Splinter Cell - návod 1.část
zdroj: Archiv

Splinter Cell - návod 1.část

1. 3. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Přinášíme vám detailní návod na nejlepší akční hru letošní zimy, jehož první část obsahuje obecné tipy a řešení úvodních tří misí v temných uličkách Tbilisi, na gruzínském ministerstvu obrany a ropné plošině.

Autor: Cappy & Frix
Publikováno: 1.března 2003


Obrázek zdroj: Archiv Jedna z bezpochyby nejúspěšnějších her pro Xbox se po napjatém očekávání dostala i na PC scénu, kde se dá rovněž označit za největší trhák letošní zimy. Ano, Splinter Cell, první hra na motivy díla Toma Clancyho, která se vrací ke kořenům stealth-akcí na způsob Thiefa. Pár dnů po dlouhé recenzi vám nyní přinášíme podrobný český návod, s jehož pomocí byste měli celou hru bez potíží projít a vyhnout se občasným zákysům.

Ještě než se Cappy pustí do popisu prvních tří misí, dovolte mi zmínit několik základních tipů pro hraní Splinter Cell. Ty se soustředí především na instrukce, jak zůstat neviděn a neslyšen, jak se zbavit nepřátel a dále na různé pohyby, které můžete prostřednictvím Sama vykonávat.

 Jak zůstat neodhalen za všech okolností

1) Vždy vyhledávejte tmu a stín! Nikdy, pokud máte jen drobné tušení, že nablízku se může objevit nepřítel nebo civilista, se nepohybujte v přímém světle nebo tak, aby vás bylo vidět. Používejte indikátor viditelnosti umístěný v pravém dolním rohu obrazovky, který je velmi přesný a spolehlivý. V zásadě platí, že pokud jste v první čtvrtině spektra, máte klid na práci. Pokud do vás nepřítel přímo nekopne, nevšimne si vás ani při blízkém průchodu, když je ukazatel zcela vlevo - a vy tím pádem v totální tmě. Jak dosáhnout pohybu pouze ve tmě? Zde jsou odpovědi:

A) Vždy zůstávejte skrčení, a to z prostého důvodu, že z vás bude vidět menší kus.

Obrázek zdroj: Archiv B) Přebíhejte mezi dostupnými stíny a temnými oblastmi tak rychle, jak to jen jde. Pokud je před vámi osvětlená oblast, musíte se postarat o její zatemnění. Toho dosáhnete v interiérech vypnutím světel, ve venkovních prostorech jdou nezřídka rozstřelit světla. Čiňte tak pistolí a pouze pokud je nepřítel vzdálen, může se snadno stát že uslyší hluk a přijde omrknout situaci - tohoto lze na druhou stranu někdy využít k jeho přímému vylákání.

C) Používejte často čočky pro noční vidění (defaultně klávesa 2), po většinu misí se dokonce skrz ně budete dívat po většinu času. Světla jsou zvýrazněna velmi jasně, mohou vás i oslnit. Zároveň tím však upozorní na možná další úskalí.

D) Zůstaňte neslyšen. Pokud se pohybujete nablízko nepřátel, vždy tak čiňte maximálně na druhém rychlostním stupínku a ve skrčení. Při padání z vyvýšených prostor zásadně padejte ze skrčení, Sam tak dopadne neslyšně. Nezapomínejte ani na různé zvuky vydávané různými typy podlahy - v zásadě se snažíte zůstat na co nejvíce měkké či naopak nejtvrdší podložce.

E) V náročnějších momentech se samozřejmě hodí možnost ukládat pozici přes Quick-save (F5). To můžete využít i pro zkoušení, jak vyřešit každou situaci co nejefektivnějším způsobem bez vyvolání poplachu nebo se snažit projít celou hru bez jediného zabití nepřítele (jde to s výjimkou finálního bosse).

 Jak obejít nepřátele nebo se jich zbavit

1) Strážní mají jasně dané cesty, kterými procházejí. Zmapujte je a použijte vhodný okamžik pro provedení přesunu. Pokud není možné jej učinit ve chvíli klidu, budete si šanci muset vytvořit sami. Můžete házet plechovky nebo lahve do dálky a počkat, až se nepřítel zajde podívat, co se děje, nebo i jednou vystřelit z pistole a než k vám nepřítel dojde, se mu klidit z cesty.

