Morrowind: Bloodmoon - tipy a triky
zdroj: tisková zpráva

Morrowind: Bloodmoon - tipy a triky

6. 7. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Pokud se řadíte do skupiny hráčů, kteří se v druhém datadisku Bloodmoon pro RPG Morrowind teprve rozkoukávají, pak právě pro vás je určen článek s řešením vybraných úkolů nebo obecnými radami.

Autor: Firebird
Publikováno: 6.července 2003


Obrázek zdroj: tisková zpráva Hráče úžasného fantasy RPG Morrowind bych rozdělil na tři skupinky. První jsou fanoušci, kteří hře naprosto propadli, mají ji dávno dohranou a hltají každou novinku, která se kde šustne. Do té druhé bych zařadil ty, kteří Morrowind hrají často, přesto mu nevěnují maximum času a nemají hru kompletně dokončenou. A konečně v té třetí jsou lidé, kteří se ve hře právě rozkoukávají, popřípadě se chystají spustit druhý oficiální datadisk Bloodmoon (recenze). A právě jim je určen tento článek, který vyjadřuje čistě mé soukromé tipy a zkušenosti z hraní. Váš postup může být pochopitelně jiný a pokud si myslíte, že i lepší, můžete se o něj podělit s ostatními čtenáři v diskusním fóru pod článkem.

Nebudeme se zde zabývat věcmi, jako je například: jak se zvyšují určité vlastnosti; kde leží jaké město atd. Na následujících řádcích se budeme zaobírat pouze Bloodmoonem. Hledáte-li obecné rady pro původní Morrowind, naleznete je ve starších tipech od Frixe zde. Obrázky u tohoto článku jsou pouze ilustrační.

 Začátek
Doporučuji, abyste se na Solstheim vydali minimálně s 15. levelem. Když se rozhodnete jinak, nemá v podstatě vůbec cenu pouštět se do okolních lesů, protože proti smečkám vlků nebude mít vaše postava žádnou šanci. Poohlídněte se proto radši jen kolem pevnosti a uvnitř, u doků je několik beden, které se dají vybrat. Ale je přeci jen možné plnit questy, při kterých nebudete vysláni do hlubin ostrova. Začátek úkolů se točí kolem NPC v celé pevnosti, tak je klidně plňte, alespoň poznáte zdejší postavy, které budete nadále velmi často potkávat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud se k vám ještě nedoneslo, jak na ostrov Solstheim, kde se příběh Bloodmoonu odehrává, vězte, že se tam dostanete ze severozápadní části Vvardenfellu a to z malé vesničky Khuul. Jestli se na to cítíte, můžete tam i doplavat, nebo pomocí levitace doletět. I když se jedná o kraj věčné zimy a sněhu, nebojte se, nemusíte pro svou postavu shánět kožichy a další zimní ošacení.

Po příjezdu na ostrov je nejlepší zajít shánět informace do blízké pevnosti Frostmoth. Naleznete zde místního kováře a jiné postavy. Ale určitě vám bude divné, proč s vámi neobchodují, navštivte tedy kapitána Cariuse v třetím patře General Quartes. Sežeňte si trochu alkoholu (třeba Flin) a uvidíte, že se s vámi dají nejen do řeči, ale budou i obchodovat. Ovšem kvůli množství peněz doporučuji i nadále navštěvovat obchodníka Creepera v Caldeře. Jestli jste ve hře opravdovými nováčky, naleznete u místních obchodníků pro tuto chvíli skvělé brnění Seveřanů.

 Řešení některých úkolů
Pojďme se podívat blíže na některé questy, při kterých by vám mohl nastat problém s jejich řešením. Rozhodně se zde nezmiňuji úplně o všech a ty, které jsem považoval za jednoduché a jasné, neuvádím.

- Dělníci, které máte najít, stojí před branami pevnosti a nejsou žádný problém, hlavně se nesmí žádnému z nich nic stát.

