kanceláře, kudy do ní proskočte. Uvnitř seberte přístupovou kartu, prostudujte PC a vraťte se zpátky dolů. Projděte původně zamčenými dveřmi a konečně si uložte hru. Nadešel čas pro první větší souboj. V dolní jeskyni (obrázek) se na vás těší boss číslo jedna!

 První boss
Obrázek zdroj: tisková zpráva Na konci chodby vás přivítá první sympatický šéfík (obrázek). Připravte se na rychlý úhybný manévr, kterého bude hned po krátké animaci třeba. Bez okolků vás totiž napadne. Všimněte si, že jste v malé místnosti, z které se nadá utéct. Slabinou vašeho protivníka je jeho rychlost, respektive pomalost. Vždycky se k vám musí otočit a pak teprve zaútočí. Stačí po něm tedy pálit a když uvidíte, že se chystá k útoku, přeběhnout do jiné části místnosti.

Po chvíli se k němu přidají chapadla, která vylezou z mřížky v pravé stěně. Zničte je a přitom stále palte po bossovi. Když bude asi na polovině životů, přehraje se sekundová animačka a vy poznáte, co je vlastně zač (obrázek). Až bude v červeném, hoďte po něm jeden nebo dva ohnivé granáty, kterými ho doděláte. Pár jich naleznete v krabicích v místnosti. Jakmile bude kaput, uveďte do provozu ovládací panel a projděte dveřmi.

O tom, co vás čeká za nimi, si ale povíme příště. Nebojte se do té doby provést nějaké ty vlastní průzkumy, máte toho ještě hodně před sebou!

Stáhněte si: E3 trailer (8 MB), Trailer (5 MB), Patch, Cheaty, Screenshoty
Související články: Recenze (8/2002), Novinky

 
Musli
připravil: jd


 
 

Nejnovější články