Gobliiins 4 - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Gobliiins 4 - návod 3.část

6. 6. 2009 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Začíná přituhovat. V 9.-12. levelu logické hry trojice skřítků loví mrkev, vyndavá kost zaklíněnou mezi zuby zelené příšery a připlouvá do Portu Červín.

Autor: Marek Beniač
Publikováno: 6.června 2009


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Snad každý kdo se pustí do hraní Gobliiins 4, dřív nebo později narazí. Ne že by snad hádanky byly příliš obtížné, popřípadě ne zrovna logické, ovšem častokrát je k jejich vyřešení zapotřebí uvažovat jako goblin ;) Většinu zákysů přesto způsobí akce, při nichž je nutná vzájemná spolupráce a přesná kooperace skřetího trojlístku. Podařilo se nám získat zápisník detektiva Hejbala, hlavy celé pátrací skupiny, do nějž si během cesty dělal svoje poznámky. Nezdržoval se zbytečnými akcemi a nezaobíral se ani matoucími vzkazy, předměty a objekty, které pro úspěšné zdolání každého z levelů nejsou nezbytné… vedl zkrátka skupinu přímo k cíli. Zbývá už jen upozornit, že poznámky se vztahují k české verzi hry (jména osob, názvy předmětů…) a kromě úspěšného vypátrání hrbáče Drápka, respektive zdolání všech herních obrazovek, naleznete s jejich pomocí i všechny zlaté zuby. Jedině tak lze získat přístup do skryté bonusové úrovně, zprostředkující setkání se samotným stvořitelem. Obrázky jsou pouze ilustrační.

První díl návodu s 1.-5. levelem (detektivní agentura, želva, drak, královský hrad, král)

Druhý díl návodu s 6.-8. levelem (Drápkův pokoj, chodba, krtčí stanice)

Pokračujeme s návodem na 9.-12. level hry:

 Mechanický chameleon (9. level)
Posbíral jsem všechny kusy dřeva povalující se kolem a udělal z nich malé ostrůvky v blátě - tam kde chyběly kameny, po kterých by se dalo přeskákat. Nezapomněl jsem pochopitelně sebrat ani další předměty rozeseté po okolí jako dvanáctku klíč a kbelík, nebo magnet, rybářský prut a semínko, jenž se povalovaly na obřím chameleonovi. Bylo zřejmé, že semínko opět přijde zasadit do země a než z něj bude kytka (kouzelník) a Troup po ní vyleze ke keři s hrášky, budu mít čas vylovit prutem ty dva kusy kovu z bláta a nedalekého kamene. Stihnul jsem i pokecat s kapitánem chameleona – stačilo zaklepat lžičkou na poklop. Říkal, že lék pro našeho nemocného červa nalezneme na nedalekém Ostrově kyklopů. Dostane nás tam, ovšem jen za pomoc s opravou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Co jsem měl po kapsách a dalo se použít, to jsem kapitánovi hned předal (dva kusy kovu a klíč) poslední součástku ale podle všeho spolkla jedna z těch obřích mrkví, rejdících v blátě. Plán byl takový, že je nalákáme na kbelík s hráškem – postavil jsem ho na velký kámen a Troup ho naplnil několika kuličkami z keře. Pak se naše trojice přesunula pod chameleona, jen Troupa bylo zapotřebí vytáhnout z bláta prutem. Chudák, zase se propadnul – výměna menšího prkénka za větší to už napříště vyřeší. Lov na mrkve mohl začít, v první fázi jsme ale nebyli úspěšní. Hrášek jako návnada, nastražený na třech dřevěných molech, sice zabral… avšak mrkve ho jen sluply a zase zmizely. Útěchou budiž akce Troupa, jemuž se podařilo na třetím molu mrkev inzultovat a získat tak zlatý zub.

