zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Runaway             2 (recenze) je adventura             s velmi jednoduchým ovládáním. Základ tvoří kurzorová šipka, která             se ovládá pohybem myší. Stisknutím jejího pravého tlačítka přeměníte             kurzor na módy pozorování, sebrání či komunikace, levým klasicky určujete             směr chodu a potvrzujete vaši akci. Inventář lze spustit buď z horní             lišty, nebo rychlým tlačítkem Tab. V něm můžete již sebrané předměty             kombinovat přetáhnutím jedné věci na druhou. Tak jako tomu bylo v prvním             dílu, obrazovky jsou často rolovací, čili když dojdete ke straně,             obraz se automaticky posune. Věřím, že v následujících odstavcích             najdete vše potřebné a že náš návod (doprovázený jen ilustračními             obrázky) vyřeší často docela nepříjemné zákysy. Tiše, neslyšíte hudbu?             
  1. kapitola -             Lapen v džungli 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Probudíte             se v trupu havarovaného letadla. Pod přihrádkami napravo seberte Gininu             sponku, prohlédněte si velkou skříňku, ale ta se dá otevřít jen klíčem.             Z beden u vstupu do letadla vezměte jednu hračku psa a hodit se bude             i střep, ležící na podlaze. Vstupte do pilotní kabiny, kde otevřete             skříňku mezi sedadly. Najdete v ní láhev whisky a dalekohled.             Prohlédněte si veškeré zajímavosti a stiskněte páčku na palubní desce             na pilotově straně. Počkejte chvilku, než páka sama povolí, což vyvolá             Brianovu pozornost. Páčku sepněte sponkou, čímž se vám otevře poklop             na přídi letadla.Vyjděte ven z letadla do džungle.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Po             opuštění letadla uvidíte, jak na zem padá jakýsi papír. Po bližším             prozkoumání zjistíte, že jsou to pilotovy papíry. Dalekohledem se             tedy podívejte nahoru na vrcholky stromů a uvidíte na nich viset batoh.             Na přední části vraku by měla být vidět otevřená skříňka, naleznete             v ní láhev s vodou a jakousi kliku. Jděte doprava do lokace s bažinou.             Prohlédněte si brýle plavající na hladině a zkuste je zvednout. Brian             ulomí větev od jednoho ze stromů a brýle jsou vaše. Nahoře vidíte,             že cesta pokračuje po zdolání malé skály. Zkuste na ni vyšplhat, ale             moc to klouže. Vraťte se tedy zpátky k vraku letadla.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zkuste             vyšplhat po stromě k batohu, ale přeci jen to není nic platné. Proto             v inventáři odřízněte střepem pásek brýlí a ten poté spojte s větvičkou.             Gratuluji, vytvořili jste elegantní prak. Teď jím zamiřte na batoh,             jenž následně spadne k zemi. Najdete v něm jen rozpůlený klíč od skříňky             v letadle. Podívejte se tedy na paprsky slunce prosvítající skrz stromy             a zkuste na ně použít lupu. Po neúspěchu spojte v inventáři lupu s klikou,             což už na paprsky funguje o dost lépe. Pod paprsek položte rozbitý             klíč. Ten se takřka dokonale spojí. Pokračujte do letadla a zkuste             s ním odemknout skříň. Bohužel jsou na klíči nějaké nerovnosti, ale             i ty v inventáři obrousí zkombinování klíče se střepem. Teď již je             skříň volná a po odemknutí z ní vezměte sněžnice. Vyjděte z letadla             a z poklopu, kde jste našli i vodu s klikou najděte ještě antiskluzový             sprej. Vraťte se zpět k bažině.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nastříkejte             sprej na skálu a vylezte po ní nahoru. V půli cesty vás ovšem srazí             dotěrný lemur. Je čas si hrát. Do hračky psa nalijte vodu a položte             ji na mýtinku před skálou. Lemur se na chvíli zabaví, napije se vody             a hračku hodí do bažiny. Běžte si tedy do letadla pro novou a do té             pro změnu nalijte trochu whisky. V přihrádce nalevo od pilotova sedadla naleznete lupu. Stejný postup, jako u vody tentokrát             lemura opije a vy máte cestu volnou. Vyšplhejte po skále a pokračujte             úzkou cestou až k vratkému mostu. Podívejte se dolů a dalekohledem             si zaostřete druhou stranu cestu. Použijte sněžnice na most a v krátké             animaci se dostanete na druhou stranu. Tím první kapitola končí.
