Schizm II - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Schizm II - návod 2.část

19. 7. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhé části návodu na logickou adventuru Schizm II v češtině se dostanete na malebné území Ansalanů, kde budete pátrat po jejich Orákulu. Nebude to snadné, o čemž svědčí i nepříjemný útěk z vězení...

Autor: Nukem
Publikováno: 19.července 2004


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Schizm II: Chameleon (recenze české verze) není klasickou adventurou, jakou by si koupil každý hráč tohoto typu her. Její obtížnost se vymyká dosavadnímu trendu zjednodušování her, a tak asi navždy zůstane předurčena jen pro malou skupinu hráčů, kteří vydrží dlouhé hodiny řešit jeden hlavolam za druhým. Předpokladem k úspěšnému dohrání je tedy trpělivost, důvtip a trocha toho technického myšlení. Ne všechny úkoly jsou ale tak jednoznačné, jak by se zdálo a některá řešení by vás možná ani ve snu nenapadla. Proto je tu náš návod, kam v klidu a bez výčitek můžete kdykoliv nahlédnout.

Obecné tipy a první díl návodu naleznete zde. Pokračujeme s návodem na druhou třetinu hry:

Brada Coe
Vítejte u Ansalanů. Působivé místo, není-liž pravda? Běžte po modravé pěšince, až narazíte na trojici Ansalanů. Když se podíváte nad sebe, uvidíte lávku. Dojděte tedy na její začátek a pak rychle nahoru, než vás zase sprdnou. Po setkání se na místě, kde stojíte, otočte a jděte pod vysokou klenbu. Tady si všimněte barevného plátna napnutého v dřevěné obruči (obrázek). Klikejte na jednotlivé barvy a poznamenejte si nebo zapamatujte, jaký zvuk vydávají. Prozradím, že důležitá pro vás je tmavě fialová, jejíž zvuk mi připomíná jistého, patrně nočního ptáka. Potom tmavě modrá, což je takové dlouhé a těžké vydechnutí, či vypuštění vzduchu. Červená mi připomíná zpěv velryb a konečně světle modrá, to jako by zařvala puma v nějaké kovové rouře ;-)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Předtím, než sejdete dolů, otočte se zády k plátnu a jděte rovně a vystoupejte lávku vedoucí nahoru asi do poloviny. Otočte se nazpět a všimněte si takového držáku s plátnem, na němž je devět stejných symbolů. Symbol si nakreslete a připište počet (obrázek). Vraťte se na místo, kudy jste do Brada Coe přišli. Až budete scházet lávku dolů, všimněte si dalšího držáku se šestnácti symboly (obrázek). Pokud stojíte na úpatí lávky, zády k ní, vydejte se směrem ke svítícímu květinovému zvonku. Za ním si všimněte symbolu ulity vytesaného do skály, později se sem vrátíte (obrázek).

Teď jděte zpátky k lávce a projděte mezerou mezi domy vpravo od lávky. Po pár krocích dojdete k výtahu. Když se podíváte do vrcholu klenby nad výtahem, uvidíte malé plátno s výše jmenovanými barvami. Je zřejmé, že ty jsou klíčem k otevření výtahu. Teď se otočte tak, abyste měli výtah po pravé ruce a jděte po pěšině rovně a tunelem ve skále dolů. Na konci stojí další držák s patnácti symboly (obrázek). Za ním zatočte vlevo a přistupte ke květině s velkými listy. Obkreslete si znaky. Stačí ty v barvách od výtahu (obrázek). Vraťte se k výtahu.

