Silent Hill 2 - návod 3.část
zdroj: Archiv

Silent Hill 2 - návod 3.část

26. 1. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V tomto dílu podrobného návodu na hororovou akční adventuru od Konami se vypravíme opět do ulic Silent Hill a také máme před sebou průchod vězením nebo bloudění chodbami podzemního labyrintu.

Autor: Kate
Publikováno: 26.ledna 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Silent Hill 2 (recenze) patří rozhodně mezi nejlepší akční adventury právě skončeného roku. Protože se vám během jeho strhujícího příběhu může přihodit celá řada zákysů, nabízíme návod, jak touto zajímavou hrou projít. V jeho první části jsme si popsali úplný začátek hry a zároveň vysvětlili, jak se od sebe liší jednotlivé obtížnosti nebo k čemu slouží Save Letters. Ve druhém dílu návodu jsme pokračovali cestou do západní budovy Wood Side Apartment, Rosewater parku, bowlingového centra a nemocnice. Tentokrát se vypravíme opět do ulic Silent Hill a navštívíme také vězení s labyrintem:

9. Ulice Silent Hill #3

Podle mapy se nyní musíte dopravit na roh Sanders a Lindsey Street. Jděte proto po Caroll na jih, potom po Rendel a nakonec projděte Saul. Tady na vás čeká průchod po mřížích nad zuřivými zombíky (na mapě je tento úsek značen přerušovaně). Když se dostanete na druhý konec, nebude vás už kromě hord nemrtvých na silnici nic ohrožovat a můžete dojít až na vyznačené místo. Doporučuji nasadit styl „žij a nech žít“. Zombíkům se prostě vyhněte a běžte rychle dál. Ne vždy to půjde, ale celkově to je mnohem rychlejší, navíc se nezdá, že by měl počet zabitých na hru nějaký vliv. Cestou také sledujte chodníky, na kterých občas leží náboje nebo Health drinky.

Obrázek zdroj: Archiv Kousek od zmiňované restaurace na rohu najdete dům, před nímž leží francouzský klíč (wrench) a vzkaz (obrázek), podle kterého povedou vaše další kroky zase do Rosewaterského parku. Vydejte se tam po Sanders, Neely a Katz Street. Cestou odemkněte dveře, které byly předtím zavřené a které teď doprovází i krvavý nápis (obrázek). Skutečně se zdá, že je toto jediná možná cesta, jak se dostat k Rosewater Park, ostatní směry jsou neprůchodné.

V Rosewater Park zamiřte na jeho západní stranu na prostranství, kde stojí socha modlící se ženy. Obejděte jí a začněte kopat (obrázek). Vyhrabete truhlu, na jejíž otevření ale potřebujete použít francouzák. Odměnou za fyzicky namáhavou práci vám bude Old Bronze Key. S klíčem běžte po Natham Avenue až k Silent Hill Historical Society a odemkněte hlavní dveře (obrázek). Hned za nimi u pokladny leží Save Letter.

10. Silent Hill Historical Society

Jděte do další místnosti s obrazy a prohlédněte si je, pak vejděte do dalších dveří. Ve zdi je velká trhlina (obrázek) a schody dolů. Připravte se na hodně dlouhé klesání. Když dojdete na konec, otevřete dveře a projděte chodbou. V prvních dveřích najdete náboje, za druhými naleznete další díru, tentokrát ale musíte skočit.

Proskočíte do zvláštní kruhové místnosti, která spíše připomíná vnitřek studny. Tápejte po zdi a dříve či později objevíte místo, které je trochu jiné (obrázek). Musíte na něj pořádně zatlačit, nejlépe motorovou pilou. Pod cihlami s objeví dveře, projděte jimi na chodbu a vstupte do dveří napravo (obrázek). V další místnosti najdete na zemi klíč Spiral-writing Key. V tu chvíli ale naneštěstí zhasne baterka...

