Silent Hill 2 - návod 4.část
zdroj: tisková zpráva

Silent Hill 2 - návod 4.část

4. 2. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V závěrečném dílu návodu dokončíme putování hororovou akční adventurou Silent Hill 2 v Lakeview hotelu a také si probereme, jaké různé konce vás mohou potkat v závislosti na způsobu hraní.

Autor: Kate
Publikováno: 26.ledna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Silent Hill 2 (recenze) patří rozhodně mezi nejlepší akční adventury právě skončeného roku. Protože se vám během jeho strhujícího příběhu může přihodit celá řada zákysů, nabízíme návod, jak touto zajímavou hrou projít. V jeho první části jsme si popsali úplný začátek hry a zároveň vysvětlili, jak se od sebe liší jednotlivé obtížnosti nebo k čemu slouží Save Letters. Ve druhém dílu návodu jsme pokračovali cestou do západní budovy Wood Side Apartment, Rosewater parku, bowlingového centra a nemocnice. A minule ve třetí části jsme se vypravili do ulic města nebo navštívili vězení s labyrintem.

Dnes dokončíme své putování hrou Silent Hill 2 v Lakeview hotelu a také si probereme, jaké konce vás mohou potkat.

14. Lakeview Hotel

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vylezte z loďky na břeh a jděte před hotel. Zabočte k jedné z fontánek se seberte Little Mermaid Music Box (obrázek). Pokračujte až k hlavnímu vchodu hotelu. Hned za dveřmi seberte mapu pro hosty (obrázek). Podle ní se naorientujte do restaurace a pohovořte s Laurou. Při odchodu z místnosti nezapomeňte na Fish Key (obrázek).

Jděte do hlavního vestibulu - Lobby. Přečtěte si vzkaz na recepci, ať víte, kam si později dojít pro videokazetu. Také se mrkněte na podivný music box/hodiny uprostřed a uložte hru pomocí Save Letteru u křesílka. Vraťte se zpátky do chodby a sejděte po schodech dolů. Najděte otevřený (ale nepojízdný výtah) a ze země vezměte ředidlo - Thinner.

Vraťte se zpátky do přízemí a vyšlapejte ještě o patro výš. Otevřete dveře do Cloak Room a vezměte si First Aid Kit, Shotgun Shells a Handgun Bullets. Na desce leží taška (obrázek), použijte Fish Key a odemkněte ji. Uvnitř se nachází klíč k pokoji č.204. Jděte proto do něj. V pokoji č.204 najdete Employee Elevator Key a díru ve zdi, vedoucí do pokoje č.202.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve 202 si všimněte fotografií, rozházených na posteli. Na jedné něco je, ale přečmáráno fixem. Vedle postele leží kufřík se zámkem (obrázek). Jako klíč se má použít čtyřpísmenné slovo. Jak jej ale uhodnout? Použijte ředidlo (Thinner) na fotografie a slovo si přečtěte. Pak jej „vytočte“ na zámku a otevřete kufřík (Cinderella Music Box).

 Výtah
Jděte zpět na chodbu do druhého křídla k výtahu (E). Vedle bílých dveří výtahu, který nefunguje se nachází místnost, kterou otevřete pomocí Employee Elevator Key - tato místnost je na mapě vyznačena šedě. Na stěně visí Save Letter a před vámi stojí otevřený výtah. Jakmile ale nastoupíte, začne pískat. Jste prostě moc těžcí. Neuvažujte příliš nad tím, jak může být jeden průměrně rostlý muž příliš těžký pro zaměstnanecký výtah v hotelu a raději všechny vaše věci vysypejte do poličky před výtahem. Teprve až ve vašem inventáři nebude ani ň, můžete nastoupit a sjet do 1.patra.

Vystupte z výtahu a sundejte z nástěnky zaměstnaneckou mapu hotelu (obrázek). Jděte do spižírny (Pantry), u které svítí červené světlo a najděte tu Snow White Music Box. Můžete se stavit i v Employee Lounge pro Rifle Shells, ale nejdůležitější je Office. V kanceláři se nachází sejf s vaší videokazetou a také otvíračem plechovek (obrázek).

