Silent Hill 3 - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Silent Hill 3 - návod 1.část

6. 12. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Kvality a pár nedostatků této hororové akce jsme rozebrali už v půlce listopadu a nyní vám přinášíme podrobný návod, jak přežít při toulkách obchodním domem, v metru, kanálech a kancelářské budově.

Autor: Kate
Publikováno: 6.prosince 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kvality a pár nedostatků hororové akční adventury Silent Hill 3 od Konami jsme už podrobně rozebrali v recenzi z půlky listopadu, a tak nic nebrání tomu, abychom se vydali přímo do jeho herního světa. Aby tento návod nedosáhl extrémní délky, budu popisovat jen to nejdůležitější a zdržím se komentářů k dějové linii. Obecně však platí, že neuškodí prozkoumat i ostatní části dané lokace a sbírat v nich vše, co bude k mání, číst pohozené dokumenty, objevovat různé podivnosti atd.

Věřím, že přehledné zpracování v bodech (občas nemusíte přesně dodržovat jejich posloupnost) oceníte a že vám návod pomůže při menších zákysech nebo s hádankami. Jako vždy platí, že může existovat více cest, jak se nekam dostat nebo jak si s něčím poradit. Pokud tedy najdete jednodušší nebo elegantnější řešení, neváhejte se o něj se mnou i s našimi čtenáři podělit v diskusním fóru pod článkem.

Zkratky a poznámky k textu návodu:

  • HD - health drink pro zlepšení zdraví.
  • velké dveře - dveře se dvěma křídly.
  • náboje – pokud není uvedeno jinak, myslí se náboje do pistole.
  • přiložené screenshoty mají pouze ilustrační charakter.
  • tipy, jak rozběhnout Silent Hill 3 na oficiálně nepodporované grafické kartě GeForce 4 MX za pomoci prográmku 3D-Analyze, naleznete (v angličtině) tady.

     Zábavní park
    Hned na začátku se s Heather ocitáte v zábavním parku. Můžete ho buď projít a nebo se rovnou „nechat zabít“ některým z monster. Dříve či později vás totiž stejně čeká smrt, které prostě není vyhnutí. Nejzazším bodem, kam se můžete dostat je horská dráha.

     Obchodní dům
    Po úvodní animaci se s Heather ocitáte na WC. Červené znamení na zrcadle je SAVE-POINT, na takto označených místech ve hře si budete moci uložit svou pozici.

    Obrázek zdroj: tisková zpráva 1) Vylezte malým okénkem ven a jděte po úzké cestě podél plotu až ke dveřím do budovy obchodního centra. Vstupte dovnitř.
    2) Zahněte vpravo a jděte chodbou k posledním dveřím, vedou do malé haly s obchody.
    3) Vstupte do obchodu, který má napůl stažené dveře. Po animaci, ve které získáte zbraň, vezměte ještě náboje handgun bullets) Otevřete dveře za pultem.
    4) Jděte k nástěnce u výtahu a sundejte z ní mapu budovy (MAP)
    5) Otevřete dveře, nad kterými záři nápis „exit“ a vyjděte nahoru po schodech.
    6) Jděte chodbou na sever. Dvoje dveře zde jsou odemčené. V jedněch najdete kreaturu a kousek hovězího (BEEF JERKY), které si vezměte sebou.
    7) V druhé na vás čekají HD, náboje a SAVE-POINT. Na klíč však Heather nedosáhne.
    8) Jděte do centrální části podlaží (skrz dveře s nápisem „No smoking“). Vstupte do pekařství (Backery). Seberte pekařské kleště (PAIR OF TONGS) a vraťte se do místnosti se zapadlým klíčem v severní části. Použijte kleště a vytáhněte klíč.
    9) Vraťte se zpět do centrální části s obchody a získaným klíčem si odemkněte dveře do knihkupectví „My best-sellers“. Seberte náboje a hurá na první puzzle:

     První hádanka - Shakespearovy romány
    Úkol: Správně seřadit knihy a získat tak číselný kód pro keypad na dveřích.

    EASY obtížnost: Na zemi leží jen knihy I a III. Umístěte první do prvního otvoru a druhou do zbývajícího. Přečtěte si váš kód.

    NORMAL obtížnost: Seřaďte knihy za sebou tak, aby se znaky na jejich hřbetech spojily v čísla. Výsledný kód je patrně jiný pro každou hru.

