Hitman: Contracts - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Hitman: Contracts - návod 2.část

10. 6. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Druhý díl podrobného návodu na simulaci nájemného vraha Hitman: Contracts nabízí různé cesty k řešení misí z prostřední třetiny hry a nechybí ani popsané mapky všech lokací. Jako bonus zde také najdete video-návod.

Autor: McMichal
Publikováno: 10.června 2004


Obecné tipy pro hraní, informace o rozdílech v obtížnosti a řešení úvodních čtyř misí third-person akce Hitman: Contracts naleznete v 1. dílu návodu.


Video-návod na celou hru

Ještě než přistoupíme ke klasickému textovému návodu na druhou třetinu hry, máme zde takovou specialitu v podobě video-návodu, který pro vás připravil Hannibal. Zde je jeho komentář:

Zvětšit Tento video-návod má sloužit jako pomůcka pro hraní plné verze hry Hitman Contracts. Ve více než hodinové minutáži názorně ukazuje, jak je možné dokončit všechny mise na jeden zátah, na nejvyšší obtížnost, s dosažením maximálního hodnocení a to vše bez jediného výstřelu, zbytečného zabíjení strážců a podobných neprofesionálních praktik. Upozorňuji, že na videu je zachycena vždy jen jedna z mnoha možností a zdaleka ne vždy se jedná o tu nejrychlejší a nejjednodušší, jak dokončit danou misi.

Video-návod na každou z dvanácti misi si můžete stáhnout z našeho lokálního serveru ve dvou různých verzích podle kvality obrazu (nižší má 350kb/s a vyšší 700kb/s):

1. mise
2. mise
3. mise
4. mise
5. mise
6. mise
7. mise
8. mise
9. mise
10. mise
11. mise
12. mise

Vytvořit něco takového muselo dát opravdu hodně práce a ohlédneme-li se do minulosti, dá se to srovnat snad jedině s projektem Quake Done Quick s neuvěřitelně rychlým proběhnutím prvního Quaka. Dohrání každé mise trvalo Hannibalovi průměrně tak 6 minut, což se může jevit jako velmi krátká herní doba (6 x 12 = jen cca 72 minut k dokončení celého Hitmana: Contracts za 1299 Kč :), ale zase je nutné mít na vědomí, že to je naučený a mnohokrát trénovaný postup hrou.

Pokud by Vás náhodou zajímaly detaily o vzniku projektu, tady jsou. Video bylo pořízeno pomocí programu Fraps a to při rozlišení 512x384 pixelů a 25 snímků za sekundu. Pro výslednou komprimaci byl použit program VirtualDub 1.5.1. Video má kompresi ve formátu DivX 5.1 a zvuk je ve formátu Microsoft GSM 6.10. Jestli vám dělá problémy download několika stovek MB, počkejte si na červencová čísla papírových herních časopisů, na jejichž DVD příloze by se video-návod snad mohl objevit.


Mise 5: Rendezvous in Rotterdam

Bonusová zbraň: Sawn off Shotgun Dual

a) Doporučená varianta s použitím injekční stříkačky:

Venkovní prostranství
Vyjděte z bytu ven na ulici a vydejte se vpravo, doběhnete až k úzké uličce. Na jejím konci se pomalým krokem blíží staromódně oblečený gentleman (civilista), kterého paralyzujte injekcí (v případě, že jste všechny vyplýtvali již v dřívějších misích, je pro vás připravena druhá možnost řešení popsaná níže) a oberte ho jak o šaty, tak o obálku s penězi. Pokračujte směrem, kam gentleman kráčel a po vpuštění na soukromý majetek zločinců budete ohledáni, proto ještě předtím vyhoďte své zbraně.

Zločinecké doupě
Jděte zepředu do levé budovy a uvnitř dojděte k baru, kde si promluvte s barmanem. Ten vám dá přístupovou kartu a ještě vás zavede do kanceláře místního šéfa Rutgerta Van Leuvena (pouze v případě, že jste v obleku gentlemana).

