Jazz & Faust - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Jazz & Faust - návod 1.část

31. 7. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Krátce po recenzi nové ruské adventury Jazz & Faust, která u nás vyšla kompletně v češtině, vám přinášíme její řešení. První díl návodu popisuje polovinu Jazzova příběhu v městě Er-Elp.

Autor: Nukem
Publikováno: 31.července 2002


Krátce po recenzi nové ruské adventury Jazz & Faust, která se už v České republice začala prodávat v kompletně lokalizované verzi, vám přinášíme její řešení. Jak se stalo u všech návodů na Tiscali Games standardem, všechna klíčová místa jsou i tentokrát zaznamenána doprovodnými obrázky, takže byste se neměli nikde zaseknout. V první části návodu si dnes popíšeme polovinu Jazzova příběhu v městě Er-Elp, které tvoří přibližně třetinu celé hry.

 Er-Elp: parný den
Obrázek zdroj: tisková zpráva U paty schodiště seberte láhev pašovaného džinu (obrázek) a dojdětě ke spícímu seržantovi a dejte mu láhev. Venku před policejní stanicí si vezměte sekeru ze špalku, vpravo si zajděte promluvit s vězněm skrz zamřížované okénko. Pak sejděte schody a dejte se vlevo nahoru ke krčmě. Probuďte Hanka. Ze stolku seberte hrnek a na dveřích putiky si přečtěte letáček. Pak vejděte dovnitř. Promluvte si s Gugem sedícím vpravo o vaší situaci. Až vám dá peníze, posaďte se na stoličku u stolku a servírce dejte jeden z měšců. Až získáte víno, přejděte k baru a prozkoumejte červenou krabici. Vyjděte před krčmu a dejte se dolů na před policejní stanici a odtud vpravo na náměstí k obchodníkovi. Promluvte si sním. Postěžuje si na horko, proto mu dejte víno. Pak se ho zeptejte na vraždy. Dozvíte se, že vraždy se staly v domě, který pronajímá vdova. K té vede cesta za kašnou, kolem radnice.

Vdova stojí na terase. Vejděte do jejího domu a promluvte si s ní. Jelikož vyhlíží obchodníka s látkou, nemá čas na odpovědi. Urychlete její čekání a zaskočte zpět k asijskému obchodníkovi a prohlédněte si látky na pravé části stolku. Pak na ně použijte druhý měšec. Látku dejte vdově. Ta vám prozradí, že domek, který pronajímá je vpravo na kraji města. Vydejte se tam.

 Er-Elp: domek
Obrázek zdroj: tisková zpráva Promluvte si policistou. Pak ze země pod zídkou seberte prázdnou láhev a klobouk za keřem vpravo. Jděte do krčmy a láhev ukažte hospodskému. Pak přejděte ke stolku, kde se přetahují dvojčata a převrhněte jejich džbánek s vínem (obrázek). Až hospodský odejde, vezměte si doutníky z červené krabice na baru. Doutník dejte Hankovi a ukažte mu klobouk. Ještě než dojdete k domku vdovy, naberte do hrnku vodu z kašny. Pak jděte pod most a vodou polijte Martyra. Dejte mu láhev a klobouk. Až jej vyzpovídáte, vezměte si špinavý hadr z krabice na zemi (obrázek), pak sekerou odsekněte lano ze zábradlí a useknutý kus seberte.

Běžte se zeptat Hanka, zda neví něco o muži v černém plášti. Pochopitelně ten informace podává pouze za doutníky. Jděte do krčmy a zeptejte se dvojčat na loď jménem „Čáp“. Ti vám nic nepoví, jsou ještě trochu naštvaní kvůli vínu. Zkuste se tedy zeptat servírky. Také nic nevím. Dejte jí tedy svůj poslední měšec a získaným vínem obdarujte dvojčata. Hned jsou sdílnější. Vyjděte po chodech do patra ke kouzelníkovi. Jeho asistentka vás k němu však pustí pouze za úplatu. Vyjděte ven z hospody.

 Er-Elp: chladivá noc
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dejte se k venkovskému domku vdovy a od něj dál na hřbitov. Zde překvapte Martyra. Ten vám za vaši mlčenlivost věnuje náramek. Až odejde, ulomte z rozbořeného plotu zas vámi jednu tyč. Vraťte se ke kouzelníkovi, asistentce dejte náramek a promluvte si s kouzelníkem. Sejděte dolů do krčmy a promluvte si s Gugem. Vyjděte před krčmu a dejte doprava do přístavu. Pod dělem seberte jedni z dělových koulí, které tu jsou vyskládány do úhledné pyramidky. Z vozíku na pravém okraji obrazovky seberte lampu (obrázek).

