Lionheart - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Lionheart - návod 3.část

7. 11. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V předposledním dílu návodu na RPG Lionheart se vydáme do otrokářského doupěte, gobliního tábora nebo Montserrantského opatství a mimojiné vám poradíme, jak vstoupit k Inkvizici nebo k Mocným.

Autor: Dreb
Publikováno: 7.listopadu 2003


Zvětšit Toto je třetí část návodu na českou verzi RPG Lionheart (recenze) z alternativního středověku. Výběru postavy, obecným tipům pro hraní a prvním kapitolám (Barcelonské brány, Barcelonský přístav, Vchod do stok) jsme se věnovali v prvním dílu návodu, zatímco ty další sekce hry (Barcelonská chrámová čtvrť, Inkvizice, Křižovatka, Barcelonské pobřeží, Rio Elbro, El Bosque, Lago del Rio Elbro) jsme rozebrali minule v druhém dílu návodu.


Otrokářské doupě

V lokaci se objevíte u čísla (1). Kousek od vás se nachází modrý návratový teleportační krystal (3) a žlutý návratový krystal (2) z jeskyně krysdolaků (5). Do té se také vydejte a pořádně ji prošmejděte. Měli byste narazit na cennou knihu, kterou prodáte ve městě čínskému obchodníkovi, čímž vám u něj stoupne reputace a nabídne vám nové zboží. V jeskyni se taktéž nachází mocná déva, prvotní krysodlak. Porazít jí není až tak jednoduché, ale jde to. Nejdříve ji pořádně načněte a jejích pohůnků si nevšímejte. Pokud ji zabijete a některý z nich bude živ, znovu se reinkarnuje. Až bude mít na kahánku, zlikvidujte všechny přisluhovače a teprve až bude kolem ní čisto jí budete moci poslat k pánu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Až ji porazíte, teleportujte se zpět na povrch a prozkoumejte zbytek lokace. U čísla (7) najdete chlapíka (Relican), který se ale s vámi moc nebude bavit, takže pokračujte k číslu (6), kde je vchod k otrokářům, kteří vás věznili v samém začátku hry. Pořádně jim za to vyčiňte a až zlikvidujete i jejich šéfa, seberte mu snový krystal, který chtěl Amir. Konečně poslední zajímavostí na této mapě je chatrč (4) s truhlou s pokladem. Pak se vraťte zpět do Barcelony.


Gobliní tábor

Tato lokace je plná goblinů, které postupně zlikvidujte. Připojí se k vám zde také inkvizitor Darsh, který zůstane v partě, dokud se nevrátíte zpět do Barcelony. Z gobliního tábora se můžete dostat buď do lokace Gobliní doupě nebo do Tábora lovců odměn, kde můžete pokecat s Fenclawem, který vám při dobře vedeném rozhovoru nabídne za více jak 9000 zlatých na prodej geniální kladivo proti goblinům. Pokud tolik peněz máte, můžete ho zkusit ukecat o slevu, ale taktéž můžete Fenclawa s jeho kumpány zabít a kladivo si vzít. Nezničitelný – zranění 1-15+3 , +25 ke zranění goblinů i když se netrefíte, +15 k obouručním zbraním, +5 AC. Bude se vám hodit.

Z gobliního tábora se totiž můžete podívat do gobliního doupěte, na jehož konci naleznete další devu. S kladivem ji porazíte celkem snadno (nejdříve je opět zapotřebí vyčistit okolní havěť), ale s trochou snahy to jde udělat i bez kladiva, s pomocí výbušných soudků a zásobou léčivých nápojů. Až budou všichni goblini zabiti, nezapomeňte informovat dryádu a pokud jste dostali quest od vůdce inkvizitorů Torquemada, povězte i jemu o svém úspěchu.


