zdroj:
tisková zpráva
Silent Hill 2 (recenze) patří rozhodně mezi nejlepší akční adventury právě skončeného roku. Protože se vám během jeho strhujícího příběhu může přihodit celá řada zákysů, nabízíme návod, jak touto zajímavou hrou projít. V jeho první části jsme si popsali úplný začátek hry a zároveň vysvětlili, jak se od sebe liší jednotlivé obtížnosti nebo k čemu slouží Save Letters. Tentokrát budeme pokračovat cestou do západní budovy Wood Side Apartment, Rosewater parku, bowlingového centra a se zombíky se setkáte i v nemocnici.
4. Západní budova Wood Side Apartment
Přeskočili jste požárními dveřmi do druhé budovy a teď se nacházíte v ložnici nějakého bytu. Zatím nemáme mapu tohoto objektu, takže si místo ní budeme muset vystačit jen slovně. Vyjděte z ložnice a podívejte se na WC. Něco plave v záchodové míse - vytáhněte to. Vypadá to jako peněženka, ve které je navíc jakýsi kód, skládající se ze čtyř čísel a šipek mezi nimi. Pokaždé, když jsem hrála byl jiný, takže předpokládám, že je generovaný náhodně. Uloží se do Memo vašeho inventáře, ale raději si jej pamatujte. Ve vedlejší místnosti narazíte na sejf (obrázek). Jako kód pro jeho otevření použijte číslo „ze záchodu“. Sejf se otevře a vy získáte spoustu nábojů.
zdroj:
tisková zpráva
Vyjděte ven z tohoto pokoje. Nacházíte se na chodbě, ve které září nápis EXIT ukazující na dveře. Otevřete tyto dveře, vedou na schodiště. Ještě než sejdete dolů, dobře se rozhlédněte, někde by se tu měla povalovat mapa objektu (obrázek). Jděte dolů a vyjděte dveřmi na přízemní chodbu. Podle mapy se nasměrujte do bytu č.109. Tam najdete v druhé místnosti Angelu, která vám po značně psychicky vyčerpávající scénce dá nůž. Při odchodu z pokoje nezapomeňte sebrat ze stolku minci - Coin Prisoner (obrázek), na pohovce v předsíni leží Handgun Bullets.
Vyjděte na chodbu a přesuňte se do dveří č.105. V tomto bytě objevíte zvláštní skříňku, do které budete zasazovat mince. Pro rekapitulaci máme tyto tři: Snake, Old Man a Prisoner. Sami byste je měli podle legendy na skříňce zasadit do správných otvorů, kterých je ale pro zmatení hned 5. Řešení závisí na tom, jakou obtížnost hádanek (Riddle Level) jste si na počátku hry zvolili:
Pro Easy: 1-Old Man, 2- prázdný, 3-Snake, 4-prázdný, 5-Prisoner Pro Normal: 1-prázdný, 2-Old Man, 3-Prisoner, 4-prázdný, 5-Snake Pro Hard: 1-prázdný, 2-Old Man, 3-prázdný, 4-Snake, 5-Prisoner
zdroj:
tisková zpráva
Po správném dosazení mincí (bráno zleva) se skříňka otevře a vy najdete Lyne House Key (obrázek). V chodbičce tohoto bytu na zatlučených dveřích také narazíte na další Save Letter. Vyjděte na chodbu a schodištěm se vraťte zpět do prvního patra, odkud jste sem přišli. Otevře dveře k bytu č.209 - použijete Lyne House Key. Otevřenými dveřmi jděte na balkón a odtud přejděte do druhého pokoji. Kromě Handgun Bullets leží na posteli i další klíč - Apartment Stairway Key (obrázek).
Klíč od schodiště máte, zamiřte tedy k němu. Vyjděte z 209 zpět na chodbu a dejte se na sever až k posledním dveřím. Použijte Apartment Stairway Key a otevře je. Určitě poznáte Pyramid Head, momentálně opět zaneprázdněného kopulační činností. Dveře za vámi najednou nejdou otevřít, a tak vám nezbude nic jiného, než se s naším netvorem utkat. Jak vám brzy dojde, motorovka nebo kulky na něj nestačí, a tak musíte spoléhat na to, že každý se jednou unaví. Běhejte pořád dokola - je pomalý, než po vás sekne svým řeznickým nožem (dá-li se to monstrum vůbec tak nazvat), budete už v druhém rohu místnosti (obrázek). Po několika minutách hry na kočku a na myš to Pyramid Head vzdá a odleze dolů do „bazénku“, který ihned také zmizí a vám se otevře nová (a jediná) cesta ven.
