Hitman 2: Silent Assassin - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Hitman 2: Silent Assassin - návod 2.část

2. 11. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Hitmana 2 můžete buď prosvištět během několika večerů na nejlehčí obtížnost nebo se rozhodněte si hru raději pořádně vychutnat? Pak právě pro vás je určen podrobný návod s popisem 4. až 7. mise.

Autor: Frix
Publikováno: 2.listopadu 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hitman 2: Silent Assassin (recenze) rozhodně není jen tak nějaká hra. Můžete ji buď prosvištět během několika večerů na nejlehčí obtížnost a hrát ji jako druhořadou střílečku, nebo se rozhodnete si ji vychutnat. Návod se bude primárně soustředit na ty z vás, kteří se nechtějí ochudit o perfektní zábavu, kterou Hitman 2 nabízí, a bude proto popisovat cesty s minimem zavražděných osob, vyvolaných alarmů a s cílem získat hodnocení co nejbližší k Silent Assassin. Zoufat ale nemusíte ani pokud upřednostňujete masové vraždění - v misích, které jsou na "rychlý způsob" mnohem snazší, bude popsána i tato cesta. Osobně však vřele doporučuji hrát Hitmana 2 tak, jak má být hrán - kromě bonusů přijdete byste jinak přišli i o většinu zábavy.

Zabijákovo desatero, bez něhož se ve světě Hitman 2 neobejdete, jsme si probrali již minule a tak se pusťme rovnou do probírání dalších misí 4-7. Obtížnost začíná vzrůstat a někdy bude většina prostoru věnována detailnímu popsání nejvýhodnějšího postupu na úkor dalších možností. Na výběr však dostanete vždy, nemusíte mít obavy.

Mise 4 - Tubeway Torpedo

Cíle: Vyzvednout zbraně a vybavení, infiltrovat vojenský komplex, zabít generála, osvobodit vězně a nakonec utéct.

Tipy: Ač se vám to na první pohled nejspíš nebude zdát, tato mise jde dohrát s hodnocením Silent Assassin (SA) poměrně lehce a podle mých zkušeností se zároveň jedná o jednu z nejzábavnějších misí v Hitmanovi 2 vůbec. Pamatujte, že v přestrojení za vojáka můžete nést buď AK47 nebo nic, za žádných okolností nevytahujte pistoli. Zachovejte klid a v komplexu nepanikařte, jedině tak můžete až do konce zůstat ukrytí. S ohledem na příliš malý výběr možností řešení popíšu jen jeden postup s přímým výpisem alternativ.

 Postup včetně alternativ
Obrázek zdroj: tisková zpráva Okamžitě se rozběhněte směrem k výlezu z kanálu, klidně si cestu nejdřív nacvičte a teprve poté naostro běžte. Musíte totiž stihnout vylézt dřív, než ke krabicím dojde patrolující voják. Doběhněte za krabice a počkejte až se voják otočí zády. To je ta pravá chvíle na jeho likvidaci, nemohu než doporučit anestetika, protože získání SA v této misi stojí za to. Převlékněte se do jeho šatů, čapněte tělo a odvlečte do kanálu, jedině tak nebude po probuzení budit voják rozruch. S odtažením těla může být trochu problém, jak na to by vám měl objasnit postupný obrázkový návod (1, 2, 3).

Nyní vyčkejte na vhodné rozestavení stráží a vydejte se pro svoje vybavení. Nekřižujte přímo střed dvora, ale pěkně rovně a následně zahnout doprava podél vyvýšeného patra. Na něm se nachází jeden z vojáků, který má tendenci snadno 47 odhalit, takže procházejte kolem až v momentě, když bude klid. Již s výzbrojí musíte počkat, až zazvoní telefon a voják odejde ho vzít. Nyní vlezte do kanálu nalevo od budky s telefonem a zamiřte k nejsevernějšímu výlezu (mapka).

Alternativa
- v nestřežené chvíli vlezte do náklaďáku, schovejte se za bednami a doufejte, že vás při odjezdu vojáci neuvidí. Bohužel se to stává až příliš často. Následný postup je již stejný.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte po schůdkách a 'přeskočte' zeď. Nyní počkejte, až jeden strážný bude uvnitř v budově a druhý vám zrovna nebude věnovat pozornost, abyste se mohli schovat za bednou naproti vchodu do budovy (obrázek). Za chvíli strážný opět vyjde, počkejte až bude z doslechu a zamiřte dovnitř. Tam hlídkuje další voják, ale díky množství sloupů a jiných překážek není obtížné se mu vyhnout. Patru se vůbec nevěnujte, nachází se v něm vojenský převlek, který už ale máte od vojáka na samém začátku.

