Splinter Cell - návod 2.část
zdroj: Archiv

Splinter Cell - návod 2.část

8. 3. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Výjimečná hra jako Splinter Cell si zaslouží i výjimečně detailní návod, s nímž všichni snadno zvládnou i ty nejzapeklitější situace. V druhé části pokračujeme s infiltrací sídla CIA a Kalinateku.

Autor: Frix
Publikováno: 8.března 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Jedna z bezpochyby nejúspěšnějších her pro Xbox se po napjatém očekávání dostala i na PC scénu, kde se dá rovněž označit za největší trhák letošní zimy. Ano, Splinter Cell, první hra na motivy díla Toma Clancyho, která se vrací ke kořenům stealth-akcí na způsob Thiefa. Krátce po obsáhlé recenzi vám nyní přinášíme podrobný český návod, s jehož pomocí byste měli celou hru bez potíží projít a vyhnout se občasným zákysům.

V prvním části před týdnem jsme vám kromě popisu úvodních tří misí v Tbilisi, gruzínském ministerstvu obrany a ropné plošině poradili, jak zůstat neodhalen za všech okolností, jak obejít nepřátele nebo se jich zbavit a jak provést některé speciální pohyby. Dnes pokračujeme s podrobným řešením čtvrté a páté mise v sídle CIA a Kalinateku, což opět doprovází ilustrační obrázky k specifickým místům ve hře.

4.mise - CIA Headquarters

 První část - infiltrace

Obrázek zdroj: Archiv Cíl je dostat se do komplexu CIA pomocí větrací šachty během krátké větrací přestávky. Nebudeme si nic namlouvat, časový limit na tento úkol je více než příjemný a dá se stihnout bez problému, pokud víte jak na věc. Nemá tedy smysl ani uvažovat o alternativách, podívejme se rovnou na postup. Hned jak začne Lambert povídat o misi, vytaste noční vidění, skrčte se a vydejte se vlevo plnou rychlostí. Proběhněte až k oploceným trubkám, zpomalte a přehoupněte se přes patník těsně ke zdi, jako byste se dívali na diskutující CIA pracovníky. Kousek dál je trubka, na kterou vyšplhejte, zamiřte až nahoru a tam se odražte vpravo, směrem na střechu (obrázek). Odtud již jen do otevřené šachty, v ní otevřít poklop a seskočit v tichosti dolů - toto vše se dá stihnout v čase, kdy ukazatel bude přibližně na jedné minutě a 15 vteřinách.

Seskočte dolů, v pokrčení přeběhněte levou částí až na konec, kde vyšplhejte na stůl a prosmýkněte se kolem strážce. Přede dveřmi se nyní zastavte, vyndejte termovizi a zkontrolujte pozici osob na druhé straně. Čeká na vás jediný strážný, takže počkejte, až bude přesně na konci stolu zatáčet doprava a vejděte dovnitř. Následujte na konec stolu a až bude strážný vyrážet dál, otevřete rychle dveře, proklouzněte chodbou a otevřete další dveře. V nich je k sebrání medkit, sticky shocker a ring airfoil, k prozkoumání je též počítač.

Obrázek zdroj: Archiv Intuice by nyní napovídala jít dalšími dveřmi, ale nechte je být. Za nimi se skrývá několik podzemních chodeb a větrací šachty, ze kterých však žádný užitek nekouká. Vraťte se tedy zpět do drobného průchodu a projděte vpravo přes nefunkční detektor kovu, a dále otevřenými dveřmi do vestibulu s výtahem. Pližte se vpravo až ke konci, kde u stolečku vyčkejte, až telefonující chlápek nastoupí do výtahu. Následně seberte ze stolu plechovku, hoďte ji přibližně doprostřed místnosti a připravte se na akci. V závislosti na tom, kam se strážný vydá, jej buď omračte (obrázek) nebo prostě oběhněte, přivolejte výtah a vydejte se dolů.

