zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Schizm II:             Chameleon (recenze české             verze) není klasickou adventurou, jakou by si koupil každý hráč             tohoto typu her. Její obtížnost se vymyká dosavadnímu trendu zjednodušování             her, a tak asi navždy zůstane předurčena jen pro malou skupinu hráčů,             kteří vydrží dlouhé hodiny řešit jeden hlavolam za druhým. Předpokladem             k úspěšnému dohrání je tedy trpělivost, důvtip a trocha toho technického             myšlení. Ne všechny úkoly jsou ale tak jednoznačné, jak by se zdálo             a některá řešení by vás možná ani ve snu nenapadla. Proto je tu náš             návod, kam v klidu a bez výčitek můžete kdykoliv nahlédnout. 
              Obecné tipy a první díl návodu naleznete zde.             Pokračujeme s návodem na druhou třetinu hry:
  Brada Coe             Vítejte u Ansalanů. Působivé místo, není-liž pravda? Běžte po modravé             pěšince, až narazíte na trojici Ansalanů. Když se podíváte nad sebe,             uvidíte lávku. Dojděte tedy na její začátek a pak rychle nahoru, než             vás zase sprdnou. Po setkání se na místě, kde stojíte, otočte a jděte             pod vysokou klenbu. Tady si všimněte barevného plátna napnutého v dřevěné             obruči (obrázek). Klikejte na jednotlivé             barvy a poznamenejte si nebo zapamatujte, jaký zvuk vydávají. Prozradím,             že důležitá pro vás je tmavě fialová, jejíž zvuk mi připomíná jistého,             patrně nočního ptáka. Potom tmavě modrá, což je takové dlouhé a těžké             vydechnutí, či vypuštění vzduchu. Červená mi připomíná zpěv velryb             a konečně světle modrá, to jako by zařvala puma v nějaké kovové rouře             ;-)
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Předtím,             než sejdete dolů, otočte se zády k plátnu a jděte rovně a vystoupejte             lávku vedoucí nahoru asi do poloviny. Otočte se nazpět a všimněte             si takového držáku s plátnem, na němž je devět stejných symbolů. Symbol             si nakreslete a připište počet (obrázek).             Vraťte se na místo, kudy jste do Brada Coe přišli. Až budete scházet             lávku dolů, všimněte si dalšího držáku se šestnácti symboly (obrázek).             Pokud stojíte na úpatí lávky, zády k ní, vydejte se směrem ke svítícímu             květinovému zvonku. Za ním si všimněte symbolu ulity vytesaného do             skály, později se sem vrátíte (obrázek).
              Teď jděte zpátky k lávce a projděte mezerou mezi domy vpravo od lávky.             Po pár krocích dojdete k výtahu. Když se podíváte do vrcholu klenby             nad výtahem, uvidíte malé plátno s výše jmenovanými barvami. Je zřejmé,             že ty jsou klíčem k otevření výtahu. Teď se otočte tak, abyste měli             výtah po pravé ruce a jděte po pěšině rovně a tunelem ve skále dolů.             Na konci stojí další držák s patnácti symboly (obrázek).             Za ním zatočte vlevo a přistupte ke květině s velkými listy. Obkreslete             si znaky. Stačí ty v barvách od výtahu (obrázek).             Vraťte se k výtahu. 
              Dveře se ovládají květinovým mechanismem před výtahem. V horní řadě             jsou čtyři ovály se symboly z listu květiny. od níž jste se teď vrátili.             Pod každým oválem je tlačítko, kterým lze symboly v oválech přehazovat.             Uprostřed je řada přepínačů. Jimi volíte zvuky, které se budou z květiny             linout, když stisknete čudlík ve spodní řadě. Jistě vám už došlo,             že v horní řadě je třeba nastavit symboly, jejichž barvy odpovídají             těm na plátnu nad výtahem a v prostřední řadě přepínačem navolit zvuk             od dané barvy. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Takže první tlačítko v horní řadě stiskněte šestkrát, druhé tlačítko             čtyřikrát, třetího tlačítka si nevšímejte a čtvrté tlačítko zmáčkněte             pětkrát. Prvním přepínačem v prostřední řadě otočte třikrát, druhým             přepínačem jednou, třetím přepínačem osmkrát a posledním sedmkrát.             Potom už jen vyvolejte všechny zvuky tlačítky ve spodní řadě a výtah             se otevře (obrázek).
