zdroj:
tisková zpráva
Silent Hill 2 (recenze) patří rozhodně mezi nejlepší akční adventury právě skončeného roku. Protože se vám během jeho strhujícího příběhu může přihodit celá řada zákysů, nabízíme návod, jak touto zajímavou hrou projít. Ačkoliv není nijak dlouhá, její popis bude poměrně objemný (4 části), a proto jsem se snažila být co nejstručnější. Pamatujte, že i když to není v návodu výslovně vyřčeno, mohou na vás zombíci čekat za každým rohem a stejně tak třeba narazíte i na nepopsané Health Drinky či náboje. Pokud byste narazili na jinou možnost, jak některý problém nebo hádanku vyřešit, nebo dokonce na něco úplně opomenutého, neváhejte a podělte se o tyto informace v diskusních fórech. Nikdo není vševědoucí, a tak i tento návod by se dal jistě ještě vylepšit.
Volba obtížnosti Ještě před samotným hraním si zvolíte úroveň obtížnosti, a to samostatně u akce i hádanek.
Action level (easy, normal, hard) Čím obtížnější úroveň akce si zvolíte, tím odolnější nepřátelé na vás čekají, jinými slovy - tím více kulek snesou. Kromě toho také častěji ožívají a u těžší úrovně má navíc James menší výdrž, takže budete muset buď lépe hrát, nebo častěji sahat po Health Drinku či lékárničce.
Riddle level (beginner, easy, normal, hard) Tady asi není příliš co vysvětlovat. Čím těžší úroveň hádanek, tím těžší hlavolamy a méně srozumitelné indicie na vás čekají. Pro všechny módy řeší hráči podobné problémy, jen s jiným zadáním a také řešením.
Tipy na úvod Speciálními předměty jsou tzv. Save Letters, u kterých se uloží vaše aktuální pozice ve hře. Ukládat můžete ale kdykoliv i vy, a to pomocí QuickSave (F5). K ovládání asi není potřeba příliš říkat - kamera je automatická, pohyb ovládáte šipkami, úkroky klávesami A a D, běžet můžete levým Shiftem. Jistě si oblíbíte i klávesové zkratky M-mapa; H-zdraví; I-inventář; S-search, popřípadě switch (přehození pohledu) a spousty dalších, blíže popsaných i nastavitelných v Options. Jako Action Button slouží mezerník, kterým tedy střílíte, otvíráte dveře, prolézáte dírami, čtete vzkazy atd.
1. Cesta do města
zdroj:
tisková zpráva
Hra začíná v polorozpadlé budově na odpočívadle vedle města. Vyjděte ven a jděte k osobnímu autu, které má otevřené přední dveře. V autě leží mapa města (obrázek), přidejte si ji do inventáře. Jak záhy zjistíte, jediná možnost, kterou vám hra dále nabízí je sejít po schodech dolů k jezeru Toluca Lake. Jděte po cestě lesem podél jezera, až se dostanete k dřevěnému altánku (obrázek) se studnou uprostřed. Podívejte se dovnitř - první Save Letter.
Jděte po cestě dál až před železnou brankou. Vítejte na hřbitově. U jednoho z hrobů natrefíte na dívku Angelu, která zde - jak se dozvíte z animace - hledá svoji matku. Projděte hřbitovem k druhé železné brance. Vyjděte ven a držte se cesty. Zanedlouho budete na pravé straně míjet zelené auto, o pár kroků dál uslyšíte zvláštní rachot. Motorová pila (obrázek) na vás čeká „zaseklá“ v kmenech stromů. Vezměte si ji a jděte dál po cestě. Projděte průchodem s brankou a pokračujte stále stejným směrem po silnici dokud se nedostanete na první křižovatku, a tedy i do samotného Silent Hill.