 Bar a kuchyně
Obrázek zdroj: tisková zpráva Naproti kanceláři vedou schody dolů, kde na vás už čekají vysmátí zombíci, kteří vědí, že se nemáte čím bránit. Co nejrychleji je proto přeběhněte a zamiřte do Boiler Room. Kromě First Aid Kit, která se jistě bude hodit, tu máme i Bar Key (obrázek). Abyste se ale dostali do baru, musíte nejdříve projít kuchyní. V Kitchen najdete Health Drinky a také zvláštní plechovku bez štítku . Otevřete jí pomocí otvírače a vezměte si - tohle je vážně divný hotel - žárovku. Přejděte do baru.

Na barové desce u jukeboxu leží lampa, která ale nesvítí. Vyměňte žárovku a posviťte si na dveře (obrázek), které můžete odemknout pomocí Bar Key. Vyjděte ven a vraťte se po schodech do Lobby. Vyjděte velkými schody nahoru a vraťte se pro své věci k výtahu. Všechny je vyndejte z police (nebojte, jde to najednou) a zamiřte zpět do Lobby.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V hlavním vestibulu se podívejte pořádně do recepce, měl by tu ležet klíč k pokoji č.312. Přejděte k podivnému music boxu uprostřed místnosti a zasuňte do třech otvorů (obrázek) všechny tři hrací skříňky, uprostřed by měla být Little Mermaid. Pokud jsou skříňky zasunuty správně, music box začne hrát pěknou melodii a vy dostanete Stairway Key. S ním můžete vyběhnout až k mříži ve třetím patře a otevřít ji. V pokoji 312, kde vás má Mary čekat, je ale prázdno. Pusťte si alespoň na videu (obrázek) tu kazetu, co jste našli v sejfu. Hotovo? Kvalita nic moc, ale jestli chcete, můžete sejít do 2.patra a v Reading Room si ze sluchátek pustit alespoň hlasy.

 Proměna hotelu
V pokoji č.202 na najdete Handgun Bullets, ale jakmile jím projdete, zjistíte, že se nacházíte v chodbě v opačném křídle u pokoje č.219. A co víc, celý hotel jakoby zchátral. Běžte k zaměstnaneckému výtahu, který předtím zepředu nefungoval. Nezapomeňte sebrat ampule a sjeďte výtahem do přízemí (tlačítko B). Všude je najednou plno vody. Nedá se ale nic dělat, musíte pokračovat dále - do baru. Tady seberte všechny Health Drinky a přesuňte se do kuchyně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte ven ke schodům vedle Store Room. Schody hoří a mezi nimi se v halucinacích potácí Angela, jinak si nedovedu vysvětlit, proč si Jamese spletla se svou matkou. Dokoukejte neveselou animaci a vraťte se zpátky. Najednou tu z ničeho nic máme nové schody (obrázek), běžte po nich tedy nahoru a potom zamiřte ke dveřím na konci chodby u Security Office.

 Závěr
Nacházíme se na zvláštním malém prostranství. Použijte 9 Save Letterů (obrázek) a otevřete další dveře. Následuje animace. Maria je opět živá! Jak to ale vypadá, ne nadlouho. Ne jeden, ale hned dva Pyramid Head. Konečně jim můžete všechno vrátit. Vezměte velký nůž a pusťte se do nich.

Když oba zabijete, či spíše oni souboj vzdají a dobrovolně se napíchnou na kopí. Vezměte z každého jakési barevné vajíčko - Egg (obrázek). Před vámi jsou nyní dvoje stejné velké dveře. Zasaďte do každých jedno vajíčko a některými z nich jděte dál (je úplně jedno, které zvolíte, vedou do téže chodby). Na konci této chodby jsou dveře. A další chodba, akorát tentokrát slyšíte hlas Mary. Jakoby ze záznamu něco povídá, možná to jsou vzpomínky na vaši návštěvu v nemocnici.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Když vyjdete druhou stranou jste opět venku. Prší. Jděte po železných schodech stále nahoru, dokud nenarazíte na konec a na postel s Mary/Mariou (obrázek). Po chvilkovém rozhovoru se stane něco moc divného a na vás zaútočí smečka netopýrů (nebo černých motýlů?) a i tato žena, jen v trochu odpudivější podobě (obrázek). Když spadne na zem a začne šeptat, dejte jí poslední ránu. Následuje poslední animace. Gratuluji, právě jste dohráli Silent Hill 2.

15. Konec - ale jaký?

Silent Hill 2 končí. Jak, to zaleží výlučně na vás. Stejně jako PlayStation 2 verze, i ta PCčková obsahuje několik možností konců v závislosti na vašem chování v průběhu celé hry.