2) Vyčkejte, až se nepřítel zastaví nebo bude velmi blízko vás a zezadu ho chyťte pod krkem. Tento manévr je zcela bezhlučný, takže jej lze provádět i v blízkosti ostatních strážných. Pamatuje, že pokud se k nepříteli přiblížíte příliš rychle, ze špatného úhlu nebo jej jakkoliv jinak vyrušíte, vaše šanci na tiché zadržení je pryč. Se zajatcem lze dělat několik věcí: buď jej použít jako živý štít v problémových situacích (i když vy se snažíte se do takovýchto vůbec nedostat), omráčit, vyzpovídat (pokud to jde, hra možnost sama nabídne) nebo použít např. k otevření dveří na oční skener (viz dále). Pokud minete vhodnou šanci na chycení pod krkem a nemáte připravenou zbraň, svou práci odvede i jedna či dvě rány pěstí.

3) Ať už nepřítele zabijete či omráčíte, vždy si dejte záležet na úklidu těla. V některých misích stačí jeden jediný alarm a celá mise je v tahu. Proto si vždy ušetřete těch několik sekund na sebrání těla a jeho úkryt do tmy, a to pokud možno absolutní.

Obrázek zdroj: Archiv 4) Zbraň SC20K, kterou získáte v pozdějších misích, má neskutečně efektivní zásobu druhotných nábojů, které jdou bez výjimky dobře použít ke zbavení se nepřátel. Diversion Camera je zdaleka nejsofistikovanější nástroj - po aplikaci vyvoláte tlačítkem pro interakci zvuk, který stráž k sobě naláká a následně pomocí klávesy pro sekundární střelbu vypusťte obláček rajského plynu. Dále je zde Sticky Camera, kterou jsem pro obhlídku okolí nikdy nepoužil, pokud s ní však dovedete nepřítele zasáhnout přímo do hlavy, padne do mdlob. Sticky Shocker dá nepříteli elektrickou ránu a je po efektním zaklepání v mdlobách. Ring Airfoil Round jde použít k vyřazení pomocí trefy do hlavy, nebo jen krátkodobé dezorientaci pomocí zásahu jinam - tato schopnost je v několika momentech hry zcela klíčová. Efekt plynového granátu myslím není třeba rozebírat, používejte jej pokud možno pouze na skupinky více lidí, nemá smysl jej plýtvat na jednoho nepřítele.

5) Pokud se rozhodnete použít sílu, učiňte tak stejně jen v kombinaci s tajným schováváním. Zůstávejte i při střelbě neviděn ve tmě, vyčíhejte si vhodnou chvíli a dejte nepříteli jasný headshot. S pistolí to někdy nebývá tak snadné, na střední a větší vzdálenosti jasně doporučuji SC20K a to pokud jde jen o jednoho nepřítele, používejte vždy ještě sniper mód (aktivujete kolečkem, dech zadržíte alternativní střelbou). Především v posledních misích na vás čeká několik drsných bojů, kdy není čas na velké hrdinské kousky, takže se orientujte zásadně na horní polovinu těla, palte zhruba 2-3 střely za sebou a další až po krátké přestávce. Dávkový mód je zcela nepoužitelný. Pokud máte pochybnost, kde se nepřátelé nacházejí, šikovně se hodí termální čočky nebo noční vidění přístupné od čtvrté mise. Také nezapomeňte, že ve vašem inventáři obvykle máte mapu celé lokace.

První je trénink, pak teprve ženy a jazz, zpívá se v jedné písničce. Takže první, co musíte ve Splinter Cell udělat, je úspěšně projít tréninkem a naučit se všechny herní principy.

CIA Training Farm

 První část tréninku
Úvodní úkol je jasný: podívat se na světla, která se postupně rozsvěcují červenou barvou. Napřed tedy vlevo, pak vpravo, pak nahoru a nakonec dolů na zem. Poté postupujte podle šipek, které vám ukazují, kde se dají překážky překonat. Vyskočte u zdi, Sam se sám zachytí a poté přeručkujte do míst, kde může vylézt nahoru a překonat zeď. Dá se tam dostat rovněž dvojitým skokem o zeď, viz jeho popis dále. Seskočte, jděte na žebřík vpravo a vylezte po něm nahoru. Stoupněte si pod napjaté lano, vyskočte a slaňte dolů.

Obrázek zdroj: Archiv Postupně se tak naučíte základní pohyby jako ručkovat, plížit se podél zdi a hlavně veledůležitý dvojitý skok, který se provádí tak, že se otočíte čelem ke zdi, pak vyskočíte a až bude Sam v nejvyšším bodě skoku, stiskněte rychle znovu klávesu pro skok. Sam se odrazí od jiné zdi a skočí tak mnohem výše. Klidně si tento pohyb několikrát zkuste, ve hře ho budete nejednou potřebovat. A určitě nezapomeňte na další triky. Překážková dráha by neměla být nijak náročná a její úspěšné překonání je jen otázkou cviku.

