Gothic II - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Gothic II - návod 2.část

12. 8. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V pokračování návodu na výborné RPG Gothic II dokončíme první kapitolu vstupními zkouškami do kláštera a úklidem komnat, abychom mohli začít tu druhou a dostat se do hradu či zkontrolovat doly.

Autor: Musli
Publikováno: 12.srpna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva O nutnosti návodu k vynikajícímu Gothic II (recenze #1, recenze #2) nás přesvědčily četné dotazy a prosby v různých diskusních fórech na internetu. Ačkoliv bychom si to přáli, nezahrnuli jsme do návodu všechny vedlejší úkoly. Tolik času a prostoru bohužel nemáme. Hlavní pozornost jsme věnovali cestě za čaroděje, ale v závěru se zmíníme i o postupech za jiné frakce. Jistě víte, že se v průběhu hry můžete přidat na stranu paladinů, žoldáků nebo kouzelníků.

Přestože hlavní dějová linie zůstává u všech cechů stejná, postup se občas liší. Ostatně variabilita a možnost řešit prakticky každý úkol několika způsoby je hlavní devizou Gothic II. Z toho důvodu se také omlouváme za asi ne vždy ideální řešení problémů. Dokonale obsáhnout Gothic II je nadlidský úkol. Za své mluví i herní doba, která se v průměru pohybuje okolo 70 hodin čistého času! Při pečlivém a „vychutnávacím“ způsobu hraní počítejte klidně s 90 hodinovou pařbou.

Úvodní díl návodu a obecné tipy naleznete zde, dnes dokončíme první kapitolu The Menace a současně s tím vyřešíme tu druhou.

 Vstupní zkoušky do kláštera
Obrázek zdroj: tisková zpráva Už ve městě se od novice na náměstí dozvíte, co budete ke vstupu do kláštera potřebovat. V první řadě je to solidní suma peněz, čítající celých 1.000 zlatých. Našetřit tuto kopu zlata sice není v úvodu snadné, ale nemáte jinou možnost. Druhý úkol obnáší získání živé ovce. Vydejte se na Onarovu farmu (obrázek) a za 100 zlatých si od Pepeho kupte ovečku Betsy, ale předtím si na toto téma promluvte s Onarem.

Po cestě do kláštera na ní dávejte pečlivý pozor, protože mnoho nevydrží. Obzvláště vlci mají na ovečky náramnou chuť. Jakmile u vchodu do chrámu ukážete obě zmiňované věci, dostanete klíč od brány a váš osud bude zpečetěn. Ovšem dříve, než se přidáte k mágům se raději naučte alespoň základním bojovým schopnostem. Jakmile vstoupíte do kláštera, stanou se tyto dovednosti komplikovanějšími na učení a tedy dražší na skillbody!

 Úklid komnat
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po příjezdu do kláštera si promluvte s Parlanem (obrázek). Řekne vám, komu máte předat ovci a peníze. Udělejte, jak říká a pak si s ním opět promluvte. Dostanete sympatický úkol, který obnáší kompletní úklid komnat noviců. Pokud chcete, můžete si sehnat koště a zkusit je uklidit na vlastní pěst. Brzy ale poznáte, že to není práce pro hrdinu. Oslovte tedy chlapíka Babo a ten vám výměnou za svitek „Fist of Wind“ rád pomůže. Jděte dolů do laboratoře alchymisty Neorase a prohoďte s ním několik slov. Požádá vás o sedm kousků rostlinky „Fire Nettle“, kterých bystě měli mít plné kapsy. Dejte mu je a za odměnu získáte svitek „Fist of Wind“. Ten odneste Babovi a on vám s radostí pomůže.

Nyní si promluvte s novicem, který se baví s Igarazem. Za padesát zlatých vám i on s chutí pomůže. Dalšího pomocníka naleznete v centrální budově, klečícího před trojicí stařešinů. I tohoto novice požádejte o pomoc a dostane se vám jí. Posledního uklízeče naleznete v podzemí, zametajícího chodbu před laboratoří Neorase. Pokud jste přesvědčili všechny předchozí robotníky, i on vám rád pomůže. Tímto malým trikem si zajistíte kompletní úklid komnat a nebudete se přitom muset dotknout koštěte.

