Hitman 2: Silent Assassin - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Hitman 2: Silent Assassin - návod 3.část

18. 11. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V dalším dílu návodu na Hitmana 2 budeme v misích 8-14 infiltrovat Hayamotův hrad, podíváme se do Asie za Charlie Sidjanem, kde se na chvíli staneme požárníkem a nakonec budeme hackovat počítač.

Autor: Frix
Publikováno: 18.listopadu 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hitman 2: Silent Assassin (recenze) rozhodně není jen tak nějaká hra. Můžete ji buď prosvištět během několika večerů na nejlehčí obtížnost a hrát ji jako druhořadou střílečku, nebo se rozhodnete si ji vychutnat. Návod se bude primárně soustředit na ty z vás, kteří se nechtějí ochudit o perfektní zábavu, kterou Hitman 2 nabízí, a bude proto popisovat cesty s minimem zavražděných osob, vyvolaných alarmů a s cílem získat hodnocení co nejbližší k Silent Assassin. Zoufat ale nemusíte ani pokud upřednostňujete masové vraždění - v misích, které jsou na "rychlý způsob" mnohem snazší, bude popsána i tato cesta. Osobně však vřele doporučuji hrát Hitmana 2 tak, jak má být hrán - kromě bonusů přijdete byste jinak přišli i o většinu zábavy.

Zabijákovo desatero, bez něhož se ve světě Hitman 2 neobejdete, jsme si probrali již v prvním díle a tak se pusťme rovnou do probírání dalších misí z místa, kde jsme skončili minule v druhé dílu návodu. Obecně jsou nyní mnohem delší a nejde tak často získat hodnocení Silent Assassin jako dříve. To však neznamená, že je všem dnům konec, naopak se hraní stává ještě napínavějším.

Mise 8 - At The Gates

Cíle: Dostat se neviděn do hradního areálu, vyřadit z provozu elektrické generátory.

Tipy: Stejně jako v předchozí misi vás čeká konfrontace s ninjy, kteří prohlédnou sebelepší převlek a pokud možno se jim tedy nesmíte vůbec dostat do zorného pole. K řeči konečně přijde ve velkém kuše, kterou si můžete zcela nehlučně proklestit pohodlnou cestu přes hlídky a dostat se na místo určení. Také se velice hodí k likvidaci sniperů ve věžích - ti mají u sebe nejlepší pušku ve hře. Doporučuji vyčkat, až sniper začne zívat a střelte ho do hlavy. S trochou štěstí zbraň z věže vypadne a vy tak máte jednu z nejcennějších trofejí v Hitmanovi 2, které byste se jinak dočkali až těsně před koncem. Kompletní průchod misí vám blíže popíší dvě mapky níže.

 Postup
Obrázek zdroj: tisková zpráva V této misi se dobré hodnocení získává poměrně těžko a snaha přijde vniveč - pokud tedy budete potřebovat někdy hlídku nebo snipera zabít, učiňte tak. Na druhou stranu se nezvrhněte v absolutního zabijáka, i se zabíjením jde tato mise dohrát s nadprůměrným hodnocením. Ale k věci - ignorujte hlídku napravo na ochozu a zabijte sniperkou ninju na cestě přímo před vámi. Nutný je headshot, a to ve všech případech použití kuše. Pravděpodobně k němu přiběhne hlídka zleva a bude tělo zkoumat, nezdráhejte se a zabijte ji taky. Nyní máte cestu víceméně volnou, postupujte stále při levém kraji a za chvíli na cestě uvidíte třetí hlídku - pokud jste těla neodklidili, zabijte ji, jestliže ano, můžete se proplížit kolem.

Teď nastává problém, nalevo je totiž věž se sniperem, kolem které je třeba proběhnout. Snažte se ukrývat za stromy, stačí bohužel 1 až 2 přesné zásahy a je po vás. Kolem věže chodí hlídka, počkejte tedy, až budete z dohledu a přeběhněte na druhou stranu cesty, kde se o kus vpravo nachází vyvýšený kus země, přes který se dostanete na ochoz. Kus dále na sever se nachází první generátor, který musíte vyřadit z provozu, hlídkuje u něj jeden ninja. Pokud vám bude dělat problémy ho obejít, prostě jej zlikvidujte a následně vyřaďte první generátor z provozu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se musíte dostat do hradního areálu, což může způsobit menší problém díky sniperovi, který cestu kryje. Ještě než se tedy dostanete k samotnému vchodu, zamiřte kuší na východní věž a měli byste mít poměrně dobrou možnost snipera zneškodnit. Následně vejděte dovnitř a dávejte pozor na stráž, která hlídkuje kolem vchodu a přilehlé chodby (dveře jsou na obou stranách vchodu).