 Druhá část tréninku
V druhé fázi tréninku už půjde o složitější úkoly, které jsou však poměrně intuitivní. Tady platí, že pokud chcete někoho vyslýchat nebo chytit pod krkem, musíte stát kolmo k jeho zádům, tedy nikoliv bokem, nebo nějak šikmo. A cokoliv nového zjistíte, nějakou podstatnou informaci, objeví se vám automaticky v notýsku (Notes). Do něj se nezapomeňte podívat vždy, když vám bliká příslušná ikonka, najdete tam hlavně kódy ke dveřím nebo úryvky skládající mozaiku příběhu.

Pokud chcete projit přes dveře chráněné automatickým zámkem jištěným očním scanerem, je důležité najít osobu, jejíž oční sítnice je ve scaneru registrována. Tudíž je nutné chytnout příslušnou postavu, dovléci jí ke scaneru a přiložit její hlavu k čidlům. To je i jeden z prvotních úkolů. V další fázi nepůjde o nic jiného, než o zničení světel v místnosti a naučení se principu, že ve tmě vás kamera nezachytí. Ale pozor, pancéřové a některé normální kamery reagují také na pohyb. Vezměte proto pistoli a rozstřílejte světla v místnosti a pokud to nebude možné, rozstřelte raději přímo kameru.

Další veledůležitou dovedností je schopnost ukrývat se v již existujících stínech a temných zákoutích, což si ostatně budete moci rovněž v tréninku vyzkoušet. V nich se pohyb musí načasovat tak, aby vás kamera nezachytila. V další fázi potom máte omráčit stráž a ukrýt tělo (odnést tělo) dřív, než druhá stráž vyrazí na obchůzku. Následuje mise, kde je místnost vybavena citlivými mikrofony a vaším úkolem je projít tiše a bez toho, aniž by vás zaregistrovali. Toho docílíte přikrčením a nejpomalejším možným pohybem.

 Pohyby, které vás trénink nenaučí
Obrázek zdroj: Archiv Titulek myslím říká vše - i když je tutoriál Splinter Cell ojediněle dobře udělaný, několik pohybů vám nechali autoři k samostatnému odhalení. Pojďme se tedy podívat, co Sam může ještě provádět nad rámec základních možností:

1) Kotoul z běhu - musíte být na maximálním stupínku rychlosti, ať už ve stoje či skrčený, a podržte klávesu pro skrčení dokud sám nehodí krásný kotoul do běhu. Chvílemi velice užitečné pro rychlé přesuny mezi osvětlenými oblastmi.

2) Slaňování a střelba z něho - když se vám v několika případech stane, že už skutečně nevíte jak dál, zkuste se podívat kolem sebe. Pokud uvidíte drobný sloupek trčící přímo na okraji střechy, je ta pravá chvíle k němu dojít a klávesou pro interakci přejít do slaňování. Pohyb dále řídíte jako při šplhání po trubce, s tím rozdílem, že nyní můžete i velmi efektivním způsobem á la Die Hard střílet, stačí vytasit zbraň.

3) Nakouknutí za dveře - když budete otevírat dveře pomocí běžné klávesy pro interakci, zkuste k ní zmáčknout ještě klávesu pro pohyb dozadu. Zpřístupní se možnost dveře trošku pootevřít a nakouknout za ně. Oproti optickému kabelu máte tu výhodu, že vidíte více do strany.


1.mise - Tbilisi

 První část - hořící budova

Cíle a úkoly: Setkat se s lokálně působícím informátorem NSA, Thomasem Gurgenidzem, kvůli informacím o Blausteinově sféře působnosti. Zabití civilisty bude považováno za nesplnění mise, stejně jako pohyb po ulici.

Obrázek zdroj: Archiv Startujete na dvorku. Nemusíte se tam nijak zdržovat, jděte doprava, pak na schody - přímo proti vám je žebřík, vylezte po něm na střechu, otevřete poklop a vlezte dovnitř. Projděte tunelem pro vodoinstalaci až na jeho konec a vyšplhejte nahoru po odpadní rouře (ta tlustá v rohu). Ocitnete se na malé plošině, ze které sjeďte po laně do hořící kancelářské budovy naproti. Vyjděte dveřmi ven z místnosti, dejte se doleva na chodbu, dojděte až k plamenům a pak opět zatočte doleva do místnosti, ze které vylezete druhými dveřmi zpátky na chodbu. Pokračujte na konec chodby a slezte po schodech dolů o patro níž. Pozor, půlka schodiště hoří, tak ať nechytnete taky.