Babo vás mimo jiného poprosí, abyste se zastavili u paladina Sergia (obrázek) a zkusili ho přemluvit k tréninku. Jděte za ním a před vstupem do kaple si promluvte s Mardukem. Sice od vás nebude nic požadovat, ale řekne vám, že se kdykoliv můžete pomodlit za paladiny. Přistupte tedy k soše Innose v kapli a pomodlete se za ně. Sergio vám za odměnu přidá +2% k boji s obouručními zbraněmi. S radostí také přislíbí trénink novice jménem Babo. Mimoto se zmíní o jistém problému, který má Isgaroth. Mága Isgarotha naleznete nedaleko chrámu, kterak se modlí v malé svatyni. Promluvte si s ním a řekne vám o trablech s vlkem. V ten moment se o kousek dál na jihu narodí pojmenovaný vlk „Dark Wolf“. Jděte a zabijte ho. O svém úspěchu poreferujte Isharothovi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Zpět v chrámu si promluvte s Goraxem. Dostanete od něho nový úkol, který obnáší roznášku skopových jitrnic. Jděte do sklepa a z truhly si vezměte čtrnáct klobás. Když už jste tu, tak seberte i recept, který se vám bude hodit k jinému úkolu. Celkově musíte rozdat třináct klobás a poslední si nechat pro sebe. Dávejte je pouze novicům, které snadno poznáte podle jejich rób. Nezapomeňte ani na ty ve sklepení a Pedra u vchodu (obrázek). Dva z nich budou chtít dostat přídavek, ale pouze jednomu ho můžete dát! Pokud rozdáte dvě klobásy navíc, úkol automaticky skončí neúspěchem!

Gorax má pro vás ještě jeden úkol. Tentokrát budete muset odnést víno do hospody u Mrtvé Harpyje (hospoda na rozcestí) a shrábnout celý obnos peněz. Jděte do hospody a víno prodejte. Hospodský se vás sice pokusí ošálit, ale vyžádejte si přesně 240 zlatých. Jeho nabídku na svitky klidně odmítněte. Vraťte se do chrámu a dejte celý obnos peněz Goraxovi. Vzpomínáte si na svitek, který jste našli ve sklepě? Nyní je čas s ním něco udělat. Nejprve ho ukažte Opolovi, který se ho pokusí zapamatovat. Pak ho odneste alchymistovi Neorasovi a poctivě mu ho vraťte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po splnění všech výše uvedených úkolu jděte za Parlanem a vyžádejte si od něho klíč do knihovny. Měl by vám ho bez řečí vydat. S klíčem v kapse se vydejte do knihovny a promluvte si s mágem vlevo. Dostanete úkol zajít do města a získat od alchymisty Ignaze tři svitky kouzla Oblivion. Udělejte mu radost a po splnění úkolu si přečtěte všechny knihy v knihovně a pak oslovte Hyglase v druhém rohu. Vyžádejte si „Test of Fire“, ale nebudete úspěšní. Běžte o to samé požádat Parlana a nakonec Pyrokara (obrázek). Bude vám vyhověno, což vám umožní splnit tento obávaný úkol, sestávající ze tří částí. Každý člen rady po vás bude něco chtít.

 Test of Fire
Začněme hezky úkolem, kterým vás obšťastnil „sympatický“ buřt Serpentes. Chce, abyste zabili speciálního magického golema. K tomu potřebujete čarovné kladivo, které hlídá ve sklepení Garwig (obrázek). Nemá cenu se ho ptát, protože vám ho stejně nedá. Buďto ho zpráskejte a nakonec na něj začarujte „Oblivion“ nebo použijte kouzlo „Sleep“ a kladivo si klidně seberte. Magického golema naleznete velmi snadno s pomocí naší mapy. Postačí, když ho jednou udeříte kouzelným kladivem a rozpadne se na prach. Po jeho zničení se vraťte do chrámu a pochlubte se Serpentesovi.