Zahněte doprava, vyhněte se strážím a na dvoře najdete v jižním cípu druhý generátor, který vypněte. Naproti, přímo na severu se nacházejí schody do druhého patra, po kterých se vydejte. Na druhém konci chodby, do které jste právě vešli, se nachází poslední z trojice generátorů, které jste měli za úkol vyřadit. Nyní už není nic snazšího, než koridor opustit a klidně dojít ke vchodu do vnitřního hradu.

Mise 9 - Shogun Showdown

Cíle: Zabít Hayamota, ukrást navigační systém a utéct.

Tipy: Jestliže máte na startu v ruce kuš nebo sniperku, zahoďte ji, jinak vás zabije první strážce. Při odchodu z mise je zase můžete pobrat. Ninjové rozházení v hradu po trámech naštěstí nejsou jasnovidní jako jejich kolegové ve dvou misích předchozích, takže od nich máte víceméně klid. Stráže vás čas od času začnou sledovat, ale pomalu a tiše, takže se mějte na pozoru. Pokud budete potřebovat z podobné situace uprchnout, zahněte za roh nebo se dejte po schodech. Poslední, ale nejdůležitější věc - stráže si vše pamatují! Pokud tedy u nějakého specifického nepřítele vzbudíte velké podezření v začátku, dost pravděpodobně vás odhalí při útěku.

 První postup
Nechoďte nahoru po schodech na dvůr, opět totiž nemáte převlek. V pravém dřevěném sloupu jsou ukryté dveře, ty použijte a vyjděte po schodech nahoru. Přede dveřmi se zastavte a zkontrolujte situaci uvnitř skrz mapu nebo klíčovou dírkou - čeká na vás jeden hlídkující ninja, kterého musíte bezpodmínečně odstranit pro další postup v misi. Pokud nemíříte za extra vysokým hodnocením, postačí jedna kulka do zátylku. V opačném případě postupujte takto: vydržte, až dorazí ke dveřím a otočí se zády, nyní dveře otevřete a POUZE PO TRÁMECH (podlaha skřípe, stačí jeden zvuk a jdou po vás stráže z celého patra) postupujte k prvnímu sloupu. Tam vydržte a až se bude stráž vracet, musíte vystihnout správný okamžik a použít anestetika. Je to velmi těsné, ale jde to. Vezměte si jeho šaty a zbraň.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se vydejte ke schodišti uprostřed místnosti a zamiřte dolů, otočte se o 180° a projděte chodbou. Ocitnete se u prvního bodu (!), kde se nachází na poličce přístupová karta. Vezměte ji a vydejte se libovolnou cestou k bodu (!) na opačném konci dvora, po cestě dávejte pozor na stráže (mapka označující oba body je zde). Nevnímejte dva ninjy hrající šachy, deaktivujte pomocí karty laser, uvnitř místnosti poberte zbraně, ale především bombu a odpalovač.

Jděte zpět na dvůr a vystupte na helipad. Na 100% za vámi půjde strážný, musíte tedy kolem helikoptéry procházet tak dlouho, dokud nebudete v jeho zorném poli nebo dokud svoje vyšetřování nevzdá. Nyní aplikujte bombu na helikoptéru, osvědčila se spíše levá strana. Vraťte se nyní do místnosti s vrzavými parketami, deaktivujte laser a projděte kolem stráží ke schodům do sklepa.

Vydejte se po nich, ve sklepení přejděte na druhou stranu místnosti a opět po schodech, do malého muzea. Nachází se zde pro tento postup kruciální objekt, totiž navigační zařízení (obrázek). Najdete ho na východní straně místnosti, přesně uprostřed. V jihovýchodním rohu se také nachází vzácná pistole ráže .22 s tlumičem (obrázek), na kterou rozhodně nezapomeňte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní přichází na řadu překvapivě nejsnazší část mise, totiž zbavit se Hayamota: přes "parketovou" místnost se dostanete ke schodům, postupujte výš a výš, až dorazíte do patra, ve kterém se nachází vícero stráží a v severozápadním cípu je značka (!). To je právě to, co hledáme - vypínač poplachu. Ujistěte se, že máte všechny zbraně schované a stiskněte vypínač (obrázek) Výsledek? Spousta stráží kolem a Hayamoto prchá.