Dveře se ovládají květinovým mechanismem před výtahem. V horní řadě jsou čtyři ovály se symboly z listu květiny. od níž jste se teď vrátili. Pod každým oválem je tlačítko, kterým lze symboly v oválech přehazovat. Uprostřed je řada přepínačů. Jimi volíte zvuky, které se budou z květiny linout, když stisknete čudlík ve spodní řadě. Jistě vám už došlo, že v horní řadě je třeba nastavit symboly, jejichž barvy odpovídají těm na plátnu nad výtahem a v prostřední řadě přepínačem navolit zvuk od dané barvy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Takže první tlačítko v horní řadě stiskněte šestkrát, druhé tlačítko čtyřikrát, třetího tlačítka si nevšímejte a čtvrté tlačítko zmáčkněte pětkrát. Prvním přepínačem v prostřední řadě otočte třikrát, druhým přepínačem jednou, třetím přepínačem osmkrát a posledním sedmkrát. Potom už jen vyvolejte všechny zvuky tlačítky ve spodní řadě a výtah se otevře (obrázek).

Mořská brána Ansaly
A přituhuje. Stojíte před trochu podivným kódovým zámkem. Nahoře vidíte tři známé symboly, pod každým z nich je pak trojice tlačítek a řekněme displejů. Když proklikáte jedno tlačítko zjistíte, že na displeji pod ním se vymění celkem čtyři znaky. Jde o čísla, kde první je nula, čemuž se i podobá a pak následují znaky pro jedničku, dvojku a trojku. Tato čísla tvoří základ čtverečné soustavy, kde všechna čísla jsou tvořena jen těmito číslicemi. Takže pokud desítková soustava je tvořena řadou 0, 1, 2, ...až 9, čísla vyšších řádů pak tvoří kombinace z této řady, tedy 10, 11, ..., 19 atd. atd., asi to někteří z vás znáte ;-)

U čtverečné soustavy je základní řada 0, 1, 2 a 3 vyšší řády pak 10, 11, 12 13, potom 20 až 23, 30 až 33 a pak už následuje 100 až 103 atd. Když byste si napsali čísla desítkové soustavy třeba až do dvacítky a pod ní čísla čtverečné soustavy dostanete převodní tabulku, kde např. číslu 20 v desítkové odpovídá 110 ve čtverečné soustavě, desítková padesátka je čtverečných 302 a 64 v desítkové už rovných 1 000 ve čtverečné. Ale tak daleko počítat nepotřebujete.

Takže po teoretickém úvodu, doufám že srozumitelném, se vraťme k zámku. Už víte, že za horní tři znaky dosadíte číslo desítkové soustavy a to takové, kolik symbolů bylo na každém plátně. Takže to je 16, 15 a 9. K nim jsou ve čtverečné soustavě ekvivalentní čísla 100, 33 a 21. Na levé trojici nastavte 100, tedy jednou klikněte na první tlačítko, pod ním naskočí symbol pro jedničku a zbývající dvě nechte na nule. U prostřední trojice klikněte třikrát na druhé a třetí tlačítko a u levé dvojice dvakrát na druhé tlačítko a jednou na třetí (obrázek).

Pod troskami Gelleí
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocitáte se v kruhové místnosti s pěti vstupy. Jděte podél zdi proti směru hodinových ručiček. Druhý vstup vede k ovládacímu pultu, který obsahuje šest tlačítek pro manipulaci se šestistěnnými sloupy a prostřední velké pro reset. Na vás je snížit jisté sloupy tak, abyste se dostali do chodby napravo na protějším konci místnosti. Devětkrát klikněte na třetí tlačítko zleva a třikrát na čtvrté (obrázek). Po klikaté cestičce dojděte do chodby (obrázek).

Vězení
Dveře z vězení jsou blokovány třemi mechanismy. Když se postavíte zády ke dveřím, první mechanismus uvidíte po své pravici hned u dveří. Je to lano s pravidelně rozmístěnými hrboly. Pokud na lano klinete, zasunete jej o jeden díl do květu. Nahoře na laně jsou umístěny dva kovové prstence, které zapadnou do chapadla umístěného kousek nad květem v úrovni vašich očí. Ovšem to není jediný mechanismus. Cela je rozdělena na tři části, v levé části je další mechanismus, stejně tak i v pravé (směr uvádím stojíce zády ke dveřím)

Pochopitelně to nebude tak snadné. Když totiž zatáhnete za lano u dveří, posune se s ním o jeden díl i lano v levém mechanismu. Pokud zatáhnete za lano v levém mechanismu, posune se lano v pravém mechanismu o dva díly. A pakliže zatáhnete za lano v pravém mechanismu, posune se lano u dveří o tři díly. Bohužel prstence v chapadlech nedrží, takže lanem lze přímo i nepřímo hýbat i nadále. Prstence by pak z chapadel vyklouzly a až by se dostaly na doraz, vyjely by zpátky k vrcholu.