    HARD obtížnost: Poměrně složitá hádanka, pořadí knih je IV-I-V-II-III; kód ke dveřím zní 8-3-5-2
    Obrázek zdroj: tisková zpráva
    10) Zadejte kód do keypadu na dveřích, jděte dál. Animace s Claudií.
    11) Jděte k výtahu, rozjede se směrem dolů. Když zastaví, seberete ze země rádio (součást animace). Rádio má stejnou funkci jako v SH2 - pokud jsou monstra nablízku, začne v něm chrčet statická elektřina.

     Zchátralý obchodní dům
    Poté, co animace skončí, vystupte z výtahu. Obchoďák se „lehce“ změnil. Na západní straně najdete místnost s první pomocí - HD, ampulemi a především dalším SAVE-POINTem.

    1) Jděte po chodbě na sever a projděte skrz centrální část. Pomocí mapky se nasměrujte do místnosti nalevo od dámského WC na severu. Tady vypněte vypínač a přidejte si do inventáře baterku (FLASHLIGHT), případně náboje a lékárničku (first aid kit)
    2) Vstupte na vedlejší toalety (tady hra začínala), seberte láhev s chemikálií (BLEACH).
    3) Vyjděte ven a dejte se na východ do centrální oblasti až k obchodu s oblečením, ve kterém jste už byli předtím. Tady vezměte ramínko (HANGER) a BULLETPROOF VEST
    4) Vraťte se až na západní konec mapy k eskalátorům. Jedny dveře poblíž jdou otevřít. Od stropu visí žebřík, přitáhněte si jej pomocí ramínka a vyšplhejte nahoru.
    5) Nacházíte se na západním konci ve 2.podlaží. Vyjděte po rozbitém eskalátoru nahoru a zahněte do první místnosti po vaší pravé straně. Seberte klíč COOKED KEY, případně HD a first-aid kit.
    6) Vraťte se po eskalátorech zpět do 2. poschodí. Trochu severněji narazíte na zapnutou televizi. Za rohem je i druhá televize se SAVE-POINTEM.

    7) Otevřete velké dveře do klenotnictví vedle save-pointu. Vezměte si louskáček (WALLNUT) a vyjděte z obchodu druhými dveřmi.
    8) Jste v chodbě. Odemkněte její nejvýchodnější dveře pomocí cooked key. Seberte oba HD a novou zbraň - ocelovou trubku (STEEL PIPE). Vyjděte velkými dveřmi do centrální oblasti.
    9) Vstupte do místnosti na jihozápadu. Najdete tu saponát - DETERGENT (nemá být v easy-riddle modu). Vyjděte jižními dveřmi.
    10) Až dojdete k větráku, vypněte jej. Pokud půjdete dál, narazíte na shluky hmyzu. Hned u dveří však stojí odpadkový koš. Namixujte do něj bleach a detergent. Vraťte se k větráku a zapněte jej. Cesta, blokovaná hmyzem, je nyní volná, pokračujte.
    11) Jedny z dveří na východní straně vedou do místnosti s náboji a beef jerky.
    12) Jděte na sever, projděte jednou z místností až do velké haly. Na severovýchodní straně jsou velké dveře. V místnosti za nimi najdete svěrák, rozlouskněte váš oříšek (wallnut) a vyndejte MOONSTONE. Na stěně září SAVE-POINT.
    Obrázek zdroj: tisková zpráva 13) Vraťte se zpátky přes celou mapu až na její západní konec. Opět vyjděte po rozbitých eskalátorech nahoru a najděte dveře s měsíčním znakem. Použijte moonstone na jejich odemčení.
    14) Vstupte na lávku nad propastí uprostřed a sešplhejte po žebříku dolů. Čeká na vás první velký boss - jakýsi červ. Snažte se mu trefit pistolí do otevřených „úst“. Čím vyšší "action" obtížnost hrajete, tím více zásahů budete potřebovat na jeho likvidaci.

     Obchodní dům #2
    Po přemožení červa je obchodní dům opět „normální“. Projděte skrz dveře s napůl staženou roletou, po pravé straně narazíte na Happy Burger. Tady najdete SAVE-POINT a další užitečné věcičky. Vyjděte z obchoďáku. Animace s Douglasem.

     Chodby metra
    Jděte rovně, zahněte doprava a stále rovně až k malým dveřím na konci. Najděte turnikety a projděte kolem nich. Hned za nimi visí na zdi mapa (SUBWAY MAP).

