Runaway 2 - návod 2.část
zdroj: Archiv
Návod

Runaway 2 - návod 2.část

3. 2. 2007 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

V návodu na košatější a zajímavější polovinu hry se podíváme blíže do vojenského tábora, navštívíme Aljašku a staneme se vězněm na korábu, ale také potkáme známé z prvního dílu této kreslené adventury.

Autor: Lichtenberg
Publikováno: 3.února 2007

Zvětšit zdroj: Archiv
první části návodu jsme s Brianem ztroskotali na vzdáleném ostrově, zachránili svoji kůži z pralesa a vyřešili několik zapeklitých otázek na plážových lokacích. Dnešní díl návodu popisuje košatější a celkově zajímavější část hry, kdy vám náš návod přijde nejednou určitě vhod. Druhá polovina adventury Runaway 2 (recenze) právě začíná...

3. kapitola – Simpler than an Aneba
Jako francouzský profesor jste se propašovali do interiéru chrámu, kde vaši práci snímá kamera. Každý váš krok komentuje mikrofonem velitel, čili je vaším hlavním úkolem nějak pohled z kamery zastínit. Na stolku v pravé části obrazovky seberte sáček. Nalevo si naopak z krabice vezměte minikameru. Po žebříku vylezte nahoru a prohlédněte si plošinu a její ovládací panel. Rychle pokračujte po zábradlí a seberte lepící pásku. Teď vás pravděpodobně velitel zavolá zpět dolů, ale neleňte a opět vyšplhejte zpět. Použijte malou kameru na velkou a Brian vytvoří falešné záběry a vymění kabely od kamer. Vyřešeno. Máte nyní naprostou volnost.

Obrázek zdroj: Archiv Jděte do dveří napravo a vyslechněte vojáky. Zkuste k nim jít, ale odeženou vás zpět. Jediná vaše cesta je tedy druhými dveřmi a ty vedou ven z chrámu. Před nimi naštěstí hlídá starý dobrý O´connor, s nímž promluvte a na závěr vám předá dopis od Lokelani. Rozbalte jej a vypadne zvláštní prsten. Vraťte se zpět do chrámu, kde jste začínali a prsten použijte na kufr. Ten se otevře a vy z něj vezmete sluneční brýle, rukavici, neutralizátor a jakousi kartu. Zkuste použít neutralizátor na O´connora. Při akci z něj vypadnou tři kuličky (z neutralizátoru, ne z O´connora), které poberte.Vraťte se do úvodní místnosti a tentokrát jděte do levých dveří, čeká na vás místnost s magickým krystalem.

Do krystalu vložte kartu z brašny a před vámi zůstane jen bowlingová koule. Vložte do ní kuličky a poté na ni aplikujte rukavici. Vytvoří se dvě prostorové díry, ale než Brian dopovídá, vše zmizí. Opakujte tedy předchozí akci a v červí díře si zvolte možnost propojení s chatou na pláži. Dvakrát promluvte s Joshuou, který se chystá pitvat Lemura. Na potřetí chvíli počkejte (projděte se po lokacích) a opět se s ním kontaktujte. Dírou vám hodí operační nástroje. Odkráčejte zpět do síně a po žebříku se dostaňte k plošině. Na ovládací panel použijte Joshuovo nářadíčko.

Obrázek zdroj: Archiv Vlezte do tlamy velké sochy a prozkoumejte muže zavaleného kamenem. Z baťohu si vezměte láhev, kousek nalevo bič a probádejte klobouk s pavoukem. Pokračujte dál chodbou až ke dveřím ve skále. Shlédnete video s velitelem a cvičitelkou pavouků, Tarantulou. Vraťte se k mrtvole a na klobouk použijte sáček. Tím získáte vypaseného pavouka do inventáře. Zkuste jej hodit škvírou na Tarantulu, ale hra vás zastaví. Vraťte se dolů do přízemí, láhev uvolněte Joshuovými nástroji a její obsah vylijte do průlezu, který vede k vojákům.

Vraťte se zpět k lokaci s mrtvým mužem a tentokrát do škvíry vhoďte pavouka, který poběží k vylité kapalině z lahve a Tarantula jej začne honit. Rychle seberte ze stolu rukavici a vysílačku. Vylezte z úst sochy a po vyslechnutí dění dole použijte bič na pravé ucho kamenné hlavy. Brian se „tarzanovsky“ dostane z chrámu a vstříc profesoru Simonovi se vydáte na Aljašku.