Sejděte po schodech a vyjděte ven z apartmánů. U plotu leží lékárnička pro první pomoc - First Aid Kit. Seberte ji, otočte se a jděte na sever, do cesty se vám opět připlete malá holka. Dorazíte až k Rosewaterskému parku (obrázek).
5. Rosewater Park
V parku můžete najít Health Drinky i náboje, ale to nejdůležitější je potkat na nábřeží (nejseverněji) záhadnou dívku. Vypadá jako Mary, i ten hlas … jenže je to Maria, vaše nová kamarádka. Uvědomíte si, že kromě tohoto parku bylo vaše další „speciální místo“ ještě Lakeview Hotel a Marie se nabídne, že vás doprovodí. Vyjděte proto společně z parku na silnici (nemusíte se bát, Maria se bude držet stále za vámi).
6. Ulice Silent Hill #2
zdroj:
tisková zpráva
Po Natham Avenue jděte stále na západ. Po levé straně byste měli narazit na Texxon Gas. Pořádně si okolí benzínky projděte, je tu hned několik Health Drinků i Handgun Bullets. Nejdůležitější je však ocelová tyč, umístěná na (v) kapotě auta (obrázek). Dojděte po Natham až k budovám Historical Society. Povaluje se tu First Aid Kit, ale dveře do muzea jsou (zatím) zamčené (obrázek). Pokračujte dále na západ, dokud nenarazíte na konec silnice - zní to zvláštně, jde zkrátka o konec herní mapy. Kousek před ní leží mrtvola a vedle ní mapa (obrázek), na které je vyznačená Bowl-O-Rama (budova hned vedle Texxon Gas). Vraťte se tedy k ní, cestu vám opět zpříjemní zombíci, kteří budou z ničeho nic vylétávat na silnici.
7. Bowl-O-Rama & Heaven’s Night
Vejděte do bowlingového centra hlavním vchodem (obrázek), uvnitř potkáte Eddieho a vaší oblíbenou malou Lauru, která se však vytratí stejně rychle jako vždycky. Rychle za ní! Vyjděte z bowlingu, venku už čeká celá udýchaná Maria, která se jí pokoušela chytit. Jděte za Bowl-O-Ramu až k železné brance (obrázek). Projděte jí a po úzké cestičce se vydejte až na konec. Tady vám Maria ukáže, kde Laura zmizela a odemkne vedlejší dveře.
zdroj:
tisková zpráva
A jste v Heaven’s Night. Vystupte schody nahoru a otevřete v chodbě zelené dveře, vedoucí do hlavní místnosti s podiem a barem (obrázek). Seberte First Aid Kit a vyjděte protějšími dveřmi ven na schody (obrázek). Sejděte dolů a držte se jediného možného směru - po Carol Street na jih. Cestou zahlédnete Lauru, jak zabíhá do nemocnice. Následujte ji (obrázek).
8. Brookhaven Hospital
Hned při vstupu nezapomeňte z nástěnky sundat mapku objektu (obrázek). Podle ní se nasměrujte do Reception Office, kde kromě dokumentů najdete i další Save Letter (obrázek). V zadní místnosti recepce se nachází psací stroj s listem papíru a hlavně Purple Bull Key (obrázek). Vyjděte zpět na chodbu, najděte schodiště na západní straně a vyjděte nahoru do patra, kterému bychom asi říkali první, ale vzhledem k tomu, že dveře jsou označeny jako 2F jej raději označíme za druhé s tím, že přízemí budeme nazývat v duchu označení prvním patrem. Uff :)
Druhé patro (2F) Otevřete dveře do Examining Room, nachází se tu First Aid Kit a další poznámky na listu v psacím stroji (obrázek). V textu je zmiňován i čtyřčíselný kód k jakési krabici. Podle mých zkušeností je pokaždé jiný, takže si jej dobře zapamatujte.