Obrázek zdroj: tisková zpráva
kliknutím na mapu se vám zobrazí verze ve vyšším rozlišení a se všemi lokacemi z levelu

Úkoly: Zabít Rutgerta Van Leuvena + získat fotografie

Zločinecké doupě - 2. patro
Po rozhovoru půjde Rutgert uložit peníze do sejfu a vybrat fotky, které vám položí za výměnu na stůl. Využijte jeho chvilkové nevýhody a vezměte ho strunou hezky zezadu.

Úkol: Zabít Klaase Tellera

Zločinecké doupě - sklepení
Dole se kryjte před strážemi, protože v obleku gentlemana jste jasným cílem. Naštěstí kus napravo od schodů je místnost s pojistkami, kde můžete vypnout veškerá světla na patře a bezpečně se tak odebrat do místnosti s mrtvolami, mezi nimiž je i jeden ze zločinců, který své šaty už rozhodně potřebovat nebude. V převleku jděte do místnosti s vysvlečeným, připoutaným a tím pádem úplně bezmocným Klaasem Tellerem (občas ho chodí navštěvovat potetovaný strážný). S ním si nyní můžete pohrát dvěma způsoby a to pustit do něj elektrický proud mechanismem hned vedle nebo použít jeden z nožů zabodnutých ve stole.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pak vezměte nohy na ramena a nejbližším východem opusťte doupě i ulici. Je dobré odejít stejnou cestou, jakou jste přišli, a otevřít si bránu tlačítkem z budky poblíž.

b) Doporučená varianta bez použití injekční stříkačky:

Venkovní prostranství
Vyjděte z bytu ven na ulici a jakmile parta chlapů zmizí v domu, před kterým stojí dodávka, opatrně je následujte.

Továrna
V místnosti je sedící stráž, která většinou spí (někdy se stane, že zamyšleně kouká do země, nebo se může i rozhlížet - v tom případě se raději přikrčte). Stráž je možné v rámci přijatelných zabití (viz 1. díl návodu) pro získání bonusové zbraně odstranit, ale není to bezpodmínečně nutné, protože o patro výše jednoho strážce zaměstnává tanečnice z místního podniku a jeho šaty leží blízko polic na zemi.

Venkovní prostranství
Opusťte továrnu v novém převleku a jděte k pravému zadnímu vchodu protější budovy, kde se vchází po schodech dolů. Zdejší dveře je možno ve správný čas buď zlodějským uměním otevřít a nebo si stačí jednoduše počkat, až tudy projde stráž.

Zločinecké doupě - sklepení
V místnosti s vysvlečeným, připoutaným a tím pádem úplně bezmocným Klaasem Tellerem (občas ho chodí navštěvovat potetovaný strážný) si můžete pohrát na dva způsoby a to pustit do něj elektrický proud mechanismem hned vedle nebo použít jeden z nožů zabodnutých ve stole. Až potkáte potetovaného svalnatého strážného, zlikvidujte ho a jeho bezvládné tělo oberte o magnetickou přístupovou kartu. S tou jděte po schodech až do druhého patra.

Zločinecké doupě - 2. patro
Zde tiše zlikvidujte pohybující se cíl - Rutgerta Van Leuvena - asi nejsnazší příležitost se vám naskytne, když půjde na WC. U jeho těla naleznete papírek s číslem k jeho sejfu, který skrývá fotografie, jež jsou posledním úkolem této mise. Potom vezměte nohy na ramena a nejbližším východem opusťte doupě i ulici.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ostatní varianty:
- V prvním patře zločineckého doupěte je garáž, ve které můžete ubohému mechanikovi pustit auto přímo na tělo a to buď použitím heveru nebo odpojením elektřiny zvenku. Odlákáte tak nejen strážného od hlídaného vchodu do suterénu, ale navíc tak můžete přijít i k dalšímu obleku (mechanik navíc není civilista, a proto touto záludností nemusíte ztratit ještě šanci na získání bonusové zbraně).

- Výměnu peněz za fotky s Rutgertem je možno dokončit tím, že ho necháte fotky položit na stůl a poté si je vezmete. Protože je ale jedním z vašich hlavních cílů, museli byste se k němu vracet a čekat na správnou chvíli, kde ho zlikvidovat (nejsnadněji to jde na WC, kam se záhy odebere hned po výměně).