4. kapitola – He Who Knows Does Not Speak
Heslo k vile profesora Simona ví jen Joshua a protože při cestě na Aljašku trochu vyhládl, nemůže si za Boha vzpomenout, jak zní. Brian ho zatím umístí do chatky a nechá na hráči, aby mu něco obstaral. Inu, do práce!

Obrázek zdroj: Archiv Prohledejte chatku a najděte v ní pánev, poleno a starou olejničku. Před chatou seberte kanystr a prohlédněte si vůz se sobem. Odejděte jedinou cestou z lokace a na cestě potkáte Bena Wazovskeho, místního medvědáře. Samozřejmě jej důkladně proklepněte a utrhněte květinu poblíž na zemi. Pokračujte dále lokacemi až narazíte na zamrzlou řeku plnou ryb. Zajděte zpět za Joshuou a ten vám řekne, že miluje ryby, zvláště upravené na sushi.

Vraťte se k řece a namiřte si to od ní do v dáli viditelné věže. Vyšplhejte na ni a v malém interiéru vše poctivě prohlédněte a posbírejte. Do inventáře by vám měla přibýt rohožka s asijským motivem, hokejka a velká motorová pila (dvě velmi praktické a skladné věci). Seberte ještě jednu z mnoha lahví s medvědími odéry a dveřmi projděte na ochoz a z něj si přivlastněte gumovou hadici. Poté odejděte a kvapem zpět k chatce.

Obrázek zdroj: Archiv Hadici z ochozu použijte na automobil a pomocí kanystru si odčerpejte nějaký benzín. Ten poté zkombinujte v inventáři s olejničkou a nalijte jej do motorové pily. Nastartovanou pilou vyřezejte kolečko do řeky, ale efektní místo k lovení vám zabere hladový medvěd. Pokecejte s Benem a vyčerpejte naprosto všechny odpovědi – hlavně ty ohledně muziky. Odejděte pak zpět do pozorovací věže a vezměte si kytaru. Brian začne zpívat a zezdola na něj kdosi hodí bělidlo. Brian sleze dolů a poprvé se setká s bručounem Archibaldem.

V rozhovoru se dozvíte, že Archibald je vynikající kuchař a že je ochoten vám udělat porci sushi, když mu dáte 1000 dolarů (máte je od začátku kapitoly v inventáři) a přísady. Chybí vám tedy klasický losos a čínské hůlky. Navíc vám daruje pěknou píšťalku, díky které Archibalda můžete znovu zavolat. První úkol je prostý. Zkombinujte poleno z inventáře na sekeru u žebříku a vytvoříte krásné hůlky na jídlo. Vyšplhejte zpět na věž a z ochozu seberte bělidlo a vně další poleno. Poté se vraťte opět k chatce s Joshuou.

Obrázek zdroj: Archiv Podívejte se na auto se sobem a zkombinujte motorovku s hlavou soba. V inventáři ji opracujte nožem a obarvěte bělidlem. Upravenou hlavu poté podejte Benovi, kterého velmi zaujme, dá si ji na hlavu a začne si hrát na medvěda. Když odejde, vyměňte láhev v jeho baťohu za láhev s medvědím pachem a když se vrátí se znuděným výrazem, řekněte mu, aby to udělal ještě jednou. Tentokrát se navoní vaší lahvičkou a ve videu si prohlédněte (nebo spíš zaposlouchejte) do rvačky Bena a medvěda u řeky. Pokračujte k řece.

Na ledě zůstala z Benova kostýmu medvědí tlapa. Nahrajte si ji hokejkou a vezměte. Zkuste ji poté zkombinovat s dírou v ledě, ale je příliš krátká. Druhý pokus vyzkoušejte s hokejkou, ale s tou se zase špatně odpaluje. Zkombinujte je tedy v inventáři, což již přinese ovoce (nebo spíše lososa). S rybou v kapse jděte k věži a zapískejte na píšťalku. Archibald připraví sushi a v krátkém videu se Joshua pořádně nadlábne. Bohužel, při jeho radování se s ním utrhne kra a zůstane bezmocně stát v půli jezera.

Podívejte se na auto a otevřete kapotu. Podepřete ji hokejkou a prozkoumejte motor. V inventáři zkombinujte motorovou pilu s nožem a vyjměte svíčku. Tu dejte do motoru a nastartujte. V animaci Brian zachrání Joshuu a konečně se oba dostanou za vrata profesora Simona.

