Gobliiins 4 - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Gobliiins 4 - návod 1.část

23. 5. 2009 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Snad každý dříve nebo později narazí. Ne že by snad hádanky se spoluprací trojlístku byly obtížné, jen je častokrát k vyřešení zapotřebí uvažovat jako... skřítek.

Autor: Marek Beniač
Publikováno: 23.května 2009


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Snad každý kdo se pustí do hraní Gobliiins 4, dřív nebo později narazí. Ne že by snad hádanky byly příliš obtížné, popřípadě ne zrovna logické, ovšem častokrát je k jejich vyřešení zapotřebí uvažovat jako goblin ;) Většinu zákysů přesto způsobí akce, při nichž je nutná vzájemná spolupráce a přesná kooperace skřetího trojlístku. Podařilo se nám získat zápisník detektiva Hejbala, hlavy celé pátrací skupiny, do nějž si během cesty dělal svoje poznámky. Nezdržoval se zbytečnými akcemi a nezaobíral se ani matoucími vzkazy, předměty a objekty, které pro úspěšné zdolání každého z levelů nejsou nezbytné… vedl zkrátka skupinu přímo k cíli.

Zbývá už jen upozornit, že poznámky se vztahují k české verzi hry (jména osob, názvy předmětů…) a kromě úspěšného vypátrání hrbáče Drápka, respektive zdolání všech herních obrazovek, naleznete s jejich pomocí i všechny zlaté zuby. Jedině tak lze získat přístup do skryté bonusové úrovně, zprostředkující setkání se samotným stvořitelem. Obrázky jsou pouze ilustrační.

 Detektivní agentura (1. level)
Zatímco jsem já - Hejbal, jméno mé - pilně pracoval v kanceláři (odpolední šlofík) vletěl dovnitř oknem speciální poštovní kurýr, se zprávou od krále Balderona. Dopisem náš žádal o naléhavou pomoc. Tady by se asi slušelo představit celý tým, konečně společné foto máme pověšené hned vedle okna (koukni na něj). Kromě mé maličkosti patří do party ještě kolega Troup, silák k pohledání, a magií disponující Cherubínus. Jenže tihle dva se flákají neznámo kde a dřív než se je vydám hledat, musím zabezpečit pracoviště. Hlavně moje vegetariánská rostlina tedy potřebuje nakrmit, nakonec vyhládlý byl i kurýr, který nepohrdnul obložený chlebem ze stolu, jako odměnou za doručení.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Čistě pro zvelebení kanclu jsem vzal z okenního rámu jednu růži a dal ji do vázy. Něco z ní vypadlo na stolek a to něco byla bleška, což jsem zjistil díky lupě, co ležela na skříňce. Blecha prozradila, že Troupa viděla v sousedství, jak pomáhá se stěhováním Bertusovi. No sláva. Sebral jsem i lžičku z police, kterou se mi konečně podařilo otevřít zelenou pikslu ležící na druhé straně kanceláře. No vida, byla plná okurek. Tři jsem hned dal té hladové zelené bestii a docela si pošmákla, zbytky ryby co jsem objevil v krabici na případy opodál, už jí ale nevoněly. Přesto hlad měla pořád a něco mi říkalo, že teď ještě odejít nemůžu.

Trochu jsem podumal, když v tom mi padl do oka obraz s bratránkem Baldim, na protější stěně. Pěstuje přeci mrkev, co mu napsat o balíček? Skočil jsem za stůl a příbuznému načmáral rychle tužkou zprávu. Ptačí pošťák ji za kus ryby ochotně a v cukuletu doručil a než bys řekl švec, byl zpátky i s mrkví. Díky ní už měla kytka dost a já konečně mohl vyrazit. Ještě před odchodem jsem ale sebral zlatý zub ze stolku. Mohl by se hodit.