Projděte do dveří a zastavte se na okraji propadlé podlahy. Skočte na trubku u stropu a přeručkujte na druhou stranu (viz obrázek). Tam seskočte, vyhněte se plamenům, zabočte do chodby vlevo a pak do dveří doprava. Projděte místností do dveří, vedle kterých hoří závěsy a projděte jimi opět do chodby. Vydejte se doprava na schodiště a vyběhněte po něm o patro výš do další chodby. Tou projděte a před plameny zahněte do otevřených dveří místnosti, ve které leží zasypán troskami stropu váš kontakt. Promluvte s ním a vyjděte z místnosti zavřenými dveřmi zpět na chodbu. Přímo naproti jsou dveře, které vedou do místnosti, ve které je mnoho kouře. Sam se začne dusit. Rozstřelte proto střešní okna a zahněte doprava do dveří, které vedou do jiného křídla budovy.

 Druhá část - Tbilisi Old Town

Cíle a úkoly: Najít Black box v Blausteinově apartmá.

Obrázek zdroj: Archiv Otevřete dveře a ocitnete se na pavlači domu. Skrčte se a snažte se zůstat skryti ve stínu. Postupujte po pavlači a nehlučně se dostaňte až k díře v zábradlí. Tam se narovnejte, počkejte až civil pod vámi zajde za roh a pak (pokud možno s rozběhem) přeskočte na pavlač na druhé straně ulice. Nehlučně postupujte dál až na visutou zahradu, kde počkejte až stráž dotelefonuje. Pak se k ní přibližte zezadu a zneškodněte ji. Tělo ukryjte do stínu pod jednou z lamp, kterou můžete rozstřelit, nebo jinde, a schovejte se u zdi na verandě vedle okna.

Druhá stráž se občas přijde podívat, jestli se nic neděje. Nechte ji zajít zpět do domu, kde strážce můžete později překvapit v kuchyňce a tam ho omráčit, nebo ho prostě zastřelte. Tělo schovejte někam do stínu a vejděte do domu. Projděte až na konec chodby, kde se nacházejí dveře na číselný kód. Ve stejné místnosti je i obraz, za kterým je ukryt počítač. Použijte ho a vytáhněte z něho číselný kód ke dveřím (objeví se ve vašem notýsku).

Cíle a úkoly: Najít Gurgenidzeho schránku na náměstí ke zjištění, jak se dostat do prostoru policejní stanice.

Vyťukejte výše uvedený kód a projděte dveřmi. Ocitnete se opět na pavlači. Zahněte doleva, vylezte na zábradlí a sjeďte po laně na stříšku. Jděte do dveří a slezte dolů po nosném laně výtahovou šachtou. Prolezte poklopem do výtahu a následně do přízemí. Zamčené dveře překonáte pomocí šperháku (Lock Pick) a to tak, že střídavě musíte mačkat směrové klávesy, dokud se neozve cvaknutí a stavítka zámku nezapadnou. Pak snadno projdete ven.

Obrázek zdroj: Archiv Nechoďte dolů po schodech, ale přelezte zábradlí a zničte nejbližší světlo pod schody. Dostanete se tak co nejblíže strážným, kteří zrovna řeší naléhavý případ. Můžete je jednou ranou do hlavy zneškodnit - ale je mnoho jiných způsobů, jak se jich zbavit, nalákat je k sobě hozením lahve nebo se jim nehlučně vyhnout. To samé proveďte se strážným za rohem - počkejte si na něj na rohu a jednou ranou ho složte. Lze to udělat i bez střelby, ale dá to více práce.

Nezapomeňte uklidit těla a postupte ulicí dál až ke schodům. Vyjděte po nich u strany, kde nevržou, a dostanete se až na malé náměstíčko s kašnou uprostřed. V protilehlém rohu náměstí je za rostlinnou hradbou a živým plotem vchod do tajné místnosti (vedou tam trubky). Skrčte se, vlezte tam a použijte počítač.

Cíle a úkoly: Použijte informace z Gurgenidzeho počítače k získání přístupu do prostoru policejní stanice.

Obrázek zdroj: Archiv V místnosti se ještě nachází užitečné 2 lékárničky a náboje do pistole. Mezitím, co jste v úkrytu, přijde na obchůzku strážný. Když bude na druhém konci náměstí, proklouzněte brankou, kterou nechal otevřenou, dál. Snažte se postupovat trochu obezřetně, ať nevyplašíte civila, který se na ulici nachází, a zahněte doleva (jinam ani cesta nevede). Pokud vás tady překvapí strážný, klidně ho rozstřílejte na maděru. Ideální je však rozstřelit lampu a počkat si, až se k vám přiblíží na dosah.

