Mafia - návod 2.část
zdroj: Archiv

Mafia - návod 2.část

16. 9. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Česká verze Mafie se začne prodávat už za pár dnů a pro ulehčení trápení v obtížnějších úsecích hry vám nabízíme druhou část podrobného návodu, který tentokrát popisuje sedmou až čtrnáctou misi.

Autor: Nukem
Publikováno: 16.září 2002


Zvětšit zdroj: Archiv Ačkoliv je v Mafii na rozdíl od GTA3 posloupnost úkolů předem nalinkována, postup jejich plnění již tak jednoznačný není. Pominu-li tedy stovky možností, jak se pěšky, autem či vlakem na dané místo dostat, zbývá ještě obvykle několik variant k samotnému dokončení mise. Zda se rozhodnete vystřílet vše živé ve svém okolí, či zvolíte-li variantu minimálního či nulového násilí.

Z těchto důvodů je tento návod nutné brát jako jednu z možností, jak hru úspěšně dokončit, přičemž nemohu zaručit, že mnou nalezený postup je skutečně tím nejoptimálnějším. Od toho tu je pak fórum pod článkem, kde rádi uvítáme vaše vlastní postřehy či postupy. Předchozí část návodu s obecnými radami pro hraní a popisem úvodních misí 1-6 najdete zde a naší obsáhlou recenzi psanou z české verze Mafie pak tady.

 7. Sára
Na chvíli se zhostíte role ochránce slabších a něžnějších postav ve hře, když budete doprovázet Luigiho dceru Sáru pozdě večer domů. Při souboji si pomozte boxerem, z útočníků pak můžete vymlátit nůž či baseballovou pálku. Až nepřátele zneškodníte, vraťte se k Sáře a promluvte s ní. Měla by vás dovést k sobě domů.

 7. Radši si zvykej - Salieri Bar
Nejprve si skočte pro nádobíčko k Vincenzovi, pak si zvolte nějaký rychlý vůz a vyrazte za informátorem.

 7. Radši si zvykej - Město
Informátor stojí na náměstí v části China City, kterážto bylo dosud nepřístupná. Popovídejte si s ním a popojeďte autem na místo, kde má gang centrum. Při konfrontaci s protivníky používejte jen pálku, dokud na vás sami nevytasí zbraně.

 7. Radši si zvykej - Autoservis
Obrázek zdroj: Archiv Vykopněte červená plechová vrata a jděte dozadu na dvůr. Tam se střetnete s dvojicí pobertů. Dál vás čeká jiná trojice. Až je zlikvidujete, pokračujte podél zdi k chlápkovi, který vám poděkuje za záchranu. Vpředu si všimněte železného schodiště (viz obrázek). Vyjděte nahoru a na konci lávky seskočte na zem. Tam čekají další potížisté, tentokrát již se zbraněmi. Je čas, aby promluvily vaše rychlé kolty. Jedinou cestou se dostanete k silnici, dva z gangu však uniknou ve voze.

 7. Radši si zvykej - Honička
Snažte se zablokovat ujíždějícím nepřátelům cestu, vystoupit a pak otevřít dveře jejich auta. Měl by následovat filmeček.

 8. Coura - Rozhovor s Frankem, Hotel Corleone
Jeďte k hotelu Corleone a vstupte hlavním vchodem dovnitř. Recepčního se zeptejte na ředitele. Dozvíte se, že sedí v hotelové restauraci a má bílý oblek. Pokud se zeptáte na dívku z fotografie, nedostanete z něj nic. Budete jí tedy muset nalézt sami. Vyjděte po hlavním schodišti do druhého patra, před výtahem zatočte doprava do chodby, na ní opět doprava a první dveře vlevo (za rohem s kytkou) jsou ty pravé. Pak sejděte dolů k recepci.