 Želva Uršula (2. level)
Soused Bertus souhlasil, že můžu pomoct Troupovi se stěhováním. Zbývá už prý jen pár křehkých věcí. Dokonce mi dal skládací žebřík. Prošmejdil jsem trochu dům a okolí, a našel kus prkna, malou nádobku, berušku a vzadu u kamene napravo další zlatý zub. Troup vytahal mezitím z horního patra želvího domku posledních pár kusů nábytku a dostrkal je až na přistavený vůz. Jenom se skříní se trochu trápil a musel jsem mu pomoci. Ovšem s prknem to šlo snadno. Jenže jak se dostaneme do spodního patra? Tam žebřík chybí, ale snad by to mohl vyřešit ten malý, skládací. Rovná plošinka k tomu přímo vybízí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva No jasně, vyšlo to... jenom byl trochu zaseknutý a s pákou musel trhnout silák Troup. Nahoře jsem vzal kytku i láhev, bohužel při vynášení vázy z patra jsem zakopl a tuhle rodinnou památku rozbil. Naštěstí se dala docela dobře slepit trochou pryskyřice, co jsem nabral do nádobky. Slepenou vázu a další haraburdí (láhev, beruška) jsem pak raději hned předal Bertusovi. Vypadalo to, že máme hotovo – sbalil jsem proto přenosný žebřík a ještě jednou využil prkno. Tentokrát jako přístupovou cestu ke kameni, respektive želvě Uršule. Je pořád na cestách a tak není divu, že věděla kde je Cherubínus. Jako poděkování dostala kytku.

 Drak (3. level)
Cherubínus tou dobou pracoval na vykopávkách v Dromedářích horách. Přislíbil svou účast i pomoc králi, jenom prý musí dokončit práci a najít korunu Trotlera VIII, která se tu někde ztratila. Jako obvykle jsem začal průzkumem a pro začátek vzal prkno a nahradil jím chybějící šprušli na žebříku. Nahoře pak sebral lebku a čelist v místech, kde bývalo dračí břicho. Klínovitá kost zaseknutá v trámu už však byla nad moje síly a s vytažením musel znovu vypomoci Troup. Nalezená lebka s kostí skvěle pasovala k hromadě dalších kostí, povalujících se dole. Zkompletovali jsme tak kostru jakéhosi dávného opeřence, jehož se Cherubínovi podařilo kouzlem na malou chvíli oživit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nevidět to na vlastní oči, nikdy bych tomu nevěřil, stejně jako malému semínku, co onen kostro-pták vyplivnul. Rád zahradničím, tudíž semínko hned putovalo do měkké a zjevně úrodné půdy nedaleko, kde už rašila stébla trávy. Kouzelník znovu nezklamal, když zázračně urychlil jeho růst a před námi v mžiku vyrostla obří květina. No pane jo. Já na šplhání nějak neměl síly a tak to opět zbylo na Troupa. Ten posléze zjistil, že spojení mezi hlavou a ocasem draka nikdy nebylo přerušeno a rána pěstí do dračí lebky resultuje v zajímavý pohyb ocasu. Nakonec jsem se nechal tímhle prapodivným katapultem vymrštit na horní římsu, což byla konečně jediná možnost jak se tam dostat a sebrat zlatý zub i obě čelisti. Dobře, ta druhá, zaseknutá ve skále nešla vytáhnout, pěst přítele svalovce ovšem znovu vše vyřešila.

Seběhnul jsem úplně dolů k trojici lebek, už dřív se mi totiž zdálo že ztracené trio čelistí k nim patří. A nemýlil jsem se, zbývalo už jen přivolat kouzelníka aby lebky rozpohyboval, podobně jako předtím kostru. Dozvědeli jsme se, že král byl spolknut i s korunou a ta trčí stále v dračím hrdle. Dostali jsme dokonce i tip – prý rozkašlat draka, třeba s pomocí dráždivé rostliny, co roste támhle pod měsíčním kamenem. Se šutrem překvapivě nic nezmohl ani náš silák a ke slovu tak přišla zase magie. Abych ale neriskoval prsty a rostlinu bezpečně sebral, zajistil jsem provizorně zvednutý kámen příčkou ze žebříku. Dál už to šlo jako na drátkách, opravili jsme znovu žebřík, díky katapultu se všichni dostali až k dračí tlamě a já do ní rostlinu nacpal. Kouzelníkem oživený drak zakašlal a kýženou korunu vychrchlal.

 Královský hrad (4. level)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ke královskému sídlu jsme sice dorazili, pozvánka v kapse... ale jak se dostat dovnitř? Klíčem byla zjevně žába, na jejíž záda se dalo vylézt. Ukázalo se, že polyká včely a přes hradní příkop se já i Troup dostaneme pohodlně na jejím hřbetě. Stačí když kouzelník vypustí z úlu včelu, coby naši jízdenku. Dál již úřadovala moje kleptománie ;) takže jsem sebral hůl a hlavně další zlatý zub. Dostat se k pravé hradební věži byla celkem legrace, Troup přisunul velký balvan, já použil skládací žebřík, on svaly páku a už jsme klepali na stříšku. Strážný zprvu nechápal, dopis od krále ale mluvil jasnou řečí. Po jeho přečtení už ochotně souhlasil s tím, že spustí padací most. Jde to prý ale jen ve dvou… a kolega v protější věži spí.

