zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Hitman             2: Silent Assassin (recenze) rozhodně             není jen tak nějaká hra. Můžete ji buď prosvištět během několika večerů             na nejlehčí obtížnost a hrát ji jako druhořadou střílečku, nebo se             rozhodnete si ji vychutnat. Návod se bude primárně soustředit na ty             z vás, kteří se nechtějí ochudit o perfektní zábavu, kterou Hitman             2 nabízí, a bude proto popisovat cesty s minimem zavražděných osob,             vyvolaných alarmů a s cílem získat hodnocení co nejbližší k Silent             Assassin. Zoufat ale nemusíte ani pokud upřednostňujete masové vraždění             - v misích, které jsou na "rychlý způsob" mnohem snazší, bude popsána             i tato cesta. Osobně však vřele doporučuji hrát Hitmana 2 tak, jak             má být hrán - kromě bonusů přijdete byste jinak přišli i o většinu             zábavy.
              Zabijákovo desatero, bez něhož se ve světě Hitman 2 neobejdete, jsme             si probrali již minule a             tak se pusťme rovnou do probírání dalších misí 4-7. Obtížnost začíná             vzrůstat a někdy bude většina prostoru věnována detailnímu popsání             nejvýhodnějšího postupu na úkor dalších možností. Na výběr však dostanete             vždy, nemusíte mít obavy.
  Mise 4 - Tubeway Torpedo
  Cíle: Vyzvednout zbraně a vybavení, infiltrovat vojenský komplex,             zabít generála, osvobodit vězně a nakonec utéct. 
  Tipy: Ač se vám to na první pohled nejspíš nebude zdát, tato             mise jde dohrát s hodnocením Silent Assassin (SA) poměrně lehce a             podle mých zkušeností se zároveň jedná o jednu z nejzábavnějších misí             v Hitmanovi 2 vůbec. Pamatujte, že v přestrojení za vojáka můžete             nést buď AK47 nebo nic, za žádných okolností nevytahujte pistoli.             Zachovejte klid a v komplexu nepanikařte, jedině tak můžete až do             konce zůstat ukrytí. S ohledem na příliš malý výběr možností řešení             popíšu jen jeden postup s přímým výpisem alternativ.
   Postup včetně             alternativ  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Okamžitě             se rozběhněte směrem k výlezu z kanálu, klidně si cestu nejdřív nacvičte             a teprve poté naostro běžte. Musíte totiž stihnout vylézt dřív, než             ke krabicím dojde patrolující voják. Doběhněte za krabice a počkejte             až se voják otočí zády. To je ta pravá chvíle na jeho likvidaci, nemohu             než doporučit anestetika, protože získání SA v této misi stojí za             to. Převlékněte se do jeho šatů, čapněte tělo a odvlečte do kanálu,             jedině tak nebude po probuzení budit voják rozruch. S odtažením těla             může být trochu problém, jak na to by vám měl objasnit postupný obrázkový             návod (1, 2,             3).
              Nyní vyčkejte na vhodné rozestavení stráží a vydejte se pro svoje             vybavení. Nekřižujte přímo střed dvora, ale pěkně rovně a následně             zahnout doprava podél vyvýšeného patra. Na něm se nachází jeden z             vojáků, který má tendenci snadno 47 odhalit, takže procházejte kolem             až v momentě, když bude klid. Již s výzbrojí musíte počkat, až zazvoní             telefon a voják odejde ho vzít. Nyní vlezte do kanálu nalevo od budky             s telefonem a zamiřte k nejsevernějšímu výlezu (mapka).