Obrázek zdroj: Archiv Zkuste vyměnit baterie - použijte Dry Cell Battery z inventáře. Světlo! Ale co je to kolem? Odporní dotěrní brouci, navíc dveře nejdou otevřít. Zkuste se podívat na keypad vedle nich. Tři klávesy jsou podsvíceny. Problémem jenom je, v jakém pořadí je stisknout. S tím, že se žádná neopakuje, tu máme všehovšudy 6 možností, takže nezbývá než popřát štěstí, abyste na tu pravou natrefili dřív, než vás brouci „sežerou“ :) Pokud z místnosti vyváznete, jděte do další, ve které se na podlaze nachází mříž (obrázek). Otevřete jí pomocí získaného klíče a skočte dolů.

11. Vězení

Jak záhy zjistíte, v místnosti, do které jste spadli, sedí i starý kamarád Eddie. Po animaci se tu pořádně rozhlédněte, seberte Health Drink a destičku The Gluttonous Pig (obrázek). Na jednom ze sloupů visí Save Letter. Vyjděte dveřmi ven a jděte chodbou „nahoru“ až narazíte na stoleček s mapkou vězení (obrázek). Nyní bude následovat průchod samotným vězením a je v podstatě jedno, jestli jej projdete podle tohoto návodu nebo úplně naopak. Důležité je získat tři destičky a následně koňskou podkovu, voskovou panenku a zapalovač. Nyní si ukážeme jednu z možných cest.

Obrázek zdroj: Archiv Od stolku s mapou se vraťte úplně na jih (dolů) a otevřete dveře do chodbičky s celami na východě. Nyní se pustíme do prozkoumávání východního bloku. Jděte po chodbičce a dívejte se do každé cely. Většina z nich bude zamčená, ale některé ne. V páté cele zleva najdete Handgun Bullets, předposlední je pak ještě zajímavější. Najedete tu voskovou panenku Wax Doll a zvláštní knihy (obrázek).

Na konci chodby s celami vyjděte dvěřmi ven a novou chodbou popojděte na sever (nahoru). Asi v půlce chodby jsou proti sobě postaveny dvoje velké dveře. Půjdete-li do těch západních, najdete Rifle Shells, východní vedou na velkou zahradu. Jděte doprostřed zahrady a podívejte se na šibenici (obrázek). Dole jsou tři místa na tři destičky. Jednu už máme (Gluttonous Pig), zbývá najít ty další dvě. Vyjděte ze zahrady na chodbu a jděte na severní konec. Zahněte na západ do horní chodbičky s celami, k té úplně nejsevernější se nedostanete.

Obrázek zdroj: Archiv Opět procházejte jednu celu po druhé. Nejdůležitější je neminout 7. celu zprava, ve které leží destička The Oppressor (obrázek). Vyjděte opět na naši hlavní chodbu, kde jsme našli mapku a přesuňte se asi do jejího prostředku. Na východní stranu vedou velké dveře (na toalety). Prozkoumejte všechny místnůstky. V jedné sprše by měla ležet destička The Seductress (obrázek). Přidejte jí k prasátku a tyranovi a vraťte se do zahrady. Najděte šibenici a zasuňte všechny tři destičky do otvorů - mělo by být jedno v jakém pořadí, samy se nacpou do příslušných otvorů. Ozve se šílený výkřik. Když se vrátíte ke dveřím, vedoucím ze zahrady, uvidíte na klice pověšenou podkovu (obrázek). Seberte jí a vraťte se zpátky do hlavní chodby, kde jsme původně našli mapu.

V její severní části se směrem na západ nacházejí dvoje otevřené dveře. Jedny vedou do místnosti se sklem, kde leží First Aid Kit, druhými se dá projít na druhou stranu, do další chodby (obrázek). Projděte jimi tedy a podívejte se z druhé strany do místnosti, kde jste našli lékárničku. Na stolku leží zapalovač - Lighter. Pokud sejdete ještě trochu jižněji a zabočíte do některých dveří na východ, najdete toalety. V těch pánských by se měl přímo nad pisoárem nacházet Save Letter. Jděte dolů (na jih) až k mříži a zabočte do dveří hned vedle ní. V kanceláři na vás čeká First Aid Kit, Health Drink, zombík a na stole se válí divné magazíny. Když otevřete dveře do zadní místnosti, najdete Hunting Rifle a spousty nábojů.