Cíl je zřejmý, všechny tři prstence dostat do chapadel. Toho docílíte tak, že přistoupíte k levému mechanismu a zatáhnete za lano pětkrát. Potom se vrátíte ke dveřím a zatáhnete sedmkrát. Po té dvakrát v pravém mechanismu a jednou u dveří. Tady zapadnou prstence. Nakonec stačí jednou zatáhnout za provaz v levém mechanismu a zapadnou prstence zde i v pravém mechanismu (obrázek).

Brada Coe
Dejte se mírně vlevo na malý kopeček a vstupte do kabinky lanovky

Galerie hrdinů
Obrázek zdroj: tisková zpráva Lanovka vás dovezla na zajímavé místo. Když se rozhlédnete kolem zjistíte, že se skládá ze šesti ostrůvků, které jsou vzájemně propojeny dvanácti cestičkami, když nepočítám jednu boční cestičku dolů do galerie, kam jít ani nemusíte. Dva ostrůvky jsou takové kruhové objezdy, potom je tu ostrůvek se sochou, s velkou kytkou a s kamenem, do něhož je vytesán známý, ale tajemný symbol. No a nakonec ostrůvek, na který vás dovezla lanovka. Na deseti cestičkách jsou umístěny portály, které se zavřou pokud jimi projdete. Vaším úkolem je, podle hádanky od Loreann, všech deset portálů uzavřít. Pochopitelně je tu opět více možností jak úkol vyřešit. Jednu jsem pro vás načrtl do takového schématického obrázku.

Od lanovky se vydejte ke kruhovému objezdu na němž pěkně podle pravidel zabočte doprava. Odbočte hned na první cestě, která vede k ostrůvku s kytkou. Jde o cestu ve tvaru oblouku. U kytky zatočte vlevo a po přímější cestě se vraťte na okruh. Tady minete jednu cestu a hned za ní se zvedá vzhůru cesta k soše. Nyní se vydejte cestou, kam míří pohled sochy, ale v jejím vrcholu se zastavte. Proveďte vlevo v bok, seskočte na cestu pod vámi a dojděte na kruhový objezd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Hned první cestou se vraťte k soše a cestou ve tvaru oblouku zase zpátky na kruhový objezd. Teď se vydejte ke kytce, z objezdu je to třetí cesta, a od kytky vlevo na ostrůvek s kamenem. Mělo by následovat video, kde uvidíte, kterak na tento ostrůvek dorazí sedačková lanovka. Pokud se spletete, má každý portál na sobě vypínací páčku coby růžový květ, kterým se všechny portály vypnou (obrázek). Nasedněte na lanovku.

Druhá možnost je obejít nejprve vnější okruh, tedy od lanovky po šipce č. 1 ke kytce, od ní ke kameni, od kamene na okruh a po vnější obloukové cestě k soše. Následuje vnitřní okruh. Od sochy na pravý okruh, ke kytce, levý okruh a po rovné cestě k soše. Potom po šipce číslo tři na okruh a z něj ke kameni, kde už čeká lanovka.

Orákulum
Vyjděte na vrchol duté hory. Následuje krátké video, kde vám Janoosh věnuje ulitu. Vzpomínáte, kde jste ji viděli? Přeci na skále naproti cestičce vedoucí do nejvyššího patra v Brada Coe. Takže se lanovkami vraťte do Brada Coe, vyjděte o patro výš, jděte kolem výtahu a za domky zahněte vlevo ke skále s vytesanou ulitou (obrázek).