 Druhá část - SC20K a centrální server

Ušetříme si drobným manévrem hned na začátku mise problémy v blízké budoucnosti, proto vyražte plnou parou vpřed, a doběhněte až ke křižovatce, kde zrovna bude přecházet strážný. Přejděte do kleku, zpomalte a rychle mu vklouzněte za záda a vezměte pod krkem - pokud tento chvat dobře načasujete, nehrozí vám vyvolání alarmu a strážný tak v budoucnu nepředstavuje svými hlídkami žádné nebezpečí. Pokud nestíháte, jednoduše si likvidaci tohoto člověka nechejte až na pozdější chvíli, nejlépe po získání dveřního kódu. Tělo ukliďte do tmy a vydejte se zpět, kde mezi dvěma dveřmi přešel pracovník. Vejděte do těch, které máte momentálně po levé ruce (tedy ze kterých vyšel) a uvnitř pomocí počítače dostanete kód.

Obrázek zdroj: Archiv Na křižovatce se vydejte vlevo, nevšímejte si v místnosti (obrázek) počítačů a paklíčem si otevřete dveře do kamrlíku, kde na vás čekají nějaké ty zásoby. Proklouzněte zpět a vydejte se opačným ramenem chodby, kde dojděte kolem osvětlené místnosti až naproti kamrlíku, kde se zastavte a počkejte, než do něj vejde údržbář. To je ta pravá chvíle vklouznout dovnitř a omráčit jej, najdete také 1 jednofázový paklíč. Vraťte se k osvětlené místnosti a vyčkejte (obrázek) přesně na chvíli, kdy se nepřítel otočí, vydejte se za ním a chytněte jej pod krkem, omračte jej venku ve tmě. Seberte satchel a získáte tak kód ke dveřím přímo proti vám, který je 7687.

Uvnitř omračte oba strážné, ukryjte těla do stínu a nakonec i zhasněte. V drobné chodbě za dveřmi přes počítač získáte heslo k místnosti s bateriemi, které zní 110598 a hned jej u dveří i použijte. Seběhněte po schodech dolů a zastavte se u regálu na konci, kde ve skrčení počkejte, než chlapík nejdřív odejde, pobaví se s kolegou, vrátí se a opět odejde. Právě teď vyražte do stínu mezi regály a vyčkejte, než se vrátí a zastaví těsně naproti vám. Rychle se připližte a chytněte jej pod krkem, omračte jej kdekoliv. Druhý chlapík již problém nepředstavuje, vyberte si jakýkoliv vhodný okamžik a omračte jej také (obrázek), na konci místnosti pak nezapomeňte vypnout světlo kvůli bezpečnosti. Vydejte se po schodech nahoru a váš největší přítel až do konce hry - SC20K plus různé typy nábojů a pomůcek - vás čeká nahoře v regálu.

Postupujte chodbou, telefonujícího člověka zneškodněte a vezměte ze stolu medikit, který však stejně v této misi je tak trochu navíc... Vezměte však rozhodně plechovku. V křižovatce již nemáte na výběr, a tak se vydejte jedinou možnou cestou. Připližte se ke vchodu do pracovní oblasti a to až na samou hranici, kde upusťte (neházejte!!!) plechovku pomocí klávesy pro střelbu. Strážného to přiláká, půjde se podívat a když k vám bude odvrácený zády, vezměte jej pod krkem a vtáhněte do pracovní oblasti, vpravo za první kóji (obrázek) a tam jej ve tmě omračte. Na pracovní kóje i počítače kašlete, neskrývají se v nich užiteční lidé ani informace.

Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte pravým východem zpět do chodby, počkejte až se bude vracet strážný se samopalem a vezměte (obrázek) jej pod krkem. Drobný tip nejen pro tuto příležitost - pokud jste k člověku blízko na cca 2 kroky, ale nemůžete si dovolit v pokleku zrychlit, v jediném momentě vstaňte a zařaďte maximální rychlost, čím přiskočíte k oběti a můžete jí vzít do zajetí bez výkřiku atp. Omračte jej, jak jinak, ve stínu a vydejte se k velkému osvětlenému průchodu, který vede k centrálnímu serveru CIA.