              Alternativa - v nestřežené chvíli vlezte do náklaďáku, schovejte             se za bednami a doufejte, že vás při odjezdu vojáci neuvidí. Bohužel             se to stává až příliš často. Následný postup je již stejný.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyjděte             po schůdkách a 'přeskočte' zeď. Nyní počkejte, až jeden strážný bude             uvnitř v budově a druhý vám zrovna nebude věnovat pozornost, abyste             se mohli schovat za bednou naproti vchodu do budovy (obrázek).             Za chvíli strážný opět vyjde, počkejte až bude z doslechu a zamiřte             dovnitř. Tam hlídkuje další voják, ale díky množství sloupů a jiných             překážek není obtížné se mu vyhnout. Patru se vůbec nevěnujte, nachází             se v něm vojenský převlek, který už ale máte od vojáka na samém začátku.
              Přivolejte výtah a sjeďte dolů - pokud jste v dosavadním průběhu nevyvolali             žádný alarm, bude vám přidělen jeden bonusový save navíc. Tam vyčkejte,             až voják dojde na konec chodby a teprve potom opusťte výtahovou klec.             Popisovat celý postup by bylo velmi náročné a nelze přesně určit,             kdy a kam se ukrýt, hlavní postup však vyčtete z této mapky.             Tak tedy ve zkratce, jak na zdolání prvního patra: na údajné zásoby             (červený blikající znak 47) se můžete vykašlat, jedná se pouze o AK47.             
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vejděte             do kontrolní místnosti spodním jižním vchodem, jinak stráž za dveřmi             vyvolá alarm. Nezapomeňte nahoře v serverovně vyřadit z provozu kamery,             stačí jedna střela z pistole nebo bodnutí nožem do hlavního počítače             (obrázek). Dojděte hlavní chodbou             do místnosti označené vykřičníkem, otevřete paklíčem zámek a uvnitř             se převlečte do důstojnického mundůru. Dále už jen pokračujte na konec             k výtahu, pokud možno dorazte v okamžiku, kdy se tam nachází i patrolující             voják. Zamiřte přímo k výtahu a nevyvoláte tak podezření.
  Alternativa - položte bombu v určené místnosti již nyní a následně             počkejte, než se v ní bude nacházet i onen voják. Z bezpečné vzdálenosti             nálož odpalte a je po něm. Následně se do kanálu seběhnou všichni             vojáci na patře, můžete je však zvesela ignorovat, pokud nebudete             příliš blízko místa činu.
              Postup v druhém patře je poměrně snadný, musíte počkat na moment,             kdy strážný hlídající vchod odejde, odemkněte dveře a ocitnete se             v místnosti přímo sousedící s tou vyšetřovací. Tam se nacházejí i             dva hlavní cíle, generál a zajatec. Tohle je ta pravá chvíle na save,             musíte totiž jednou ranou generála zabít, jinak vyvolá alarm. Nemiřte             přímo na hlavu, kulka se trochu odchýlí od směru kvůli průletu sklem.             Osvědčilo se mi mířit zhruba do oblasti loktů, ale chce to štěstí.             Pomocí tlačítka pro akci vlezte prolezte do druhé místností a osvoboďte             zajatce.
  Alternativa - že stále netušíte, na co je pager a telefon ze             začátku mise? Položte pager co nejblíže severním dveřím do vyšetřovací             místností, odejděte nejlépe za roh a pomocí mobilu na pager zavolejte             (tlačítko pro výstřel). Generál si pro něj přijde, ale když se bude             vracet, zapomene dveře zamknout. Počkejte tedy až bude zrovna otočen             zády, otevřete dveře a zabijte ho střelou do hlavy. 
              Pak již jen v klidu projděte spolu s Američanem k místnosti, kde máte             odpálit bombu. To také udělejte a okamžitě poté se běžte schovat do             výklenku napravo, protože do kanálu vběhnou všichni vojáci. V klidu             vyčkejte, až odejdou a dojděte k východu. Pokud jste použili výše             uvedený alternativní postup, nemusíte se již ani odpalováním bomby             zatěžovat.
  Mise 5 - Invitation to a Party
  Cíle: Zabít generála, zajistit kufřík s penězi a utéct.