Přivolejte výtah a sjeďte dolů - pokud jste v dosavadním průběhu nevyvolali žádný alarm, bude vám přidělen jeden bonusový save navíc. Tam vyčkejte, až voják dojde na konec chodby a teprve potom opusťte výtahovou klec. Popisovat celý postup by bylo velmi náročné a nelze přesně určit, kdy a kam se ukrýt, hlavní postup však vyčtete z této mapky. Tak tedy ve zkratce, jak na zdolání prvního patra: na údajné zásoby (červený blikající znak 47) se můžete vykašlat, jedná se pouze o AK47.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vejděte do kontrolní místnosti spodním jižním vchodem, jinak stráž za dveřmi vyvolá alarm. Nezapomeňte nahoře v serverovně vyřadit z provozu kamery, stačí jedna střela z pistole nebo bodnutí nožem do hlavního počítače (obrázek). Dojděte hlavní chodbou do místnosti označené vykřičníkem, otevřete paklíčem zámek a uvnitř se převlečte do důstojnického mundůru. Dále už jen pokračujte na konec k výtahu, pokud možno dorazte v okamžiku, kdy se tam nachází i patrolující voják. Zamiřte přímo k výtahu a nevyvoláte tak podezření.

Alternativa - položte bombu v určené místnosti již nyní a následně počkejte, než se v ní bude nacházet i onen voják. Z bezpečné vzdálenosti nálož odpalte a je po něm. Následně se do kanálu seběhnou všichni vojáci na patře, můžete je však zvesela ignorovat, pokud nebudete příliš blízko místa činu.

Postup v druhém patře je poměrně snadný, musíte počkat na moment, kdy strážný hlídající vchod odejde, odemkněte dveře a ocitnete se v místnosti přímo sousedící s tou vyšetřovací. Tam se nacházejí i dva hlavní cíle, generál a zajatec. Tohle je ta pravá chvíle na save, musíte totiž jednou ranou generála zabít, jinak vyvolá alarm. Nemiřte přímo na hlavu, kulka se trochu odchýlí od směru kvůli průletu sklem. Osvědčilo se mi mířit zhruba do oblasti loktů, ale chce to štěstí. Pomocí tlačítka pro akci vlezte prolezte do druhé místností a osvoboďte zajatce.

Alternativa - že stále netušíte, na co je pager a telefon ze začátku mise? Položte pager co nejblíže severním dveřím do vyšetřovací místností, odejděte nejlépe za roh a pomocí mobilu na pager zavolejte (tlačítko pro výstřel). Generál si pro něj přijde, ale když se bude vracet, zapomene dveře zamknout. Počkejte tedy až bude zrovna otočen zády, otevřete dveře a zabijte ho střelou do hlavy.

Pak již jen v klidu projděte spolu s Američanem k místnosti, kde máte odpálit bombu. To také udělejte a okamžitě poté se běžte schovat do výklenku napravo, protože do kanálu vběhnou všichni vojáci. V klidu vyčkejte, až odejdou a dojděte k východu. Pokud jste použili výše uvedený alternativní postup, nemusíte se již ani odpalováním bomby zatěžovat.

Mise 5 - Invitation to a Party

Cíle: Zabít generála, zajistit kufřík s penězi a utéct.

Tipy: Číšníků je zřejmě na německé ambasádě spousta, takže se mezi sebou neznají - vaše šance. Váš černý oblek se perfektně hodí na jednoho z hostů, takže tentokrát si ho pro jeden z postupů ponecháme na sobě. Agent Specnaz je sice označen jako cíl, ale nemusíte jej nutně zabít. Stejně tak je Ambasador označen jako V.I.P., ale nemusíte jej zachránit. Opět jde o misi, kde jde lehce získat SA, ale povedlo se mi zde rovněž poněkud nestandardní Ninja Extraordinaire ;)

 První postup
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nejspíš ještě držíte v rukou AK47 z minulé mise, takže jej zahoďte a vydejte se nahoru po schodech. Číšníka zlikvidujte, převlečte se za něj a přivlastněte si jeho klíč. Nyní se vydejte na ulici, dejte při průchodu pozor na hlídkujícího bodyguarda. Zamiřte k vašemu vybavení a poberte co je třeba, rozhodně nezapomeňte na jed. Nyní se můžete do samotného areálu ambasády dostat buď jedním z postranních vchodů, okolo kterých ale procházejí bodyguardi a mohli by vás odhalit, nebo použijte pravý vjezd z ulice (obrázek). Narozdíl od levého u něj nestojí stráž, takže bez problémů projdete.

