Lionheart - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Lionheart - návod 2.část

18. 10. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu návodu na toto RPG z alternativního středověku vyřešíme kapitoly Barcelonská chrámová čtvrť, Sídlo inkvizice, Křižovatka, Barcelonské pobřeží, Rio Elbro, El Bosque a Lago del Rio Ebro.

Autor: Dreb
Publikováno: 18.října 2003


Zvětšit Toto je druhá část návodu pro RPG Lionheart (recenze) z alternativního středověku. Výběru postavy, obecným tipům pro hraní a prvním kapitolám (Barcelonské brány, Barcelonský přístav, Vchod do stok) jsme se věnovali minule v prvním dílu návodu.


V. Barcelonská chrámová čtvrť

Do této čtvrti se dostanete buď ze stok (2) nebo z vedlejší lokace s názvem Barcelonské brány (1). Pokud přijdete ze stok, což byste měli (templář vás opustí), zajděte za Cervantesem (3) a přitakejte mu, že také vidíte duchy. Bude rád a začne pobíhat po městě. Následujte ho a až ho zatknou, jděte do domu označeného na mapě číslem (7), kde prozkoumejte mrtvolu a poté odhalte Devu. Až vše skončí, vyjděte ven a stavte se u Machiavelliho (4). Slibte mu pomoc, vyjděte ven a ihned se rychle vraťte. Pomožte Machiavellimu v boji a snažte se ho zachránit. Sice je to parchant, ale alespoň splníte úkol. Poté ho nechte jít a vydejte se k sídlu templářů (6). Uvnitř si promluvte s Auricem a přijměte jeho úkol. Jelikož jste banditu v přístavu již zabili, budete mít rovnou splněno.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Sir Auric vás pošle za Javierem do katedrály, ale ještě než se tam vydáte, jděte do domu přibližně uprostřed mapy (8) a promluvte si se Shylockem. Nechte se od něj najmout a zároveň mu řekněte, že si jdete pro Williamovu můzu. Shylocke se začne vztekat, ale když mu dáte 500 zlatých, dostanete klíč a možnost si vybrat, v které z truhel (zlatá, stříbrná, olověná) se můza skrývá. Otevřete olověnou a můza je vaše.

Poté jděte za Williamem a pokud nemáte řečnictví větší jak 50, tvrdě ho přesvědčte, aby zaplatil dluh. Nejdříve mu ale dejte můzu, za což dostanete knihu, která vám dá + 15 k řečnictví. Poté se vraťte k Shylockovi a akorát potkáte Williama, kterak mu dává peníze. Vyslechnete si pár narážek, ale Shylocke vám dá knihu, která vám přidá +15 k obchodování. Pokud jste dobří zloději, můžete mu zkusit vykrást ostatní truhly. V jedné se skrývá kniha, kterou můžete prodat čínskému obchodníkovi.

Vyjděte ven a podívejte se k sídlu inkvizice (9). (10) je vchod do stejné budovy, akorát jiný. Vyběhne chlapík, kterého buď práskněte nebo ochraňte, což je lepší. Namluvte inkvizitorům třeba že utíkal jinam a až odejdou, promluvte si s ním. Můžete získat něco málo zlatých a uvnitř pokecat s bratrem Raphalem, který vás pošle za bratrem Dominguem (11). (Pokud chcete pořešit vnitřek inkvizičního sídla, mrkněte se na následující kapitolu Inkvizice, jinak pokračujte ve čtení dál, případně pokračujte dál po vyřešení sídla inkvizice.)


VI. Inkvizice

V první místnosti se v jižním rohu nachází tajný průchod, za kterým je truhla s léčivým lektvarem. Něco již jste udělali a pokud jste na to nepřišli sami, vězte, že žezlo (10), které jste našli v jedné truhle v žaláři může, pokud ho máte v ruce, ničit a opravovat kříže vysávající mapu. Můžete si vyzkoušet v prvním patře, důležitější je ale dojít ke dveřím s modrou energetickou bariérou (2) a opravit kříž kousek na západ od nich (3). Bariéra zmizí a zaútočí na vás zmatený vězeň. a pak další. Až je vyřídíte, sejděte o patro níž (11), pomožte strážím s démony a pokecejte s Renaldem, kterému dejte nápoj od jeho bratra. V severovýchodní části je vězněná deva bolesti a taktéž Cervantes, který se k vám přidá. S Cervantesem se, jak to bude možné, stavte za DaVicncim a dozvíte se o magickém brku, které Cervantes použil u rozpadlého mlýna v lokaci barcelonské pobřeží, kde potkáte Dona Quichota. Buď ho ukecejte nebo zabijte, čímž splníte úkol a Cervantes bude volný.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Devu můžete zkusit zabít, promluvit si s ní o Faustovi nebo jí pustit, což bude mít sice negativní dopad na vaši karmu, ale zvednou se vám nekromantí schopnosti. Ve východní části naleznete Galielea a když ho správně prokecnete, získáte perk Galilova magická baterie, který zvýší vaše maximum many o 50. Vraťte se o patro nazpět a jděte k číslu (6), kde si zapněte hledání tajných stěn. Pokud se vám východní stěna neobjeví, vypijte nějaký ten lektvar na zvyšování šance na nalezení tajné stěny a dostanete se k Tomasi Torquemadovi. Nelžete mu a řekněte, že využíváte magii k šíření dobra. Pokusí se vás vymítit, ale neuspěje, a tak vám zadá úkol, abyste zlikvidovali vůdce goblinů. S radostí přijměte a pořádně prozkoumejte jižní stěnu. Objevíte tajné dveře, na jejichž otevření ale potřebujete mít otevírání zámků kolem 90. Za nimi je jedna z cenných knih pro čínského obchodníka.