Barcelona

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokecejte s Amirem a předejte mu snový krystal. Pokud se chcete setkat se snovým duchem, zajděte za Wing Choiem, prodejte mu knihu co máte a zároveň od něj kupte jeden ze dvou drahokamů co má (slzy Kwan Yin) a taktéž svitek na ovládání větru pro Isabelle. Skočte zpět za Amirem, dejte mu krystal a budete teleportováni ke snovému duchovi. Zde můžete podstoupit buď fyzickou zkoušku, kdy budete muset porazit několik skupinek nepřátel, za což získáte perk Derviě Půlměsíce nebo zkoušku inteligence, kdy budete muset odpovědět na tři hádanky. Odpovědi jsou jednoduché a navíc můžete během rozhovoru používat quicksave, takže by to neměl být problém. Za absolvování zkoušky získáte perk učenec půlměsíce, který vám přidá bod k inteligenci a 10 k řečnictví.

Poté skočte za kapitánkou Isabell, dejte jí svitek a nařkněte ji z vraždy Moralese. Nebude se s vámi bavit, takže jděte za němým námořníkem na severu přístavu a prokecejte ho až do morku kostí. Až vám naznačí, že viděl vraždu, a že ji viděl ještě někdo, jděte do hospody a provluvte s námořníkem na jejím konci. Přitlačte ho ke zdi, aby vám Isabelle prásknul a poté jděte na prostřední loď za vévodou Sidónie a Isabelle mu naprašte. Až tak učiníte, vraťte se za duchem kapitána Moralese a vše mu řekněte. Ukáže vám tajný poklad a zmizí.

Potom se vraťte do Barcelony jděte za Quinnem, kterému dejte kůži prvního lykantropa. Udělá vám lék pro Enrika, takže jděte za ním a předejte mu ho. Stanete se přítelem žebráků a dostanete elixír +1 permanentně ke štěstí. Trochu nelogické ale je, že se nyní vydáte za Felgnashem (krysodlak na ostrůvku přibližně uprostřed mapy, vypadá stejně jako ostatní a ani se nejmenuje na první pohled Felgnash. Je třeba s ním pokecat) a ten vám nebude chtít vydat meč, důležitý pro splnění úkolu pro kováře a vytvoření štítu. Jako příteli žebráků a svému zachránci by vám ho měl spíš dát a také to i jde, máte-li řečnictví více jak 50, ale bude za něj chtít 500 zlatých. Pokud máte dobrý barter, můžete ho usmlouvat až na 200. Pokud to nepůjde, seberte mu ho silou a poté vybijte všechny nevděčné žebráky. Dejte ale pozor, abyste měli splněny všechny jejich questy.

S mečem jděte za kovářem a předejte mu ho, stejně jako kus stříbra, který byste měli již mít. Získáte štít lva, se kterým jděte do katedrály a promluvte si Javierem. Jelikož jste již zlikvidovali otrokáře, stanete se právoplatným rytířem a budete postaveni před poslední úkol (viz kapitola Montserrantský háj na konci tohoto dílu návodu).


Další frakce a jak postupovat jinak

 Jak vstoupit k Inkvizici
Obrázek zdroj: tisková zpráva Budova Inkvizice se nachází v severní části lokace Barecelonská chrámová čtvrť (viz 2.díl návodu). Abyste mohli vstoupit k Inkvizici, musíte pomoci bratru Dominguezovi s duchy. (Stačí posbírat všechnu manu v lokaci a oznámit mu, že úkol je splněn.) Za druhé je zapotřebí zaplatit 1000 zlatých. Pokud jste pošpiněni magií dokonce 1500 zlatých. Po složení této kauce již nemůžete ani k Templářům ani ke kouzelníkům. Dalším úkolem je vypořádat se zloději a žebráky, které musíte vybít, i když jste jim předtím pomohli. Jakmile pobijete všechny krysodlaky, deník s úkoly se vám updatuje.