Druhý úkol vám dá samotný Pyrokar a obnáší cestu věřících. Vaším cílem je se dostat do skryté jeskyně v horách. Mrkněte se do mapy a bude vám jasné, kam musíte jít. V malém údolíčku je dovedně zamaskovaný vchod do jeskyně, v jejímž nitru je magická truhla. U truhly se utkáte s Agarem. Bez ohledu na to, co řeknete, se do vás pustí. Zabijte ho a z truhly si vezměte prázdnou runu. S pokladem v kapse se vydejte zpět do kláštera. Cestou se vás možná pokusí zastavit Ulf a vám nezbude nic jiného, než ho rovněž naučit dobrým mravům. Třetího novice potkáte v blízkosti Dragomirova kampu. Každopádně si nakonec promluvte s Pyrokarem, čímž úspěšně zakončíte tento úkol.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Třetí quest vám ušetří nohy, protože se odehraje pouze v nitru kláštera. Od Ulthara (obrázek) dostanete za úkol vyrobit „Fire Arrow“ runu. K tomu potřebujete prázdnou runu z předchozího questu, kousek síry (sulphur) a svitek s kouzlem „Fire Arrow“. Vše potřebné si můžete zakoupit přímo v klášteře od mistra Goraxe. Nakonec jděte do knihovny a za pět dovednostních bodů se u Hyglase naučte vyrábět runu s „Fire Arrow“. Přístupte k zařízení na zpracování run a vyrobte si ji. O výsledku poreferujte Ultharovi a nakonec si promluvte s Pyrokarem. Budete slavnostně jmenování Čarodějem Ohně a získáte novou róbu.

Jakožto čerstvě jmenovaný čaroděj si promluvte s Goraxem a dostanete klíč od luxusní komnaty. Uvnitř vás potěší elixír +10 na manu! Pokud máte dostatek volných skill bodů, tak se zastavte u Parlana a naučte se základy magie. S róbou ohnivého čaroděje budete konečně vpuštěni k Lordu Hagenovi (obrázek). Jděte ho navštívit a pořádně vyzpovídat. Jakmile se ho zeptáte na klíč do „Pass“ průsmyku, časová přímka se přehoupne do druhé kapitoly!


Kapitola druhá - Returning to the Colony
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Po přechodu do každé nové kapitoly se ve starém světě něco změní. Kupříkladu se na místech, která jste už několikrát vyčistili objeví nové příšery. Obchodníci dostanou lepší sortiment zboží a někteří jedinci od vás budou potřebovat další výpomoc. Z toho důvodu se vždy po přechodu do nové kapitoly vyplatí projít stará místa a znovu si promluvit se všemi NPC charaktery.

Své poslání od Lorda Hagena musíte splnit ve staré vězeňské kolonii, která představuje fungl novou mapu. Tedy, jak se to vezme. Ti, co hráli první díl Gothicu, se v ní určitě neztratí, přestože zaznamenala vcelku velké množství změn. Dříve, než se vydáte k průsmyku vám doporučuji další návštěvu v klášteře. Cestu vám totiž zpříjemní doprovod v podobě paladina, který za vás odvede všechnu špinavou práci.

Nakonec projděte kolem dvou hlídkujících paladinů a vstupte do průsmyku. Pokud se cítíte na potyčku s mnoha orky, tak jděte stále rovně. S firebally jejich likvidace není problémem, ale je „trošku“ zdlouhavá. V případě, že na ně ještě nemáte, zvolte alternativní cestu skrze jeskyni. Po své levici si brzy všimnete otvoru, který vede do skály. Uvnitř vás polochtá páreček krys a nahoře zase partička goblinů. Touto cestou se vyhnete konfrontaci se zástupem orků.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Každopádně nakonec skončíte v lokaci Valley of Mine a navíc v noci. Všimněte si, že když sem poprvé vkročíte, tak je vždycky noc. Bez ohledu na čas, kdy jste sem přišli. Pokud jste šli přes orky, tak si u malého jezírka vyzvedněte těžký balíček zlata, který patří Diegovi. Vaším hlavním úkolem je dostat se do hradu. Jak brzy zjistíte, je beznadějně obklopený orky. V jeho zadní části je však rozbořená zeď a přichystaná rampa, po níž můžete vylézt do hradu. Opět existuje vícero způsobů, jak se dostat nahoru. Buďte rychle poběžíte a zdrhnete orkům, nebo si vybrané typy pečlivě usmažíte fireballem (obrázek).