Za dvěma bednami s odpadky zahněte doprava a pomalu postupujte dále ulici vedoucí do mírného kopečka. Skoro před jejím koncem se zastavte a počkejte, až stráž zajde do otevřené branky - sledujte stín na zdi. Pak zahněte doprava, a pomocí odpadní roury vylezte na dřevěný přístřešek, odkud budete mít lepší šanci stráž zneškodnit - můžete jí zastřelit, nebo jí skočit na záda a omráčit jí ještě za letu. Tělo nechte být a pokračujte až na konec ulice, kde je v pravém rohu bedna na odpadky. Vylezte na ní, úplně v rohu vyskočte, odrazte se od stěny a jste na dvorku policejní stanice, kterou možná důvěrně znáte z prvního dema.

 Třetí část - policejní stanice

Cíle a úkoly: Lokalizuj agenta Blausteina na policejní stanici.

Obrázek zdroj: Archiv Sejděte dolů po schodech a vyťukejte kód, který máte v notýsku. Pak pouze nahlédněte do dveří a vyčkejte - strážný mezitím zaleze do kukaně. Potom se propližte mezi cely delikventů a udělejte nad nimi roznožku (viz popis výše). Otamtud rozstřelte jednu zářivku a počkejte, až se stráž přijde podívat, co se děje. Jakmile bude pod vámi, tak strážci efektně skočte na záda. Nezapomeňte tělo nechat na tmavém místě a postupujte dál. Z počítače v kukani si vyzvedněte nějaká ta data a propližte se skrčeni pod sklem až do předsálí márnice. Tam potají zezadu přepadněte tamního pracovníka, kterého vyslechněte, ale hlavně ho nenechte utéct a vyvolat poplach. Prověřte oba počítače, z nichž se dozvíte o kamerovém systému a na základě zjištěných informací pak jděte k posuvným dveřím do márnice. Počkejte, až se otevřou a z tohoto místa rozstřelte kameru v levé vzdálenější části místnosti, která hlídá prostor. Jděte mezi pitevní stoly a nechte Sama, aby ohlásil na velitelství, že našel hledané agenty.

Cíle a úkoly: Zpřístupněte policejní bezpečnostní systém.

Nezapomeňte si vzít lékárničku. Pak opusťte prostor márnice, vyjděte úplně ven z laboratoře a jděte doleva na konec chodby. Dveřmi pak po schodech nahoru až k dalším dveřím. Vpližte se dovnitř a zůstaňte schovaní pod okny kukaně až do té doby, než strážník vyřídí návštěvu. Jakmile si sedne za stůl, tak vstaňte a skrz okno ho jednou ranou zastřelte. A zatímco civil prchá na zahradu, vy si v klidu vyzvedněte data z počítače a nezapomeňte v kukani sebrat lékárničku a zhasnout. Možností, jak tady postupovat, je však spousta. Pak vyjděte ven, projděte skrz otvor v mřížích do posuvných dveří vlevo od kukaně a poté v maximální tichosti nahoru po schodech.

Obrázek zdroj: Archiv Strážné sedící u počítačů můžete zlikvidovat hrubou silou, nebo se jim vplížit do zad a zlikvidovat je bez jediného výstřelu. Po pravé straně v místnost se nacházejí dvoje dveře. Jděte do těch vzdálenějších, které nejsou zamčené a překvapte za závěsem strážného. Použijte počítač. Poté eventuálně prozkoumejte i ostatní místnosti, vyzvedněte si náboje, jestli chcete atd. Pak už pospíchejte o patro níž cestou, kudy jste přišli, a vyběhněte ven dvoukřídlými dveřmi před policejní stanici, kde vás za chvíli vyzvedne dodávka, čímž máte za sebou první misi.


2.mise - Ministry of Defense

 První část - východní křídlo budovy

Cíle a úkoly: Infiltrujte východní křídlo gruzínského ministerstva obrany. Vypátrejte dočasný pobyt Vyacheslava Grinka vyslechnutím jeho řidiče. Spuštění poplachu bude považováno za nesplnění mise.

Startujete na střeše. Jděte k odvětrávacímu komínku a slaňte do otevřeného okna. Vlezte dovnitř a schovejte se za regál s knihami. Počkejte, až stráž zajde mezi regály a pak jí překvapte. Pozor na kameru, nezapomeňte ji zneškodnit. Použijte počítač a v místnosti zhasněte. Pak opatrně vylezte ven ze dveří tak, aby vás nezaregistrovali strážní. Držte se ve stínu, jak jen to bude možné a až budete strážným na dosah, tak je několika ranami zneškodněte nebo omračte. Důležité je zde uklidit těla do stínu a vydejte se do dveří, které byly v chodbě po vaší levé straně. Nepovinně tam můžete vyběhnout nahoru po schodech, vyskákat po traverzách až ke stropu a tam si vyzvednout další lékárničku a jednorázový destrukční šperhák.