Jakmile se vrátíte k Raphaelovi, získáte 750 EXP a budete požádáni o vytvoření hole Inkvizitora. Jakmile úkol získáte, najděte v El Bosque dřevorubce a pokecejte s ním o dřevě potřebném pro tvorbu hole. Dozvíte se o duchovi, kterého když zabijete, získáte potřebné dřevo. Poté se vraťte za Raphalelem a promluvte s ním. Budete muset sehnat vlasy svatého. Ty získáte v katedrále, v kobce pod Javierem.

Opět se vraťte za Raphaelem a bude vám řečeno, že potřebujete požehnání nejvyššího Inkvizitora. Torquemadu najdete ve spodních patrech inkviziční budovy za tajnou stěnou. Jakmile s ním promluvíte, automaticky vám vytvoří hůl a získáte nějaké ty bonusy. Když s ním budete kecat dál, získáte quest na zabití gobliního krále Khana a taktéž budete požádáni o záchranu bratra Darshe, který se nachází u goblinů. Až vše splníte, bude vám uloženo najít La Calle Perdida. Po splnění tohoto úkolu se stanete Inkvizitorem.

 Jak vstoupit k Mocným
Promluvte si s Leonardem DaVincim o Barcelóně a spolcích. Až přijde řeč na kouzelníky, odkáže vás na Quinna. Jděte tedy za ním, promluvte s ním o kouzelnících a přečte text z magické knihy. Dostanete amulet, který vám ukáže tajnou stěnu (13) ve ztracené uličce a umožní vám projít k mágům. Vstupte do dveří a jděte až k postavě v kápi (Cedric Alsen) a promluvte s ní. Abyste se stali členy řádu dostanete úkol vytvořit magickou hůlku duší.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Musíte vyhledat dřevorubce (El Bosque), který vám poradí, jak najít temný les. Budete upozorněni, že jej stráží duchové, ale nic se nebojte a jděte do toho. Až zabijete všechny potovry, jděte za dřevorubcem a dostanete dřevo, které potřebujete + 750 EXP. Poté se vraťte za Cedricem, promluvte s ním (300 EXP) a získáte první titul a bonusy řády. Po splnění tohoto úkolu se již nemůžete stát ani Inkvizitorem ani Templářem. Na druhou stranu Quinn pro vás bude mít nějaké extra zboží.

Dalším úkolem bude najít Galilea, kterého vězní Inkvizice ve svém podzemí. Když ho najdete, zeptejte se ho, zeptejte se ho na duchy a on na vás zakouzlí speciální kouzlo, kterým vás přenese do observatoře, kde klikněte na globus v centru místnosti, abyste upgradovali hůlku. Poté se vraťte zpět za Cedricem. Následujícím úkolem je přivést Relicana ke spravedlnosti. Jedná se o nekromancera, kterého naleznete v lokaci otrokářů v jihozápadním rohu. Jakmile ho zabijete, vraťte se k Cedricovi a opět postoupíte.

Poslední úkol je stejný jako pro ostatní frakce. Pokud byste se chtěli stát temným kouzelníkem, nezabíjejte Relicana. Místo toho si s ním promluvte a odneste jeho vyvolávací prsten do ztracené uličky, kterou pak obsadí a pošle vás pro kostěné žezlo, které má u sebe Leonardo DaVinci v tajné místnosti. Až ho donesete Relicanovi, dostanete další úkol, a to přesvědčit Quinna, aby se dal k temným mágům, k čemuž je zapotřebí vysoké řečnictví. Taktéž ho můžete přinutit anebo zabít, což vám ale vyslouží negativní perk. Poté se vraťte k Relicanovi.


La Calle Perdida

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak se sem dostat zjistíte v kapitole "Jak vstoupit k mocným" výše. Číslo (1) je Cedric Alsen. U dvojky naleznete Brambla zakletého ve stromu a vedle něj bude truhlice, ve které se nachází kniha Tome of Geomancy. S Bramblem si promluvte a dozvíte se, že ho zaklel Relican. Přislibte mu tedy pomoc a až Relicana zabijete, seberte nápoj transformace, co po sobě zanechá a odneste ho Bramblovi. Získáte za to perk +5 k otevírání zámků, +5 k plížení, +6 života a +1 na kritický zásah. Navíc dostanete i 1000 zlatých a 1500 EXP. Pozor, nexistuje možnost, jak zachránit Brambla a zároveň se přidat na stranu temna!