  Mořská brána             Ansaly             A přituhuje. Stojíte před trochu podivným kódovým zámkem. Nahoře vidíte             tři známé symboly, pod každým z nich je pak trojice tlačítek a řekněme             displejů. Když proklikáte jedno tlačítko zjistíte, že na displeji             pod ním se vymění celkem čtyři znaky. Jde o čísla, kde první je nula,             čemuž se i podobá a pak následují znaky pro jedničku, dvojku a trojku.             Tato čísla tvoří základ čtverečné soustavy, kde všechna čísla jsou             tvořena jen těmito číslicemi. Takže pokud desítková soustava je tvořena             řadou 0, 1, 2, ...až 9, čísla vyšších řádů pak tvoří kombinace z této             řady, tedy 10, 11, ..., 19 atd. atd., asi to někteří z vás znáte ;-)
              U čtverečné soustavy je základní řada 0, 1, 2 a 3 vyšší řády pak 10,             11, 12 13, potom 20 až 23, 30 až 33 a pak už následuje 100 až 103             atd. Když byste si napsali čísla desítkové soustavy třeba až do dvacítky             a pod ní čísla čtverečné soustavy dostanete převodní tabulku, kde             např. číslu 20 v desítkové odpovídá 110 ve čtverečné soustavě, desítková             padesátka je čtverečných 302 a 64 v desítkové už rovných 1 000 ve             čtverečné. Ale tak daleko počítat nepotřebujete.
              Takže po teoretickém úvodu, doufám že srozumitelném, se vraťme k zámku.             Už víte, že za horní tři znaky dosadíte číslo desítkové soustavy a             to takové, kolik symbolů bylo na každém plátně. Takže to je 16, 15             a 9. K nim jsou ve čtverečné soustavě ekvivalentní čísla 100, 33 a             21. Na levé trojici nastavte 100, tedy jednou klikněte na první tlačítko,             pod ním naskočí symbol pro jedničku a zbývající dvě nechte na nule.             U prostřední trojice klikněte třikrát na druhé a třetí tlačítko a             u levé dvojice dvakrát na druhé tlačítko a jednou na třetí (obrázek).
  Pod troskami             Gelleí 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ocitáte             se v kruhové místnosti s pěti vstupy. Jděte podél zdi proti směru             hodinových ručiček. Druhý vstup vede k ovládacímu pultu, který obsahuje             šest tlačítek pro manipulaci se šestistěnnými sloupy a prostřední             velké pro reset. Na vás je snížit jisté sloupy tak, abyste se dostali             do chodby napravo na protějším konci místnosti. Devětkrát klikněte             na třetí tlačítko zleva a třikrát na čtvrté (obrázek).             Po klikaté cestičce dojděte do chodby (obrázek).
  Vězení             Dveře z vězení jsou blokovány třemi mechanismy. Když se postavíte             zády ke dveřím, první mechanismus uvidíte po své pravici hned u dveří.             Je to lano s pravidelně rozmístěnými hrboly. Pokud na lano klinete,             zasunete jej o jeden díl do květu. Nahoře na laně jsou umístěny dva             kovové prstence, které zapadnou do chapadla umístěného kousek nad             květem v úrovni vašich očí. Ovšem to není jediný mechanismus. Cela             je rozdělena na tři části, v levé části je další mechanismus, stejně             tak i v pravé (směr uvádím stojíce zády ke dveřím) 
              Pochopitelně to nebude tak snadné. Když totiž zatáhnete za lano u             dveří, posune se s ním o jeden díl i lano v levém mechanismu. Pokud             zatáhnete za lano v levém mechanismu, posune se lano v pravém mechanismu             o dva díly. A pakliže zatáhnete za lano v pravém mechanismu, posune             se lano u dveří o tři díly. Bohužel prstence v chapadlech nedrží,             takže lanem lze přímo i nepřímo hýbat i nadále. Prstence by pak z chapadel             vyklouzly a až by se dostaly na doraz, vyjely by zpátky k vrcholu.