Slezte zpátky dolů, seběhněte jedno patro, které jste předtím vyběhli nahoru a pokračujte v sestupu ještě o jedno schodiště. Pak zpomalte, neboť další patro hlídá kamera. Zneškodněte jí a postupte o patro níž, které je hlídané další kamerou. Opakujte stejný postup jako v předešlém případě a seběhněte až do úplného suterénu ke dveřím do garáže. Jakmile projdete dveřmi, dejte pozor na kameru na stěně. Jděte až na konec garáže, kde zrovna koná nutnou potřebu řidič a proti jeho vůli si s ním promluvte. Rovněž nezapomeňte uklidit jeho tělo do temné části garáže, jinak nebude možné později postupovat dál a při lezení po okapu mise skončí.

Obrázek zdroj: Archiv Výslech změnil situaci, a tak se musíte vrátit tam, odkud jste přišli - do hlavní chodby, ve které jste zneškodnili dva strážce. Projděte do zbývajících dveří, ve kterých jste nebyli a dál se ani nepohněte. Nad vaší hlavou se nachází kamera, kterou je nutné zlikvidovat, nebo se proplížit k vypínači a zhasnout. Použijte oba dva počítače a pak jděte dveřmi ven na balkón. Nalevo od vás ve vaší úrovni je okno, které zrovna otevřel kuchař. U zdi vylezte na zábradlí balkónu, vyskočte a zachyťte se za okap (viz obrázek).

 Druhá část - jižní křídlo budovy

Cíle a úkoly: Dostat se do jižního křídla gruzínského ministerstva obrany. Deaktivovat laserové senzory v prahu dveří vedoucí na dvůr. Použítj laserový mikrofon k odposlechnutí rozhovoru mezi Grinkem a Masseou ve skleněném výtahu na cestě do Nikoladzeho kanceláře.

Obrázek zdroj: Archiv Ručkujte po okapu až k oknu kuchyně a vlezte do okna. Rychle se schovejte za nábytek a počkejte, až strážce vynadá kuchařům a zase odejde. Priorita je, aby se kuchaři nedostali k alarmu u dveří, když vás náhodou objeví. Tudíž vezměte nějaký objekt (flašku) a hoďte jí do mrazící komory (viz obrázek). Kuchaři se půjdou podívat, co se stalo a vy je máte možnost snadno omráčit. V komoře zhasněte a oba kuchaře tam ukliďte.

Pak opatrně vylezte ze dveří, kterými vyšel strážný. V další místnosti zhasněte a počkejte si na něj schovaní u kasy. Až bude chtít rozsvítit světlo, uspěte ho stylem Oldy Šetrhenda a v temné místnosti ho schovejte za pult. Pak se potichu vydejte směrem ke dveřím, kterými přišel strážný a v místech, kde pod vámi stojí jiný hlídač, se přehoupněte přes zábradlí a skočte na něj. To samé zopakujte ještě jednou s druhým strážným o patro níže. Dávejte si však pozor na to, co strážní dělají a na zábradlí vstupujte teprve až potom, co se podívají nahoru a začnou se koukat jinam. Další a o něco snadnější možností je nalákat je hozenou lahví z kuchyně do jídelny, kde si s nimi snadno poradíte.

Obrázek zdroj: Archiv Po pravé straně se pak propližte kolem počítače a uspěte posledního strážného stojícího u hlavních vchodových dveří do vestibulu (toho můžete eventuálně nechat i na později a bleskově zastřelit, až když chytíte plukovníka). Až budete mít všechna těla uklizena, tak použijte počítač v hale. Pak se rychle schovejte někam do stínu (nejlépe pod schody čelem k nim) a počkejte na nejdůležitější cíl - na plukovníka. Jakmile usedne k počítači, přepadněte ho zezadu (nezabíjet!) a dotáhněte ho k očnímu skeneru. Jakmile se dveře otevřou, projděte i s ním dovnitř a tam ho na temném místě omračte. Pak zbývá zneškodnit poslední kameru a vstup na centrální dvůr ministerstva obrany je volný.