V druhém kole (zaběhl jsem spolu s Troupem znovu naplnit kbelík hráškem) už jsme byli mnohem lepší, ke slovu totiž přišla technika a také promyšlená spolupráce. Ukázalo se, že když kouzelník přinutí baštící mrkev (hrách jim opravdu šmakoval, nechaly se nalákat opětovně) chvíli levitovat, může jí jazyk mechanického chameleona uchopit a strčit do blízké klece. Mimochodem jazyk ovládalo to červené tlačítko (o mačkání se staral Troup) a chameleonovu hlavu zas natáčela nad jednotlivá mola páka uvnitř – s tou jsem manipuloval já. Po chvilce rybaření nám v kleci opravdu uvízla jedna z mrkví, ve které se podařilo najít (lustroval jsem je magnetem) spolknutou ocelovou součástku. Kapitán měl pochopitelně radost a cesta na ostrov byla volná. Před odchodem jsem ještě propustil chuděru vězněnou mrkev.

 Velký Saladini (10. level)
Cedule v okolí napovídaly, že velkou zelenou příšeru není radno rušit. Potvrdila to také žížala, místní hlídač, požadující za prohlídku peníze. Ty, co jsme měli po kapsách ale nikde neberou (proč nám je králův poskok vůbec dával?) naštěstí se ji podařilo uplatit knížkou vtipů. Při vstupu na prkna na cestě se Saladini probudil (jasná past, čeká až mu vyroste ten salát opodál) povedlo se mi ale přitáhnout si prutem semínko. Po tradiční akci – však víte, sadba, růst a šplh – dokázal seshora Troup shodit velkou ulitu. Ta se nakonec velice hodila, dalo se v ní totiž krásně schovat a přeběhnout po prknech nepozorovaně na druhou stranu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tam jsem našel dřevěnou příčku a plochý kámen, který jsem na stráni nachystal jako budoucí výtah. Před odchodem jsem ještě pod modrou květinu nastražil na kámen kbelík, doufaje že do něj pak Troup nahází její semínka, podobně jako předtím hrášky. Vrátil jsem se zpátky ke kolegům a vyslal Troupa (v ulitě) pro zmíněná semínka. Než byl zpět, zvládnul jsem dokonce příčkou opravit rozbitý žebřík. Na oddech nebyl čas, doběhl jsem proto pro kbelík semínek a zasadil je hned na protější straně ve velkém květináči. Modrá květina vyrostla než bys řekl švec (bez kouzel ani ránu) stejně rychle ji ovšem Saladini utrhnul a už už se chystal přidat ji k ostatním. Chvilky, kdy si přivoněl, využil Troup – chytil se jejího stonku a nechal se tak pohodlně dopravit na druhou stranu.

Skrzeva ulitu se za ním vydal Cherubín a pomohl mu dostat se (hádejte jak asi) na plochém kameni k hromadě šutrů. Troup je srazil, seběhnul dolů po stráni a doplazil se v ulitě zpět na začátek. Tam už jsem netrpělivě čekal já, jelikož mne lákalo vyzkoušet nový výtah, respektive sebrat z místa kde byla hromada kamení velkou mušli a samozřejmě i zlatý zub ve skále nad strání. Nápad použít mušli v kombinaci s mřížkou ozvěny se ukázal býti geniálním – Saladini celý zkoprněl a Cherubín konečně mohl urychlit růst salátu na políčku před ním. Co následovalo však překvapilo naprosto všechny. Při snaze zelí utrhnout jsem byl příšerou sněden a moji dva kolegové následně též.

 Kousek salátu mezi zuby (11. level)
V Saladiniho tlamě úřadoval hlavně Troup. Vytáhnul kost zaklíněnou mezi zuby, stejně jako ptáka co uvíznul opodál, zatímco já prozkoumával s lupou zuby na protější straně. Na jednom byl vzkaz od Drápka (byl tu taky a radil jak se dostat ven) na druhém zase zvláštní rýha po obvodu. Ten se Troupovi nakonec podařilo otevřít a vyřešil též obrův problém se zkaženým zubem vpředu. Úplný amatérský dentista. Dal jsem řeč s králíkem Dupalem, který bydlel v jednom ze zubů. Slíbil, že bude dělat menší kravál, aby Saladiniho nebolela hlava.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Promluvil jsem taky s ptákem, z nějž se vyklubal skutečný dentista. Pokud za něj prý vyřešíme všechny potíže v obrově ústní dutině, pomůže nám odsud. Začal jsem hned a sebral salát co zůstal mezi zuby, kořen se mi podařilo vydloubnout holí. Zkažený zub zase docela dobře spravila mušle, zbývalo jen vytáhnout hřebík v horním patře. Rýha pod ním nahrávala použití našeho skládacího žebříku, chtělo to jen něco pevného pod něj. Něco jako kovovou desku, co jsem zahlédl třpytit se v obrově chřtánu. Vylovil jsem ji s pomocí prutu, instaloval žebřík, Troup zařídil opětovně páku… a já konečně vyrval hřebík.