Nyní máte na výběr ze dvou postupu, buď přes levé dveře, kdy budete muset do serverovny seskočit z balkonu, nebo přes pravé dveře. Levý postup je jasný, pokud se rozhodnete jít vpravo, sejděte dolů po schodech, za chvíli přijde ze serverovny technik, kterého "vyřaďte z provozu", v serverovně čapněte a odtáhněte do tmy dalšího technika a teprve poté můžete k serveru. Každopádně nejefektnější způsob návratu do akce je vyskočit na jeden z megaserverů, z něj se odrazit od stěny a přistát nahoře na balkoně ;) Víme už, že jdeme po Mitchellu Doughertym a také že kód ke zbraňovému testování je 110700.

 Třetí část - Doughertyho únos

Obrázek zdroj: Archiv Nyní vás čeká rozhodnutí, jak se dostat přes chlapíka v bezpečnostní kóji, pod kterou se nejde proplížit. Buď jej jednoduše omráčíte sticky shockerem (což je ale nulově stylové), nebo se vrátíte do místnosti u schodů, kde zbývá ještě jedna plechovka. Tu vezměte, vraťte se s ní ke kóji a plechovku vrhněte přímo dovnitř. Strážný se vydá ven, takže skočte dovnitř, dveřmi do vestibulu, a až budou kamery pro vás příhodně natočeny, zamiřte podél pravé stěny na druhou stranu místnosti a nakonec vejděte do chodby. Zde vyčkejte na příchod strážného, který vyráží ze schodiště a až bude těsně u vás, zajměte jej a ve stínu omračte (obrázek). Pak vyčkejte, až se nebude pracovník v kanceláři dívat ven a proběhněte kolem. Dolů po schodech, kde zadejte kód 110700 a vyčkejte, až pracovník dotelefonuje. Skočí si poté pro Colu, čehož využijte pro omráčení. U kulometu si můžete vyzkoušet šikovný efekt světlic, které svým teplem odvádí pozornost od vás jako cíle, vypáčte v klidu dveře a vyjeďte výtahem nahoru.

Skrčení a na nejpomalejší rychlosti se prosmýkněte kanceláří kolem 3 nic netušících pracovníků (obrázek) do dveří napravo, projděte za stolem tak, abyste nevybudili žádné podezření. Nyní vejděte do dveří 508, které patří Doughertymu a mrkněte na počítač, čímž splníte úkol a během chvíle dostanete další - Doughertyho unést. Ještě se podívejte do počítačů ve vedlejší místnosti, které skrývají docela legrační data sticky a nakonec se vydejte stejnou chodbou, jako před chvílí Dougherty. Místo komplikované likvidace strážného pod kamerou vejděte v půlce chodby do dveří nalevo, které vedou do promítací místnosti.

Obrázek zdroj: Archiv Proklouzněte pod paprsky světla prostředkem sálu (obrázek) nahoru na plošinu, omračte stráž a vyjděte dveřmi. Vóila, bez práce slušný postup vpřed - Dougherty si právě domlouvá něco se spolupracovníky, vy se držte u stěny připraveni za ním vyrazit. Vyjdou dva lidé, Dougherty je ten druhý a tlustší. Nepřibližte se příliš, ať vás nezmerčí, počkejte až otevře dveře do další chodby a vklouzněte za ním. Nyní již ani nečekejte, až vstoupí do kuřáckého salonu (obrázek) a rovnou jej omračte. Dveře si otevřete sami, přikrčení proběhněte dále na střechu, kde zpacifikujte strážného.

Stavte se pro Doughertyho a s tělem absolvujte cestu přes střechu k můstku kolem větracího systému, kde vám Lambert sdělí, že budete ještě muset zneškodnit chlapíka, co dole zabavuje Wilkese a Baxtera. Fajn, otevřete dveře a vydejte se s tělem dolů, nejspíše po vás někdo vyrazí čmuchat, takže se případně schovejte pod schody. Nyní čekejte u vchodu, až se přijde technik zastavit. V momentě kdy na vás nebude vidět za ním vyražte, čapněte jej a odveďte zpět ke schodům, kde jej omračte. S regulérním strážným se můžete vypořádat podle chuti, šikovně se hodí sticky shocker. Doughrtyho opět doneste ke dveřím, než budete postupovat dále.