Obrázek zdroj: Archiv Jakmile budete na dvoře, vytáhněte laserový mikrofon z inventáře (defaultně CTRL), namiřte ho na fešáky jedoucí skleněným výtahem naproti budově a stiskněte klávesu pro USE. Sledujte jedoucí výtah, tzn. odposlechněte rozhovor a honem se schovejte někam do stínu, neboť přichází stráž. Pak je nutné se, pokud možno, nepozorovaně dostat na protější část dvoru - přebíhat osvětlená místa jen pokud se nikdo nedívá. Strážné můžete i jednoho po druhém potichu omráčit, stačí se přikrčený krýt za umělým plotem a ve vhodnou chvilku zaútočit. Nezkoušejte se však dostat z nádvoří bočními dveřmi, protože jsou všechny zamčené. Použijte žebřík pro popínavé rostliny na pravé straně naproti a vylezte po něm do otevřeného okna.

 Třetí část - severní křídlo budovy

Cíle a úkoly: Infiltrujte severní křídlo gruzínského ministerstva obrany. Zajistěte data z Nikoladzeho osobního počítače v jeho kanceláři.

Jakmile seskočíte z okna, najděte si rychle nějaký temný kout (třeba ten hned vpravo vedle výtahu) protože co nevidět přijedou dva vojáci. Nebo můžete zakleknout u dveří výtahu a vojáky zneškodnit rovnou ve výtahu. Pak jejich těla nezapomeňte uklidit do kumbálu vedle výtahu, ve kterém nechte pochopitelně zhasnuto. Výtahem vyjeďte do sedmého patra a vystupte z něj. Pozor na kameru po pravé straně. Pokud se vám nechce chodit doprava, jděte hned doleva do prvních dveří. Ale pozor, má to háček. Musíte být velice rychlí, pak se vám podaří dostat se do zamčených dveří dřív, než přijde stráž. Ta však nejspíše uvidí zavírající se dveře, takže musíte v místnosti okamžitě zhasnout a schovat se za skříňku. Voják si bude chtít rozsvítit a v tom okamžiku přiskočíte a pošlete ho do říše snů. Je to jedna z mnoha možností, ale asi nejúčinnější.

Obrázek zdroj: Archiv Dále vylezte na stůl v místnosti a z něj do ventilační šachty. V ní se dejte doprava a seskočte otvorem dolů. Pozor na kameru, snažte se jí vyhnout a nebo zneškodnit. Dveří napravo si nevšímejte, vlezte do kumbálu nalevo, kde nezapomeňte sebrat náboje a lékárničku. Pak pokračujte po žebříku nahoru, kde otevřete poklop a jste na střeše. Na střeše najděte opět komínek ventilace a s jeho pomocí slaňte dolů, pod úroveň okna a to do té míry, aby vám koukala jenom zbraň.

Zničte sklo a zastřelte překvapeného vojáka. Dvě rány by měly pohodlně stačit. Vojákovi seberte granát, v místnosti zhasněte a použijte počítač. Okamžitě po tom se schovejte do rohu místnosti a čekejte s granátem v ruce. Jakmile se otevřou dveře, hoďte granát vojákům po nohy a pokud nějaký uteče, dezorientovaného ho ve tmě lehce dorazíte. Jestli nechcete nikoho zabíjet, existuje zde ještě alternativa - po použití počítače rychle vylézt zpět z okna na lano a počkat, až nepřátelé odejdou. Pak znovu použijte počítač a dokončete přenos dat do centrály.

Cíle a úkoly: Setkání s Juniorem Wilkesem v nejnižším podlaží garáže.

Vyjděte ven ze dveří a dejte se doleva. Původně zaseknuté dveře jsou teď otevřené. Jděte do nich a po schodech dolů o patro níž, kde si nezapomeňte vzít lékárničku. Projděte dveřmi ven a prchejte, co vám síly stačí do prázdné výtahové šachty, kterou následně sjeďte dolů do garáže, kde už na vás čeká dodávka. Pokud budete přiliš pomalí, budete se muset ještě vypořádat s několika pronásledovateli.

3.mise - Oil Rig

 První část - lezení po rourách

Cíle a úkoly:
Infiltrujte ropnou věž ropovodem.

Obrázek zdroj: Archiv Otočte se doprava a jděte na žebřík schovaný za trámem. Vyšplhejte po něm nahoru, po trubkách, obejděte val z ostnatého drátu po pravé straně a po rouře ropovodu dojděte až k zátarasu. Pak se otočte doprava a slezte na podlážku o patro níže. Skrčte se, prolezte pod zkříženými vzpěrami a vraťte se zpátky nahoru na ropovod. Ale nelezte až nahoru, chyťte se pouze rukama za okraj lávky a ručkujte až za kontejner, který blokuje cestu. V této části je vhodné ukládat pozici, neboť do vody se dá spadnout velmi často.

