Autor: Gef Publikováno: 7.srpna 2004 |
![]() kliknutím na mapu si zobrazíte verzi ve vysoké kvalitě / rozlišení Vypalte osadu (5) a z jednoho nebožáka seberte dýku červené legie. V devastační činnosti pokračujte dál a přitom postupujte na J. Promluvte se Sethem (6) a předejte mu před chvílí ukořistěnou dýku. Bude po vás chtít ještě vlčí zbroj. Tu naleznete na místě označeném číslem 8. Sice ji zrovna má na sobě kapitán zbojníků, ale stačí ho zabít a zbroj je vaše. Vraťte se s ní k Sethovi. Zhlédněte vražednou animačku, ve které Briar přijde o hlavu. Jelikož si jeho blízcí myslí, že to provedla Červená legie, půjdou ho pomstít a zanechají tábor (9) bez dozoru. Využijte toho a zaběhněte se tam podívat. Vybijte vše, co by se vám chtělo postavit, a pak promluvte s elfkou Winterwind, prozradí vám, kde je krytý její fragment (podzimní soumrak). Najdete ho pod kamenem (10). Také si v táboře (9) promluvte s trpaslíkem Brokem (9). Pak zajděte za Farlonem (3) a řeknětemu o něm. Měli byste u sebe mít všechny požadované ingredience – 3 věčné ohně a ďábelskou krev (pokud vám chybí nějaký šutr, běžte nejprve zabít Fyrmyra). Takže dostanete pro trpaslíka lektvar, za pomoci něhož rozboří kamenný val (13), a otevře vám tak cestu na JZ. Najdete tam portál do Greyfellu (pokud ho použijete, objevíte se na místě 17) a tři truhly (14). Mezitím se nenechte rušit v mlácení neřádů a boření jejich chajd, a až budete mít cestu kolem, stavte se (sami bez orků – s lidmi se moc nesnesou) za Halicorem (7) a vnuťte mu všechny vlčí kůže, které máte u sebe. Nezapomeňte ještě vybílit dračí doupata na S (12), je to spousta zkušeností a užitečného vercajku. Pak už nezbývá než připravit o život draka Fyrmira (pokud jste to až dosud neprovedli, tak si teď vybudujte osadu, bez čarodějů orků se neobejdete). Z truhel na S seberte hlavně plány orků a pak využijte návratový kámen (4) k přesunu zpět do... Mulandiru Projděte kamennou bránou (9), která by teď už měla být otevřená, k portálu (10), nezapomeňte vybrat truhly a teleportujte se do lokace... Rift Hned, jak se objevíte v Riftu (1), promluvte s elfkou. Pak aktivujte návratový kámen a monument orků (2) a vybudujte osadu. Spíše, než abyste se probíjeli, proběhněte na druhý konec mapy (ale dokud to bude možné, rovnejte se zemí vše, co vám přijde pod ruku), kde si aktivujte druhý návratový kámen (3). Pomozte Talii zabít démona, který ji obtěžuje, a aktivujte monument hrdinů. (4). Sice tu máte k dispozici i trolí monument, ale zatím ani nemáte co do něj strčit. ![]() Vyvolejte si své společníky a doprovoďte Talii zpět k portálu a truhlám (1). Cestou bijte vše, na co narazíte (hlavně Ulathera, pokud jste to nezvládli cestou na V), a moc se o Talii nebojte – vydrží toho dost. Jakmile budete zpět ve skřetí osadě, dostanete klíč k bednám a poslední fragment (zimní klid). Se všemi úlomky se vraťte do... Mulandiru U monumentu (7) si vyvolejte všechny své přátele a běžte si promluvit se Strážcem. Ukažte mu fragmenty, ten neřád se promění v Melchlana a začne zdrhat ke chrámu (11). Probijte se až k němu a vytáhněte z něj fénixový kámen. Pak ho buď můžete nechat žít (žadoní, slizák), nebo ho jednoduše podříznout. Pak se teleportujte do... Greyfellu Sartarius už tu sice není, ale k návratovému kameni (14) vám o jeho odchodu přijde povědět Gabar. Splňte si všechny vedlejší úkoly a pak využijte návratový kámen k tomu, abyste se dostali buď přímo do Frost Marshes, nebo v případě, že tuto možnost nemáte, se odešlete do Wildland Pass a odsud do Frost Marshes projděte portálem (9) Frost Marshes Od portálu (1) (pokud ještě nesvítí, aktivujte si návratový kámen) se vydejte k monumentu hrdinů (2) a vyvolejte si přátele. Pokračujte po cestě až k budovám temných čepelí (4) a srovnejte je se zemí. Promluvte s Uriasem (5), dozvíte se poněkud neradostné zprávy. Pak si ještě promluvte s Craigem a běžte hledat stavební plány temných elfů, portálu do Southern Godmark (6) si zatím nevšímejte. Aktivujte monument orků a návratový kámen (7). Vybudujte osadu a s dostatečný doprovodem se vydejte aktivovat ještě trolí monument (8). Trolí osadu opevněte hlavně na jižním a východním konci. Lenyu naleznete na místech označených číslem 3, kámen 9, železo 10. ![]() S velmi dobře vyzbrojenou skupinou se vydejte na exekuci do tábora ledových monster (11), je tam i truhla se stavebním plánem temných elfů. Pokud máte chuť, ještě můžete navštívit další tábor (12), kde vás kromě slušné pranice čeká mrtvý obr se spoustou drahokamů v kapsách. Probijte se obry až k další truhle se stavebním plánem (13) a pak ještě zmlaťte obra Stormdancera – pozor je hodně silný. S veškerými vojsky, které máte k dispozici, vypalte elfské věže (15) a z truhly seberte další plán. Ten je i v bedně u vstupu do elfské vesnice (16) a dokonce i v truhle mezi baráčky (17). Nechte si poslat co nejvíce posil, zregenerujte se a vymlaťte duchy (18), pak se ještě stavte pro krystal temných elfů, který je v bedně na 19. Vraťte se pochlubit Craigovi a pak co nejrychleji portálem (6) do... Southern Godmark Až se zjevíte (1) na mapě, aktivujte návratový kámen (2) a utíkejte vyvolávat temné elfy k monumentu (3) – k tomu na S, pochopitelně. Hlavně se jich nelekněte, moc krásy zrovna nepobrali. Co nejrychleji vybudujte obranný val z věží kolem všech tří přístupů do osady (6), hlavně však opevněte ten na Z. Kámen je na místech označených číslem 4, aria 5, železo 8 a lenya 9. Jakmile odrazíte hlavní vlnu temných čepelí (aktualizuje se vám deník), vydejte se svým hrdinou na Z zatočit s otravnými ledovými golemy. Jejich tábory jsou označeny číslem 10. Ale pozor, pokud nejste odolní proti chadu, musíte se uchýlit k malé lsti. Zatím se vyhněte táboru na S a se svým hrdinou se ze S přibližte k táboru, který je těsně před monumentem hrdinů (11). Z V mu předhoďte tak pět otroků, a zatímco se jimi bude bavit, nepozorovaně proběhněte k monumentu, vyvolejte si přátele a teprve pak zaútočte. Nezapomeňte vybrat truhlu. ![]() Ještě vybijte tábor na S. Pokud máte chuť, můžete teď aktivovat monument orků (7), vybudovat osadu a spolehnout se na jejich válečníky. Ale je to úplně zbytečné. V opačném případě postupujte na J, zbijte ledové elementály (12) – jsou neškodní. Pokračujte dál na jih, vybijte roztahanou osadu temných čepelí (13) a v truhle seberte plány na elfské čaroděje. Pak ještě srovnejte se zemí další dvě osady (14 a 15). Nezapomeňte z šéfa čepeláků sebrat temný klín. Můžete si aktivovat druhý elfský monument (3), ale opět to není celkem k ničemu. Aktivujte druhý návratový kámen (16) a vzhůru do boje. Zdaleka se vyhněte temné věži (18) a se všemi hrdiny a všemi dostupnými čaroději zaútočte ze severní strany na hordy čepeláků, kteří ji brání. Rozhodně se na ně nevrhejte po hlavě, ale pár jich vylákejte a teprve pak zaútočte na zbytek – je to opravdu tuhý boj. Se svým hrdinou se vraťte k prvnímu návratovému kameni, přeneste se ke druhému a portálem (17) projděte do ruin. Ocitnete se na místě označeném číslem 19. Jděte si promluvit se Sartariem (20). Sice to nepřežije, ale zase se tu objeví Urias s Craigem. Promluvte s nimi, vyberte tři truhly a pokračujte k portálu (21). Nezapomeňte vyprázdnit truhlu, která je těsně u něj. Pak už vám nic nebrání v návštěvě světa... Nightwisper Dale Od portálu (1) se vydejte na J. Cestou aktivujte návratový kámen (2) a vyhýbejte se jedovatým rostlinám (3). Aktivujte i druhý návratový kámen (4) a pokračujte na J do osady temných elfů (10). Cestou pobijte tolik irvisů (5), kolik stihnete. Mají u sebe krystaly arie, které se vám budou hodit. Na místech označených číslem 6 jsou kostry se zajímavou výstrojí. V osadě promluvte se Shainem, bude po vás chtít sedm krystalů arie. Pokud jich máte málo, zabijte ještě pár irvisů v okolí vesnice. Můžete se ještě stavit zabít pavoučici Zalagu (8). Má u sebe krev, která se vám bude hodit. Se sedmi krystaly se vraťte za Shainem, dostanete k dispozici několik bojovníků. Vydejte se k monumentu hrdinů (9) a vyvolejte si pomocníky. ![]() Pokud chcete stavět, vydejte na Z vyhladit dvě osady temných čepelí (21 a 18), aktivujte monumenty temných elfů (22) a trolů (19) a můžete budovat a dál postupovat směrem na S od trolího monumentu. Aria je na místě označených číslem 16, kámen 20 a železo 17. Je to ale úplně zbytečné. Takže pokud se nechcete zdržovat, vybijte osadu kitharů (7) a odsud pokračujte na S. Srovnejte velkou vesnici kitharů (11) se zemí a totéž udělejte i s obyvateli a domečky u čísla 13. Zajděte si promluvit s Archonem a vybrat obsah truhel. Pak ještě vykliďte další osadu kitharů (15) a totéž aplikujte i na tábory temných čepelí (18 a 21). Jakmile vyřídíte všechny nepřátele, zajděte si ještě jednou za Archonem, sešle na vás ochranné kouzlo, bez kterého by vás temné věže před portálem (23) usmažily na první zásah. Pak co nejrychleji utíkejte k portálu a projděte na mapu... Breathing Forest Od portálu (1) se vydejte aktivovat návratový kámen (2) a pokračujte po cestě na Z. Pozor na temnou vež (3) – musíte ji obejít, jinak se projdete na druhý břeh a probudíte se návratového kamene na začátku mapy. Takže se držte co nejvíce u jižního okraje. Pak vymlaťte všechny osady kitharů (4). Až na mapě zbudou jen osady temných čepelí (10), aktivujte si monument temných elfů (8) a vybudujte osadu. Měsíční stříbro naleznete pod čísly 5, železo 6, arii 7 a kámen 9. Stačí vám armáda 20 bojovníků. Tu pošlete na místo označené číslem 14 a se svým hrdinou běžte ukrást srdce lesa (11). ![]() Pak utíkejte před naštvaným entem ke svým jednotkám na 14 a schovejte se v dostatečné vzdálenosti za nimi. Jakmile na 14 dokráčí ent a začne mydlit vaše vojáky, ustupujte s nimi směrem k temným věžím (13). Sice přijdete o všechny jednotky, ale rozlícený strom srovná celou osadu čepeláků se zemí. Vám stačí jen počkat na volnou cestu a upalovat k portálu (12). Nezapomeňte vybrat truhlu, která je před ním, obsahuje zbývající plány jednotek a staveb temných elfů. Pokud je vám máte černé svědomí, můžete ještě vrátit srdce lesa na své původní místo (11). Pak už stačí je projít na mapu... Od portálu (1) se vydejte na V a vybijte dračí doupě (4) a dvě osady temných čepelí (6) – nezapomeňte hlavním čepelákům sebrat temné klíny. Pokud se na to necítíte jen se svým hrdinou, můžete si založit osady a budovat a budovat. Monument orků naleznete pod číslem 2, monument temných elfů 3 a trolí monument 5. Železo je na místech označených číslem 7, kámen 8, aria 9, měsíční stříbro 10 a lenya 11. Až vybílíte osady, měli byste u sebe mít 3 temné klíny (dva z téhle mapy a jeden z Godmarku 14). Těmi si otevřete kamennou bránu (12) a portálem (13) projděde dál. Jakmile se objevíte na druhé části mapy (14), máte opět na výběr – buď budovat (lidský