Obrázek zdroj: Archiv Dojděte po schodech skrčení přibližně do poloviny, tak, abyste zůstali v první čtvrtině ukazatele viditelnosti. Za chvíli kolem začne procházet strážný, až budete mimo jeho úhel pohledu, sejděte dolů, kde jej zastihnete právě včas na omráčení. S tělem si nedělejte starosti, vezměte shora Doughertyho a doneste jej k žebříku hned nalevo, kde si jej odložte a sestupte dolů. Otravného strážného se zbavíte velmi snadno klasickým zajmutím a omráčením, doporučuji se však ještě předtím chvíli bavit jeho debatou s Wilkesem. Zpět nahoru, počkejte až bude na dostřel strážný a omračte jej sticky shockerem. Nyní již jen vezměte tlusťocha naposledy na záda a vypravte se přes schody a kus dvora k autu (obrázek), kde na vás čekají Wilkes s Baxterem - mise splněna.


5.mise - Kalinatek

 První část - garáže a infiltrace

Ještě než začneme, drobná poznámka - v této misi budete moci prakticky bez limitu používat k eliminaci nepřátel vražednou sílu, upřímně řečeno jsem to já osobně vnímal jako dobrou možnost si oddechnout po stresujícím průchodu CIA. Pokud chcete, můžete se samozřejmě držet čestného plánu a sázet na stealth i zde.

Obrázek zdroj: Archiv Prohoďte pár slov s Wilkesem (obrázek) a vyběhněte na druhý konec garáže před vámi, otevřou se dveře a vyjdou dva mafiáni, které zlikvidujte (metodu již nechám na vás, ostatně jako takřka všude v této misi). V kumbálu vezměte medikit a vyjděte nahoru po schodech, kde čekají další tři mafiáni. K prvnímu se zezadu připližte a omračte jej, nezapomeňte se podívat na datastick. Nyní seberte jednu z lahví, hoďte ji před dva mafiány a buď se ve vhodně chvíli vyšplhejte na bednu a ven z okna, nebo je předtím zabijte - jedná se o dobrý okamžik na trénování s SC20K nebo i pistolí. Nezapomeňte ještě v kumbále sebrat medikit a vylezte nyní přes zmiňovanou bednu (obrázek) u pravé stěny ven z okna, musíte mít nastavenou maximální rychlost.

Nádherná scenérie (obrázek), co říkáte? A skutečně skvělá ukázka dokonalosti osvětlovací metody ve Splinter Cellu. Až se nabažíte koukání kolem, vyskočte na trubku, přeručkujte po ní do poloviny a seskočte na skleněný strop pod vámi, nebo pokračujte dále a ke kontejneru už Sam sjede. Nyní nastavte opět maximální rychlost a přeskočte z kontejneru na střechu, kde přistupte ke sloupku a pomocí příkazu, který se sám nabídne začněte slaňovat (normálně pomocí pohybových kláves).

Obrázek zdroj: Archiv Nyní vás čeká drobné rozhodnutí, zda se chcete se dvěma mafiány (obrázek), kteří debatují o tom, zda je oběť s vyhřezlým mozkem mrtvá, vypořádat rovnou nebo si užít ještě trochu klidu. Osobně doporučuji první možnost a pokud si chcete zahrát tak trochu na Bruce Willise v Die Hard, vytaste zbraň, když visíte na laně u okna a elegantně mafiány pošlete do pekel (obrázek). Rozbíjení skla pod sebou se můžete ušetřit, pokud se zhoupnete klávesou pro skok a vzápětí podržíte i klávesu pro pohyb dolů. Vejde další mafián, vydá se však na druhou stranu chodba představuje tak pro vás snadný cíl. Naleznete u něj poté i satchel s kódem 97531.

Vydejte se doprava ke dveřím do kanceláře, otevřete je výše získaným a zde kromě nábojů pro SC20K najdete i malé basketbalové míče, se kterými si můžete chvíli zkoušet házet na koš. Až vás tato bohulibá činnost omrzí, vydejte se zpět přes zatemněnou místnost, kde za dveřmi čekají dva mafiáni. Dveře naproti otevřete paklíčem, zlikvidujte další dva mafiány, mrkněte na krátkou animačku a připravte se na další nepřátele.