Vylezte na rouru a postupujte dál. Podlezte další kontejner a zahněte doprava na malou rampu, nad kterou je nataženo lano. Strážci zaminovali most a tak se nelekněte výbuchu, až pojedete po laně dolů, a zároveň si dejte pozor, ať vás výbuch neshodí do vody. Opět podlezte rouru ropovodu a vylezte po tyči až kam to bude možné, pak se na ní otočte o 180 stupňů a spusťte se na ropovod. Zahněte doleva a seskočte do otvoru, do výbuchem rozpárané roury. Postupujte rourou až na její konec.

 Druhá část - ropná plošina

Cíle a úkoly: Sledujte najatého technika.

Vylezte z rezervoáru po žebříku a zvedněte poklop. Pak pokračujte pravým žebříkem z plošiny až nahoru, odkud seskočte na ochoz. Vylezte na bednu na nářadí, pak na rouru, skrčte nohy a dosoukejte se až nad lávku. Jakmile přijde stráž, omračte jí skokem z výšky. Pak se vydejte nahoru po lávce a vyjděte po schodech až do dalšího patra. V dálce naproti schodům nervózně pobíhá voják a to bude váš další cíl. Kryjte se ve výklencích po levé straně a potom se schovejte přitisknutím ke zdi za pumpu. Až stráž zaklekne a bude se rozhlížet po okolí, přepadněte jí zezadu. Ukryjte jí do stínu a postupujte dál kolem plechové stěny s nápisem "kotel".

Počkejte, až technik s eskortou opustí svojí pozici a zaleze dovnitř, ale nestřílejte po nich. Pak se přibližte k bojleru s vodou a pohrajte si z kohoutkem. Strážci se přijdou podívat, co se děje. Vůbec se s nimi nepárejte a nakrmte je olovem. Pak vlezte do dveří, které strážili a schovejte se přímo naproti u zdi ve výklenku za pultem s dřezy. Počkejte, až projde eskorta s technikem a opatrně se vydejte za ní. Když budete skoro u dveří, nastane změna v plánu.

Cíle a úkoly: Dostaňte notebook z kufříku technika za každou cenu.

Obrázek zdroj: Archiv Na konci kuchyně si ještě vezměte lékárničku a hurá zase zpátky ven z kotle. Ve dveřích se dejte doleva, postupujte dále jediným možným směrem, a pak projděte na levé straně skrz stěnu z plamenů. Vylezte na plošinu před vodním čerpadlem a skočte nahoru na úzkou trubku, která vede skrz otevřené okno do zamčené místnosti. Skrčte nohy a ručkujte dovnitř. Ještě než seskočíte, zlikvidujte stráž, která mezitím ničí počítače v místnosti. Poté seskočte a nezapomeňte si vzít 2 lékárničky z polic, budou se vám později hodit.

Vyběhněte ven na dlouhé schody a dávejte si pozor na konci. Vojáci po vás nekompromisně půjdou. Jeden je před vámi a druhý nad vámi vlevo. Zlikvidujte je a jděte do dveří naproti schodům. Tam si máte možnost vzít další lékárnu, kdyby snad ty předešlé nestačily. Obejděte plechovou buňku, kde jste sebrali lékárnu a sejděte po schodech dolů. Bude tu na vás čekat další voják. Vyřiďte ho a vlezte do dveří, na kterých je značka pro zákaz kouření. Pozor - do dveří vstupujte jen když máte dostatek života. Jen co projdete dveřmi, střelte do vodní pumpy uprostřed místnosti, aby z ní začala masivně tryskat voda.

Pak se přibližte ke dveřím, které jsou v pravé části buňky a pokuste se je otevřít. Užijte si trochu nadměrného tepla a pak na dveře použijte šperhák. Projděte ven, dejte se doprava, ještě jednou doprava a už byste měli vidět osamoceného technika, jak utíká dolů k motorové lodi. Běžte za ním. Jeho loď šla ke dnu, takže ho snadno na molu dostihnete. Pak už ho zbývá jenom vyslechnout a sebrat mu kufřík, čímž je třetí mise hotova.

Tím máme nejlehčí třetinu Splinter Cell za sebou a v příští části návodu zhruba za týden vám už Frix poradí, jak nejsnadněji infiltrovat sídlo CIA nebo jak projít pátou misí Kalinatek.

Stáhněte si: Demo, Patch, Cheaty, Final trailer, Videa, E3 trailer

Související články: Recenze, První dojmy, Novinky, Záznam IRC chatu, Kdy vyjde hra v ČR?

 
Cappy & Frix
připravil a místy doplňoval: jd


 
 

Nejnovější články