              Cíl je zřejmý, všechny tři prstence dostat do chapadel. Toho docílíte             tak, že přistoupíte k levému mechanismu a zatáhnete za lano pětkrát.             Potom se vrátíte ke dveřím a zatáhnete sedmkrát. Po té dvakrát v pravém             mechanismu a jednou u dveří. Tady zapadnou prstence. Nakonec stačí             jednou zatáhnout za provaz v levém mechanismu a zapadnou prstence             zde i v pravém mechanismu (obrázek).
  Brada Coe             Dejte se mírně vlevo na malý kopeček a vstupte do kabinky lanovky
  Galerie hrdinů 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Lanovka             vás dovezla na zajímavé místo. Když se rozhlédnete kolem zjistíte,             že se skládá ze šesti ostrůvků, které jsou vzájemně propojeny dvanácti             cestičkami, když nepočítám jednu boční cestičku dolů do galerie, kam             jít ani nemusíte. Dva ostrůvky jsou takové kruhové objezdy, potom             je tu ostrůvek se sochou, s velkou kytkou a s kamenem, do něhož je             vytesán známý, ale tajemný symbol. No a nakonec ostrůvek, na který             vás dovezla lanovka. Na deseti cestičkách jsou umístěny portály, které             se zavřou pokud jimi projdete. Vaším úkolem je, podle hádanky od Loreann,             všech deset portálů uzavřít. Pochopitelně je tu opět více možností             jak úkol vyřešit. Jednu jsem pro vás načrtl do takového schématického             obrázku.
              Od lanovky se vydejte ke kruhovému objezdu na němž pěkně podle pravidel             zabočte doprava. Odbočte hned na první cestě, která vede k ostrůvku             s kytkou. Jde o cestu ve tvaru oblouku. U kytky zatočte vlevo a po             přímější cestě se vraťte na okruh. Tady minete jednu cestu a hned             za ní se zvedá vzhůru cesta k soše. Nyní se vydejte cestou, kam míří             pohled sochy, ale v jejím vrcholu se zastavte. Proveďte vlevo v bok,             seskočte na cestu pod vámi a dojděte na kruhový objezd. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Hned             první cestou se vraťte k soše a cestou ve tvaru oblouku zase zpátky             na kruhový objezd. Teď se vydejte ke kytce, z objezdu je to třetí             cesta, a od kytky vlevo na ostrůvek s kamenem. Mělo by následovat             video, kde uvidíte, kterak na tento ostrůvek dorazí sedačková lanovka.             Pokud se spletete, má každý portál na sobě vypínací páčku coby růžový             květ, kterým se všechny portály vypnou (obrázek).             Nasedněte na lanovku.
              Druhá možnost je obejít nejprve vnější okruh, tedy od lanovky po šipce             č. 1 ke kytce, od ní ke kameni, od kamene na okruh a po vnější obloukové             cestě k soše. Následuje vnitřní okruh. Od sochy na pravý okruh, ke             kytce, levý okruh a po rovné cestě k soše. Potom po šipce číslo tři             na okruh a z něj ke kameni, kde už čeká lanovka.
  Orákulum             Vyjděte na vrchol duté hory. Následuje krátké video, kde vám Janoosh             věnuje ulitu. Vzpomínáte, kde jste ji viděli? Přeci na skále naproti             cestičce vedoucí do nejvyššího patra v Brada Coe. Takže se lanovkami             vraťte do Brada Coe, vyjděte o patro výš, jděte kolem výtahu a za             domky zahněte vlevo ke skále s vytesanou ulitou (obrázek).