U čísla (3) si promluvte s mocným a dozvíte se o pěti cestovních krystalech. Najděte jich po celé pět a budete odměněni. Dále se stavte u (4) a promluvte si s Pedrem Guitterezem. Jde o strážcecest, které jsou pod čísly (5) – (9), přičemž (5) vede na Křizovatku, (6) na malý ostrůvek, kde se podívejte na mechanizmus. Až se vrátíte, promluvte si s Pedrem, jestli nenašel páku a když vám jí dá, vraťte se s ní zpět a dejte ji do stroje, který aktivujte. Posunete jeden kámen a umožní vám to přejít na další ostrov, kde najdete ztracenou duši, kterou ukecejte a ona vám dá náhodně vygenerovaný předmět.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Před rozhovorem doporučuji uložit si pozici a párkrát zkusit loadnout. Duše dává jen brnění a štíty, ale jsou mezi nimi velké rozdíly. (7) vede do přístavu, (8) do sídla inkvizice a (9) je past. Nic se ale nebojte a vstupte. Poslechněte si kouzelníka, poražte kostlivce a aktivujte mechanismus. Počkejte až přijede obelisk, přejděte na další ostrůvek a opět všechny zabijte. Klikněte na velkou kostru, promluvte si s duchem a ukecejte ho, aby vám udělal most na další ostrov. Zde opět všechny pobijte, pokecejte s kostrou Marca Pola a domluvte se s ním, že zabijete čaroděje.

Vraťte se zpět k předchozímu duchovi templáře, ukecejte ho aby vám opět pomohl, poté to řekněte Markovi a přejděte na poslední ostrov, kde všechny pobijte a čaroděje ukecejte, aby se zabil. Případně ho zabijte sami. Získáte Kublaj chánův meč (4-11+3,+1 štěstí, +10 do jednoručního stylu boje, ale je negativní). Konečně (10) vede do Quinnova obchodu a u čísla (11) naleznete truhlu s pokladem.


Montserrantský háj

V této lokaci není prakticky nic důležitého a vlastně zde musíte jen zlikvidovat všechny nepřátele. Nacházejí se zde sice dvě jeskyně, ale v jedné jsou pouze vosy a v druhé medvědi. Chcete-li tedy nějaké medvědí kožky nebo vosí žihadla, máte šanci. Dále se v lokaci nachází červený krystal generující tři vlny nepřátel a pak vsup do samotného Montserratského opatství.


Montserrantské opatství

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jakmile vstoupíte do této lokace, dveře se za vámi zavřou a bude to vypadat, že jste uvězněni. Pokud ale bedlivě prozkoumáte studnu nalevo od dveří, objevíte v ní mechanizmus, který dveře otevře. Celá tato lokace je pouze a jen o boji, takže pokud máte s sebou nějakého společníka a nechcete o něj přijít, raději ho nechejte někde stát. Je to tu celkem tuhé.


Montserrantské podzemí

I v této lokaci je to celkem tuhé, takže nechte společníka na začátku a postupně se prosekejte až k bratrovi Mongomerie, který vám z posledních sil sdělí, že relikvii, kterou jste měli ochránit ukradli služebníci temnoty. Musíte tedy vyhledat bratra Michaela za Pyrenejskými horami, které vám budou zakresleny do mapy. Lokaci opusťte zadním vchodem.

Dokončení příště...

Stáhněte si: Demo, Cheaty, Trailer #1, Trailery #2 a #3, Patch, Screenshoty

Související články: Recenze české verze, Ostatní díly návodu, Dojmy z anglické verze, Dojmy z dema, Novinky



Dreb
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) (všechny články autora)

 
 
Dreb

Nejnovější články