zdroj:
tisková zpráva
Runaway 2 (recenze) je adventura s velmi jednoduchým ovládáním. Základ tvoří kurzorová šipka, která se ovládá pohybem myší. Stisknutím jejího pravého tlačítka přeměníte kurzor na módy pozorování, sebrání či komunikace, levým klasicky určujete směr chodu a potvrzujete vaši akci. Inventář lze spustit buď z horní lišty, nebo rychlým tlačítkem Tab. V něm můžete již sebrané předměty kombinovat přetáhnutím jedné věci na druhou. Tak jako tomu bylo v prvním dílu, obrazovky jsou často rolovací, čili když dojdete ke straně, obraz se automaticky posune. Věřím, že v následujících odstavcích najdete vše potřebné a že náš návod (doprovázený jen ilustračními obrázky) vyřeší často docela nepříjemné zákysy. Tiše, neslyšíte hudbu?
1. kapitola - Lapen v džungli
zdroj:
tisková zpráva
Probudíte se v trupu havarovaného letadla. Pod přihrádkami napravo seberte Gininu sponku, prohlédněte si velkou skříňku, ale ta se dá otevřít jen klíčem. Z beden u vstupu do letadla vezměte jednu hračku psa a hodit se bude i střep, ležící na podlaze. Vstupte do pilotní kabiny, kde otevřete skříňku mezi sedadly. Najdete v ní láhev whisky a dalekohled. Prohlédněte si veškeré zajímavosti a stiskněte páčku na palubní desce na pilotově straně. Počkejte chvilku, než páka sama povolí, což vyvolá Brianovu pozornost. Páčku sepněte sponkou, čímž se vám otevře poklop na přídi letadla.Vyjděte ven z letadla do džungle.
zdroj:
tisková zpráva
Po opuštění letadla uvidíte, jak na zem padá jakýsi papír. Po bližším prozkoumání zjistíte, že jsou to pilotovy papíry. Dalekohledem se tedy podívejte nahoru na vrcholky stromů a uvidíte na nich viset batoh. Na přední části vraku by měla být vidět otevřená skříňka, naleznete v ní láhev s vodou a jakousi kliku. Jděte doprava do lokace s bažinou. Prohlédněte si brýle plavající na hladině a zkuste je zvednout. Brian ulomí větev od jednoho ze stromů a brýle jsou vaše. Nahoře vidíte, že cesta pokračuje po zdolání malé skály. Zkuste na ni vyšplhat, ale moc to klouže. Vraťte se tedy zpátky k vraku letadla.
zdroj:
tisková zpráva
Zkuste vyšplhat po stromě k batohu, ale přeci jen to není nic platné. Proto v inventáři odřízněte střepem pásek brýlí a ten poté spojte s větvičkou. Gratuluji, vytvořili jste elegantní prak. Teď jím zamiřte na batoh, jenž následně spadne k zemi. Najdete v něm jen rozpůlený klíč od skříňky v letadle. Podívejte se tedy na paprsky slunce prosvítající skrz stromy a zkuste na ně použít lupu. Po neúspěchu spojte v inventáři lupu s klikou, což už na paprsky funguje o dost lépe. Pod paprsek položte rozbitý klíč. Ten se takřka dokonale spojí. Pokračujte do letadla a zkuste s ním odemknout skříň. Bohužel jsou na klíči nějaké nerovnosti, ale i ty v inventáři obrousí zkombinování klíče se střepem. Teď již je skříň volná a po odemknutí z ní vezměte sněžnice. Vyjděte z letadla a z poklopu, kde jste našli i vodu s klikou najděte ještě antiskluzový sprej. Vraťte se zpět k bažině.
zdroj:
tisková zpráva
Nastříkejte sprej na skálu a vylezte po ní nahoru. V půli cesty vás ovšem srazí dotěrný lemur. Je čas si hrát. Do hračky psa nalijte vodu a položte ji na mýtinku před skálou. Lemur se na chvíli zabaví, napije se vody a hračku hodí do bažiny. Běžte si tedy do letadla pro novou a do té pro změnu nalijte trochu whisky. V přihrádce nalevo od pilotova sedadla naleznete lupu. Stejný postup, jako u vody tentokrát lemura opije a vy máte cestu volnou. Vyšplhejte po skále a pokračujte úzkou cestou až k vratkému mostu. Podívejte se dolů a dalekohledem si zaostřete druhou stranu cestu. Použijte sněžnice na most a v krátké animaci se dostanete na druhou stranu. Tím první kapitola končí.