VII. Barcelonská chrámová čtvrť - pokračování

S Dominguem pokecejte a slibte mu pomoci očistit město od modrých duchů. Jelikož jsou ale údajní duchové jen mana krystaly, staří je sebrat a máte hotovo. Až budete mít všechny, hoďte řeč s Dominguem. Poté jděte do katedrály, kam vás pustí, protože jste mluvili s Auricem. Promluvte s Javierem a dostanete úkol pomoci Estebanovi před městem. Než za ním půjdete, jděte do observatoře. Jakožto templář byste neměli mít problémy se tam dostat. Stejně tak jako případně příslušník inkvizice, případně jako kouzelník.

Uvnitř se podívejte do dalekohledu, získáte perk Hvězdopravec a vzroste vám vnímání o 1 bod. Pak čočky vyjměte a doneste je DaVincimu. Zkompletuje vám pěknou kuši. Poté si zahrajte na piáno, a to přesně tyto tóny: C-E-C-C-A a budete teleportováni do Leonardovi tajné místnosti, kde uvidíte tři tajemné stroje a naleznete 4 bedny. V jedné bude náhodný předmět, v druhé peníze, ve třetí kostěné žezlo, přidávající modifikátory k magickým školám jen tím, že ho máte a na poslední budete muset umět moc dobře páčit. Až vše vylootujete, vraťte se zpět a přes barcelonské brány město opusťte a vydejte se do divočiny.


VIII. Křižovatka

Vyhledejte Sira Estebana (1) a slibte mu pomoci jak v otázce goblinů a vos, tak i v případě zlodějů. Až skončí rozhovor, zabijte nájezdníky, najděte na mapě lokaci označenou číslem (2) a zabijte zlého rangera. Medvídě se k vám přidá jako společník a bude vám pomáhat dokud nezahyne nebo ho nepropustíte. V divočině se dále nachází obchodník Alavaro (3), u kterého můžete směnit zboží a taktéž narazíte na velký modrý krystal (5), což je teleportační zařízení, pokud se ho pokusíte použít (možná až na vícerý pokus), budete teleportováni do jiné dimenze, kde je třeba všechny zabít.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jinak je možné se pomocí kamenu teleportovat do dalších lokací. Zatím ho ale nevyužívejte a vyhledejte partičku zlodějů v čele s Demonkinem na JV (4). Pošlete všechny otrapy do pekla jděte do SZ rohu lesa (6), kde pobijte vosy. Až bude lokace čistá, jděte za Estebanem a poté zpět za Javierem, který vás pošle pro další úkol k Auricovi.

Východy:
(7) Zjizvená strž
(8) Okolí inkvizičního sídla
(9) El Bosque
(10) Barcelonské pobřeží
(11) Barcelona


IX. Zpět z Barcelonské chrámové čtvrti

Promluvte s Auricem a dostanete další úkol, a to najít templáře ztraceného ve stokách. To už se ale stalo, takže jen zinkasujete zkušenosti a můžete jít opět za Javierem. Dostaneš od něj další úkol, a to získat svůj vlastní lví štít, k čemuž budeš potřebovat kováře Eduarda, nacházejícího se ve čtvrti Barcelonské brány (3). Dříve než za ním ale půjdete, stavte se pro kalich v sídle inkvizitorů (9). Uvnitř sejděte do spodního patra pravým vchodem a inkvizitorovi v celách řekněte, že jste na inspekci z pověření templářů. Dostanete klíče jimiž osvoboďte vězně. Jeden z vězňů vám propůjčí svého ducha, pomocí něhož se dostanete k cele jeho ženy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nezapomeňte také v žaláři sebrat z truhly žezlo kobek. Až tak učiníte, jděte ke strážnému v SZ části lokace, schovejte se do stínu a vypařte truhlu před ním. Pokud to nepůjde, pomůže vám lektvar zlodějiny. V pohodě pak hlídači vyfouknete kalich inkvizitora pěkně pod nosem. Dobře ho opatrujte a doneste ho do stok Enriquemu. Dostanete další úkol, a to pobít troly. To už byste ale měli mít udělané (pokud ne, učiňte tak) a dostanete poslední úkol, a to najít lék na nemoc žebráků. Postupně se totiž všichni mění v krysodlaky.