Všimněte si, že v místě, kde se rampa dotýká země, mají příšery problémy s vaší detekcí! Je to docela příjemný bug, který ve verzi 1.31 spolehlivě fungoval. Klidně vylákejte hromadu orků a utíkejte k polenu. Jakmile ho dosáhnete, přestanou si vás všímat a půjdou pryč. V ten moment je můžete bez potíží zabít! Tímto trikem se dají bez problémů zlikvidovat všichni orkové kolem hradu.

 Kontrola dolů
V hradě celou posádku důkladně vyzpovídejte a zastavte se u Garonda (obrázek). Přislíbí vám dopis pro Lorda Hagena, ale pod jednou podmínkou. Chce, abyste nejprve zkontrolovali tři doly, v nichž se těží magická ruda a podali zprávu o jejich situaci. Naštěstí vám věnuje mapu s přesnou lokací dolů, takže nebudete muset bloudit. Tato mapa bohužel nejde aktivovat obvyklou klávesou a musíte ji vždy manuálně otevírat z inventáře.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jako první navštivte třeba důl na severozápadě, který je snadno dostupný. Na místě si promluvte s vrchním horníkem Grimesem (obrázek) a dozvíte se, že paladin jménem Marcos nedávno odnesl rudu do hradu. Popíše vám i cestu, kudy se vydal. Přesnou lokaci, kde se nachází, jsem vyznačil do mapy, která je součástí návodu. Vydejte se za ním a naleznete ho ukrytého v malé jeskyni. Promluvte si s ním a běžte o situaci informovat Garonda. Dostanete poctivou dávku zkušeností a případně i peníze (hrajete-li za žoldáka).

Druhý důl v pořadí vede paladin Silvestro. Mrkněte se do naší mapy a proklestěte si cestu k těžišti. Na místě ovšem zjistíte, že jsou všichni mrtví. Hlouběji v dole u hromady minecrawlerů naleznete Silvestrovu mrtvolu (obrázek). Přečtěte si jeho dopis a pusťte se do hledání Diega. Odpočívá v malém údolíčku v blízkosti hradu. Důkladně starého kámoše vyzpovídejte a dozvíte se spoustu zajímavých informací. Mimochodem pokud vylezete na kopeček a vyškrábete se spirálovitou cestou nahoru, potěšíte se jedním exemplářem vzácné květinky King`s Sorrel. O neblahém stavu dolu utíkejte informovat Garonda.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Poslednímu ze tří dolů šéfuje paladin Fajeth. Dostanete se k němu podobnou cestou jako k Silvestrově stanovišti. Na místě si nejprve promluvte s Fajethem (obrázek) a dozvíte se, že pro něj budete muset něco udělat. Konkrétně jde o vybití ještěrů, kteří hlídkují poblíž tábora. Než se je vydáte lovit, vyzpovídejte vylekaného Feda uvnitř dolu. Prozradí vám, že Bilgot ještěry pečlivě sleduje. S touto informací utíkejte za Bilgotem a důkladně ho proklepněte. Slibte mu, že ho pak odvedete k průsmyku. Jakmile vyzpovídáte Bilgota a on se zmíní o zvláštním ještěrovi, hned u strážní věže na kopci se objeví jejich vůdce. Utíkejte toho neřáda zabít a postarejte se i o ještěry nad táborem. Splníte tím úkol pro Fajetha a on vám za odměnu prozradí, jaký je skutečný stav prací v dole.

Jděte o Fajethově dole informovat Garonda a získáte od něj kýžený dopis pro Lorda Hagena. Tímto budete mít splněný hlavní úkol druhé kapitoly. Jakmile projdete průsmykem zpět do první mapy, časová osa se posune do třetí kapitoly. Dříve, než tak učiníte, však není od věci splnit některé vedlejší úkoly, případně zocelit svojí postavu vybíjením příšer v údolí.