  2. kapitola -             Surfing Mala 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Po             sestoupení ze skal se objevíte před střeženým vojenským táborem. Zkuste             jít dovnitř a vojáci vás zavedou k Lesliemu, sekretáři velitele. Až             odejde do velitelova stanu vás ohlásit, prohlédněte si lokaci a zvláště             jeho sešit. Po vyslechnutí komického rozhovoru napochodujte dovnitř.             Vyčerpejte s ním veškeré možnosti (nic neříkajícího) rozhovoru a po             skončení se automaticky objevíte před táborem. Pokračujte do lokací             vpravo, kde se ukáže scenérie pláže. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vydejte             se do baru uprostřed a promluvte s barmankou Lokelani. Snažte si zapamatovat             její „off-topic“ řeči o jejích bývalých známostech. Z popelníku seberte             pouzdro na cigarety a z pultu malou tabulku s křídou. Běžte zpět na             plážové rozcestí a tentokrát se vydejte do budovy s nápisem „Surf             Snack“. Prohlédněte si kabel a zkuste ho utrhnout. Bezúspěšně. Dojděte             k mnichovi uprostřed budovy a zkuste s ním promluvit. Zjistíte, že             nemluví, proto mu dejte tabulku s křídou a vyzpovídejte ho. Po čase             mu dojde křída a tak se vraťte na pláž a tentokrát se vydejte k malému             „fotostudiu“.
              Prohlédněte si zadní plošinu, ale k chodu potřebujete žeton. Zajděte             pro Lokelani, ale ta tvrdí, že žádný nemá, ale nějaký by mohl být             zapadnutý pod plošinou. Prozatím nechte focení být a namiřte k mechanickému             býkovi. Po prozkoumání zjistíte, že je rozbitý, což vám potvrdí i             Lokelani. Z pláže si to namiřte po cestě vlevo k chatce přátel Lokelani,             Kaiem a Knifem. Po dlouhém pokecu s oběma muži ze země u chatky seberte             lano a krabičku s něčím, co vypadá jako prošlý pudr. Postupte směrem             dolů, kde je molo s Knifovým motorovým člunem. Seberte krabici s nářadím             a zeptejte se Knifa, jestli si můžete člun půjčit. On vám jej nabídne             výměnou za spravení mechanického býka. Přes pláž si to tedy namiřte             rovnou k němu.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zkombinujte             nářadí s dírou v dřevěné podlaze, ale Brian vám odvětí, že by akorát             tak dostal tetanus. Z rozcestí se vydejte k zaparkovanému vojenskému             džípu a promluvte s vojínem O´Connorem, kterého důkladně proklepněte             (hlavně, co se týče jeho knihy a lezení po stromech). Dejte mu lano             a přikažte mu, ať vyleze na strom. Zatímco bude nahoře, seberte fotku z knihy, kterou si odložil na kapotu auta. Poté ze stromu             seškrábněte pouzdrem na cigarety trochu smůly. Zpět na rozcestí se vydejte k vchodu             do sklepa s kontejnerem (budova Tiki Falls).
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V kontejneru             najděte máslo, se kterým odpochodujte do lokace s mnichem a namažte             jej na pečlivě připevněný ocelový drát. Neoblomný kabel tímto povolí             a vy se s ním vraťte zpět ke kontejneru. Nyní vás čeká pravý adrenalin.             Připevněte drát na dveře od sklepa a zatáhněte. Marně. Dojděte tedy             zpět k O´Connorovi, řekněte mu, ať znovu vyšplhá na strom (použijte             jakoukoliv výmluvu). Jen co bude nahoře, nastupte do auta, s nímž             Brian automaticky dojede ke sklepu, připevní na blatník drát, otevře             dveře od sklepa a zaparkuje automobil na místo. Ve sklepě dojděte             k nástěnnému mechanismu proudu, hra se přepne na obrazovku se sedmi             páčkami. Řešení (viz obrázek):             Horní řada: První dvě nahoře, třetí dole; Dolní řada: První nahoře,             zbylé dvě dole; Hlavní páka pochopitelně nahoře. Paráda! Z místnosti             pod vchodem seberte detektor kovu a vraťte se k přístroji na focení.