2. Ulice Silent Hill #1
zdroj:
tisková zpráva
Na křižovatce se vydejte po Lindsey Street na sever. U vrat ke garáži jednoho z domů po vaší pravé straně najdete Health Drink. Na první odbočce zahněte na cestu Vachss Road. Po několika krocích naleznete na pravé straně otevřenou branku na dvorek. Tady na vás čekají dva Health Drinky a také druhý Save Letter. Vyjděte zase zpátky na Vachss Rd. a pokračujte dále (jakoby na východ). Silnice se změní v pískovou cestu a budete muset projít pootevřenými železnými dvířky v plotu. Jděte ještě kousek dál a narazíte na spodek mostu, několik sudů a díru v plotě (obrázek). Neděste se zvláštního šumu a prolezte dírou.
Najdete rádio - užitečnou věcičku, která začne šumět, když se ve vaší blízkostí objeví zombie. Ale proč šumí teď? Ano, už ji tu máme. Z ničeho nic se za vámi zrodí divné hnědé cosi - tak nějak budou vypadat všichni vaši nepřátelé. Utlučte to nebo použijte motorovou pilu, potom prolezte dírou zpátky a vraťte se po Vachss Road do města.
zdroj:
tisková zpráva
Opět se napojte na Lindsey Street, ale teď jděte na jih (částečně se vracíte). Po Jamesově pravé straně objevíte zvláštní pomník (obrázek), přečtěte si, co na něm stojí (některá slova chybí). Jděte stále na jih, na křižovatce zahněte na západ. Nyní se tedy nacházíte na Katz Street. U další křižovatky zabočte po Martin Street na jih a budete-li pozorní, objevíte další Health Drink. Zahněte na západ do Sanders Street a projděte kolem Happy Burgera. Odbočte nejdříve na jih a poté na západ tak, abyste se napojili na Paul Street. Na ní objevíte i otevřenou bílou dodávku (obrázek). Mrkněte se dovnitř. Copak to tu máme? Další Save Letter a na pohovce nějaký vzkaz. Kdosi čeká u Neelyho baru.
Neely’s bar se nachází na rohu Sanders a Neely Street, vraťte se k němu. Najděte boční hnědé dveře (obrázek) a vstupte dovnitř. Na baru leží další mapa, ve které je označen konec Martin Street. Ještě než se tam vydáme, prohlédněte si okna polepená novinami, na kterých jsou zmínky o jakési díře.
zdroj:
tisková zpráva
Vydejte se na západ po Sanders Street. Před vchodem do pošty (bílá budova) leží další Health Drink. Na křižovatce odbočte na sever do Martin Street a stále se jí držte. Po Jamesově levé straně najdete u plotu vedle garáže Health Drink. Dojdete-li na úplný konec ulice, zahněte na malé prostranství nalevo. U plotu zde leží mrtvola a vedle ní klíč k dveřím apartmánů (obrázek). Vezměte klíč a podívejte se, kde na mapě leží bytový komplex Wood Side Apartment. Právě tam totiž teď budou směřovat vaše kroky. Vydejte se zpátky po Martin Street na Katz Street, po které jděte na západ tak dlouho dokud nenarazíte na branku k apartmánům - cestou vás pravděpodobně bude otravovat dotěrný „brouk“.
3. Wood Side Apartment
Projděte brankou a otevřete dveře (obrázek), ke kterým nyní máte klíč. Jakmile se octnete uvnitř, zjistíte, že je tu tma jako v pytli. Na levé straně visí na nástěnce mapa objektu (obrázek), která vám ale zatím moc neposlouží, protože na její čtení je příliš velká tma. Pro všechny případy najděte na stěně napravo Save Letter. V tomto okamžiku také doporučuji nastavit Brightness Level (Options/Advanced Options) na nejvyšší hodnotu, tj. 7. Nebojte, atmosféra ze své temnosti nic neztratí, jen aspoň rozeznáte obrysy věcí před vámi.
První patro (2xx)
zdroj:
tisková zpráva
Vyjděte po schodech do prvního patra (pokoje 2xx). Jakmile se octnete na chodbě, mrkněte se do prádelny napravo. Objevíte zde zvláštní šachtu, ve které cosi uvízlo, ale zatím s tím ještě nemůžete nic udělat. Pokračujte touto chodbou dál (jakoby na východ) až k bytu č.205. Tady objevíte krejčovskou figurínu s baterkou (obrázek). Vezměte baterku a posviťte si na místnost, pozor na zombíka.