zdroj:
tisková zpráva
Vyjděte opět na chodbu a zavítejte do mužských šaten - Men’s Locker Room. V kapse zkrvaveného pláště objevíte Examination Room Key (obrázek). Přejděte chodbu a otevřete dveře do Women’s Locker Room. Ve skříňce je opřená brokovnice (obrázek) a vedle na stolku sedí méďa, ve kterém se skrývá jehlička - Bent Needle. Bude se hodit. Vejděte do západní chodby a otevřete dveře do pokoje označeného M2. Seberte Lapis Eye Key (obrázek) a přejděte k M3. Tady čeká zombík, Health Drink a Handgun Bullets. Pokračujte chodbou a zkuste použít výtah. Zatím to nejde. Vraťte se po schodišti zpět do 1.patra (=přízemí)
První patro (přízemí) Vstupte do Examination Room (použijte klíč) a tudy dveřmi do Doctor’s Lounge. Vezměte Shotgun Shells a na nástěnce si přečtěte vzkaz (obrázek), opět doplněn číslem. Na jeho základě se nyní přesuneme do třetího patra.
Třetí patro Schodištěm jsme vyšli do třetího patra, jenže dveře do západní chodby jsou zamčené a chráněné keypadem (obrázek). Použijte kód, získaný z nástěnky v doktorském pokoji a pokračujte dál. Nejdříve zamiřte do S3, kde leží Roof Key. Maria se cítí unavená, takže si tu na chvilku odpočine (obrázek), vy se zatím můžete pustit do průzkumu zbytku nemocnice. Vyjděte na chodbu a podívejte se do Shower Room. Na nazelenalé podlaze je umístěn otvor pro odtok, ve kterém cosi vězí. Zatím to ale nemůžete vyšťourat.
zdroj:
tisková zpráva
Podívejte se i do S11, kde se už červená Save Letter a pro posílení čeká Health Drink. Poslední místností je S14, jejíž obsah už vypadá mnohem zajímavěji. Na zdi je krvavý nápis, zmiňující „four ever“ a na posteli leží maximálně zabezpečená krabička (obrázek) Použijte Lapis Eye Key, pro otevření zámku s řetězem. Na číselném ovladači vpravo vyťukejte kód, který jste předtím našli v psacím stroji v Examination Room. Nyní už zbývá pouze číselný válec a vlastní zámek ke skříňce.
Střecha a třetí patro Vyjděte na chodbu do hlavní haly a po našem schodišti se vydejte ještě o patro výš k dveřím, označeným jako RF (roof), které vedou na střechu (obrázek). Nahoře na střeše si všimněte (pokud chcete) podivného deníku. Zkuste otevřít jediné možné dveře. Jsou zamčené, ale to by nebylo to nejhorší. Najednou tu stojí Pyramid Head a vypadá dost naštvaně. Po krátké animaci jste doslova vhozeni do Special Treatment Room. Bylo to o vlásek. Inu, když už jste tady, prozkoumejte všechny čtyři pokoje (cely). V jedné z nich, která je vypolstrovaná (a také jediná otevřená) je cosi napsáno (obrázek). Když se navíc na krvavý obraz zadíváte pozorně, najdete v něm čtyři čísla - opět budou pro každou hru jiná.
Vyjděte ven a zamiřte do S14, kde je ona zabezpečená skříňka. Jako kód pro válec použijte čísla z krvavé cely a nakonec skříňku otevřete pomocí Purple Bull Key. Tramtadadá - skříňka je otevřena, ale je prázdná. Počkat… je v ní vlas. Ach jo. Také jste čekali něco lepšího? No, když už jej máme, pojďme jej zkusit využít. Vraťte se do Shower Room se zeleným otvorem. Zde přichází na řadu první kombinace: vlasu a jehličky Bent Needle z médi. Použijte je, vytáhněte z odpadní roury Elevator Key a spěchejte s ním k výtahu. Otevřete jej a sjeďte do prvního patra (obrázek).