              Lemura, který se již ve vaší kapse dokonale probral, hoďte pod plošinu             se zapadlými žetony. Jasným znamením vám dá vědět, že žeton dostanete,             až mu přinesete pivo. Lokelani vám jej bez peněz dá jen v případě,             že správně odpovíte na otázky týkajících se jejích známostí. Správné odpovědi             jsou: Milo, Lopati, Tiroo, Russel. Dejte lemurovi pod plošinou pivo,             dá vám žeton, který poté vhoďte do automatu. Poté se vyfoťte s Lokelani             a u baru si s ní promluvte. Po dlouhé době se vydejte zpátky k mnichovi.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V inventáři             spojte pudr s pouzdrem na cigára a vyleze vám náhražka křídy. Tu dejte             mnichovi a vyzpovídejte jej. Po chvíli kecání z něj vyleze váš starý             známý Joshua, vědátor z Douglasville. Donuťte ho opravit mechanického             býka a až se vám to podaří, dejte mu nářadí a máslo. U baru promluvte             s Lokelani o jejich grafických schopnostech. Dejte ji fotku z vojákovy             knížky a fotku z plážové studia. Řekne vám, že koláž jí bude chvíli             trvat a že od vás chce pohlídat svého papouška. Lemur jej ovšem vyplaší             a Lokelani se na vás naštve. Joshua mezitím opraví býka a vy si u             něj můžete vyzvednout zbytek másla. Rychle jděte říct Knifovi, že             je práce hotova a on vám dovolí půjčit si člun. Papoušek je dle odhadů             na stromě u O´Connora, kterému nařídíte, aby jej přinesl dolů. On             ho však místo toho sestřelí pistolí. Mrtvolku vyplašeného papouška             si vezměte a jděte k chatce za Kaiem.
              Kai je vnuk slavného léčitele, který dokázal oživovat mrtvoly zvířat.             Ukažte mu papouška a on vám poví, že se dá podobný rituál provést             jen ve zvláštní chatce kdesi v džungli. Jelikož Knife je na pláži,             můžete se podívat do jeho chaty. Promluvte si s Koalou a pokračujte             k vojenskému táboru, kde zažádejte o promluvení s velitelem. Až vás             půjde Leslie ohlásit, zapište mu do sešitu o neznámé malé chatce na             severozápadě ostrova. Rozhovor s velitelem rychle ukončete a opět             se k němu nechejte zavést. Uslyšíte Leslieho, jak hlásí souřadnice             chatky. Zajděte navštívit na pláž svého přítele O´Connora. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zeptejte             se vojáka na jeho GPS. Prý mu ho ovšem vzal nějaký malý kluk. Asi             vám dojde, že to jistojistě bude Knifův syn Koala. Jděte do chatky             a zkuste mu GPS vzít. Neúspěšně. Použijte tedy vašeho kamaráda lemura,             který Koalu zaměstná a přístroj je váš! Vyjděte z chatky a detektor             kovu namiřte na želvu z písku. Najdete Kaiovu umělou nohu. Dejte mu             ji a v inventáři zkombinujte lístek se souřadnicemi s GPS. Vydáte             se spolu do staré chalupy.
              Prohlédněte si totemy a uvnitř seberte želví krunýř. Kai na trůně             vás požádá, abyste nalezli starou rituální knihu. Teď to již nebude             těžké. Zeptejte se ho, kde by kniha mohla být, vyjděte ven a jděte             do pravého okraje obrazu. Aplikujte detektor na hroby a na ten, který             Brian určí, jako správný, použije želví krunýř. Vyhrabete chatrnou             knihu. Přineste ji Kaiovi, čímž končí druhá kapitola. Užijte si několika             animací a relaxujte. 
  Máte za sebou první úvodní a druhou nejdelší část hry Runaway:             Dream of the Turtle. V příštím díle se za 2 týdny podíváme blíže do             vojenského tábora, navštívíme Aljašku, ale také potkáme další známé             z prvního dílu. Máte se nač těšit!
              Stáhněte si: Trailery,             Německé             demo
              Související články: Runaway             2 recenze, Runaway: A Road Adventure recenze&návod,             Novinky
 
 
 
 
  |