Obrázek zdroj: Archiv Tady se naskýtá několik možností, kde začít střelbu. Ředitel sedí vzadu za recepcí, nicméně stačí, když se postavíte pod hlavní schodiště tak, abyste viděli recepčního a byli ukryti před ostatními. Toho odstraňte a pak všechny další, co přiběhnou. Pak si skočte do recepce pro klíč od ředitelovy kanceláře, jenž visí v místnosti za pultem a případně se ošetřete u lékárničky (viz obrázek). Vedle těla recepčního by měla ležet zkrácená brokovnice.

Teď je třeba zajít za ředitelem, který během přestřelky utekl do své kanceláře, tedy pokud jste jej vy nebo někdo z protivníků nezasáhli. Nejklidnější cestou se zdá být nouzové schodiště hotelu. Od recepce jděte kolem hlavního schodiště do dvojitých prosklených dveří a chodbou doleva. Jediné dveře vlevo u konce chodby vedou na kovové schodiště. Vyjděte jej až nahoru.

Obrázek zdroj: Archiv Vstupte dveřmi na chodbu a dejte se doprava. Proběhněte kolem hlavního schodiště na protější stranu do dvojitých dveří, kde první dveře vlevo vedou do ředitelovy pracovny (je na nich cedulka Director - viz obrázek). Zneškodněte ochranku i ředitele. Ze stolu si vezměte dokumenty, Tommy pak sám připevní ke stolu nálož. Vyběhněte ze dveří ven a rovně do chodby směrem k oknu.

Ještě kratší variantou je, po nalezení dívky, vyjít nahoru k ředitelově kanceláři, střelit u hlavního schodiště sedícího pistolníka a pak čekat, až sem ředitel v panice doběhne. Dveře vám tak otevře sám. Potom už se jen musíte ubránit přesile, která sem brzy vtrhne. Nevýhodou je, že takto nebudete mít příliš mnoho střeliva.

 8. Coura - Střechy
Obrázek zdroj: Archiv Utíkejte podél pravého okraje střechy a asi v její druhé třetině zahněte vpravo na požární schodiště (viz obrázek vpravo). Odspoda se sem budou hrnout policisté. Můžete je postupně likvidovat a přijít tak k munici, nebo rychle utíkat nahoru. Až budete nahoře, zahněte doprava (ne doleva po schodech dolů) a po ochozu kolem domu doběhněte do modrých dveří s cedulkou zákazu vstupu (obrázek).

Až vyjdete dalšími dveřmi ven, vyskočte na levou římsu, pak na římsu k ní pravoúhle přilehlou. Utíkejte na pravý konec střechy, vylezte na římsu, po ní se rozeběhněte a přeskočte na druhý dům. Přeběhněte střechu na protější okraj, uprostřed jsou sudy a sada komínů, za kterými se můžete krýt.

V pravém předním rohu střechy vyšplhejte na římsu a sejděte po přístřešcích, které tvoří jakési schody (obrázek). Pak na levý delší okraj střechy, kde před komíny po podobných „schodech“ sejdete na další střechu. Kolem žlutých sudů do pravého předního rohu a po schodech dolů. Tady vás překvapí policisté. Utíkejte na protější konec střechy směrem k modrým dveřím, zde vyběhněte po šikmé stříšce, pak na střechu dalšího domu. V polovině levé strany je dřevěné lešení. Vyjděte jej nahoru a dojděte ke zde položenému žebříku.

 8. Kněz - Překvapení
Obrázek zdroj: Archiv Sejděte schody a před dalšími si všimněte lékárničky na zdi. Sejděte do přízemí. Čeká vás další přestřelka. Postupujte dopředu, pozor na chlapíky s brokovnicemi u vchodu.

 8. Kněz - Útěk
Po videu s knězem se ocitáte před kostelem. Policie má poplach a hledá vás. Využijte všech dříve uvedených postupů k jejímu zmatení, abyste se živí dostali zpět k Salierimu.

 9. Výlet do přírody
Zajděte za Ralphem, má pro vás rychlý roadster. Vezměte si jej a jeďte za Pauliem do skladiště na konci města nad Hoboken.