Při pohledu na žebřík náš silák neodolal a praštil obra do čípku, díky čemuž se na pravé straně jazyka na chvíli objevil další ze zlatých zubů. Ptačí dentista byl s naší prací spokojen a za odměnu mi věnoval malé peříčko. Polechtal jsem jím obra na čípku a dokud měl tlamu otevřenou, doběhl jsem k zubu s vrypem (byl nalevo od Drápkova vzkazu) a zarazil do něj lopatu. Pak fofrem sebrat žebřík (Troup ho mezitím sbalil) otočit plochým zubem vpředu (naší únikovou to cestou) a hurá ven, nakrmit červa.

 Přístav Port Červín (12. level)
Červ Klotar nás dovezl až do Port Červín. A tady už se o nás vědělo, byli jsme dokonce v novinách! Nabral jsem u Klotara do kyblíku trochu hlíny a vyrazil do baru. Jeho majiteli ovšem nebylo zrovna do řeči, měl totiž škytavku. Vzal jsem alespoň zápalky z pultu a vedle něj zlatý zub – ten bylo potřeba vylovit prutem, protože za bar se údajně nesmí. Zadním vchodem jsem pak vyběhnul do uličky a odtud pokračoval až na náměstí, kde se povaloval klobouk a taky maska. Využití našel i kbelík s hlínou, který se hodil na zasypání díry v zemi. Na nic dalšího, zajímavého, už jsem ale nenarazil a mé kroky tedy směřovaly zpět do baru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V baru už čekal Cherubínus a tím, že si sedl ke stolu, vylákal ze stanoviště barmana. Během objednávky (stejně nic neměli) jsem si nasadil zelenou masku a schoval se do výklenku vedle pultu. Navrátivšího majitele můj zjev dost vyděsil, což však bylo jen dobře. Zbavil se škytavky a celý vděčný začal odpovídat na mé dotazy. Díky fotografii se rozvzpomněl i na Drápka, prý tu byl a chvíli pracoval, než odjel do… jak se to jen jmenovalo? Barman si nemohl jméno obce vybavit, napsal si ho údajně na lísteček, který asi nedopatřením skončil mezi konfetami. Venku jsem proto hned zapálil všechny petardy a na jedné z červených konfet pak doopravdy našel poznámku „Hnojetín“.

Drápkovu destinaci posléze potvrdil i barman, půjčí nám dokonce slípku, jenž nás tam zaveze. Po otevření kurníku klíčem od barmana bylo ale zřejmé, že Jožinu hned tak něco ven nedostane. Shodou náhod jsem však našel zrnko kukuřice, při loučení s červem Klotarem - za dobré služby od nás dostal dárek, v podobě klobouku. Kukuřici stačilo jen vylovit prutem z hlíny a zasadit kde jinde než v díře na náměstí. Už vás asi nepřekvapí, že vyrostla za pár vteřin (Cherubín) a slípku Jožinu přesvědčila, aby s námi vyrazila směr Hnojetín.

Dokončení návodu příště...

Stáhněte si: Demo (mirror, 103 MB)

Související články: Recenze, Novinka, Ostatní části návodu



Marek Beniač
autorovi je 27 let, dříve psal pro GamePort, pracuje v IT, nejraději má hry sportovní a závodní, případně akce všeho druhu, ostatní žánry ale též vyloženě nezavrhuje

 
 
Marek Beniač
Smarty.cz

Nejnovější články