Specialita:
- Suterén zločineckého doupěte kromě jednoho malého skladiště zbraní skrývá přímo v centru střelnici, kde si můžete (dokonce i beztrestně v rámci mise) zastřílet cvičně na terč a poté si ho přivolat a kochat se nad svými „přesnými“ zásahy (navíc ve skříňkách na střelnici naleznete další zbraně i munici).


Mise 6: Deadly Cargo

Bonusová zbraň: M4 Carabine Assault Rifle Silenced

Striptýz bar (1.patro)
Vejděte do striptýz baru po pravé straně. Uvnitř jděte za lehkou děvou stojící ve výkladní skříni, o čemž vás upozorní barman, a promluvte si s ní. Na vaši žádost půjde obšťastnit strážného u auta venku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Doky
Jakmile si ho odvede za roh, připevněte na auto sledovací zařízení GPS a odteď vozidlo uvidíte zvýrazněné na mapě. Dejte se ulicí dále, až narazíte na policisty střeženou oblast. Nejprve jděte k levé stěně budovy utnout televizní vysílání, což donutí hlídače u vchodu věc prozkoumat. V pravý čas vnikněte do budovy nalevo a v šatně se převlečte za policistu. Nyní můžete téměř bez obav procházet okolo ostatních až k vyznačené budce na mapě, kde se pro změnu převlečte za dělníka, vyhoďte zbraně a do ruky vezměte bednu s nářadím. Pokračujte podél vody (cestou se snažte vyhýbat policistům) až k průchodu se strážemi, kde vás jeden z nich prohledá a následně vpustí dovnitř. V levé budově je třeba opět změnit své šaty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Skladiště
V převleku dělníka vás ani zde nikdo nebude podezřívat, a tak se vcelku snadno dostanete do 2. patra, kde na krabici leží námořnická uniforma. Po převlečení opusťte skladiště a naloďte se na loď.

Úkol: Zabít Borise Ivandicha Deruzhka

Loď
Obrázek zdroj: tisková zpráva V námořním hávu jste opět dostatečně nenápadní na to, abyste mohli tiše usmrtit Borise, který se pohybuje mezi nejvyššími částmi kontrolní věže. Chcete-li to přesněji - vylezte vzadu po žebříku na patro, kde v jedné z místností nalevo počkejte, než kolem proběhne Boris. Zamíří na opačnou stranu do své místnosti s detonátorem. Zde jej v klidu uškrťte.

Než ale ještě plavidlo opustíte, vydejte se po schodech do skladovací části s kontejnery, koukněte se do své mapy a tam, kde vidíte znak auta (na který jste ze začátku připevnili GPS), kontejner otevřete a bombu v kufru odjistěte vyjmutím destičky (přesné místo kontejneru se pokaždé mění). Teprve až bezpečně opustíte palubu lodi, můžete si oddechnout - jJednotka SWAT totiž po čase zahájí útok, a tak není dobré mít v té době na sobě uniformu námořníka.

Zbývá jen utéct za pomocí policejního obleku v budce, kde jste se převlékali předtím a bezpečně v něm odkráčet na startovní pozici.

Ostatní varianty:
- Pokud netoužíte po bonusové zbrani, určitě si vyzkoušejte vlézt před strážemi v doku do levé budovy, kde v patře tiše usmrťte SWATa a vezměte si jeho zbraň ze stolu. Poté coby člen jednotky tým následujte až do lodi, kde najděte a odpojte bombu, opusťte loď a vejděte do baráku s odstřelovačem na střeše. Převezměte jeho pozici a Borise zabijte buď přímo ve věži anebo jakmile půjde k vrtulníku (zabijete-li ho ovšem dříve než odblokujete bombu, zkáze se nevyhnete).