Chůzí se přesuňte na úplný začátek, kde jste odhazovali sniperku či kuši a vyčkejte, až se Hayamoto dostane k helikoptéře, mějte připravený dálkový odpalovač. V momentě, kdy nastoupí, již není nic snazšího než bombu odpálit, otočit se a odejít. Pokud jste postupovali podle návodu, měli byste získat velmi dobré hodnocení, možné je i SA.

 Druhý postup
Až do momentu získání přístupové karty je postup shodný s prvním, poté však necháme plavat jak bombu, tak helikoptéru, tak navigační zařízení. Do muzea se vydejte pouze tehdy, chcete-li .22 SD, která se možná za tu námahu vyplatí. Postupujte nahoru, až dorazíte do patra se dvěma přátelskými (označené zeleně) osobami na mapě. Za druhými dveřmi najdete... Ne, neprozradím to :) Kdo z vás však hrál prvního Hitmana, nepochybně se v tento moment pousměje nad šikovností vývojářů a jejich prací s příběhem. Máte k dispozici kartu pro vstup do pátého patra, kam projděte a po schodech nahoru, zaražte se ale, než vám začne vykukovat hlava - Hayamoto totiž nejspíš bude sedět za stolem. Vydržte, než přejde k oknu, připližte se k němu a zabijte ho.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V tento moment se vyrojí ninjové s katanami, vám je to ale jedno, protože co nejrychleji vylezete oknem na venkovní římsu (obrázek). Ninjové asi nepobrali moc rozumu a tak zůstanou v 6. patře a nezpůsobí alarm. Pokračujte po dřevěné cestě až k otevřenému oknu, do kterého vlezte. Jestli chcete, můžete se nyní stavit za starou známou a vzít ji s sebou, není to však povinnost. Nezbývá než se dostat k helikoptéře a hrad opustit ve velkém stylu.

 Třetí postup
Čistě pro vaše potěšení můžete zkusit i tento postup, který kopíruje předchozí až do momentu se zapnutím bezpečnostního systému. Nic takového, pomocí karty od prostitutky postupte až do šestého patra, pomalu se k Hayamotovi přibližte a vezměte ho přes hlavu pistolí. Přesně tak, nestřílejte ho, prostě mu jednu vražte. Rychle ven oknem a bez jediného výstřelu donutíte Hayamota velmi rychle utéct k helikoptéře. Výhodou tohoto postupu je jednak krásný výhled z vrchu na výbuch a také pocit, že ke zvládnutí velmi náročné mise stačilo klíčovou osobu praštit přes hlavu :)

Mise 10 - Basement Killing

Cíle: Zabít Charlieho Sidjana a vyřadit z provozu hlavní počítač.

Tipy: Opravdu povedená mise, kterou můžete splnit absolutním vyvražděním všeho kolem, nebo dvěma skutečně legračními cestami. A to jsou právě ty, na které se podíváme. Zvláště první postup je vypečený a dá se s ním získat SA s neuvěřitelnou lehkostí. Do mise neberte žádné zbraně, maximálně vám přijdou vhod anestetika.

 První postup
Vyběhněte ven z budky a zamiřte doprava ke dveřím. Na konci chodbičky jsou dvoje dveře, jedny vedou do koupelny a druhé do kanceláře, mezi nimi hlídá stráž. Pokud jste byli dostatečně rychlí, přiběhnete právě v moment, kdy strážce vchází do kanceláře. Rychle do koupelny, ze skříňky 137 seberte všechny věci (dýmovnice, pistole a náboje), pistoli schovejte a vydejte se ven. Nejspíš potkáte strážce, ale ten vás pouze upozorní, abyste odešli, což také učiňte.