 9. Výlet do přírody - Farma
Běžte po cestě až na úplný konec, kde narazíte na dva domky, před nimiž stojí náklaďák (obrázek). Přistupte k němu. Po přestřelce se vraťte kousek nazpátek a vlezte do velké stodoly napravo. V prostřední místnosti se prostřílejte ke schodům do patra, je před nimi lékárnička a nahoře ještě několik protivníků. Pak se vraťte k Pauliemu, promluvte si s ním a společně se vraťte pro Sama.

 9. Výlet do přírody - Záchrana Sama
Dojdete k velké stodole, kde Paulie najde páčidlo a jím otevře protější stodolu. Na druhém patře je lékárnička, na třetím Sam. Až se postaráte o policisty, kteří sem dorazí krátce po odchodu Paulieho, sejděte dolů, kde Paulie už čeká.

 9. Výlet do přírody - Návrat
Oddechovka, trochu podobná Soldier of Fortune 2. Přijíždějící automobily musíte zastavit tak, že zasáhnete řidiče (obrázek).

 9. Výlet do přírody - Skladiště
Obrázek zdroj: Archiv Teď máte na výběr, zda jet rovnou za Salierim, nebo se stavíte u Lucase Bertoneho. Ten má pro vás určitě něco pěkného, tak proč ho nenavštívit. Lucas potřebuje varovat kamaráda před razií, takže rychle do Hoboken. Tady zabouchejte na osvětlené vchodové dveře (viz obrázek) a pak zpátky k Lucasovi. Ten vám na oplátku ukáže, jak otevřít vůz moderních tvarů jménem Ulver a kde jej získat. Teď už stačí si pro něj zajet a s ním se vrátit k Salierimu.

 10. Omerta - Salieri Bar
Tradičně si vyzvedněte u Vincenza zbraně a Ralph vám ukáže nové auto. V této misi je třeba nějaké rychlé. Ostatně, kdy není, že? :-)

 10. Omerta - Město
Obrázek zdroj: Archiv Nejprve se musíte vydat za informátory, kteří by měli o Frankovi něco vědět. Biff z Čínské čtvrti sice neví nic, ale doporučí vám Tonyho z Central Island. Ani ten Frankův úkryt nezná, ale Joe pod Giulianovým mostem ví určitě něco (viz obrázek). Bohužel moc sdílný není, pomožte mu si vzpomenout pár údery pěstí. Jeďte pak do Oak Alley. Tady uvidíte Franka nastupovat do policejního vozu. Sledujte ho. Na mapě se vozidlo nezobrazuje, ale na radaru je jako delší bílá čárka. Pojedete na horní výpadovku z města, jako kdysi ke Clarkovu motelu, ale dříve auto zahne vlevo na letiště.

 10. Omerta - Letiště
Prostřílejte se skrz hlavní vchod, případně se ošetřete u lékárničky vlevo. Pak následujte Franka na letiště. Až dojdete k prvnímu letadlu, přijede náklaďák. Je dobré jej využít a jet skrz hangár No.1, kde vás čekají další detektivové. Projeďte hangárem a dejte se za protější budovy. Na radaru byste měli vidět červené čárky policejních aut (obrázek). Tam stojí další detektivové s Frankem. Až je zlikvidujete, jděte k Frankovi.

 10. Omerta - Frank
Obrázek zdroj: Archiv Od Franka se otočte tak, abyste viděli vzducholoď. V budově ve tvaru T vlevo před vámi je Frankova manželka s dcerou. U vchodu vás už čekají detektivové. Uvnitř zastřelte muže v telefonní budce a promluvte si s Frankovou manželkou. Na stěně za dcerou je lékárnička. Dojděte pro Franka. Po šťastném shledání s rodinou vám Frank vydá informaci o knihách za letenky. Ty leží na recepčním stole v přístupové hale. Vraťte se pro ně a doneste je Frankovi, který teď čeká před budovou na opačné straně.