2. kapitola - Surfing Mala
zdroj:
tisková zpráva
Po sestoupení ze skal se objevíte před střeženým vojenským táborem. Zkuste jít dovnitř a vojáci vás zavedou k Lesliemu, sekretáři velitele. Až odejde do velitelova stanu vás ohlásit, prohlédněte si lokaci a zvláště jeho sešit. Po vyslechnutí komického rozhovoru napochodujte dovnitř. Vyčerpejte s ním veškeré možnosti (nic neříkajícího) rozhovoru a po skončení se automaticky objevíte před táborem. Pokračujte do lokací vpravo, kde se ukáže scenérie pláže.
zdroj:
tisková zpráva
Vydejte se do baru uprostřed a promluvte s barmankou Lokelani. Snažte si zapamatovat její „off-topic“ řeči o jejích bývalých známostech. Z popelníku seberte pouzdro na cigarety a z pultu malou tabulku s křídou. Běžte zpět na plážové rozcestí a tentokrát se vydejte do budovy s nápisem „Surf Snack“. Prohlédněte si kabel a zkuste ho utrhnout. Bezúspěšně. Dojděte k mnichovi uprostřed budovy a zkuste s ním promluvit. Zjistíte, že nemluví, proto mu dejte tabulku s křídou a vyzpovídejte ho. Po čase mu dojde křída a tak se vraťte na pláž a tentokrát se vydejte k malému „fotostudiu“.
Prohlédněte si zadní plošinu, ale k chodu potřebujete žeton. Zajděte pro Lokelani, ale ta tvrdí, že žádný nemá, ale nějaký by mohl být zapadnutý pod plošinou. Prozatím nechte focení být a namiřte k mechanickému býkovi. Po prozkoumání zjistíte, že je rozbitý, což vám potvrdí i Lokelani. Z pláže si to namiřte po cestě vlevo k chatce přátel Lokelani, Kaiem a Knifem. Po dlouhém pokecu s oběma muži ze země u chatky seberte lano a krabičku s něčím, co vypadá jako prošlý pudr. Postupte směrem dolů, kde je molo s Knifovým motorovým člunem. Seberte krabici s nářadím a zeptejte se Knifa, jestli si můžete člun půjčit. On vám jej nabídne výměnou za spravení mechanického býka. Přes pláž si to tedy namiřte rovnou k němu.
zdroj:
tisková zpráva
Zkombinujte nářadí s dírou v dřevěné podlaze, ale Brian vám odvětí, že by akorát tak dostal tetanus. Z rozcestí se vydejte k zaparkovanému vojenskému džípu a promluvte s vojínem O´Connorem, kterého důkladně proklepněte (hlavně, co se týče jeho knihy a lezení po stromech). Dejte mu lano a přikažte mu, ať vyleze na strom. Zatímco bude nahoře, seberte fotku z knihy, kterou si odložil na kapotu auta. Poté ze stromu seškrábněte pouzdrem na cigarety trochu smůly. Zpět na rozcestí se vydejte k vchodu do sklepa s kontejnerem (budova Tiki Falls).
zdroj:
tisková zpráva
V kontejneru najděte máslo, se kterým odpochodujte do lokace s mnichem a namažte jej na pečlivě připevněný ocelový drát. Neoblomný kabel tímto povolí a vy se s ním vraťte zpět ke kontejneru. Nyní vás čeká pravý adrenalin. Připevněte drát na dveře od sklepa a zatáhněte. Marně. Dojděte tedy zpět k O´Connorovi, řekněte mu, ať znovu vyšplhá na strom (použijte jakoukoliv výmluvu). Jen co bude nahoře, nastupte do auta, s nímž Brian automaticky dojede ke sklepu, připevní na blatník drát, otevře dveře od sklepa a zaparkuje automobil na místo. Ve sklepě dojděte k nástěnnému mechanismu proudu, hra se přepne na obrazovku se sedmi páčkami. Řešení (viz obrázek): Horní řada: První dvě nahoře, třetí dole; Dolní řada: První nahoře, zbylé dvě dole; Hlavní páka pochopitelně nahoře. Paráda! Z místnosti pod vchodem seberte detektor kovu a vraťte se k přístroji na focení.