 Rychlá řešení některých vedlejších questů

- Ve druhé kapitole se nepokoušejte zabít čtyři mocné draky. Zbytečně byste ztráceli čas obnovováním pozice a žalostným pohledem na svojí mrtvolu. Tito draci jsou prozatím nesmrtelní. Poradíte si s nimi až přijde čas.

- Tengron, kterého naleznete ve Fajethově dole pro vás má jednoduchý úkol. Chce, abyste jeho nejlepšímu příteli Udarovi hlídkujícím v hradu odnesli jeho magický prsten. Udělejte, oč vás žádá a budete odměněni 150 zkušenostmi.

- Ve městě Khorinis si promluvte s bohatým obchodníkem Fernandem. Vzhledem k tomu, že obchoduje s magickou rudou ho velmi zajímá situace v údolí. Po dokončení druhé kapitoly se u něho zastavte a poreferujte mu.

- Vatras vás požádá, abyste doručili zprávu Isgarotovi. Tohoto kněze naleznete kousek od vchodu do kláštera.

- Ramirez z cechu zlodějů vás požádá o nalezení sextantu. Nelámete si s tím zatím hlavu, naleznete ho až po zabití jednoho z draků!

- Promluvte si s pomocníkem kováře Parlafem a dozvíte se, že jsou nějaké problémy s jídlem. Jděte navštívit Engora, který je v hradním skladišti a budete požádání o 24 kusů masa. Je úplně jedno, jaké maso mu dáte, ale nejlevnější pro vás pochopitelně bude syrové. Dejte mu, co chce, získáte zkušenosti a potěšíte i Parlafa.

Obrázek zdroj: tisková zpráva - Od Miltena nebo Brutuse se dozvíte, že v hradním žaláři drží starého dobrého Gorna. Jděte za Garondem a zeptejte se ho na něj. Za 1.000 zlatých ho bez problémů propustí. Pokud o tom řeknete Miltenovi, přispěje vám trochou zlata. Každopádně se mi nepodařilo objevit jiný způsob Gornova osvobození nežli touto drahou cestou. Hrajete-li za žoldáka, Gorn vám za odměnu věnuje Medium Mercenary Armor.

- Teleportační runa do hradu leží v prvním patře kaple. Vyběhněte po schodech nahoru a ze stolu si ji vezměte. Podstatně vám ulehčí putování po údolí.

- Pokud jste přislíbili Bilgotovi ve Fajethově táboře pomoc, můžete své slovo dodržet. Stačí, když ho bezpečně doprovodíte k průsmyku. Na místě, kudy se leze do jeskyně ho oslovte a získáte slušnou dávku zkušeností. Ovšem pozor, je to pěkný slaboch, kterého cokoliv silnějšího než vlk bleskově zabije!

- V jeskyni kousek od dolu paladina Marcose potkáte dva uprchlíky Gepperda a Kerva. Kervo má velkou depku z ještěrek číhajících před jeskyní. Pokud je zabijete, získáte zkušenostní odměnu, runu nebo kousek rudy.

- Za vodopádem, který je hned u jeskyně s uprchlíky je tajná chodba. Uvnitř naleznete nějaké houby, svitek a další zajímavosti.

- Šikovnou teleportační runu do průsmyku naleznete na bodě 9 naší mapy. Jinými slovy je to za mostíkem hned na začátku úrovně (bráno bezpečnou cestou).

Pokračování příště...

Stáhněte si: Mapy k druhému dílu návodu ve vysokém rozlišení pro vytisknutí (732 kb), Německé demo, E3 trailer, Cheaty, Screenshoty

Související články: Ostatní díly návodu, Gothic II recenze od Musliho (7/2003), Gothic II recenze od Davida Ducháčka (6/2003), Gothic recenze (2/2002), Novinky, Datadisk a info o (ne)vydání hry v ČR, Gothic II: Night of the Raven galerie



Musli
autorovi je 25 let, pracuje jako zástupce šéfredaktora časopisu SCORE, své herní začátky datuje od roku 1987, kdy prvně usedl ke stroji C64, specializuje se na RPG, MMORPG, strategie a lehce FPS nebo adventury (všechny články autora)


 
 
Musli
Smarty.cz

Nejnovější články