- Žlutý oblek dělníka je možno ukořistit již ve striptýz baru: ptáte se jak? Nejprve vyjděte po schodech do druhého patra a na toaletě seberte jed na krysy. Ten nasypte do láhve whisky v suterénu (je třeba si načasovat průchod stráží). Teď se už jen vraťte k baru a čekejte, dokud barman dělníkovi nepůjde pro láhev do sklepa a jakmile mu nalije, po pár locích se dělník začne chytat za břicho a odejde do pokoje ve 2.patře skonat vedle umyvadla. Krom toho, že je tato možnost velmi nehumánní, úmrtím dělníka se vám do statistiky zapíše zabití civilisty a proto se budete muset rovnou rozloučit s bonusovou zbraní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

- Jakmile v docích získáte policejní převlek, máte možnost v blízké budově vchodem do podzemí projít až k lodi, kde následně i touto cestou dojdete bez úhony k námořnickému převleku – musíte si ovšem dávat pozor na stráže, což ve výše  doporučené variantě odpadá.


Mise 7: Traditions of The Trade

Bonusová zbraň: SG 220 Silenced Dual

Ulice před hotelem
Jakmile se ocitnete ve hře, stojíte nad mrtvolou, kterou oberete o identifikační kartu a zároveň u ní necháte své zbraně včetně kufříku se skládací odstřelovačkou (kontrola by je vám jinak vzala). A s tímto čistým inventářem budete vpuštěni ochrankou do hotelu.

Úkol: Zabít Franze Fuchse

Hotel - 1. patro
U levých dveří vedle schodů stojí sice strážný, ale často chodí na obhlídku jinam, a tak máte šanci a čas zámek vypáčit. Počkejte si, dokud tlouštík v plavkách nepůjde do sauny (strážníkovi u bazénu se vyhýbejte) a tam otočte kolem, aby se udusil. Mrtvolu oberte o klíč. Buď výtahem, nebo po schodech vyjděte do dalšího podlaží.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Úkol: Zabít Fritze Fuchse

Hotel - 2. patro
Přemístěte se do pokoje s číslem 203. Po patře chodí uklízeč, který ve dveřích od pokoje, kde zrovna uklízí, vždy nechává universální klíče v zámku. Vyjděte na balkón a počkejte si, dokud hlídač na pravém sousedním balkónu nezaleze. V tu chvíli přeskočte na jeho pozici a tichým krokem vejděte do pokoje a zlikvidujte ho – hlídač stojí vždy nějakou tu chvíli otočený k zrcadlu. Za hlídače se pak převlékněte. Ze stolu vezměte veškeré věci a pistolí s tlumičem zastřelte jednou dobře mířenou ranou do hlavy Franze Fuchse, sprchujícího se v koupelně (můžete ho případně vzít i strunou, protože je otočen zády). Než odejdete zpět přes balkóny, vezměte ještě do ruky bílý kufr ležící u postele.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Úkol:Získat chemickou bombu + utéct s bombou

Hotel - 3. patro
Přes střechu přejděte na druhou stranu k oknu, projděte až do zadní místnosti a tam bombu uložte do svého kufru. Nyní opusťte hotel a dejte se do únikové zóny na konci ulice.

Ostatní varianty:
- Po schodech, nebo u recepčního napravo si vezměte klíč od svého pokoje 301 a buď výtahem nebo po schodech dojděte do svého apartmá. Přeskočte na vedlejší balkón doleva a tam počkejte, dokud milenci neodejdou do koupelny (jednoduše je sledujte klíčovou dírkou :) Jakmile bude vzduch čistý, v pokoji na posteli leží hotelová uniforma, kterou si oblečte. Klíč ke všem pokojů pak získáte velmi lehce tím, že jiného zaměstnance hotelu budete následovat tak dlouho, dokud nepůjde luxovat do nějakého pokoje (ve dveřích vždy nechává klíč a tak není problém si ho prostě vzít).

- Fritze Fuchse můžete zlikvidovat ale také na několik dalších způsobů:
1) Ze třetího patra vyjděte na střechu, kde z druhé strany kopule je prostorná díra, odkud je krásný výhled na bazén.
2) V místnosti před zubní ordinací (půjdete-li přes střechu) seberte ze stolu jed, který nalijte v místnosti za barmanem do láhve s alkoholem a tu číšník podá Fritzovi, jakmile přijde. S číšníkem je ale třeba si nejprve promluvit v původních šatech čísla 47, aby odešel (jinak se s vámi nebude ani bavit).