 10. Omerta - Milosrdný skutek
V bance na Down Town si vyzvedněte knihy. Než je pojedete vrátit Salierimu, stavte se u Lucase, má na vás jednu prosbičku. Až Stanovi vyřídíte osobní vzkaz, Lucas vás naučí kde a jak sehnat vůz filmových hvězd, Thor 810. Ve svém novém voze se pak vraťte k Salierimu.

 11. Návštěva lepší společnosti
U Vincenza si vyzvedněte nářadí a stavte se pro Salvatora na Hoboken. Spolu pak jeďte k vile na Oak Hill. Zastavíte u zadní branky. Ta je zamčená, takže požádejte Salvatora o otevření.

 11. Návštěva lepší společnosti - Vila
Obrázek zdroj: Archiv Zahradu lze projít bez zpozorování až ke schodišti. Držte se přikrčeni u živých plotů a pozorujte hlídače. Střední cestou jděte směrem k bazénu. Zastavte se na rohu živého plotu před rozcestím a vyčkejte, až se strážný, hlídající levý okraj zahrady, bude dívat jinam. Jděte šikmo doprava za plot lemující bazén tak, abyste jej měli po levé ruce (viz obrázek vpravo). Dojděte na konec plotu a počkejte, až strážný sejde schodiště. Půjde kousek k vám, pak se otočí a půjde na opačnou stranu. V tu chvíli se za ním rozeběhněte a plnou silou ho udeřte. Pak rychle na schody. Počkejte, až služebná v hale zhasne a odejde. Vnikněte dovnitř.

 11. Návštěva lepší společnosti - Sejf
Jděte ke dveřím do kuchyně a čekejte, až služebná kuchyň opustí a vyjde na chodbičku. Jakmile zajde doleva, vnikněte na chodbičku a otočte se vpravo. Dveře proti vám vedou na postranní schodiště. Nahoře jděte stále rovně a vstupte do dveří proti vám na konci chodbičky. V levém zadním rohu místnosti je sejf (obrázek). Klávesou „Action“ spustíte video sekvenci.

 11. Návštěva lepší společnosti - Útěk
Obrázek zdroj: Archiv Ze sejfu vezměte dokumenty a vraťte se stejnou cestou do kuchyně. Tady počkejte, až hlídač, který vstoupí do haly, vyjde ven na terasu. Pak ho můžete omráčit pálkou. Venku se bude plašit jeden hlídač, neboť najde tělo kolegy, kterého jste omráčili cestou do vily. Utíkejte nebo se prostřílejte ke svému autu. Dovezte Salvatora, kam potřebuje a sebe k Salierimu.

 12. Skvělý obchod! - Parkoviště
Vyjděte garážemi až nahoru. Můžete jít cestou, kudy jezdí auta, nebo postranním schodištěm. Vzadu čekají pašeráci. Po napadení postupně vyčistěte garáž od nepřátel až do přízemí. Střílejte do sudů, pomohou při likvidaci. V oploceném prostoru na předposledním patře je lékárnička (obrázek), další je pak v přízemí na zdi vpravo od vjezdu. Až bude cesta volná, dojděte nahoru pro náklaďák s bednami a vyjeďte z garáží ven.

 12. Skvělý obchod! - Honička
Nyní by vás měla čekat honička se třemi vozy. Kdo má chuť, nechť jde do toho. Já osobně zvolil taktiku likvidace zbylých gangsterů přímo na parkovišti vlevo od vjezdu do garáží. Možná se vám do přestřelky připlete pochůzkář, ale při troše štěstí stihnete protivníky zlikvidovat ještě dřív, než sem policista dorazí. Pak rychle schovejte zbraň, nastupte do náklaďáku a v klidu odvezte náklad do skladiště na Hoboken.