Větrný most
Před vašimi zraky se točí pět plachet na nichž jsou zavěšeny lávky. Bohužel nejsou sesynchronizovány, takže kdybyste je teď zastavili, každá lávka bude směřovat jinam a rozhodně se nespojí v jednu cestu přes údolí. Sejděte po cestičce dolů pod plachty. Na každém stožáru najdete brzdící páku, s jejíž pomocí zpomalíte otáčení vybrané lávky. Dojděte k prvnímu stožáru, tedy k tomu, který stojí nejblíže ke vchodu. Klikněte na růžový trn a sledujte, co se stane. Po chvíli se všechny lávky zastaví. Ta první těsně u kraje skály, ostatní náhodně. Uvolněte trn a přejděte ke druhému stožáru. Klikněte trn, který zpomalí otáčení lávky na tomto stožáru...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní počkejte, až první lávka „dohoní“ druhou a bude s ní rovnoběžná. V ten moment trn uvolněte. Lávky by teď měly rotovat synchronně (obrázek). Dejte ale pozor, aby obě lávky byly na stejné straně svých stožárů. Že jste si vedli dobře můžete vyzkoušet tak, že zastavíte otáčení lávek prvním trnem. Lávky by měly na sebe pěkně navazovat (obrázek). Stejným způsobem slaďte i zbývající lávky.

Vodní zahrada
Výtahem vyjeďte nahoru a přistupte k syčícím trubkám. Pod sebou vidíte květinové bludiště, čtyři tváře vytesané do skály a plachetnici. Cílem je dostat plachetnici k molu pod vámi a to pomocí vzduchu, který budete vypouštět z úst kamenných tváří. K tomu slouží čtyři páčky před vámi. Levá páčka vhání vzduch do tváře po vaší levici, následující páčka do levé tváře naproti atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ztížené je to v tom, že nemáte neomezeně vzduchu. Např. pro první tvář máte k dispozici pouze jednu manipulaci. Dokud bude páčka otevřená, vzduch bude z tváře vycházet. Jakmile ji ale zavřete, už z této tváře žádný vzduch nedostanete. Následující tvář můžete aktivovat třikrát a zbylé tváře napravo dvakrát. Když se spletete, obnovíte nastavení zařízení pákou ve tvaru mikrofonu nad druhou páčkou. Pozor! Páčkami lez hýbat pouze v okamžiku, kdy plachetnice stojí (obrázek).

Postup je následující. Zapněte páčku A a pak B. – Počkejte, až se plachetnice zastaví. – Vypněte B a zapněte D. – Vypněte D, zapněte C a pak zapněte B. – Vypněte C. – Vypněte A a zapněte C. – Vypněte B a zapněte D. – Vypněte D a zapněte B. Sejděte dolů a nastupte do plachetnice. Celu manipulaci můžete shlédnou na tomto videu (4,5 MB, DivX).

Letiště Transaiů
Dojděte do Touchstonu.

Touchstone
Obrázek zdroj: tisková zpráva Přichází na řadu druhá hádanka od Loreann. Na ovládacím panelu lanovky navolte třetí tlačítko (obrázek). Až dojedete na ostrůvek s takovou ocelovou mušlí, klikněte na její ciferník. Potom zvolte páté tlačítko. U mušle opět aktivujte ciferník a pak navolte první tlačítko u lanovky. Zde je poslední ciferník. Na panelu zvolte poslední sedmé tlačítko. Po lávkách dojděte k výtahu v kmeni stromu (obrázek). Uvnitř klikněte na Společníka, který tu leží. Vraťte se k lanovce, klikněte na druhé tlačítko a opusťte Touchstone.

Poklidné lesy
Jděte k portálu a pokračujte po pěšině dál vlevo až dorazíte ke schodům. Nahoře objevíte dveře, jež jsou blokovány podobným zámkem jako ty v Lyře. Cílem je opět utvořit obvod a přenést energii z horního trnu na oba trny dolní. Tento hlavolam je o dost jednodušší, pouze trochu zdržuje. Když totiž otočíte některým ze spínačů, všechny následující se otočí rovněž. Nastavte tedy všechny spínače do poloh, v jakých jsou vidět na obrázku, přičemž postupujte odshora dolů a zleva doprava.