Pomoci by měl bylinkář Quinn. Jděte tedy za ním a po cestě se zastavte u kováře Eduarda - Barcelonské brány (3), který vám sice řekne, že vám štít vyková, ale musíte projít cestou odvahy. Je to od něj trochu vyčůrané, ale pošle vás do stok pro svůj meč, který má žebrák Felgnash, jeden z krysodlaků v lokaci žebrácké síně. Slibte mu pomoc a jděte za Quinnem - Barcelonské brány (10), který vám sice lék vyrobí, ale potřebujete něco z prvního lykantropa, kterého naleznete za branami města. Hupky dupky do divočiny.


X. Barcelonské pobřeží

Opusťte Barcelonu po mostě, na Křižovatce se vydejte na jih a dojdete do lokace Barcelonské pobřeží. Vylezete u čísla (1) a hned kousek od vás je návratový teleportační kámen (2). Na západ od něj narazíte na kemp goblinů (3) a kousek dál na rudě žhnoucí velký krystal (4), který na vás bude po dotyku lifrovat nepřátele. Nechte ho radši být a projděte si divočinu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V jihozápadním rohu naleznete pěknou zbroj (5) a přibližně ve středu mapy narazíte na ducha kapitána Moralese, který byl zavražděn (6). Poprosí vás o objasnění vraždy a řekne vám, že existuje svědek. S novým úkolem se vydejte do Rio Ebro (7). U čísla (8) dokončíte quest pro Cervantese.


XI. Rio Elbro

Objevíte se u čísla (2) a cestou (1) byste se mohli vydat do El Bosque. Tam záhy také půjdete, ale nejdříve vyřiďte pekelníky na lodi (3) a seberte obouruční meč (4). Nyní jděte do lokace El Bosque (1).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V případě, že máte v partě Cortéze, vytvoří vám zde cestu do jeskyně pokladů. Uvnitř jeskyně vybere Cortéz první truhlu a opustí vás. Až se tak stane, seberte dračí oko, zapněte si detekci pastí a skrytých předmětů a pořádně prozkoumejte celou lokaci. Najdete několik truhel, pastí a skrytých pokladů. Taktéž potkáte duchy námořníků, kteří na vás zaútočí, když vyberete jižní truhly. Abyste se dostali k pravému pokladu, klikněte na oční jamku dračí kosti a budete teleportováni do malé místnosti s několika truhlami. Ve dvou z nich jsou náhodné magické předměty, v jedné kniha smrti (+15 k nekromancii) a k vypáčení poslední z truhel budete potřeboval mít páření na 100 a víc. Až místnost s poklady opustíte, zaútočí na vás nemrtví.


XII. El Bosque

Stěžejním bodem této části lesa je dřevorubecká chalupa, kde naleznete dřevorubce Felipeho (3). Tomu se ztratila dcera, a tak mu přislibte pomoc. (k nalezení je ve východní části lokace Zjizvená strž, kde jsou dále jen dvě jeskyně plné nepřátel, na jejichž konci je zmagnetizované stříbro, důležité pro jeden templářský úkol.)

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jinak za zmínku stojí ještě spousta mongolských gobinů (5) a pak již jen cesty do dalších lokací. (1) vede do Rio Ebro, (2) na Křižovatku a (3) do Lago del Rio Ebro, kam se také vydejte, až bude celá tato mapa vyčištěna.


XIII. Lago del Rio Ebro

Kousíček od vás se bude nacházet teleportační kámen (1). Pokud se vydáte cestou dál, narazíte na goblina Grumdjuma (2), kterému můžete slíbit, že mu pomůžete s dryádou. Goblini na vás tak nebudou útočit. Dostaňte se až k místu označenému na mapě číslem (3) a teleportujte se k dryádě (4). S tou si promluvte a slibte jí pomoci vyhladit gobliny. Vraťte se k šéfovi goblinů a zalžete mu, že je dryáda mrtvá. Půjde se přesvědčit a dryáda se o něj postará.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nyní se vydejte na jih lokace, pobijte cestou nepřátele a v místě označeném číslem (6) najměte Ernesta. Nyní se buď můžete vydat do lokace otrokářů (5), nebo zabojovat u červenému krystalu (8) či do jeskyně za vodopádem (7), která vede následně do lokace Gobliní tábor.

Pokračování příště...

Stáhněte si: Demo, Cheaty, Trailer #1, Trailery #2 a #3, Patch, Screenshoty

Související články: Recenze české verze, Ostatní díly návodu, Dojmy z anglické verze, Dojmy z dema, Novinky



Dreb
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) (všechny články autora)

 
 
Dreb

Nejnovější články