monument 15, trpasličí 17 a elfský 18, suroviny jsou ozančeny stejně jako minule a přibyly ještě bobule 21), nebo jděte rovnou do boje. ![]() Druhá možnost je jednodušší (pokud jste však aktivovali už 3 předchozí monumenty, nic jiného než budovat vám nezbude). Ještě pro jistotu aktivujte návratový kámen (16) a srovnejte se zemí tábor duchů (20). Nezapomeňte sebrat klíč z mrtvoly jejich šéfa a pak se vydejte na genocidu na S do osady temných čepelí (19). Zopakujte, co jste provedli s duchy (včetně obrání o klíč) a otevřete si kamennou bránu (22). Portálem (23) se přemístěte do poslední části. Objevíte se na čísle 24. Aktivujte návratový kámen (26) a využijte poslední možnosti na plnění vedlejší úkolů a nákupu haraburdí. Až si vyřídíte vše potřebné, aktivujte monument hrdinů (25) a přivolejte si své kamárady. Pak vyhlaďte osadu temných čepelí (27), šéfovi seberte temný klín, vybijte další osadu (28) a do pak ještě jednu (29), ve které opět oberte hlavní potvoru o temný klín. Cestou budete muset vraždit spoustu zlobrů a temných čepeláků. Další drancování vás čeká na čísle 30 a v osadě (31) opět připravte mrtvolu šéfa o temný klín. Všechny tři klíny pak použijte na otevření kamenné brány (32). Ještě srovnejte se zemí poslední osadu čepeláků (33) a aktivujte monument hrdinů (34). Až budete kompletní, vydejte se zlikvidovat hlavního padoucha (35). Nejdříve ale rozmlaťte temné krystaly, jelikož ty ho celou dobu léčí. Stačí, že toho neřáda budete muset zabít celkem třikrát. Až se vám to konečně povede, hra vás nenechá ani moc rozkoukat a prostrčí vás kamennou bránou za místem boje. Co vás čeká za ní, už vám neprozradíme. Jen si to překvapení hezky užijte sami. Nepovinné úkoly Následující úkoly budete řešit na několika mapách, proto pro větší přehlednost uvedeny zvlášť a přibližně v pořadí, v jakém se vám zpřístupní jejich zadání. THE CATARACT Ve Farlon’s Hope si promluvte s Thomem (7), generála Torna trápí šedý zákal. Skočte si pokecat se zubařem v Greyfellu (A), dostanete chirurgickou jehlu. Je to sice poněkud nechutné, ale vraťte se k Thomovi do Farlon’s Hope a poraďte mu, aby se generálovi trochu pošťoural v oku. Dostanete kamennou tabulku, kterou běžte ukázat Goranovi v Greyfellu (3A). Za safír vám tabulku přeloží. STONECRUSHER Trpaslík ve Farlon’s Hope (9) vás požádá o lektvar. Zajděte za Farlonem (3) a dejte mu potřebné ingredience – 3 věčné ohně a ďábelskou krev. Dostanete flaštičku pro trpaslíka, a ten vám s její pomocí odstraní kamenný val (13) z cesty k portálu do Greyfellu (14). BLOOD Promluvte s Adhirou v Greyfellu (3O), bude po vás chtít tři druhy krve. Ďábelskou krev najdete v Mulandiru (2S), dračí ve Farlon’s Hope (11) a pavoučí v Nightwhisper Dale (8). Vraťte se k Adhiře. Ze Stonable Mountains by vám ještě mělo zbýt nějaké adamantium, tak ho zaneste Skarvgovi v Southern Windwalls (4), dostanete nádobku. Vezměte ji k Adhiře do a její lektvar doručte Tombardovi v Greyfellu (2A). Budete ho muset zabít, namyšlence. HUMUNCULUS V Howling Mound narazíte na mrtvolu, která chrní v rozkopanékm hrobě (3C). Trochu do ní strčte a pak jí vražte oktagon, který jste nalezli při vraždění nemrtváků (3D). Promluvte s ní a řekněte zombii, ať vás následuje. Všechny mapy z tohoto dílu návodu si můžete stáhnout v jednom ZIP archivu odsud (1,4 MB). Stáhněte si: Demo, Patch, Trailer, Cheaty, Screenshoty, MP3 ukázky... Související články: Recenze (12/2003), Ostatní díly návodu a novinky |
Gef | |
autorce je 27 let, pracuje jako redaktorka populárně vědeckého časopisu a z her na ní mají smůlu hlavně strategie a RPG. |