    1) Pokračujte po nejbližších schodech dolů. Hned ve vedlejší chodbě (za rohem) by měl být SAVE-POINT.
    2) Pomocí mapy se dostaňte na nástupiště č.1 na severovýchodní straně (musíte projít skrz malé dveře na konci chodby). Je tam tma a dvoje schody vedoucí dolů - obě tyto cesty jsou slepé.
    3) Na konci jedné najdete HD a náboje. Na konci druhé seberte louskáček (NUTCRACKER). 4) Vyjděte zase po schodech až nahoru a nasměrujte se na nástupiště č.2 na jihovýchodní straně. Dveře, vedoucí dál, jsou zabezpečené řetězem. Pomocí louskáčku jej přeskřípněte.
    5) Pokračujte dál dolů. Ve stojících vagónech najdete brokovnici (SHOTGUN) a příslušnou munici.
    Obrázek zdroj: tisková zpráva 6) Najděte schodiště vedoucí dolů a vydejte se po něm. Pomocí mapy se dostaňte na nástupiště č.3. Skočte do kolejiště a zkuste prozkoumat okolí dveří s červeným světlem. Přijíždějícímu vlaku zřejmě uniknete jen o vlásek.
    7) Jděte podél vlaku, který zde zastavil, odemkněte bránu a pokračujte stále dál. Když už to nejde, vyjděte schody nahoru a dalšími sejděte zase dolů. Ocitnete se opět na nástupišti č.3.
    8) Vstupte do posledních dveří stojící soupravy metra. Rozjede se. Na zemi leží SAVE-POINT.

     Vagón metra
    Jděte vagóny stále dopředu, jsou plná monster, ale najdete tam i nějaké lékárničky a munici. Až projdete celou soupravu, vlak zastaví.

     Podzemní chodby
    Vystupte z metra, před vámi bude SAVE-POINT. Jste na nástupišti nějaké neznámé stanice. Vyjděte jedinými dveřmi ven. Jděte dolů po dlouhých schodech. Zahněte nalevo a otevřete první dveře na pravé straně. Chodba -> další dveře napravo.

    1) Zahněte nalevo a v odemknuté místnosti se poohlédněte se po nové mapě (UNDERPASS MAP), případně nábojích do pistole a nové zbrani - řemdihu (MAUL)
    2) Vejděte do dveří naproti těm, kterými jste sem vstoupili. Jděte rovně, otevřete první dveře napravo. Na konci chodbičky najdete několik užitečných věcí a láhev od vína (WINE BOTTLE)
    3) Vraťte se do chodby a otevřete velké dveře na východní straně. Na levé straně jsou další dveře a dlouhá chodba na sever. Když dojdete na konec, zahněte dvakrát za sebou vpravo.
    4) Vstupte do velkých dveří a vydejte se do dvou místností na západní straně. V té jižnější najdete munici a SAVE-POINT. Kromě toho si načerpejte olej (petrolej) do láhve od vína.
    5) Ve vedlejší místnosti je stroj. Nalijte do jeho nádrže olej a zapněte jej. Odčerpá vodu a vy můžete slézt dolů po žebříku.

     Kanalizace
    Jděte stále na východ (přes malý mostek, dolů po schodech). Nasměrujte se na jih, otevřete první dveře napravo. Jděte po chodbě stále na západ. Na konci je místnost s náboji, ampulemi a fénem (DRYER)

    Obrázek zdroj: tisková zpráva 1) Vraťte se zpátky do hlavní části se stokou a otevřete dveře naproti těm, kterými jste přišli. Jděte dál, do dveří v levé části chodby. Místnost se SAVE-POINTem.
    2) Projděte dál skrz kovové dveře. Nepřecházejte přes most, nejdřív se musíte zbavit obludy, která je ve vodě. Zapojte fén do zásuvky. V animaci jej pak hodíte do vody.
    3) Přejděte most, otevřete dveře „exit“. Jste opět v centrální oblasti se stokou.
    4) Dostaňte se do úzké dlouhé chodbičky, vedoucí na západ. Projděte dveřmi. Dál už vede jen jedna cesta. Až narazíte na žebřík, vyšplhejte po něm nahoru

     Budova s lešením
    Jste zase venku. Obejděte budovu, na sudech by měl být další SAVE-POINT. Vstupte dovnitř.

    1) Jděte po schodech nahoru až do 5.patra. Seberte náboje a HD.
    2) Uprostřed velké místnosti je díra. Vezměte matraci, ležící opodál a hoďte ji dolů. Teprve pak skočte sami. Vstupte skrz díru ve zdi na lešení okolo domu. Obejděte kousek budovy a vlezte oknem do protější stavby.