5. kapitola – Shipped to the Past
Obrázek zdroj: Archiv Brian se znenadání probudí na jakési lodi s lehkou amnézií. Prozkoumejte tedy halu (dveře s kódem) a zvláště pak zvláštní sloup na její levé straně. Zjistíte, že je to výtah, kterým se dostanete na horní palubu. Tam na vás bude čekat stará známá hackerka Sushi. Během dlouhého rozhovoru se dozvíte heslo od dveří dole v hale. Vylezte ještě na venkovní ochoz a promluvte se slunícím se Rutgerem. Na zemi má svojí elektronickou helmu, jenž také můžete znát z prvního dílu. Každopádně vám ji nechce dát, tak alespoň seberte písek, smeták a zahradnické náčiní z poličky. Vraťte se poté výtahem dolů do haly. Skleněnými dveřmi dojdete do místnosti, kde zrovna sochá známý umělec Saturn. Popovídejte si s ním a poté ze zlaté sochy boha Saturna urvěte trojzubec. Vraťte se zpět do haly a na dveře s kódem Brian zadá kombinaci od Sushi.

Na schodech sedí Camille, tak s ní promluvte. Za chvíli ovšem jde točit jakousi reklamu a jen co shlédnete animaci, automaticky si popovídáte s Deanem, hercem. Vraťte se zpět nahoru po schodech a okoukněte hydrant. Zadejte kód do zadních dveří a vstupte do nich. Slezte z chatrných schodů a vypusťte ventilem vodu v nádrži. Úplně vpravo obrazovky (trochu zarolujte) stiskněte červený puntík, otevírající dveře. Bohužel ty se hned rychle zavřou. Použijte tedy na ně koště a Brian místnost sám prozkoumá a najde plastikové gumičky. Vylezte nahoru až za Sushi.

Obrázek zdroj: Archiv Zeptejte se jí na klíč od hydrantu, dá vám jej s tím, že je to jen kopie toho, co si vypůjčil Joshua. Sestupte zpět do podpalubí a znovu promluvte s Camille na schodech. Po čase se opět vypaří dolů natáčet a vy ji následujte. Úplně vpravo dolní místnosti prozkoumejte krabice a seberte z nich dvě hadice. V inventáři je spojte gumičkou a seberte další, které se již spojí automaticky. Několikrát si ještě se všemi promluvte a procházejte místnostmi (nevědomky totiž čekáte na skript). Až když v hale uvidíte Joshuu jak jede výtahem nahoru, se vraťte ke schodům, na nichž bude opět sedět Camille, ale tentokrát vám dá dvě láhve francouzského vína. Ty v hale použijte na cestu k Brianově pokoji. Budete svědky malého flámu.

Vraťte se do místnosti se Saturnem a zkuste si vypůjčit jeho zápisník, ale chce za něj něco extravagantního. Zkombinujte prázdné láhve od vína s pískem, gumičkou a trojzubcem a výsledek předejte Saturnovi. Dovolí vám vzít si jeho blok. Ještě si vypůjčete fixku z jeho stolu. Promluvte si dole s Deanem, nahoře se Sushi a poté s Camille na schodech. Poté Saturnův blok dejte Deanovi, který bude moci svůj text číst a dá vám za něj speciální výstřižek. Poté se hra automaticky přepojí k Saturnovi.

Obrázek zdroj: Archiv Zeptejte se ho, co máte vyřídit Rutgerovi. Poté běžte nahoru za Rutgerem a ze tří možností vyberte „That his hat is off to you, and not to pout“. U Saturna zvolte možnost „He’s sad that your techno-art doesn't get more deserved air time on TV“. Rutgerovi pak „When he listens to reggae, that he gets so happy he starts to flap his wings like a duck“, Saturnovi „He feels like a wacko for not having gone to the Burning Man Festival with you.“, na závěr Rutgerovi „The day Jamaica wins the bobsled medal, he’ll buy you an Olympic-sized bong“. Po tomto maratónu dostanete elektronickou helmu. Spustí se animace a vy se dvakrát potopíte pod hladinu moře.

Zpátky na lodi jděte do spodní nákladní místnosti. Z otevřené bedny seberte pilu, kterou poté uřízněte kus smetáku podepírajícího dveře. Zkuste odejít, ale kód nefunguje. Vedle dveří se smetákem je intercom. Zavolejte jím Sushi. Kód prý změnil Joshua. Stiskněte tlačítko vedle intercomu – otevře se horní poklop. Vylezte proto na žebřík a dostanete se na balkón, kde se opaluje Rutger. Promluvte se Sushi a vraťte se k Rutgerovi. Joshua právě ničí počítačovou anténu. Řekněte Sushi, že chcete opět pod vodu prozkoumat koráb a po Obrázek zdroj: Archiv dvou neúspěšných pokusech vám dá hra za úkol sehnat nějaké páčidlo.