V levé části hradeb náš žebřík zjevně nestačil, museli jsme vykoumat něco jiného. Po chvíli kouzelníka napadlo, že plochý kámen bude fungovat jako výtah. Když si na něj vylezu, on použije magii a tradá. No jo, ale jak dostat čaroděje přes vodu? Samozřejmě díky žabákovi, Cherubínus si mu vleze na záda a Troup praští do úlu. Vyletí včela a dál už to znáte. Nebudu vás napínat, fungovalo to. Troup se nejdřív dostal na zádech žáby zpátky přes hradní příkop, vyměnil si místo s kouzelníkem a popisovaným postupem ho dopravil až ke kameni-výtahu. Také druhý strážný nejdříve nesouhlasil s naším vstupem do hradu a teprve dopis (a probuzený kolega ve věži naproti) ho přesvědčil. Byla to památná scéna, já klepal na věž vlevo, Cherubínus v tutéž chvíli vpravo. Konečně byl most dole a my mohli vejít – ale bez skládacího žebříku ani ránu, jistě se bude ještě hodit.

 Král Balderon (5. level)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Přijetí u krále nebylo kdovíjak vřelé, byl celý zničený z Drápkova zmizení a skoro nemluvil. Navíc v paláci měli naklizeno a nikde se ani nic nepovalovalo, takže jediné co nás napadlo bylo rozeznít gong. Troup k němu přisunul žebřík od knihovny a já si pomohl holí, abych na něj vůbec dosáhnul. Objevil se preceptor Galant a poradil, že on by se pokusil krále rozveselit nějakými vtipy. Vzadu v knihovně jich prý mají celou knihu. Bohužel už neřekl ve které polici ale s nalezením naštěstí vypomohl kouzelník. A zapojil se opětovně i náš silák, když znovu ochotně přisunul žebřík a já mohl pro knihu vtipů vyšplhat.

Po pár fórech se král rozpovídal, Drápek mu chybí, chce vypátrat kam se poděl a dá nám i jeho fotografii. Má jich plné album – kde jinde, než v knihovně. Poučeni z minula jsme už věděli co dělat, takže Cherubínus album lokalizoval a já ho s pomocí žebříku a mága (bylo až v té nejvyšší polici) sebral. S fotkou v kapse jsme znovu zazvonili (žebřík + hůl + gong) na Galanta a vysvětlili mu (předvolání od krále) jak se věci mají. Řekl že nás vybaví na cestu, včetně financí – bez účetní knihy to však nepůjde. Takže znovu ke knihovně, znovu použít kouzlo… jak se ale dostanu k těm účtům?

Tahle akce nám dala vcelku zabrat, složka s účty byla totiž příliš vysoko a ani žebřík nešel posunout do správné pozice. Nakonec někdo přišel s bláznivým nápadem – povytáhneme z knihovny tu velkou červenou bichli ve spodním fochu, posuneme žebřík na levou stranu (ještě před vytažením knihy, to dá rozum), já na něj vystoupám a Troup jedním mocným šťouchem zařídí můj průlet sálem. Při troše štěstí se mi podaří účetní knihu srazit. Voila, vyšlo to… a Galant po nezbytné kontrole výdajů pustil trochu peněz pro naše účely.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ovšem hned zase zmizel, aniž by se zmínil, kudy do Drápkova pokoje – tam jsme chtěli začít s pátráním. Vrátil jsem tedy velkou knihu na místo a ještě jednou, naposled už naučeným způsobem rozezněl gong. Otrávený Galant jen procedil mezi zuby cosi o komnatách a klíči, jenž by se tu měl někde povalovat. A jediné místo, kam bych ho alespoň já bez obav schoval, byla ta velká váza vedle trůnu. No nebyl jsem daleko od pravdy (byl pod ní) a ta druhá, protější ukrývala zlatý zub. Kouzelník obě nadzvedl, já zub i klíč vzal… a hurá s ním ke dveřím vzadu.

Pokračování příště...

Stáhněte si: Demo (mirror, 103 MB)

Související články: Recenze, Novinka, připravujeme návod



Marek Beniač
autorovi je 27 let, dříve psal pro GamePort, pracuje v IT, nejraději má hry sportovní a závodní, případně akce všeho druhu, ostatní žánry ale též vyloženě nezavrhuje

 
 
Marek Beniač

Nejnovější články