Naproti jsou dveře vedoucí do obdobné chodbičky, s tím rozdílem, že místo koupelny je zde tentokrát prádelna. Patrolují zde dva strážní, ale pokud jste byli zatím rychlí, je pouze jeden uvnitř, a to přímo v prádelně. Schovejte se za dveřmi, vyčkejte, až strážný odejde a vklouzněte dovnitř. Do první odpadní šachty zprava hoďte dýmovnici a vydejte se ven, nejspíš opět potkáte strážného, ale nic se neděje. Nyní si to zamiřte před požární stanici, před kterou počkejte, dokud nevypukne požární poplach. Během chvíle budou všichni hasiči venku, vběhněte dovnitř, oblečte se do hasičského a seberte sekyru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní proběhněte skrz detektory kovu, které sice zapípají, ale strážní vám jako hasičovi dají pokoj :) Pokračujte doleva a ještě jednou doleva, kde přes požární schodiště (obrázek) vběhněte do první podzemní úrovně. Zamiřte k malé místnosti pro strážné, kde se nachází hned několik důležitých věcí: pistole 9mm v malé skříňce pro případ, že žádnou nemáte, bezpečnostní počítač, výtah do horního poschodí a dveře do dalšího podzemí. Rozstřelte počítač (obrázek), čímž vypnete bezpečnostní zařízení, otevřete dveře do podzemí a vydejte se tam.

Čekají na vás ještě jedny dveře, na které použijte paklíč a přímo před vámi sedí na konci místnosti hlavní cíl mise, Charlie Sidjan. Pozor na chipsy a pytlíky od nich, které se povalují na zemi, stačí jediné šlápnutí do nich a je po misi. Propližte se opatrně až za Sidjana a zabijte jej, jak jinak, sekyrou. Po krátkém filmečku již zbývá jen vejít zpět nahoru do výtahu. Pozor, stráže vás nyní již poznají, takže jakmile v nich vzbudíte podezření, prostě do výtahu doběhněte. Je to slabých 5 metrů, takže nestihnou zahájit palbu a mise je úspěšně hotova. No uznejte, není skvělé být na chvíli hasičem? :)

 Druhý postup
Ze začátku postupujte stejně jako v požárnické variantě, rozdíl přichází v prádelně. Do šachty neházejte dýmovnic, ale svojí 9mm s tlumičem a následně zamiřte na opačný konec vestibulu k pánským toaletám. Nemusíte ani moc spěchat, nejspíš po cestě potkáte poslíčka s pizzou. A o toho již za chvíli půjde. Ukryjte se v druhé kabině od konce a vydržte. Čekání není zrovna krátké, ale po cca 2-3 minutách se objeví poslíček a půjde si ulevit na poslední toaletu. Není nic snazšího, než mu popřát sladké chloroformové sny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní se převlečte do jeho šatů a ukryjte tělo tak, aby nepřečuhovalo mimo kabinku. Vyjděte, otočte se o 90° vpravo a zamiřte do výdejny jídla. U okýnka dostanete pizzu (obrázek) a oznámení, že si právě jednu objednal Charlie Sidjan - jaká to šťastná náhoda :) Projděte skrz detektor kovů a zamiřte na opačnou stranu než minule, tedy k výtahu. Sjeďte dolů, počkejte až budete z dohledu všech strážných a nastražte dýmovnici.

Pak se schovejte za nějaký stroj a chvíli počkejte, než se dýmovnice spustí a za další moment je zde i požární alarm. Díky tomu všichni strážní utečou, takže vběhněte do prádelny a vezměte si u šachty svoji 9mm SD. Nyní následuje stejný postup jako minule, s tím rozdílem, že oběť nerozsekáte na kusy sekyrou, ale klasicky uškrtíte strunou. Pokud jste jednali dostatečně rychle, neměli by dokonce strážní ani být zpátky na svých místech, takže máte vstup do výtahu volný.

Mise 11 - Graveyard Shift

Cíle: Aktivovat hackovací přístroj, utéct.

Tipy: Strážní poznají váš převlek rychleji než programátoři a programátoři vás naopak snáze odhalí bez převleku. Cílem mise není zabít administrátora, tak na to myslete. Nejde o zrovna snadnou misi, strážní se pohybují dost pomalu a když získají podezření, zcela se zastaví a zkoumají vás pohledem. Jinými slovy, odhalí vás až příliš lehce.

 Postup
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyběhněte z výtahu do čtvercové chodby a zamiřte do severovýchodní místnosti označené (!), která je kuchyní - na mapě je označena i slovem kitchen, takže by neměl být problém ji správně najít. V ní se nachází kamera, zaměřená na kávovar - kameru rozstřelte (obrázek) a běžte se schovat do startovní místnosti, kam jste dorazili výtahem. Během chvíle se na rozbitou kameru zajde podívat jeden z pracovníků. Počkejte, až vejde do místnosti a tam ho zlikvidujte. Pokud máte opravdu štěstí, bude u sebe mít přístupovou kartu do serverovny a vám tak odpadne práce, kterou si právě popíšeme. Každopádně si oblékněte jeho šaty.