- V 1.patře na pokoji číslo 108 (blízko místa vraždy) se sprchuje policista a šaty spolu se zbraní nechal na posteli. Pokud si je oblečete a půjdete na 3.patro do označené kontrolní místnosti s bezpečností, tlačítkem v rohu budete moci vypnout detektory zbraní (protože v policejním obleku vás ostatní policisté nepodezírají), čímž získáte tzv. volnou ruku k přenosu střelných zbraní na jednotlivá patra.


Mise 8: Slaying a Dragon

Bonusová zbraň: MP5 Sub-Machine Gun Silenced

a) Doporučená varianta bez použití odstřelovačky:

Venkovní prostranství
Nedaleko na jih od místa startu v kanále (vyznačeno na mapě) seberte položený jed na krysy. Jděte až k východnímu vchodu do parku (přímo do něj zatím nevstupujte, stejně by vás do něj nevpustili), naproti němuž vejděte do pětipatrového baráku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pětipatrový barák
Vyjděte až do 5.patra, kde v místnosti hned naproti schodům navlečte na sebe oblek zahrádkáře a nechte zde jak kufřík se sniperkou uvnitř, tak veškeré jiné střelné zbraně.

Úkoly: Zabít vyjednavače klanu Rudý drak + vyjednavač klanu Modrý lotos musí přežít

Venkovní prostranství
Jakmile opustíte budovu, zamiřte do parku a po ohledání do něj budete vpuštěni. Uprostřed je altán, okolo kterého se vždy ve stejném intervalu sejdou a popovídají oba zástupci čínských klanů. Jakmile budou spolu, zamiřte ke stolku s čajem a použijte na něj jed. Po chvíli ho červený drak vypije a tiše klesne k zemi. Úkol je tím pádem splněn a vám už jen zbývá uprchnout do jedné z únikových oblastí.

b) Doporučená varianta s použitím odstřelovačky:

Venkovní prostranství
Vydejte se do jižní oblasti k žebříku, který stráží pouze jediná stráž a jakmile se otočí a půjde trochu dále od žebříku, vylezte po něm. Zde už jen stačí z kufru vybalit a složit odstřelovačku a počkat si, než na pravé straně od altánu uvidíte červeného draka (výhled vám sice komplikují stromy, ale červená je naštěstí výrazná barva). Protože má vaše sniperka tlumič, nepřilákáte na sebe nechtěnou pozornost a v klidu můžete slézt zpět do ulice a jednou z únikových oblastí mapu opustit.

Ostatní varianty:
Obrázek zdroj: tisková zpráva - Ve 2. patře pětipatrového baráku můžete v jedné z místností najít automobilovou nálož s odpalovačem, kterou připevněte na zaparkovanou limuzínu u jižního vchodu do parku. Stráž na levé straně vchodu na vás ovšem vidí, a tak musíte odlákat její pozornost tím, že se od ní necháte ohledat, ale místo abyste poté vešli do parku, půjdete podél zdi doleva a nazpět k limuzíně se vrátíte potichu ve stínu u protějšího baráku – tupá stráž zůstane otočena do zdi. Teď už stačí jen jakkoliv vyvolat rozruch (střelbou, prozrazením) a jakmile červený drak doběhne do svého vozidla, použijte svůj dálkový detonátor (pokud vás červený drak uvidí blízko vozidla, nepoběží k němu, ale schová se do pětipatrového baráku).

- Pokud u první doporučené varianty (bez použití sniperky) nechcete sbírat a následně používat jed, můžete se ještě k Číňanovi u altánu přiblížit zezadu a uškrtit ho strunou v době, kdy si půjde vzít čaj (avšak použití jedu je přeci jen pohodlnější).

- Ve 4.patře pětipatrového baráku stojí u jedněch dveří stráž, za nimi se skrývá odstřelovač. Pokud by se vám podařilo zaujmout jeho místo, mohli byste vcelku s dobrým výhledem zabít červeného draka. Ovšem provést tuto akci bez prozrazení je více než náročné.

Dokončení návodu příště...

Stáhněte si: Demo, Videa, Patch, Cheaty, TV reklamu, Screenshoty, MP3 ukázky...

Související články: Recenze, Návod - ostatní díly, Rozhovor, Preview, Novinky



McMichal
editor: jd


 
 

Nejnovější články