Jděte dolů do skladu. Všimnete si, že někdo odstranil smeták držící dveře. Vraťte se za Saturnem a půjčete si od něj dva elektrické magnety. Dole ve skladu opět otevřete střešní poklop a na otevřenou plochu použijte magnety. Hurá! Pátá kapitola pokořena!

6. kapitola – The Hidden Beacon of Avernus
Probudíte se jako vězeň v korábu. Seberte ze stolu meč a závaží. Zkuste mečem odstranit hřebík ze sloupu. Nejde to, máte totiž železem přivázané nohy a tak na ně taky použijte meč – opět neúspěšně. Promluvte se slečnou a poté jí hoďte meč. Uřízne hřebík a ten poté použijte na pouta. Úspěšně se uvolníte a v animaci se ocitnete volný v pokoji. Vyjděte ven na ochoz a poslechněte si rozhovor dvou pirátů. Na zemi prohrabejte slunečnicová semínka a Brian tři sebere. Na trám u okna použijte meč a získáte další hřebík a kus dřeva. Vraťte se pak zpět do místnosti.

Obrázek zdroj: Archiv Promluvte s papouškem a když s vámi nebude mluvit, dejte mu slunečnicová semínka. Ze stolu popadněte prázdnou láhev. U velké skříně vezměte dračí jazyk a ten použijte na dveře vedoucí dovnitř korábu. Následně na ně použijte závaží, čímž odděláte strážního piráta. Jděte dovnitř a pohozené těžítko opět vezměte. Zkuste projít do dveří s černým mechanismem, ale někdo na vás skrz útočí kordem. Použijte na mechanismus dřevo z inventáře a vstupte dovnitř. Zjistíte, že to útočil starý známý lemur. Podívejte se na poklady vevnitř a vraťte se zpátky k místnosti s omráčeným pirátem.

Projděte vzdálenou chodbou doprava. Vybafne na vás chraplající pirát, zeptá se vás na jméno. Řekněte mu jakékoliv a poté ho pořádně proklepněte. Zkuste od něj sehnat láhev grogu, ale naopak chce sehnat prázdnou láhev, certifikát a na závěr projít malým testem. Podívejte se pak na bednu vlevo, Brian v ní nenajde nic zajímavého. Vraťte se zpět do haly a zkuste hodit lemura do sudu u kostry. Brian odmítne. Podívejte se pak znovu do bedny a Brian najde mýdlo. To poté hoďte do sudu a následně do něj vpusťte i lemura. Umytého lemura dejte chraplavému pirátovi.

Obrázek zdroj: Archiv Vraťte se do místnosti s poklady a mezi tunou zlata najděte sošku. Tu také předejte pirátovi a zeptejte se jej na test (podobný jako s Lokelani – pirát začne vyprávět příběh a pak se vás na něco zeptá). 1. Long John Silver, 2. Doctor, 3. By inventing turtle surfing as everyone knows. První část testu je za vámi a odpovědi na další kolo jsou: 1. Henry Wobblins and Diego el Cojuelo, 2. Henry Wobblins, 3. Joao de Passoromo and Jean L'Eclop, 4. Diego el Cojuelo.

Nyní v kajutě, kde jste byli vězněni, seberte ze skříně certifikát a poté ho dejte s prázdnou lahví pirátovi. Nalije vám konečně grog. Vraťte se do místnosti s poklady a když na ně klikněte, Brian je vybrakuje. Seberte trychtýř na konci místnosti a pokračujte až ven. Použijte desku na okna napravo a přelijte grog do prázdné láhve na laně.

Obrázek zdroj: Archiv Opusťte místnost a jděte na místo, kde jste kdysi sebrali slunečnicová semínka. Měli byste najít dalších pět. Ty potom dejte papouškovi a zeptejte se ho na směr plavby lodi. Přistupte pak ke glóbusu a zadávejte otáčením různá místa. Nejprve doprava na Japonsko, doleva na New Found Land a nakonec zase doprava na Řecko. Dlouhá animace odhalí zbytek milého příběhu a Brian Basco se s vámi tímto rozloučí. Gratuluji, Runaway 2: Dream of the Turtle, je úspěšně za vámi!

Stáhněte si: Trailery, Německé demo

Související články: Návod 1.díl, Runaway 2 recenze, Runaway: A Road Adventure recenze&návod, Novinky



Lichtenberg
editor: jd


 
 

Nejnovější články