Nyní vydržte, až nebude v severozápadní části haly ani jeden strážný a vstupte do prostřední programátorské místnosti. Dávejte pozor, ať vás programátoři neodhalí a počkejte, dokud kolem neprojde strážný. Vejděte na chodbu a zamiřte doleva, směrem k místnosti administrátora. Pokud jste správně provedli načasování, měl by ze svojí místnosti vyjít chvilku před tím, než se k ní sami dostanete. Více než jen vítaná možnost, jak si přivlastnit přístupovou kartu bez nutnosti vraždy - naleznete ji na adminově pracovním stole, v pravém rohu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pak se stejnou cestou vraťte do haly, počkejte, až nebudete v dosahu žádného strážného a vejděte do nově zpřístupněné serverovny. Tady stačí použít na počítač 'hacking device' (obrázek) a máte víceméně vyhráno. Z nějakého důvodu je Diana nepřítomná, takže vám Clera podá informaci, že se musíte přes most dostat k dalšímu mrakodrapu, aby byla mise úspěšná. Dojděte tedy k bezpečnostnímu sklu a připravte si střelnou zbraň. Jakmile sklo prostřelíte, nejbližší programátor vyvolá alarm a vy musíte jednat rychle. Na mostě se nacházejí dva strážní, před kterými nemá příliš smysl se snažit prokličkovat, prostě je zabijte. Dojděte k výtahu na druhém konci mostu a je hotovo.

Mise 12 - The Jacuzzi Job

Cíle: Zabít Sidjanovo dvojče, ukrást sošku a peníze, utéct.

Tipy: Upřímně řečeno, tato mise je skutečně obtížná, pokud se ji člověk snaží projít profesionálně a zatím se mi v ní ani nepovedlo získat SA. Na druhou stranu zde excelentně funguje metoda "zastřel vše, co se hýbe", dokonce se ani nemusíte dopracovat k Mass Murdererovi, pokud nebudete plýtvat střelivem. Pokud tedy nechcete mít všechny mise dohrané co nejlépe, s klidem doporučuji si cestu tentokrát prostřílet.

 Postup
Jestli si věříte, vyběhněte co nejrychleji doprava po římse, kolem velké prosklené stěny a přelezte na čtvercový balkon se dvěma vchody. Druhá možnost je se pod sklem proplížit, mohou vás totiž při běhu vidět strážní a okamžitě vyvolávají poplach. Vydržte za levým vchodem, za chvíli se otevřou dveře a strážný bude přecházet k druhému vchodu. To je ta pravá chvíle na jeho likvidaci a přivlastnění si jeho uniformy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vejděte dovnitř a zamiřte k severovýchodní značce (!), tam však běžte do dveří naproti. Napravo jsou pojistky, které rozbijte (obrázek) a proti se nyní již nenachází sekretářka, takže vejděte, na levé stěně odsuňte obraz, otevřete sejf, vyberte peníze a vše uveďte do původního stavu. Pak zaběhněte k prostředí značce (!) a ukradněte sošku. Nyní vydržte na bezpečném místě (ideálně balkón), dokud technik pojistky nespraví a následně je jděte rozbít znovu.

Běžte do místnosti s vířivkou a vaší obětí, a hned za dveřmi zamiřte co nejpřesněji na jeho hlavu. Musíte jej dostat jednou ranou a okamžitě z místnosti vypadnout, jinak jeho společnice jako správné tough-girls vytáhnou z bikin revolvery a začnou pálit. Zamiřte k výtahu, kterým přijel technik a zakončete misi.

Příště se můžete těšit na masivní dokončení zbylých misí, kde budeme nejdřív vraždit na Blízkém východě, pustíme se do křížku s jistou významnou sektou, zabijeme jejího vůdce a nakonec se možná i dozvíme, zda může být nájemný vrah důvěřivý. Možná přijde i Vittorio! :)

Stáhněte si: Demo (50 MB), Trailer (3 MB), Trailer #2 (4,3 MB), TV reklamy (2x 1 MB), Final trailer (5 MB), Cheaty, Soundtrack teaser (3,5 MB)

Související články: Recenze (10/2002), Návod - minulé díly, První dojmy (8/2002), Preview (2/2002), Novinky, Hitman: Codename 47 recenze (12/2000)

 
Frix
připravil: jd


 
 

Nejnovější články