Vyjděte ven, projděte mříží a podívejte se na zem na podivný poklop, kterému chybí klika (obrázek). Jak by se dala nahradit? Zkuste zapalovačem trochu roztavit voskovou panenku, tuto horkou hmotu nacpat do otvoru po klice a ještě než ztuhne do ní zasadit podkovu - jinými slovy zkombinuje v inventáři Lighter, Wax Doll a Horsehoe. Poklop se otevře a máme tu další díru. James se patrně brzy stane mistrem v skoku hlubokém.

Obrázek zdroj: Archiv Dopadnete na chodbu, otevřete velké dveře a podívejte se do podivného - lepší slovo mě nenapadá - krematoria neboli márnice (obrázek). Dalšími dveřmi se dostanete k další díře (obrázek), opět do ní skočte. Další díra, šup do ní. Nakonec se dostanete k výtahu s překvapením (v každém rohu nějaké náboje), který se s vámi po nástupu rozjede - dolů! Proboha, je vůbec možné být takhle hluboko? Až výtah zastaví, vystupte a jděte ke dveřím, u kterých září Save Letter.

12. Labyrint

Projděte dveřmi, nezahýbejte doleva a podívejte se na průchod zabezpečený dráty (obrázek). Pak se vraťte, zabočte doleva a jděte chodbami tak dlouho, dokud se nezačnou vidličkovitě dělit. Vyberte si levou stranu, pozabíjejte zombíky a dojděte až k uličce, která na každé straně končí žebříkem dolů. Je jedno, jaký si vyberete. Oblast dole je totiž kruhová a kromě dvou žebříků, které do ní seshora vedou, se tu nachází i dveře do místnosti s obrovským nožem (obrázek). To je vlastně jediný důvod, proč sem dolů lézt. Vezměte nůž a vylezte po nějakém žebříků zase nahoru do uličky. Dole v kruhové chodbě se totiž mimojiné toulá i Pyramid Head.

Obrázek zdroj: Archiv Nyní se vraťte po chodbě zpátky a jakmile to bude možné, zabočte doleva.V podlaze je proláklina s žebříky na obou koncích. Slezte jedním dolů a druhým vylezte. Jiná možnost dole vlastně ani není, jenom si musíte dát pozor na zombíky. Když vylezete, dostanete se do místnosti s hlavolamem ve formě hlav (obrázek). Pokud jej natočíte správně, otevřou se za vámi další dveře. Hlavy můžete otáčet všemi směry - řešením, které vyhovovalo, bylo umístit hlavu se zelenýma očima směrem k sobě, ale vzhůru nohama - asi takhle.

Pokračujte do nově otevřené místnosti za vámi (je jakoby železná) a dalším otvorem po chodech dolů. Koho pak to tu nemáme? Maria. Nejen, že žije, ale je i nadměrně aktivní. Jenže jak se k ní přes mříže dostat? Nechte jí tam a vraťte se zpátky do místnosti s hlavolamy. U žebříku, kterým jste přišli, najdete Wire Cutter. Vraťte se k otvoru, který byl zabezpečen dráty a přestříhejte je.

Za nimi se nachází žebřík vedoucí dolů. Nyní bude následovat trochu zmatené povídání, ostatně labyrint se přeci jen nepopisuje nejlépe. Nejjednodušší přesto bude, když postupně projdete všechno, pak není možné, že byste správnou cestu (po několika minutách, hodinách … :) minuli.

Obrázek zdroj: Archiv Jakmile se octnete dole, zamiřte k prvnímu žebříku po pravé straně. Vylezte nahoru, projděte chodbu a slezte zase dolů. Jděte dál až narazíte na další žebřík. Opět nahoru a dolů. Držte se tunelu a dalším žebříkem nahoru. Tuto chodbu poznáte také podle mříže (obrázek). Opět slezte druhým koncem dolů. Další žebřík vede nahoru do chodbičky, kde vás hned uvítají Handgun Bullets. Projděte chodbičku a slezte dolů. Nejbližším žebříkem naposledy nahoru. Jste v malé místnůstce, kde na zemi leží noviny a před vámi jsou dveře se Save Letterem (obrázek). Sláva, právě jste se úspěšně vymotali.