 13. Dobrou chuť! - Pepe's Restaurant
Obrázek zdroj: Archiv Ujměte se řízení a zavezte Salieriho do restaurace. Až do restaurace vtrhnou gangsteři, otočte se čelem vzad a zmizte zadním východem. V chodbičce je případně lékárnička. Vyjděte šedivými dveřmi vpravo na dvůr a pak dopředu uličkou mezi domy (viz obrázek vpravo). Tady zlikvidujte banditu s Tompsonem a s ním pak napadněte střelce před hlavním vchodem do restaurace.

 13. Dobrou chuť! - Po útoku, Carlo
Doplňte si munici a jeďte navštívit nemocného Carla. Vykopněte dveře od jeho bytu. Carlo vyskočí oknem na schodiště a schová se za boudami na dvorku. Eliminujte jej i jeho kumpány.

 14. Všechno nejlepší! - Vincenzova dílna, Město
Nechte si od Ralpha předvést nový přírůstek do automobilové rodiny, Crusader, a rovnou s ním vyjeďte na výlet k pobřeží. Auto nechte na parkovišti a sejděte schody do přístavu. Za telefonní budou vlevo si všimněte otevřených dveří do domu (obrázek). Jděte dovnitř, do dveří vpravo a po schodech dolů. V šatně se převlékněte do námořnické uniformy a jděte na parník.

 14. Všechno nejlepší! - Večírek
Obrázek zdroj: Archiv Vyjděte schody před vámi a pokračujte dále až k samotné zádi lodi. Když půjdete vpravo, minete dvě dámy, jedna je v bílém, druhá v červením. Za nimi zatočte doleva a prostřední uličkou doprava na záď. Na konci uličky zabočte k levému schodišti. Když se otočíte nazpátek, uvidíte dveře na záchodek, na nichž je cedulka (viz obrázek vpravo). Zkuste je otevřít.

Vraťte se k dámám a za nimi sejděte o patro níž. Poptejte se na klíč u sedícího námořníka, ten vás pošle za plavčíkem, což je muž v pruhovaném tričku. Na obrázku jsou vidět oba, ale plavčík se také může nacházet na opačné straně této uličky. Plavčíka se zeptejte dvakrát, než jej přesvědčíte, aby vám klíč půjčil. Na oplátku po vás chce, abyste záchod uklidili.

Obrázek zdroj: Archiv Od sedícího námořníka jděte směrem zpátky ke schodům a pak dál až ke dveřím na záchod, tedy pokud jste tam už nešli kvůli plavčíkovi. Uvnitř si vezměte kbelík a vraťte se na záchod s cedulkou. Svinčík uvnitř ukliďte a ze země pod poličkou si vezměte revolver (viz obrázek vpravo). Klíč vraťte plavčíkovi a jděte na horní palubu. Když zvolíte schody u záchodu, kde jste našli zbraň, vyjdete u dveří, kde stojí tělesná stráž.

Chvíli se poflakujte na této straně, zanedlouho hra skočí do filmečku (bohužel jsem žádnou zákonitost, která odstartuje poslední část této mise nenašel, takže to musíte nějak zkoušet ;-) Až se tak stane, jděte k pódiu a zastřelte řečníka. Potom utíkejte do nejspodnějšího podlaží, kde čeká člun. Klávesou „Action“ otevřete zábradlí (obrázek) a odplujte.

Zvětšit zdroj: Archiv Ve třetím dílu návodu, který bude publikován na Tiscali Games v horizontu zhruba jednoho týdne, na vás čeká popis závěrečných šesti mísí z hlavní příběhové linie hry.

Stáhněte si: Nejstarší trailer (16 MB), E3 2001 trailer (29 MB), Gameplay videa 2x (8 MB a 2,5 MB), Videa 4x (3 MB - 6 MB), TV trailer (1,5 MB), Video 1.mise (2 MB), GameStar video (5 MB nebo 13 MB), Screenshoty 142x, Cheaty

Související články: Recenze, 1.díl návodu, Videoreportáž (8/2002), První dojmy z prezentace hry (11/2001), První rozhovor (6/2000), Druhý rozhovor (9/2000), Novinky

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články