  Tipy: Číšníků je zřejmě na německé ambasádě spousta, takže             se mezi sebou neznají - vaše šance. Váš černý oblek se perfektně hodí             na jednoho z hostů, takže tentokrát si ho pro jeden z postupů ponecháme             na sobě. Agent Specnaz je sice označen jako cíl, ale nemusíte jej             nutně zabít. Stejně tak je Ambasador označen jako V.I.P., ale nemusíte             jej zachránit. Opět jde o misi, kde jde lehce získat SA, ale povedlo             se mi zde rovněž poněkud nestandardní Ninja Extraordinaire ;)
   První postup 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nejspíš             ještě držíte v rukou AK47 z minulé mise, takže jej zahoďte a vydejte             se nahoru po schodech. Číšníka zlikvidujte, převlečte se za něj a             přivlastněte si jeho klíč. Nyní se vydejte na ulici, dejte při průchodu             pozor na hlídkujícího bodyguarda. Zamiřte k vašemu vybavení a poberte             co je třeba, rozhodně nezapomeňte na jed. Nyní se můžete do samotného             areálu ambasády dostat buď jedním z postranních vchodů, okolo kterých             ale procházejí bodyguardi a mohli by vás odhalit, nebo použijte pravý             vjezd z ulice (obrázek). Narozdíl             od levého u něj nestojí stráž, takže bez problémů projdete.
              Následně doběhněte ke garážím a vejděte, klíč od číšníka naštěstí             funguje i zde. Uvnitř potkáte několik bodyguardů, kteří však nejsou             příliš podezřívaví a prakticky nikdy nevyvolají alarm. Ignorujte první             znak s vykřičníkem - jedná se pouze o číšnický oblek. Zamiřte až ke             druhé značce, která je v kuchyni a značí skleničky šampaňského. Seberte             jednu z nich, vyjděte ven z kuchyně a jedním ze schodišť (doporučuji             to napravo) se vydejte vzhůru. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ještě             než otevřete dveře, vyndejte skleničku, v inventory poté navolte jed             a 47 už ho do šampaňského nasype (obrázek).             Nyní vejděte do společenského sálu, kde si mj. povšimněte jak ambasadora,             tak velmi 'nenápadného' agenta Specnaz. Vydržte, dokud západními dveřmi             nepřijde generál, zamiřte k němu a pomocí tlačítka pro akci mu nabídněte             šampaňské. Teď přišla ta pravá chvíle se vytratit, protože se mu za             chvíli udělá zle a začne utíkat, což někdy alarm vyvolá, někdy zase             ne. Pokud jste právě ten nešťastný případ s alarmem, začnou po vás             bodyguardi pálit, jestliže budete stále ve společenské místnosti.
              Nyní vyčkejte, až se agent s ambasadorem vydají za sejfem, kde je             kufřík s penězi. Bohužel se pokaždé nachází na jiném místě. Následujte             je až k místnosti, vydržte než vstoupí oba dovnitř a ambasador otevře             sejf. Vejděte a zabijte agenta pistolí s tlumičem. Má zřejmě neprůstřelnou             vestu, takže střílejte rychle a pokud možno do hlavy. Pokud ambasador             ještě žije, problémy dělat nebude, takže jen seberte kufřík a vydejte             se klidným krokem ven z ambasády hlavním vchodem a k motorovému člunu.
   Druhý postup             Ignorujte číšníka a rovnou se vydejte pro svoje nářadí. Do prostoru             ambasády se dostaňte opět přes pravý vjezd, pozor však na patrolující             stráže - kdyby vás někdo viděl se vloupávat dovnitř, zahájí okamžitě             palbu. Opět ke garáži, kde paklíčem otevřete dveře. Pomocí mapy a             klíčové dírky se ujistěte, že se po vchodu nepotkáte se stráží a když             bude vzduch čistý, zamiřte do první místnosti nalevo, je označena             symbolem (!). Oblékněte se do číšnického a zamiřte po schodech nahoru,             kuchyň tentokrát ignorujte. Generál se čas od času vydává za dobrodružstvím             s jednou ze služebných, počkejte na něj v hale a zabijte jej v momentě,             kdy bude mířit do onoho pokoje. Služebná někdy dělá potíže, nezbývá             tedy než ji zlikvidovat také. Tělo ukryjte do pokoje a první úkol             je hotov. 