Lemura, který se již ve vaší kapse dokonale probral, hoďte pod plošinu se zapadlými žetony. Jasným znamením vám dá vědět, že žeton dostanete, až mu přinesete pivo. Lokelani vám jej bez peněz dá jen v případě, že správně odpovíte na otázky týkajících se jejích známostí. Správné odpovědi jsou: Milo, Lopati, Tiroo, Russel. Dejte lemurovi pod plošinou pivo, dá vám žeton, který poté vhoďte do automatu. Poté se vyfoťte s Lokelani a u baru si s ní promluvte. Po dlouhé době se vydejte zpátky k mnichovi.
zdroj:
tisková zpráva
V inventáři spojte pudr s pouzdrem na cigára a vyleze vám náhražka křídy. Tu dejte mnichovi a vyzpovídejte jej. Po chvíli kecání z něj vyleze váš starý známý Joshua, vědátor z Douglasville. Donuťte ho opravit mechanického býka a až se vám to podaří, dejte mu nářadí a máslo. U baru promluvte s Lokelani o jejich grafických schopnostech. Dejte ji fotku z vojákovy knížky a fotku z plážové studia. Řekne vám, že koláž jí bude chvíli trvat a že od vás chce pohlídat svého papouška. Lemur jej ovšem vyplaší a Lokelani se na vás naštve. Joshua mezitím opraví býka a vy si u něj můžete vyzvednout zbytek másla. Rychle jděte říct Knifovi, že je práce hotova a on vám dovolí půjčit si člun. Papoušek je dle odhadů na stromě u O´Connora, kterému nařídíte, aby jej přinesl dolů. On ho však místo toho sestřelí pistolí. Mrtvolku vyplašeného papouška si vezměte a jděte k chatce za Kaiem.
Kai je vnuk slavného léčitele, který dokázal oživovat mrtvoly zvířat. Ukažte mu papouška a on vám poví, že se dá podobný rituál provést jen ve zvláštní chatce kdesi v džungli. Jelikož Knife je na pláži, můžete se podívat do jeho chaty. Promluvte si s Koalou a pokračujte k vojenskému táboru, kde zažádejte o promluvení s velitelem. Až vás půjde Leslie ohlásit, zapište mu do sešitu o neznámé malé chatce na severozápadě ostrova. Rozhovor s velitelem rychle ukončete a opět se k němu nechejte zavést. Uslyšíte Leslieho, jak hlásí souřadnice chatky. Zajděte navštívit na pláž svého přítele O´Connora.
zdroj:
tisková zpráva
Zeptejte se vojáka na jeho GPS. Prý mu ho ovšem vzal nějaký malý kluk. Asi vám dojde, že to jistojistě bude Knifův syn Koala. Jděte do chatky a zkuste mu GPS vzít. Neúspěšně. Použijte tedy vašeho kamaráda lemura, který Koalu zaměstná a přístroj je váš! Vyjděte z chatky a detektor kovu namiřte na želvu z písku. Najdete Kaiovu umělou nohu. Dejte mu ji a v inventáři zkombinujte lístek se souřadnicemi s GPS. Vydáte se spolu do staré chalupy.
Prohlédněte si totemy a uvnitř seberte želví krunýř. Kai na trůně vás požádá, abyste nalezli starou rituální knihu. Teď to již nebude těžké. Zeptejte se ho, kde by kniha mohla být, vyjděte ven a jděte do pravého okraje obrazu. Aplikujte detektor na hroby a na ten, který Brian určí, jako správný, použije želví krunýř. Vyhrabete chatrnou knihu. Přineste ji Kaiovi, čímž končí druhá kapitola. Užijte si několika animací a relaxujte.
Máte za sebou první úvodní a druhou nejdelší část hry Runaway: Dream of the Turtle. V příštím díle se za 2 týdny podíváme blíže do vojenského tábora, navštívíme Aljašku, ale také potkáme další známé z prvního dílu. Máte se nač těšit!
Stáhněte si: Trailery, Německé demo
Související články: Runaway 2 recenze, Runaway: A Road Adventure recenze&návod, Novinky
|