Vysoká věž
Uprostřed vysoké věže je trochu zvláštní výtah. Nemá žádná tlačítka a spouští se tím, že si prostě stoupnete na plošinu. Do jakého patra vás vyveze závisí na tom, z jaké strany na plošinu vstoupíte. Věž má šest pater a vy se pochopitelně musíte dostat až nahoru. Jízda ale nebude přímočará, což určitě nikdo v této hře ani nečeká. Na každém patře, kromě šestého, je přístup na plošinu možný pouze ze čtyř směrů. Stojíte-li před věží, těsně u plošiny vidíte, že přístup na ni je možný ještě z protější strany a z bočních stran kolmých na vás. Řekněme tedy, že protější strana je sever, vy stojíte na jihu a další přístupy jsou ze západu a východu. Přístupy na plošinu z prvního patra jsou o 45° otočeny, tedy SZ, SV, JZ a JV. Na druhém patře opět S, J, V a Z a takto se to střídá až do pátého patra.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Řešení je takové: Na plošinu vstoupíte z jihu a vyjedete do třetího patra. Tady opustíte plošinu výtahu na JZ a zase se vrátíte. Plošina sjede do prvního patra. Zde jděte na JV a zase zpátky na plošinu, vyjedete do čtvrtého patra. Zde zvolte západní nástupiště a vyjedete do pátého patra. Na pátém patře si můžete vybrat mezi SV nebo JV. Obě varianty vás vyvezou do šestého patra (obrázek).

Vyjděte na ochoz a projděte se po okraji. Vidíte výklenky, kde na každém z nich stojí dalekohled. Najděte výklenek, kde stojí dalekohledy dva a podívejte se do levého (popravdě nezáleží na tom, s jakým dalekohledem začnete, ale takhle počáteční místo jednoznačně poznáte - obrázek). V dalekohledu vidíte portál na vzdáleném ochozu. Po stranách v držácích dva skleněné filtry, které vám věnoval Společník Sargash. Jeden filtr ukazuje správně, druhý je inverzní, tedy ukazuje opak (obrázek). Bohužel nevíte, který je který a navíc při každém vložení do dalekohledu se mohou prohodit. (Zajímavé. Přitom by stačilo, kdyby si je Sen po první identifikaci dal třeba do různých kapes ;-))

Klikněte třeba na levý filtr a sledujte, která polovina portálu je červená. Pokud to nevidíte zřetelně, klikněte na okulár dalekohledu, obraz se přiblíží. Teď klikněte na pravý filtr a sledujte, zda dojde ke změně. Pokud se nic nezměnilo, potom inverzní filtr je ten levý, pokud došlo ke změně, inverzní je ten pravý. Ověřte si to tak, že vrchním červeným tlačítkem oba filtry vytáhnete a vložíte je obráceně. Jednotlivé jevy by se měly prohodit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Teď, když jste identifikovali filtry, vložte do dalekohledu raději ten neinverzní. Je důležité, aby červená půlka portálu byla natočena k vnější straně ochozu. Pokud není, spodním červeným tlačítkem portál otočíte. Skvělé. Postupujte takto u všech dalších dalekohledů (první obrázek, druhý obrázek). Potom sjeďte o patro níž a SV výstupem dojděte na ochoz s portály. Pokud jste se nespletli, měly by se, po projití všech portálu, před vámi otevřít dveře do hory.

Všechny obrázky z tohoto dílu návodu si můžete pohodlně stáhnout v jednom ZIP archivu (2 MB).

Ve třetí a poslední části návodu vám budou příště odhaleny šokující, zato pravdivé informace o historii vašeho národa a o vaši úloze v zapeklitém příběhu, jejíž důležitou součásti je i váš návrat na vesmírnou stanici.

Stáhněte si: Demo, Trailer, Screenshoty, Ukázky českého dabingu...

Související články: Recenze, Návod - ostatní díly, Novinky



Nukem
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)


 
 
Nukem

Nejnovější články