Následně doběhněte ke garážím a vejděte, klíč od číšníka naštěstí funguje i zde. Uvnitř potkáte několik bodyguardů, kteří však nejsou příliš podezřívaví a prakticky nikdy nevyvolají alarm. Ignorujte první znak s vykřičníkem - jedná se pouze o číšnický oblek. Zamiřte až ke druhé značce, která je v kuchyni a značí skleničky šampaňského. Seberte jednu z nich, vyjděte ven z kuchyně a jedním ze schodišť (doporučuji to napravo) se vydejte vzhůru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ještě než otevřete dveře, vyndejte skleničku, v inventory poté navolte jed a 47 už ho do šampaňského nasype (obrázek). Nyní vejděte do společenského sálu, kde si mj. povšimněte jak ambasadora, tak velmi 'nenápadného' agenta Specnaz. Vydržte, dokud západními dveřmi nepřijde generál, zamiřte k němu a pomocí tlačítka pro akci mu nabídněte šampaňské. Teď přišla ta pravá chvíle se vytratit, protože se mu za chvíli udělá zle a začne utíkat, což někdy alarm vyvolá, někdy zase ne. Pokud jste právě ten nešťastný případ s alarmem, začnou po vás bodyguardi pálit, jestliže budete stále ve společenské místnosti.

Nyní vyčkejte, až se agent s ambasadorem vydají za sejfem, kde je kufřík s penězi. Bohužel se pokaždé nachází na jiném místě. Následujte je až k místnosti, vydržte než vstoupí oba dovnitř a ambasador otevře sejf. Vejděte a zabijte agenta pistolí s tlumičem. Má zřejmě neprůstřelnou vestu, takže střílejte rychle a pokud možno do hlavy. Pokud ambasador ještě žije, problémy dělat nebude, takže jen seberte kufřík a vydejte se klidným krokem ven z ambasády hlavním vchodem a k motorovému člunu.

 Druhý postup
Ignorujte číšníka a rovnou se vydejte pro svoje nářadí. Do prostoru ambasády se dostaňte opět přes pravý vjezd, pozor však na patrolující stráže - kdyby vás někdo viděl se vloupávat dovnitř, zahájí okamžitě palbu. Opět ke garáži, kde paklíčem otevřete dveře. Pomocí mapy a klíčové dírky se ujistěte, že se po vchodu nepotkáte se stráží a když bude vzduch čistý, zamiřte do první místnosti nalevo, je označena symbolem (!). Oblékněte se do číšnického a zamiřte po schodech nahoru, kuchyň tentokrát ignorujte. Generál se čas od času vydává za dobrodružstvím s jednou ze služebných, počkejte na něj v hale a zabijte jej v momentě, kdy bude mířit do onoho pokoje. Služebná někdy dělá potíže, nezbývá tedy než ji zlikvidovat také. Tělo ukryjte do pokoje a první úkol je hotov.

Při získávání kufříku použijte metodu z předchozí postupu, tentokrát však již nemůžete odejít předním vchodem, stráže po vás začnou pálit. Sejděte tedy do sklepa, kde by touhle dobou neměl být už nikdo jiný než kuchař a oblékněte si zpět svoje šaty v místnosti, kde jste se původně převlékali za číšníka. Z komplexu vyjděte opět vjezdem a již zbývá jen dojít ke člunu.

Mise 6 - Tracking Hayamoto

Cíle: Zabít Hayamota Jr., vložit do jeho těla detektor pohybu, utéct.

Tipy: Převlek za stráže je naprosto zbytečný - krom toho, že 47 nevypadá zrovna japonsky, na sobě hlavně nemá tetování Yakuzy. Mise je hodně o čekání a trpělivosti, protože stráže chodí pomalu a rozhlížejí se všude kolem. V této misi je prakticky možný pouze postup zaručující SA, nebo se rozhodnete pro krvavou přestřelku se všemi kolem. Střelbu zvládnete i bez návodu, probereme tedy pouze jeden postup.

 Postup
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyčkejte za kamenem, dokud se dvojice strážných nezačne vracet zpět. Až budete mimo jejich zorné pole, ujistěte se, že strážce u hlavního vchodu zašel dovnitř a vyražte směrem k druhému většímu kameni, celou dobu se držte podél pravé stěny. Za chvíli dorazíte ke garážím, před kterými patroluje další Japonec. Až bude zhruba v půlce cesty, můžete bez obav dojít k levému vchodu do garáže a vejít. Nezapomeňte za sebou dveře i zavřít, jinak by vás mohl ještě spatřit. Nyní přichází menší trik - auto není samoúčelné, ale dá se pomocí něj zatroubit (obrázek).