Obrázek zdroj: tisková zpráva - Raven Rock, kam se máte dostavit, najdete nejlépe, když půjdete k přístavu a pak podél moře, než naleznete dvě pochodně v zemi. Kousek odsud je muž jménem Falco, což je osoba pověřená výstavbou kolonie. Budete od něj také dostávat úkoly. Pokaždé, když pro vás nebude žádný mít, neházejte flintu do žita, ale stačí dva až tři dny někde počkat a automatický zápis do deníku vám oznámí, že část kolonie je postavena.

- Barbara střežícího vchod do dolu odstraníte tak, že s ním musíte bojovat pouze pěstmi. Když ho zabijete, čekají vás nepříjemnosti. Bude zapotřebí vlastnost „hand to hand“ na trochu lepší úrovni.

- Loď se zásobami naleznete severozápadně od důlní kolonie, opět stačí jít podél moře k severu.

- NPC, která krade ebonit v kolonii, v domě nic nemá, sledujte ho v dole. Není to tak těžké, jak to vypadá, je hned za prvním rohem, stačí si stoupnout za louč poblíž a chvíli počkat. Jakmile se rozejde, schovejte se za nejbližší kámen, a pak můžete v klidu jít za ním.

- Se Seveřanem, který bude chtít, abyste s ním šli do jeskyně, klidně běžte, ale potvoru uvnitř nezabíjejte a počkejte, až ji zabije on.

- Při vaší nepřítomnosti bude pevnost Frostmoth obléhána nepřáteli. Dozvíte se, že zmizel kapitán Carius, stejně jako bude později unesen vůdce Skaalů - Heart-Fang. Přesuňte se do jejich vesnice.

Obrázek zdroj: tisková zpráva - Dostanete tam úkol provést rituál u všech kamenů na ostrově. Stačí je všechny oběhat (jsou vysoké a mají na sobě znaky) po celém ostrově (obrázek). Je jich celkem šest. Jejich poloha je zakreslena na mapce, kterou jste dostali od šamana. Stačí na ně kliknout a každý kámen představuje ještě další úkol.

- Po nalezení ztroskotané lodi v nitru ostrova kontaktujte jejího majitele. Je v Ald-Ruhnu na původní pevnině před místní Mages Guild.

- Merisu, členku Imperial cultu naleznete v Thirsku (severovýchodní část ostrova). Dole vás ale nenechá jeden Seveřan odejít, takže ho klidně zabijte.

- Splníte-li quest pro kámen „stromů“ (skaalská vesnice), nebudou na vás přízraky Spriggany útočit, ale platí to pouze pro tuto skupinku. Při plnění úkolu zabijte pouze trpaslíka uprostřed těchto tvorů.

- V úkolu pro kámen „slunce“ zničte potvoru na konci dungeonu a předmět, který má u sebe, si nechte v inventáři a použijte ho na ledovou stěnu.

- Ve skaalské vesnici při sporu Rigmora a Engara najdete dopis na posteli v bytě Engara - je tam jeho žena, tak ať vás nevidí. Poté budete moci zvolit, zda bude Rigmor vyhnán, či obětován vlkům, doporučuji ty vlky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva - Až bude Wind-Eye před Greathall, poví o tom, že neví, co bude dál. Jděte na území Mortrag Glacier a nechte hrdinu prospat. V tu chvíli budete obklíčeni vlkodlaky a octnete se před Hercinem, který vás bude později lovit.

- Na konci hlavní linie vás čeká dvakrát projít bludiště, kde potkáte jak kapitána Cariuse z pevnosti Frostmoth, tak vůdce Skaalů, který u sebe bude mít důležitý klíč pro opuštění patra bludiště. Oba je klidně zabijte, stejně byste to nakonec museli udělat, alespoň v případě vůdce.

- Samotného Hercina je nejlepší udolat níže v textu zmíněným palcátem nebo mečem, který vám dal Wind-Eye (obrázek). Až ho zabijete, můžete si vzít jeho kopí (obrázek).