     Kancelářská budova
    Vyjděte z kanceláře. Po levé straně chodby budou odemknuté dveře s fialovým nápisem. Jděte dál až do dance studia.

    1) Otevřete dveře dovnitř, ty hned naproti vedou do kanceláře. Najdete tu mapu budovy (OFFICE BUILDING MAP) a SAVE-POINT.
    2) Vyjděte z dance studia, na severu jsou dveře s nápisem „exit“. Vyjděte do 5. patra a vstupte do Art Gallery.
    3) Projděte místnost s obrazy, na severním konci chodby za obrazárnou najdete šroubovák (SCREWDRIVER).
    4) V malé místnosti na severním konci této chodby můžete zase získat další zbraň - KATANU.
    5) Vyjděte pryč z galerie. Naproti ní jsou další dveře (KMN AutoParts). Jděte za nimi po chodbě, až se začne stáčet na sever, otevřete první dveře po své levé straně a seberte jakýsi hever (JACK)
    6) Vraťte se do 3.patra do dance studia. V kanceláři se SAVE-POINTEM je napůl otevřená zásuvka, pomocí šroubováku ji otevřete celou a vyndejte lano (ROPE).
    7) Jděte k výtahu. Použijte jack na otevření dveří. Potom hoďte dolů lano a sešplhejte.
    8) Jste ve 2.patře. Na automatu najdete SAVE-POINT. V západní části podlaží je několik dveří s nápisem „Echo“. Jedny z nich jdou otevřít. Jděte na sever, přes několik místností pořád dál až do pokoje s vanou. Zkuste, zda teče voda. Animace...

     Zdevastovaná kancelářská budova
    Po animaci jděte na jih a dál na východ. Na severozápadě mapy je klinika. Vstupte. Na jedné stěně září SAVE-POINT. Jděte stále dál, co to půjde. Následuje animace s Vincentem.

    Obrázek zdroj: tisková zpráva 1) Seberte lékárničku, OXYDOL a nějaké HD. Opusťte kliniku.
    2) Jeďte výtahem do 1. patra. Vstupte do Last Drop Cafe (SV mapy). Seberte z ledničky vepřová játra (PORK LIVER)
    3) Výtahem vyjeďte do 5.patra. Vstupte do dveří na západě. Jděte nalevo, pak napravo. Otevřete dveře a přidejte si do inventáře krabičku sirek (MATCHBOX), příp. náboje.
    4) Vraťte se jižní chodbou zpátky do galerie, do místnosti s obrazy. Jeden přibyl. Smíchejte v koši oxydol, játra a zapalte pomocí sirek.
    5) Za malbou je tajný vchod, vstupte. Jděte dolů až ke dveřím. Držte se stále chodby, která vede z východní části mapy na západní. V posledních dveřích seberte stříbrnou minci (SILVER COIN) a vhoďte ji do automatu poblíž, vypadne LIFE INSURANCE KEY.
    6) Vraťte se kousek po chodbě zpátky a odemkněte si dveře k výtahům, sjeďte do 1.patra. Pomocí nového klíče odemkněte dveře na západě.
    7) Zahněte vlevo a jděte po chodbě stále dál, vstupte do posledních dveří nalevo. Přečtěte si ležící papír. Animace.
    8) Vraťte se do centrální části podlaží a hlavními dveřmi odejděte z budovy.

     Cesta domů
    Zahněte vlevo a pak znovu vlevo až přijdete k domu „Daisy Villa“. Vstupte dovnitř a najděte SAVE-POINT. Vyhledejte svůj byt a jděte dál. Po dlouhé a srdcervoucí animaci přichází souboj s dalším bossem - obludou s břitvami místo rukou. Kdosi mi poradil vypnout si při boji baterku, protože monstrum se pak hůř orientuje (vy ovšem také). Nestřílejte, když je k vám čelem, nemělo by to význam. Snažte se jej trefit z boku nebo zezadu.

    Zvětšit zdroj: tisková zpráva Poté, se jej zbavíte, uvidíte animaci s Douglasem. Po jejím skončení si ještě zajděte do své ložnice pro STUN GUN a příslušné baterie. Vyjděte z domu. Teď už vám nic nebrání, abyste se spolu s Douglasem vydali do Silent Hillu, kde se také setkáme v 2. části návodu zhruba za dva týdny.

    Stáhněte si: Demo, Gameplay video, Screenshoty, Trailer, Cheaty..

    Související články: Recenze (11/2003), Další díly návodu, Silent Hill 2 recenze a návod, Novinky



  • Kate
    autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

     
     
    Kate

    Nejnovější články