Toto udělejte a běžte se schovat za koš u dveří. Musíte být skrčení, aby vás nebylo vidět. Za chvíli vejde strážce prozkoumat situaci, nyní buď můžete být opravdu hodně rychlí a vejít dveřmi dřív, než si vás všimne (ihned je také zavřete), nebo jej zlikvidujete. S ohledem na to, že hlavní cíl nebude zavražděn přímo, si klidně můžete dovolit headshot pistolí s tlumičem, i tak získáte na konci mise SA.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní vejděte a nalevo uvidíte posuvné dveře, které jsou lehce průsvitné. Stráže vás přes ně nevidí, vy je ale ano. V momentě, kdy vás patrola nebude moci vidět, je otevřete a ve sneak módu se držte podél pravé stěny (obrázek) až ke druhým dveřím, do kterých vstupte. Projděte na sever, otevřete dveře a zamiřte do druhé místnosti vlevo se znakem (!) - skrývá se tam převlek kuchtíka, který si oblečte. Takto vybaven zamiřte do kuchyně, kde do talíře na levém konci stolu vložte pomocí tlačítka pro akci detektor pohybu.

Následně zajděte do dveří na sever, opět se značkou (!). Přistupte k rybě a použijte akci 'cut kugu fish', čímž získáte kus otrávené ryby. Tu běžte přiložit na talíř a skryjte se buď do místnosti s rybou, nebo do té naproti. Nyní na mapě uvidíte geishu, kterak přijde pro talíř, donese ho k Hyamotovi a za chvíli už je splněn první úkol. Můžete v libovolnou chvíli odejít, nejlépe přes kuchyň, a mířit k východu. Za chvíli Hayamoto zemře a vy máte splněn i druhý úkol. U východu stráže raději obejděte, byla by škoda zkazit hladký průběh problémy na samém konci.

Mise 7 - Hidden Valley

Cíle: Sebrat vybavení a dostat se na druhý konec údolí.

Tipy: Tato mise není zrovna povedená, je v ní totiž jeden dost šílená nelogičnost - JAK může proboha nepřítel odhalit 47, když má na sobě převlek zakrývající celé tělo a zuří taková sněhová bouře, že by neměl teoreticky vidět téměř nic? Snaha o co nejlepší hodnocení pro tuto misi víceméně padá a pokud potřebujete někoho zabít, nezdráhejte se tak učinit. Určitě neměňte kuši za SMG s tlumičem, které zbude po protivnících. Je sice lákavé, ale kuše se bude v příští misi hodit mnohem víc. Budu opět popisovat pouze jednu cestu, protože SA se sice získat dá, ale nemá smysl se o něj v této misi pokoušet. Mimochodem, je zde i jeden velmi drsný bug - náklaďák čas od času přejede nějakého ninju (!!) a tato smrt je vám následně přišita...

 Postup
Proběhněte lesíkem co nejdál, abyste byli krytí stromy před sniperem ve věži. Pokud vás dostane na mušku, strafujte co to dá, dokud se mu nedostanete z dosahu. Běžte podél stěny až na konec, kde uvidíte náklaďák. Za rohem čeká vaše výbava, ale i jeden ninja. Můžete jej klidně zabít, v této oblasti nikdo jiný nepatroluje, a jeho převlek se bude velmi hodit. Nablízko je žebřík do tunelu, který použijte a slezte dolů. Tam čeká jeden patrolující ninja, kterého zlikvidujte a nasedněte zezadu do čekajícího náklaďáku. Raději se nenechávejte svézt až na konec, tedy před další studnu s žebříkem, ale vyskočte ještě než narazíte na prvního ninju po cestě. Buď se vám je podaří obejít, nebo je po cestě zneškodněte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vylezte opět do údolí a vydejte se cestou na jih, která po chvíli zahne na východ. Po cestě vás čeká jediný ninja, který jde snadno obejít. Opět se tedy vydejte do tunelu a opakujte předchozí proceduru, ovšem s tím, že tentokrát vám již náklaďák moc nepomůže. Musíte se spolehnout na tiché proklouznutí kolem hlídky, případně její likvidaci. Opět vylézt po žebříku nahoru a máte tím za sebou poslední průchod v tunelu. Nyní již jen zamiřte na východ okolo velké budovy, snažte se nedostat na oči sniperovi a doběhněte až k poslední bráně. Lépe než slovem však situaci popíšeme obrazem: následující dvě mapky (první a druhá) ilustrují údolí a tunel, červená označuje cestu, po které se zrovna máte vydat.

To je pro dnešek vše, příště budeme infiltrovat Hayamotův hrad a následně majitele i zabijeme, podíváme se do Asie za počítačovým expertem Charlie Sidjanem a budeme hackovat centrální počítač jeho společnosti a nakonec si posvítíme i na Charlieho nevlastního bratra.

Stáhněte si: Demo (50 MB), Trailier (3 MB), Trailer #2 (4,3 MB), TV reklamy (2x 1 MB), Final trailer (5 MB), Cheaty, Soundtrack teaser (3,5 MB)

Související články: Recenze (10/2002), Návod 1.díl, První dojmy (8/2002), Preview (2/2002), Novinky, Hitman: Codename 47 recenze (12/2000)

 
Frix
připravil: jd


 
 

Nejnovější články