 Tipy pro boje
Vzhledem k tomu, že nepřátelé nejsou v Bloodmoonu žádní začátečníci, doporučuji silné zbraně a alespoň nadpoloviční vlastnosti u dovedností s tou kterou zbraní. Není šance stanout proti Seveřanům jen se základní výzbrojí, která je dostupná v začátcích Morrowindu.

- Hrajete-li za kouzelníka (což nebude nejlepší volba), sežeňte si mnoho lahviček na doplňování many. Magickou třídu, do které spadají kouzla, která používáte, je potřeba mít opravdu na vysoké úrovni.

- Když je válečník vaším vyvoleným, čeká vás o něco lehčí cesta. Doporučuji sehnat si co nejdříve dobré zbraně, když už ne deadrickou katanu, tak aspoň zbraně severského národa.

Obrázek zdroj: tisková zpráva - Snažte se na sebe nepřátele lákat postupně. Platí, čím blíž jste, tím víc protivníků vám půjde po krku.

- Při používání luku, popřípadě kuše, je vysoká vlastnost (marksman) nezbytností. Nejenže střelné zbraně nejsou na Solstheimu nejúčinnější, ale většinou s ní své protivníky jen poškrábáte.

 Obecné tipy

- Lesní přízrak Spriggan zneškodníte nejlépe tak, že ji vylákáte do končin, kde nejsou stromy. Je fakt, že většinou je stromů dostatek, ale dá se to.

- Prohledávejte jakoukoliv zabitou potvoru. Mnohdy se vám poštěstí najít opravdu zajímavou věc.

- Kusy ledu, Stalhrim, podobající se hrobce, které se nacházejí v četných dungeonech, bude možné otvírat až poté, co dostanete speciální sekyru v rámci jednoho z questů pro důlní kolonii.

- Po splnění rituálu ve skaalské vesnici, které spočívá v nalezení všech šesti „kamenů“, dostanete opravdu vynikající palcát (obrázek), který je hodně těžký.

- Ztracený syn jednoho Skaala se nachází ve studni kousek od vesnice. Odpovězte mu, že ho hledá jeho otec. Zůstane vám jeho plášť (obrázek), který je schopný 5x znásobit zásobu magicky.

- Po zabití Draugr Lord Aesliipa si vezměte jeho prsten, není vůbec k zahození (obrázek).

Obrázek zdroj: tisková zpráva - Jakmile napadnou skaalskou vesnici vlkodlaci, budete pokousáni, sežeňte si kouzlo (lahvičku) s cure disease, nebo z vás do tří dnů bude vlkodlak.

- Chcete-li se stát vlkodlakem dřív, než vás k tomu hra sama zavede, tak v okolí vesnice Skaalů a Thirsku se občas nějaký vlkodlak potuluje. Nechte se od něj kousnout,a pak stačí tři dny spát.

- Jako vlkodlaci si vybírejte radši samostatné NPC. Lidští nepřátelé jsou na mapce pro vlkodlaka vidět coby červený kruh.

- Kompletní návody, rady a novinky hledejte na neoficiální české fansite Morrowindu nebo anglicky na GameFaqs.

Jak možná víte, firma Playman, která je distributorem Bloodmoonu v ČR, chystá českou verzi Morrowindu. Vzhledem k tomu, že se čekání na češtinu pomalu ale jistě blíží jednomu roku, začínám pochybovat o tom, že by se někdy datadisky Tribunal a Bloodmoon dočkali též počeštění. Je pravda, že textů je ve hře opravdu spousta, ale ta doba je už trochu dlouhá...

Stáhněte si: Bloodmoon cheaty, Morrowind cheaty, Patch, MP3 ukázky, Videa

Související články: Recenze (6/2003), Morrowind: Tribunal recenze (11/2002), The Elder Scrolls: Morrowind recenze (5/2002), První dojmy, Tipy & triky, Návod, Novinky, Morrowind.cz fansite



Firebird
autorovi je 23 let, pracuje jako správce sítě v jedné firmě na Vysočině, specializuje se na strategie, dungeony a adventury (všechny články autora)

 
 
Firebird
Smarty.cz

Nejnovější články