  Větrný most             Před vašimi zraky se točí pět plachet na nichž jsou zavěšeny lávky.             Bohužel nejsou sesynchronizovány, takže kdybyste je teď zastavili,             každá lávka bude směřovat jinam a rozhodně se nespojí v jednu cestu             přes údolí. Sejděte po cestičce dolů pod plachty. Na každém stožáru             najdete brzdící páku, s jejíž pomocí zpomalíte otáčení vybrané lávky.             Dojděte k prvnímu stožáru, tedy k tomu, který stojí nejblíže ke vchodu.             Klikněte na růžový trn a sledujte, co se stane. Po chvíli se všechny             lávky zastaví. Ta první těsně u kraje skály, ostatní náhodně. Uvolněte             trn a přejděte ke druhému stožáru. Klikněte trn, který zpomalí otáčení             lávky na tomto stožáru...
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nyní             počkejte, až první lávka „dohoní“ druhou a bude s ní rovnoběžná. V ten             moment trn uvolněte. Lávky by teď měly rotovat synchronně (obrázek).             Dejte ale pozor, aby obě lávky byly na stejné straně svých stožárů.             Že jste si vedli dobře můžete vyzkoušet tak, že zastavíte otáčení             lávek prvním trnem. Lávky by měly na sebe pěkně navazovat (obrázek).             Stejným způsobem slaďte i zbývající lávky.
  Vodní zahrada  Výtahem vyjeďte nahoru a přistupte k syčícím trubkám. Pod sebou             vidíte květinové bludiště, čtyři tváře vytesané do skály a plachetnici.             Cílem je dostat plachetnici k molu pod vámi a to pomocí vzduchu, který             budete vypouštět z úst kamenných tváří. K tomu slouží čtyři páčky             před vámi. Levá páčka vhání vzduch do tváře po vaší levici, následující             páčka do levé tváře naproti atd. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ztížené             je to v tom, že nemáte neomezeně vzduchu. Např. pro první tvář máte             k dispozici pouze jednu manipulaci. Dokud bude páčka otevřená, vzduch             bude z tváře vycházet. Jakmile ji ale zavřete, už z této tváře žádný             vzduch nedostanete. Následující tvář můžete aktivovat třikrát a zbylé             tváře napravo dvakrát. Když se spletete, obnovíte nastavení zařízení             pákou ve tvaru mikrofonu nad druhou páčkou. Pozor! Páčkami lez hýbat             pouze v okamžiku, kdy plachetnice stojí (obrázek).
              Postup je následující. Zapněte páčku A a pak B. – Počkejte, až se             plachetnice zastaví. – Vypněte B a zapněte D. – Vypněte D, zapněte             C a pak zapněte B. – Vypněte C. – Vypněte A a zapněte C. – Vypněte             B a zapněte D. – Vypněte D a zapněte B. Sejděte dolů a nastupte do             plachetnice. Celu manipulaci můžete shlédnou na tomto             videu (4,5 MB, DivX).
  Letiště Transaiů             Dojděte do Touchstonu.
  Touchstone 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Přichází             na řadu druhá hádanka od Loreann. Na ovládacím panelu lanovky navolte             třetí tlačítko (obrázek). Až dojedete             na ostrůvek s takovou ocelovou mušlí, klikněte na její ciferník. Potom             zvolte páté tlačítko. U mušle opět aktivujte ciferník a pak navolte             první tlačítko u lanovky. Zde je poslední ciferník. Na panelu zvolte             poslední sedmé tlačítko. Po lávkách dojděte k výtahu v kmeni stromu             (obrázek). Uvnitř klikněte na             Společníka, který tu leží. Vraťte se k lanovce, klikněte na druhé             tlačítko a opusťte Touchstone.
  Poklidné lesy             Jděte k portálu a pokračujte po pěšině dál vlevo až dorazíte ke schodům.             Nahoře objevíte dveře, jež jsou blokovány podobným zámkem jako ty             v Lyře. Cílem je opět utvořit obvod a přenést energii z horního trnu             na oba trny dolní. Tento hlavolam je o dost jednodušší, pouze trochu             zdržuje. Když totiž otočíte některým ze spínačů, všechny následující             se otočí rovněž. Nastavte tedy všechny spínače do poloh, v jakých             jsou vidět na obrázku, přičemž             postupujte odshora dolů a zleva doprava.