              Při získávání kufříku použijte metodu z předchozí postupu, tentokrát             však již nemůžete odejít předním vchodem, stráže po vás začnou pálit.             Sejděte tedy do sklepa, kde by touhle dobou neměl být už nikdo jiný             než kuchař a oblékněte si zpět svoje šaty v místnosti, kde jste se             původně převlékali za číšníka. Z komplexu vyjděte opět vjezdem a již             zbývá jen dojít ke člunu.
  Mise 6 - Tracking Hayamoto
  Cíle: Zabít Hayamota Jr., vložit do jeho těla detektor pohybu,             utéct.
  Tipy: Převlek za stráže je naprosto zbytečný - krom toho, že             47 nevypadá zrovna japonsky, na sobě hlavně nemá tetování Yakuzy.             Mise je hodně o čekání a trpělivosti, protože stráže chodí pomalu             a rozhlížejí se všude kolem. V této misi je prakticky možný pouze             postup zaručující SA, nebo se rozhodnete pro krvavou přestřelku se             všemi kolem. Střelbu zvládnete i bez návodu, probereme tedy pouze             jeden postup.
   Postup 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vyčkejte             za kamenem, dokud se dvojice strážných nezačne vracet zpět. Až budete             mimo jejich zorné pole, ujistěte se, že strážce u hlavního vchodu             zašel dovnitř a vyražte směrem k druhému většímu kameni, celou dobu             se držte podél pravé stěny. Za chvíli dorazíte ke garážím, před kterými             patroluje další Japonec. Až bude zhruba v půlce cesty, můžete bez             obav dojít k levému vchodu do garáže a vejít. Nezapomeňte za sebou             dveře i zavřít, jinak by vás mohl ještě spatřit. Nyní přichází menší             trik - auto není samoúčelné, ale dá se pomocí něj zatroubit (obrázek).             
              Toto udělejte a běžte se schovat za koš u dveří. Musíte být skrčení,             aby vás nebylo vidět. Za chvíli vejde strážce prozkoumat situaci,             nyní buď můžete být opravdu hodně rychlí a vejít dveřmi dřív, než             si vás všimne (ihned je také zavřete), nebo jej zlikvidujete. S ohledem             na to, že hlavní cíl nebude zavražděn přímo, si klidně můžete dovolit             headshot pistolí s tlumičem, i tak získáte na konci mise SA. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nyní             vejděte a nalevo uvidíte posuvné dveře, které jsou lehce průsvitné.             Stráže vás přes ně nevidí, vy je ale ano. V momentě, kdy vás patrola             nebude moci vidět, je otevřete a ve sneak módu se držte podél pravé             stěny (obrázek) až ke druhým dveřím,             do kterých vstupte. Projděte na sever, otevřete dveře a zamiřte do             druhé místnosti vlevo se znakem (!) - skrývá se tam převlek kuchtíka,             který si oblečte. Takto vybaven zamiřte do kuchyně, kde do talíře             na levém konci stolu vložte pomocí tlačítka pro akci detektor pohybu.             
              Následně zajděte do dveří na sever, opět se značkou (!). Přistupte             k rybě a použijte akci 'cut kugu fish', čímž získáte kus otrávené             ryby. Tu běžte přiložit na talíř a skryjte se buď do místnosti s rybou,             nebo do té naproti. Nyní na mapě uvidíte geishu, kterak přijde pro             talíř, donese ho k Hyamotovi a za chvíli už je splněn první úkol.             Můžete v libovolnou chvíli odejít, nejlépe přes kuchyň, a mířit k             východu. Za chvíli Hayamoto zemře a vy máte splněn i druhý úkol. U             východu stráže raději obejděte, byla by škoda zkazit hladký průběh             problémy na samém konci.