Obrázek zdroj: Archiv S těmi se nejlépe vypořádáte tak, že v místnosti zhasnete, otevřete dveře a opět se jdete schovat ke stěně - tmu přijde omrknout jeden mafián (obrázek), počkejte až dojde k vypínači a zneškodněte jej. Drobná poznámka, nyní také máte první příležitost vyzkoušet, jak dobře je zpracovaná destrukce akvária s rybičkami - obzvláště rozlévající se voda a mrskající se rybky jsou bonbónkem pro oko :) Otevřete dveře a ve sniper módu zabijte mafiána, chvíli počkejte a zpoza rohu vyjde poslední z trojice, kterého se rovněž zbavte. V místnostech kolem toho příliš zajímavého není, dopližte se tedy k nástěnné mině a zneškodněte ji. Jak? Přesně v momentu, kdy naskočí zelená, zmáčknete klávesu pro akci a je to. Dále už jen dojděte do výtahu, čímž se definitivně dostanete do budovy Kalinateku.

 Druhá část - problém s ohněm

Seskočte z výtahu a nechte nervy na uzdě, pěkně vyčkejte na příští události. Za chvíli se totiž za žaluziemi rozsvítí, vtrhnou tam dva mafiáni a začnou střílet všude kolem. Pokud vás nemají na mušce okamžitě, vyběhnou ze dveří ven a jdou po vás, jsou schopni někdy střílet solidně i přes žaluzie. Se situací se nejlépe vypořádáte pomocí termovize, zapněte ji a když se první mafián přiblíží přímo k žaluziím, sejměte ho. Druhý za chvíli vyběhne ven z kanceláře, takže buďte připraveni a střílejte přesně. V místnosti není nic zajímavého, jeden mafián má zato u sebe zajímavý datastick.

Obrázek zdroj: Archiv Pokračujte dále a otevře se před vámi decentní ohnivé peklo, které skýtá krom hledaných dvou programátorů také úžasnou podívanou. Z konce chodby za chvíli vyjdou dva mafiáni si ony programátory pohlídat, nejlépe se jich zbavíte, pokud je eliminujete hned poté co vůbec vejdou do chodby. Nyní se připližte k programátorům (obrázek), trochu s nimi promluvte o situaci a zneškodněte miny. Jeden ze zachráněných vám sdělí kód ke dveřím do další sekce, který zní 33575 a dále i nemilou informaci, že v archiváři je uložena bomba, jejíž výbuch by znamenal skutečnou katastrofu.

Začíná pro vás běh proti času (obrázek), tentokrát s tou pravou dávkou adrenalinu díky nástěnným minám všude po cestě. Upřímně, dá se to stihnout i když se kolem každé miny proplazíte, ale mnohem zábavnější je běžet v pokrčení a po cestě metat kotouly skrz dveře, zatáčky v chodbách a tak podobně, výbuchy následující vždy jen setiny vteřiny po vašem průběhu jsou skutečně dobrým akčním faktorem. Dveře do archivu (obrázek) musíte otevřít paklíčem, takže rychle, vevnitř poté přelezte skříň a deaktivujte bombu (obrázek). Uff, jeden z minoritních úkolů je hotov.

 Třetí část - požární dveře a Ivan

Obrázek zdroj: Archiv Propližte se za hlídací komorou, sejděte dolů po schodech a strážce na opačné straně zneškodněte sticky shockerem. Jdetě hlavní uličkou mezi sedadly až kam stačí stín, poté vytaste SC20K a kulkou do hlavy ve sniper módu zneškodněte strážce v komoře. Nyní sejděte dolů po schodech za auditoriem, odehraje se krátká animačka a nejspíš i ještě kratší boj se třemi mafiány (obrázek), nejlépe se osvědčilo je z dobré vzdálenosti ostřelovat. O kus dále najdete náboje, medikit a především pojistky, které nahoďte.