První patro a druhé patro
zdroj:
tisková zpráva
Nyní se nacházíme v západní chodbě, kam jsme předtím kvůli zamčeným dveřím nemohli. Začněme s procházením místností, a to třeba u C2. Koho pak to tu máme? Laura nás ale podlým trikem vláká do místnosti plné děsivých kreatur, útočících seshora. Chudák holka na tom ale podle posledních výkřiků patrně asi také nebude nejlépe. Nedá se nic dělat, vezměte brokovnici nebo pistoli a střílejte po těch věcech nahoře (obrázek), dřív než vás začnou škrtit. Když svůj úkol dokončíte, octnete se na nemocniční zahradě. Vraťte se jedinými dveřmi zpět do budovy a použijte Save Letter o kousek dál. Vraťte se zpátky do C2, zabijte zombíka a seberte First Aid Kit. Mrkněte se ještě do C1, kde leží Health Drink a náboje a výtahem vyjeďte do 2.patra.
Skočte si do M4 pro Health Drink a potom přejděte do místnosti označené na mapě jako Day Room. Uprostřed se nachází něco, co připomíná ledničku (obrázek), ale James ji sám nedokáže otevřít. Kdo by mu tak mohl pomoct? Přejděte do M6, vezměte First Aid Kit, přečtěte si papír, seberte i Dry Cell Battery a Basement Storeroom Key. Vyjděte ven a vyjeďte výtahem do 3.patra.
Třetí patro s procházkou do sklepa Pokud se zbavíte dotěrných zombíků, prozkoumejte dveře hned u výtahu. Je na nich portrét jakési ženy (obrázek). Běžte do S3 a zkuste požádat Marii o pomoc s ledničkou. Aha, Maria je už pryč, za to po ní zbylo několik pěkných ampulek. Jděte do S11, přečtěte si papír, vezměte Health Drink a ampule. Vraťte se ze západní chodby zpět do hlavní a otevře dveře do Store Room. First Aid Kit, Shotgun Shells a Handgun Bullets. Pěkná nadílka, přejděte zpátky k našemu schodišti (žádný výtah!) a použijte čerstvě zrozený Save Letter na zdi u schodištní chodbě (obrázek).
zdroj:
tisková zpráva
Jděte po schodech až úplně dolů a otevřete dveře do Basement Storeroom (obrázek). Posbírejte Shotgun Shells a odsuňte skříň. Objevíte Marii. Po animaci prolezte dírou a seberte ze země Copper Ring (obrázek). Vyjděte po schodech do druhého patra, přejděte k výtahu a nechte se jím vyvézt do patra třetího. Cestou si poslechnete zajímavou rozhlasovou soutěž. Bedlivě poslouchejte všechny tři otázky i nabídky odpovědí. Moderátor vás následně pošle do Store Room ve třetím patře. Jděte tam a otevřete zdobenou skříňku (obrázek) pomocí kódu sestaveného z pořadí správných odpovědí (pro všechny mody by měl být 313), najdete v ní několik Shotgun Shells a ampule.
Závěr putování nemocnicí Sjeďte výtahem do druhého patra a vraťte se do Day Room, kde leží ona divná lednička, kterou jste předtím nedokázali otevřít. Maria vám nyní (i když ne zrovna ochotně) pomůže a vy objevíte další prsten - Lead Ring.
Vraťte se do třetího patra a přistupte ke dveřím s namalovanou dámou hned vedle výtahu. Umístěte na její prsty oba prsteny, tj. Copper Ring i Lead Ring a dveře, na kterých je obraz (?) namalován, se otevřou. Jděte touto chodbou až úplně dolů a otevřete dveře. Po chvilce chůze se za vámi objeví Pyramid Head. Jediná možnost je vzít nohy na ramena. Běžte co nejrychleji chodbou stále dál až k výtahu. Shlédnete srdcervoucí animaci, protože Maria už doběhnout nestačila. Svět je krutý …
zdroj:
tisková zpráva
Výtah vás vyhodí v prvním patře. Jděte do Director’s Room, všimněte si mapy (obrázek) a vezměte Hospital Lobby Key. Přemístěte se k hlavním dveřím pomocí tohoto klíče je odemkněte. Konečně čerstvý vzduch. Někde poblíž by se měl nacházet Save Letter.
Příště se v třetím dílu návodu vypravíme opět do ulic Silent Hill a navštívíme také vězení s labyrintem, ale o tom až zhruba za týden a půl.
Stáhněte si: Trailer, Silent Hill 3 Xbox screenshoty Související články: Recenze, Návod - první díl, Novinky
|