Vyjděte z pokoje a pomocí mapy, na kterou teď už vidíte, se přesuňte k dveřím č.208. V jednom z pokojů tohoto bytu objevíte zvláštní nápis na zdi (obrázek). Budete-li pozorní, všimnete si i jakýchsi čar u každého ze tří jmen. Další nápadnou věcí v místnosti jsou staré hodiny (obrázek) s nápisem na boční straně. Hra vám nabídne možnost hodiny posunout, ale zatím to nepůjde.
Přesuňte se do bytu č.210. Kromě zombie tu na vás čekají ještě dvě sady nábojů do pistole (Handgun Bullets). Vezměte si je, i když ještě nemáte zbraň. Jděte chodbou ke dveřím s číslem 202. Jsou sice zamčené, ale ne rozbité (což zakreslí i mapa), podobně jako únikový východ na konci západní chodby. Protože všechny ostatní dveře jsou rozbité, tudíž se jimi nikam nedostanete, vydejte se hlavním schodištěm do druhého patra (pokoje 3xx)
Druhé patro (3xx)
zdroj:
tisková zpráva
Na pravé straně chodby je mříž, za kterou vidíte klíč (obrázek). Můžete se pokusit pro něj natáhnout, ale díky malé holce, která jej odkopne, se to nepovede. Vydejte se do bytu č.301. Na podlaze se valí kulky a kromě zombíka tu najdete i červený nákupní košík (obrázek) s malým překvapením uvnitř. Vaše první střelná zbraň. Vyjděte z pokoje a odzkoušejte zbylé dveře - žádné nejdou otevřít a proto se vraťte zpět do prvního poschodí.
První patro (2xx) Vydáte-li se po hlavní chodbě na východ, zaslechnete v místě, kde se chodba dělí, zvláštní zvuky. Patrně vycházejí z č.208. Vstupte dovnitř, uslyšíte šumy, ale tentokrát nejde o zombies, nýbrž o zapnutou televizi. Další změnou pokoje oproti dřívějšku je mrtvola v křesle a klíč na poličce ve skříni (obrázek). Jak záhy zjistíte, patří k zámku u bytu č.202. Na nic nečekejte a vydejte se tam.
zdroj:
tisková zpráva
V apartmánu 202 pulzuje zvláštní zelené světlo, které očividně přitahuje netopýry. Navíc se zdá, že v díře na nazelenalé zdi něco je (obrázek). Prozkoumejte to, měli byste získat Clock Key, tedy klíč patřící k hodinám. Jediné hodiny, se kterými jsme se zatím setkali, se nacházely v č.208, proto nám nezbude asi nic jiného, než se tam opět vrátit. Při odchodu z 202 ještě nezapomeňte na Health Drink v kuchyni.
Vstupte do č.208 a pomocí klíče otevřete hodiny. Nyní můžete jejich ručičkami pohybovat pomocí šipek. V zásadě existují dva způsoby, jak na hodinách nastavit správný čas. Buď budete opatrně otáčet ručičkami, dokud hodiny necvaknou a nebo se ještě jednou pozorně podíváte na trojici jmen na zdi. Henry, Mildred, Scott, tedy H, M a S - hodiny, minuty a sekundy. Čára u Henryho je situována vodorovně (jako ručička, když ukazuje na 9), čára u Mildreda je naopak trochu nakloněna (jako ručička, ukazující na 1 nebo 2), Scott je opět vodorovně (patrně na 3). Zkuste hodiny nastavit zhruba na 9:11, to by mělo fungovat. Jakmile uslyšíte cvaknutí, pokuste se je odsunout jako poprvé, tentokrát už s nimi pohnete.