Pak se dejte do pravé části přístavu (mezi dělem a vozíkem s lampou). Dole pod schody si prohlédněte sud s olejem a vpravo od železné brány mezi vyhozenými věcmi najdete ptačí klec (obrázek). Vraťte se k dělu a dejte se na druhou stranu přístavu, kde si promluvte se strážníkem, který stojí před vaší bývalou lodí.

Vraťte se do krčmy a postěžujte si dvojčatům, že vás nepustí na loď. Na jejich radu zajděte za kouzelníkem. Ten vám pomůže, ale musíte mu přinést kus náhrobního kamene a lidskou hlavu. Takže opět na hřbitov. Zde dělovou koulí rozbijte náhrobek nalevo. Pak jděte k venkovskému domku vdovy. Přelezte zídky a klikněte na vchodové dveře domu. Lampu nad schody přikryjte špinavým hadrem. Jděte je studni a klikněte na ní. Přineste sem lampu z domu a pověste ji na studnu. Tyč z plotu použijte na studnu. Hlava je sice na světě, ale nosit ji jen tak v ruce?

 Er-Elp: náhrobní kámen
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se k domku, kde bydlí vdova a klikněte na žebřík, který leží na zemi pod oknem. Jazz jej postaví k terase. Klikněte na žebřík. Jazzovi se nahoru nebude chtít, dokud se nepřesvědčí, že je vzduch čistý. Klikněte tedy na vchodové dveře do domu. Pak vyšplhejte na terasu a seberte košík, který ti stojí na stoličce pod oknem. Nyní se vraťte pro hlavu a spěchejte ke kouzelníkovi. Ten je čerstvostí hlavy spokojen, méně však už s nepříliš celistvým stavem náhrobního kamene. Budete jej muset složit. Dostanete celkem devět kousků. Ačkoliv se je jejich počáteční natočení náhodné, jejich umístění v matici je vždy stejné.

Jednotlivé kousky lze natáčet pravým tlačítkem myši, levým tlačítkem je mezi sebou prohazujete a to tak, že označíte kliknutím první, ten zezelená a kliknutím na druhý kousek je vzájemně prohodíte. Prohodit stačí tři dvojice a to dvojici na vedlejší diagonále a s ní rovnoběžné krajní dvojice (viz obrázek níže). Nakonec je nutné každý kousek dva až třikrát otočit.

 Er-Elp: přístav
Obrázek zdroj: tisková zpráva S kouzelným lektvarem jděte ke své lodi a použijte jej na strážného. Nastupte do lodi. Zde vás přivítá Hank s posledními dvěma úkoly. Jednak je třeba zbavit se krys a dále rozsvítit maják. Pro radu ohledně krys si zajděte za vězněm. Ještě než se vydáte k okénku jeho cely, seberte prázdný džbánek, který leží schován za menší palmou vpravo na dvorku před policejní stanicí. Krysař vám svojí Lucy asi jen tak nepůjčí, leda byste mu přinesli jídlo od jeho matky, vdovy z okraje města. Zaskočte za ní. Klikněte na vchodové dveře, měla by vyjít ven.

S jídlem se vraťte ke krysaři a až dojde řeč na klec, ve které byste si měli Lucy odnést, použijte tu z inventáře. Zpět do přístavu. Do prázdného džbánu naberte olej ze sudy pod schody v pravé části přístavu. Pak se vraťte k dělu a od něj jděte po schodech k majáku. Na maják použijte lampu. Jazz ji položí na zem. Do lampy nalijte olej a pomocí dvou kamenů ji zapalte. Pak ji seberte a znovu použijte na maják. A teď hurá na loď.

Příště se v druhém dílu návodu s Jazzem vydáme na Černé ostrovy do opiového doupěte, na stanoviště karavan, do podzemí a do chrámu. Máte-li nějaké připomínky nebo doplňující otázky k textu, nebojte se je napsat do diskusního fóra pod tímto článkem a budou rychle zodpovězeny.

Stáhněte si: Trailer (4 MB), Patch (644 kb)
Související články: Recenze, Novinky

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články