  Mise 7 - Hidden Valley
  Cíle: Sebrat vybavení a dostat se na druhý konec údolí.
  Tipy: Tato mise není zrovna povedená, je v ní totiž jeden dost             šílená nelogičnost - JAK může proboha nepřítel odhalit 47, když má             na sobě převlek zakrývající celé tělo a zuří taková sněhová bouře,             že by neměl teoreticky vidět téměř nic? Snaha o co nejlepší hodnocení             pro tuto misi víceméně padá a pokud potřebujete někoho zabít, nezdráhejte             se tak učinit. Určitě neměňte kuši za SMG s tlumičem, které zbude             po protivnících. Je sice lákavé, ale kuše se bude v příští misi hodit             mnohem víc. Budu opět popisovat pouze jednu cestu, protože SA se sice             získat dá, ale nemá smysl se o něj v této misi pokoušet. Mimochodem,             je zde i jeden velmi drsný bug - náklaďák čas od času přejede nějakého             ninju (!!) a tato smrt je vám následně přišita...
   Postup             Proběhněte lesíkem co nejdál, abyste byli krytí stromy před sniperem             ve věži. Pokud vás dostane na mušku, strafujte co to dá, dokud se             mu nedostanete z dosahu. Běžte podél stěny až na konec, kde uvidíte             náklaďák. Za rohem čeká vaše výbava, ale i jeden ninja. Můžete jej             klidně zabít, v této oblasti nikdo jiný nepatroluje, a jeho převlek             se bude velmi hodit. Nablízko je žebřík do tunelu, který použijte             a slezte dolů. Tam čeká jeden patrolující ninja, kterého zlikvidujte             a nasedněte zezadu do čekajícího náklaďáku. Raději se nenechávejte             svézt až na konec, tedy před další studnu s žebříkem, ale vyskočte             ještě než narazíte na prvního ninju po cestě. Buď se vám je podaří             obejít, nebo je po cestě zneškodněte. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vylezte             opět do údolí a vydejte se cestou na jih, která po chvíli zahne na             východ. Po cestě vás čeká jediný ninja, který jde snadno obejít. Opět             se tedy vydejte do tunelu a opakujte předchozí proceduru, ovšem s             tím, že tentokrát vám již náklaďák moc nepomůže. Musíte se spolehnout             na tiché proklouznutí kolem hlídky, případně její likvidaci. Opět             vylézt po žebříku nahoru a máte tím za sebou poslední průchod v tunelu.             Nyní již jen zamiřte na východ okolo velké budovy, snažte se nedostat             na oči sniperovi a doběhněte až k poslední bráně. Lépe než slovem             však situaci popíšeme obrazem: následující dvě mapky (první             a druhá) ilustrují údolí a tunel,             červená označuje cestu, po které se zrovna máte vydat.
  To je pro dnešek vše, příště budeme infiltrovat Hayamotův hrad             a následně majitele i zabijeme, podíváme se do Asie za počítačovým             expertem Charlie Sidjanem a budeme hackovat centrální počítač jeho             společnosti a nakonec si posvítíme i na Charlieho nevlastního bratra.
              Stáhněte si: Demo             (50 MB), Trailier             (3 MB), Trailer             #2 (4,3 MB), TV             reklamy (2x 1 MB), Final             trailer (5 MB), Cheaty,             Soundtrack             teaser (3,5 MB)
              Související články: Recenze (10/2002),             Návod 1.díl, První             dojmy (8/2002), Preview             (2/2002), Novinky,             Hitman: Codename             47 recenze (12/2000)
 
  |