Nahoře v komoře se objevil další mafián, kterého zabijte a následně seberte jeho datastick, který odhalí kód ke dveřím napravo - 1250. Propližte se po schodech nahoru, kde se na stolku jakoby náhodou povaluje tříštivý granát, který seberte a prohoďte ke dvěma mafiánům naproti tak, abyste se jich obou zbavili na jeden zátah. Ve druhých dveřích nalevo je přeživší programátor, který vám toho bohužel mnoho nepoví a vzápětí zemře. Za rohem se schovejte do místnosti s léky, počkejte až před dveře přijde mafián a zbavte se ho, nezapomeňte samozřejmě pobrat medikity.

Obrázek zdroj: Archiv Propližte se kolem serverovny, přistupte zezadu k mafiánovi (obrázek) a omračte jej. Pomocí počítače otevřete požární dveře a vydejte se přímo k nim, po schodech nahoru, otevřít dveře a budou na vás čekat další dva mafiáni. Nejsnazší způsob, jak se s nimi vypořádat je jeden dobře hozený granát, pokud by jeden z nich přežil, práci dodělejte pomocí SC20K.

V koupelně vlezte do větrací šachty a hned na druhé straně je Ivan a spolu s ním i mafián vyhrožující mu smrtí. Není třeba dlouho vysvětlovat, co musíte s hrozbou udělat (obrázek), následně si s Ivanem trochu popovídejte a dostaňte z něj potřebná data.

 Čtvrtá část - útěk

Obrázek zdroj: Archiv Bohužel, dostat se z budovy Kalinateku nebude tak snadné jako se dostat do ní… Než se tedy dostanete k helikoptéře, musíte vyčistit horní patro, a přímo na to se nyní podíváme. Začáteční tři mafiáni jsou spíše pro pobavení, vyslechněte si jejich debatu o počtu zabitých programátorů a hoďte mezi ně jako odplatu granát, který po vyvolá detonaci benzinu, který stojí poblíž, a vy si tak můžete vychutnat tři pečenáče (obrázek). Po krabicích vyskákejte nahoru na traverzy, přes které přelezte do nedostupné oblasti, kde za chvíli ze dveří vyjdou další dva nepřátelé, kterých se musíte zbavit. Poberte granáty, náboje a medikit.

Připravte si do ruky granát a přibližte se ke dveřím. V momentě, kdy vběhne první mafián, jej hoďte do místnosti. Za chvíli jej budou následovat další dva, hoďte další granát. Je možné, že přežil jeden nepřítel nahoře na krabici, připravte si proto termovizi a skolte i jeho. Vyskočte na žebřík a přelezte na druhou stranu, kde v případě potřeby seberte medikit a vydejte se vpravo do chodby a nahoru po schodech. Nyní vás čeká celkem dost drsný boj, především kvůli nesnadno identifikovatelným nepřátelům, kteří ke všemu nyní také používají granáty. Celkem jsou nepřátele tři, jeden z nich je v horním patře přímo naproti. Vyplatí se aplikovat vyčkávací taktiku.

Obrázek zdroj: Archiv Buď vyjděte nahoru po schodech nebo vyskočte přímo do horního patra, v místnosti s náboji na bedně dejte na intuici a rozstřelte žárovku, v chodbě čekají tři mafiáni, které takto dostanete s pomocí jednoho granátu velice snadno. V další místnosti pozor na miny, jednoho mafiána zneškodníte jinak velmi snadno. Pokud potřebujete, vezměte si i medikit. V další části opět trojice mafiánů, není těžké vylákat jednoho a poté se již sami objeví další dva. U velkého lešení a helikoptéry (obrázek) na vás čeká animačka, která celkem zásadně zvrátí děj, takže vám ji pochopitelně neprozradím, raději se soustřeďte na vybití posledních pár Rusů a mise je úspěšně (v rámci možností…) za vámi.

Tím máme více než polovinu Splinter Cell za sebou a v třetí části návodu zhruba za týden zjistíte, jak nejlépe postupovat v následujících misích.

Stáhněte si: Demo, Patch, Cheaty, Final trailer, Videa, E3 trailer

Související články: Recenze, Návod 1.část, První dojmy, Novinky, Záznam IRC chatu, Kdy vyjde hra v ČR?

 
Frix
připravil: jd


 
 

Nejnovější články