13. Vězení #2

Otevřete dveře a udělejte chodbou pár kroků. Animace vás zavede do místnosti s Angelou a „Daddym“ - podivným stvořením, které připomíná něco mezi stolem, buvolem a kopou hlíny. Až animace skončí, neváhejte a začněte střílet. Daddy vás patrně několikrát čapne, takže nezapomeňte rychle doplňovat Health. Osobně se mi nejvíce osvědčila obyčejná pistole, protože i když třeba brokovnice nebo velký nůž mohou vypadat účinněji, manipuluje se s nimi velmi pomalu. Až se Daddy uklidní a vy se pohádáte s Angelou, otevřete dveře a vyjděte zas na chodbu. Na jejím konci jsou další dveře a další chodba. Jděte po ní až nakonec, projděte dveřmi až k mříži, jejíž otáčecí kolo je zabezpečené pouty (obrázek). Potřebujete najít klíč.

Obrázek zdroj: Archiv Vraťte se zpět do chodby a otevřete první dveře vedoucí nyní z vašeho pohledu nalevo. Ocitnete se v místnosti s šesti mrtvými těly. Přečtěte si o každém z nich a vraťte se na chodbu směrem ke dveřím vedoucím k mříži. Ještě před nimi jsou (nyní z opačného směru) nalevo další dveře, vedoucí do místnosti s šesti oprátkami (obrázek). Přečtěte si legendu na cedulích a zkuste se zamyslet nad tím, který z šesti popravených mohl být nevinný. Zadání i řešení jsou opět pro každou obtížnost jiná, a to:

Easy: únosce (Kidnapper)
Normal: žhář (Arsonist)
Hard: padělatel (Counterfeiter)


Zatáhněte tedy za příslušnou oprátku toho, kdo je nevinný (musíte si pamatovat rozmístění těl v druhé místnosti). Jakmile to uděláte, vraťte se do cely s těly. Na místě vašeho nevinného leží klíč k poutům - Key of the Persecurted. Otevřete proto mříž, otočte kolem a pokračujte po žebříku dolů.

Obrázek zdroj: Archiv Jděte až na konec chodbičky, ve které se ocitnete a otevřete dveře (obrázek). Opět Maria a opět mrtvá. Tentokrát ale skutečně nevypadá dobře. Co se dá dělat, vyjděte ven a zatočte doleva k mříži, která byla předtím zamčená. Přes chodbu s lékárničkou se dostanete až na dvůr s hroby. Použijte Save Letter na jenom náhrobku (obrázek) a posbírejte náboje. Některé hroby ještě nejsou zavřené a mezi ně patří i ten s vaším jménem - skočte do něj. Bez legrace.

Po schodech, které objevíte, sejděte dolů až ke dveřím, za kterými čeká Eddie. Po krátké animaci se ale Eddie urazí a bude se vás snažit zabít. Nedejte se a vraťte mu to. Po chvíli to Eddie vzdá a uteče druhými dveřmi. Seberte na zemi, co se dá, vydejte se za ním a užijte si další zabijáckou - cituji Eddieho - „party“. Eddie má výdrž jako slon, takže nějakých pár kulek se v něm ztratí, za to je ale nemotorný a pomalý, takže by vám jeho likvidace neměla činit nějaké větší obtíže ani u Hard úrovně. Když ho zabijete, vyjděte ven hlavními dveřmi.

Obrázek zdroj: Archiv Jezero! Vydejte se vpravo a použijte Save Letter na sudu, pokračujte dál po molu až k bárce. Naskočte do ní a namasírujte svaly, čeká vás cesta přes celé Toluca Lake (obrázek). Nejdříve však loďku natočte tak, abyste jeli směrem k světlu v dáli - Lakeview Hotel. Pak nezbývá než trpělivě mačkat šipku vpřed a čekat, kdy se objeví břeh a závěrečná část našeho návodu zhruba za týden a půl, kde si probereme i několik možných konců hry.

Stáhněte si: Trailer, Silent Hill 3 Xbox screenshoty, Patch
Související články: Recenze, Návod - ostatní části, Novinky

 
Kate
připravil: jd


 
 

Nejnovější články