 Maria Ending
Shodou okolností na mě pokaždé čekal „Maria Ending“ - tedy konec, kdy se v závěru James utká s Mary a spolu s novou láskou Mariou opouští Silent Hill. Pokud tedy chcete vidět tento roztomilý pár pohromadě, měli byste mimo jiné dodržovat následující:

- chodit s Mariou pomalu (neběhat), zkrátka brát na ní ohled
- neprohlížet si příliš dopis či fotku Mary v inventáři
- v nemocnici, kde si Maria lehne v jednom z pokojů, ji navštěvovat pokaždé, když jdete zrovna kolem
- v závěru hry, kdy jdete po chodbě a slyšíte Mariin hlas, nečekat až domluví a jít rovnou a co nejrychleji pryč

Tipů by mohlo být samozřejmě více, principem všech jsou různé možnosti citových vazeb mezi Jamesem a Mariou.

 Leave Ending
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Další možností je únikový, tedy „Leave Ending“, pro jehož dosažení byste měli dělat jednoduše pravý opak než jsme zmiňovali výše - tedy počkat v chodbě, až Mary dopovídá, prohlížet si často její fotku a s Mariou běhat (patrně aby se unavila). Kromě toho byste měli také Mariu bít, třeba dřevěnou laťkou. Zní to asi dost brutálně (smrt násilí na ženách), ale prý to pomáhá :)

 In-Water Ending
Mary nebo Maria? Koho to zajímá, pokud je váš James unaven životem a upadl díky vaším krokům do letargie, čeká na něj třetí možnost konce, tedy jakási sebevražda. Nejsnáze ho k ní doženete pokud budete zkoumat nůž, který vám dala Angela (o jejích sebevražedných sklonech nelze pochybovat) a pokud budete polykat Health Drinky až když půjde skutečně do tuhého (nesmíte to zase přehnat ;) Jestliže se v hotelu rozhodnete poslechnout si pásku v Reading Room, měl by vás i tento krok posunout blíže k Water či k Leave Ending.

 Rebirth Ending, Dog Ending, UFO Ending
Maria, Leave a Water Ending jsou 3 ihned dostupné konce Silent Hill 2. Na internetu se však hned na několika místech můžete dočíst i o dalších, pokud dohrajete hru poněkolikáté:

Jedním z nich je i tzv. „Rebirth Ending“. Pro toto mystické znovuzrození musíte při svém druhém průchodu hrou posbírat čtyři rituální položky: White Chrism Book, Lost Memories, Obsidian Goblet Book a Crimson Ceremony.

Dalším koncem, který je ale určen pro skutečné fanoušky (možný až na třetí pokus) by měl být tzv. „Dog Ending“, ke kterému se dopracujete v jednom hotelovém pokoji (nutno mít Dog Key, který najdete poblíž Texxon Gas).

Šestým možným koncem je „UFO Ending“, o jehož existenci jste se mi zmiňovali po mailu i v těchto forech. Pro dosažení tohoto lehce šíleného konce potřebujete nejdříve dohrát druhý scénář za Mariu (Born From a Wish) a posléze na odpočívadlech, kde hra začíná, sebrat na toaletách Blue Gem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra sama podle vašich kroků vyhodnotí, k jakému konci jste nejspíše dospěli. Upřímně řečeno by mě zajímalo JAK, protože monolog od Mary jsem si poctivě vyslechla až do konce a Maria zase dostávala rány na každém kroku. Přesto se z ní a mého Jamese ve finální animaci staly dvě hrdličky. Podle dostupných informací ale váš konec ovlivní třeba i způsob jakým chodbu s hlasem Mary projdete nebo jaké dokumenty čtete (například deník na střeše nemocnice). Zmiňované možnosti konců jsou především výtahem ze světových FAQ pro PS2ové i xboxové verze, protože bohužel není v silách jednoho normálního člověka dohrát poctivě několikrát všech šest konců, z nichž o každém by se jistě dal sepsat vlastní díl návodu.

Jsem zvědavá, k jakému konci jste dospěli vy, jak prakticky vypadal a co jste pro jeho dosažení dělali (určitě se najdou i další doporučení, než pár výše zmiňovaných). Na vaše postřehy a komentáře se těším v diskusním fóru pod tímto návodem.

Stáhněte si: Trailer, Silent Hill 3 Xbox screenshoty, Patch
Související články: Recenze, Návod - ostatní části, Novinky

 
Kate
připravil: jd


 
 

Nejnovější články