  Vysoká věž             Uprostřed vysoké věže je trochu zvláštní výtah. Nemá žádná tlačítka             a spouští se tím, že si prostě stoupnete na plošinu. Do jakého patra             vás vyveze závisí na tom, z jaké strany na plošinu vstoupíte. Věž             má šest pater a vy se pochopitelně musíte dostat až nahoru. Jízda             ale nebude přímočará, což určitě nikdo v této hře ani nečeká. Na každém             patře, kromě šestého, je přístup na plošinu možný pouze ze čtyř směrů.             Stojíte-li před věží, těsně u plošiny vidíte, že přístup na ni je             možný ještě z protější strany a z bočních stran kolmých na vás. Řekněme             tedy, že protější strana je sever, vy stojíte na jihu a další přístupy             jsou ze západu a východu. Přístupy na plošinu z prvního patra jsou             o 45° otočeny, tedy SZ, SV, JZ a JV. Na druhém patře opět S, J, V             a Z a takto se to střídá až do pátého patra. 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Řešení je takové: Na plošinu vstoupíte z jihu a vyjedete do třetího             patra. Tady opustíte plošinu výtahu na JZ a zase se vrátíte. Plošina             sjede do prvního patra. Zde jděte na JV a zase zpátky na plošinu,             vyjedete do čtvrtého patra. Zde zvolte západní nástupiště a vyjedete             do pátého patra. Na pátém patře si můžete vybrat mezi SV nebo JV.             Obě varianty vás vyvezou do šestého patra (obrázek).
              Vyjděte na ochoz a projděte se po okraji. Vidíte výklenky, kde na             každém z nich stojí dalekohled. Najděte výklenek, kde stojí dalekohledy             dva a podívejte se do levého (popravdě nezáleží na tom, s jakým dalekohledem             začnete, ale takhle počáteční místo jednoznačně poznáte - obrázek).             V dalekohledu vidíte portál na vzdáleném ochozu. Po stranách v držácích             dva skleněné filtry, které vám věnoval Společník Sargash. Jeden filtr             ukazuje správně, druhý je inverzní, tedy ukazuje opak (obrázek).             Bohužel nevíte, který je který a navíc při každém vložení do dalekohledu             se mohou prohodit. (Zajímavé. Přitom by stačilo, kdyby si je Sen po             první identifikaci dal třeba do různých kapes ;-)) 
              Klikněte třeba na levý filtr a sledujte, která polovina portálu je             červená. Pokud to nevidíte zřetelně, klikněte na okulár dalekohledu,             obraz se přiblíží. Teď klikněte na pravý filtr a sledujte, zda dojde             ke změně. Pokud se nic nezměnilo, potom inverzní filtr je ten levý,             pokud došlo ke změně, inverzní je ten pravý. Ověřte si to tak, že             vrchním červeným tlačítkem oba filtry vytáhnete a vložíte je obráceně.             Jednotlivé jevy by se měly prohodit.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Teď,             když jste identifikovali filtry, vložte do dalekohledu raději ten             neinverzní. Je důležité, aby červená půlka portálu byla natočena k             vnější straně ochozu. Pokud není, spodním červeným tlačítkem portál             otočíte. Skvělé. Postupujte takto u všech dalších dalekohledů (první             obrázek, druhý obrázek). Potom             sjeďte o patro níž a SV výstupem dojděte na ochoz s portály. Pokud             jste se nespletli, měly by se, po projití všech portálu, před vámi             otevřít dveře do hory.
              Všechny obrázky z tohoto dílu návodu si můžete pohodlně stáhnout v             jednom ZIP archivu (2 MB).
  Ve třetí a poslední části návodu vám budou příště odhaleny šokující,             zato pravdivé informace o historii vašeho národa a o vaši úloze v zapeklitém             příběhu, jejíž důležitou součásti je i váš návrat na vesmírnou stanici.
              Stáhněte si: Demo,             Trailer, Screenshoty, Ukázky českého dabingu...
              Související články: Recenze,             Návod - ostatní díly, Novinky
 
 
 
 
  |