Dírou za hodinami (obrázek) můžete prolézt do sousedního bytu č.209, který se nachází na druhé straně mříže, která rozděluje severní chodbu. V 209 najdete na stolku Save Letter a v kuchyni Health Drink. Nic zajímavějšího se tu už nenachází. Vyjděte ven na chodbu a jděte na sever až k zadnímu schodišti, po kterém se můžete vydat opět nahoru do druhého patra, nyní ale z druhé strany, než jste byli předtím. Schody vedou i dolů, ale dveře do přízemí jsou zamčené
Druhé patro (3xx)
zdroj:
tisková zpráva
Jakmile vyjdete schodištěm do druhého patra, držte se chodby a zabočte do bytu č.307. Shlédnete prazvláštní scénku, ve které hlavní roli hraje netvor s červenou pyramidou na hlavě. Pyramid Head, jak mu budeme říkat, ale s koncem animace odejde a tak si můžete pokoj dobře prohlédnout. Zásadní věcí je Courtyard Key, tedy klíč od zadního dvora (obrázek). Vezměte si jej a vyjděte na chodbu. Nyní můžete jít až k mřížím, které dělí chodbu a u kterých vám dříve malá holčička odkopla klíč. Teď se nacházíte na její straně a tak můžete sebrat Fire Escape Key (obrázek), klíč od požárního východu. Když už budete u mříží, nezapomeňte se stavit v prádelně pro Handgun Bullets.
Vydejte se po chodbě na východ, na jejím konci naleznete dveře k dalšímu schodišti (obrázek). Jděte po nich dolů, dveře do prvního patra jsou zatlučené, takže musíte sejít až do přízemí.
Přízemí (1xx)
zdroj:
tisková zpráva
V přízemí zjistíte, že se tu nacházejí ještě jedny, nyní vylomené dveře, které vás nechají vstoupit do severní chodby. Jděte po ní až na úplný konec, kde narazíte balíček džusů (obrázek). Seberte je a vraťte se chodbou zpátky do přízemního vestibulu. Otevřete hlavní dveře (obrázek) a vyjděte ven. Nyní se nacházíte opět venku před budovou, jen u druhých dveří, než ke kterým jste předtím našli klíč. Vraťte se zpátky ke dveřím, kterými jste do apartmánů vešli úplně poprvé. Těsně před nimi je kout s popelnicemi, ke kterému ústí také šachta.
Vejděte opět do domu hlavním vchodem jako poprvé. Jediné dveře v tomto vestibulu vedou na dvůr, použijte klíč a vyjděte jim ven.
Zadní dvůr Jděte do středu dvoru, kde se nachází bazén. Už podle šumu poznáte, že budete mít co do činění s několika potvorami. Sejměte je a podívejte se do kočárku uprostřed prázdného bazénu (obrázek). Najdete tu minci (Coin Snake). Seberte ji a vyjděte ze dvora druhými dveřmi, než jste přišli.
Přízemí (1xx) Nacházíte se v nové chodbě. Jděte do bytu č.101. Ignorujte nepříjemné zvuky a seberte Handgun Bullets. Potom se podívejte do koupelny a seznamte se s Eddiem, který se očividně necítí nejlépe. Podívejte se i do č.104, kde leží další náboje. Dveřmi vedle 104 se dostanete na schodiště, vyjděte opět do prvního patra.
Zadní dvůr
zdroj:
tisková zpráva
Projděte známou dírou mezi pokoji 209 a 208 a chodbou pokračujte až k prádelně, ve které jste dříve objevili ucpanou šachtu. Přistupte k ni blíže a prohoďte jí krabici s džusy. Schodištěm vedle prádelny sejděte až do přízemí a vyjděte před budovu. Zahněte do kouta s popelnicemi a prohledejte východ šachty (obrázek). Najdete druhou minci Coin Old Man. Vraťte se zpět do prvního patra ke dveřím v západní chodbě, které byly předtím zamčené. Použijte Fire Escape Key a otevřete je.
V druhé části návodu nás čeká cesta do západní budovy Wood Side Apartment, Rosewater parku, bowlingového centra a se zombíky se setkáte i v nemocnici, ale o tom všem až přibližně za týden.
Stáhněte si: Trailer, Silent Hill 3 Xbox screenshoty Související články: Recenze, Novinky
|