Broken Sword 3 - návod 2.díl
zdroj: tisková zpráva

Broken Sword 3 - návod 2.díl

21. 2. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V návodu na druhou půlku adventury Broken Sword 3 nás čeká starý zámek Susarro poblíž Prahy, francouzské městečko Montfaucon, odskočíme si do Egypta a celou hru zakončíme v Glastonbury.

Autor: Nukem
Publikováno: 21.února 2004


Zvětšit První díl návodu společně s obecnými tipy pro hraní a mini-recenzí české verze Broken Swordu 3 jsme vám nabídli zde. Dnes budeme pokračovat s řešením druhé poloviny hry, kde na vás čeká starý zámek Susarro poblíž Prahy, francouzské městečko Montfaucon, odskočíme si do Egypta a hru zakončíme v Glastonbury.


Návod 2.díl

 Susarro 1 (George, Nico)
Chcete-li, promluvte si s Nico. Stiskněte tlačítko zvonku. Hlídač, jehož ruský původ je citelně znát (také vám připadá, že o nás mají cizinci stále ještě dost zkreslené představy?), se s vámi bavit nehodlá. Přistupte znovu k tlačítku a „použijte“ na něj Nico. Běžte se schovat za levou zeď. Jakmile Nico hlídače zabaví, pomocí klávesy CTRL proklouzněte dovnitř.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní je potřeba obejít stráže. Dojděte ke konci levé zdi a tady počkejte, dokud strážný se psem nepopojde dál dozadu. Potom kradmo proklouzněte do prostoru za levou zdí (obrázek). Až se oba vrátí na své místo, proklouzněte do tmavého kouta vlevo. Tady budete muset zřejmě znova počkat, dokud hlídač neobejde kolečko. Potom proklouzněte na dvorek nad schody a za vstupem se dejte vlevo. Prozkoumejte popelnice po obou stranách řady kontejnerů. Najdete provázek, hamburger a hliníkovou fólii. Ale popravdě řečeno, k ničemu vám tyto věci nebudou ;-) Podél zdi, mimo dosah reflektoru, dojděte na protější stranu a vstupte do prostoru s bednami.

Po pravé straně velké bedny jsou tři malé. Posuňte horní malou směrem od schodiště (pokud některá bedna stojí na jiné, i tak ji George může posunout, je-li kam) a nyní uvolněnou spodní bednu odsuňte od velké bedny. Pak ji dotlačte ke zdi a o jeden krok směrem k velké bedně. Teď můžete horní bednu přisunout až ke zdi a z ní vyskočit nahoru (obrázek).

Běžte po hradbě dopředu a na konci vyskočte na římsu pod dvěma okny. Po ní dojděte přes balkón až nad druhého hlídače se psem (obrázek). Seskočte do prostoru za jejich zády a kradmo sejděte po schodech do prostoru se stromem. Sledujte hlídače, který přechází na konci dalšího prostoru. Vyčkejte, až půjde směrem doprava a pomalu přejděte do protějšího průchodu k bednám.

Zde vidíte osm dlouhých beden a čtyři malé. Tři jsou uvnitř prostoru, čtvrtá stojí mezi dlouhými. Tu je třeba přesunout doleva ke sloupku, ovšem nepůjde to dřív, než si uvolníte prostor, abyste ji mohli přesunout. Výsledek vidíte na obrázku. Vylezte na sloupek a seskočte dolů. Obejděte hlídače podél zdi (ten by měl stát zády ke zdi a utišovat psa) a vstupte na nádvoří.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Za průchodem se dejte za Georgovou pravicí, až dojdete k bráně, za níž stojí Nico. Pokláboste a podél zdi, kolem náklaďáků, plechového přístřešku a heliportu, dojděte až k džípu. Všimněte si heveru pod ním a z přihrádky uvnitř džípu si vezměte dálkový ovladač (obrázek). Vraťte se k bráně a ovladačem ji otevřete. Společně dojděte k plechovému přístřešku. Napravo od vrátek je vypínač, ale jak zjistíte jeho stisknutím, je třeba jej stále držet. Požádejte tedy Nico.

Uvnitř najdete šťastný kousek uhlí (ten se objevil i v předchozím dílu, ale stejně jako zde, k ničemu neposloužil) a hlavně tyč ve dveřích. Tu vsuňte do heveru pod džípem. Uvolněte ruční brzdu a džíp dotlačte ke zdi. Z něj vylezte na terasu a po okapové rouře zkuste vyšplhat nahoru. Opět rozděleni. Seberte úchyt od okapové roury a seskočte dolů na nádvoří. Dojděte k Mercedesu zaparkovanému vlevo od vstupních vrat a vylezte na něj. Úchytem otevřete okno a vlezte dovnitř.

 Susarro 2.1 (Nico)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve sklípku nenajdete nic důležitého, takže vyjděte ven na chodbu. Vyběhněte po schodech nahoru. Až se strážní uklidní, vraťte se směrem ke vstupu a pokračujte dál po ochozu až do chodby s červeným kobercem. Na jejím konci vstupte do pokoje Petry. Před postelí leží kufr. Otevřete jej a vezměte si fén. Za zástěnou otevřete další kufr (obrázek). Vezměte si paruku a pak si kufr prohlédněte. Zdá se, že má dvojité dno. Zkuste prohledat vnitřek. Je zde malé tlačítko, ale prstem jej nelze stisknout. Použijte tužku. Uvnitř najdete brousek, bude se hodit. To je zde prozatím všechno.

Vraťte se dolů pod schody, přejděte na druhou stranu haly a vstupte do kuchyně. Tady si pokláboste s cholerickým kuchařem. Chcete-li si ještě užít kuchařovy jízlivosti, ukončete rozhovor a prohlédněte si zeleninu na stole. Zkuste si kousek vzít. Dále se pokuste přivlastnit si bělidlo na polici na zdi. Nyní si s kuchařem promluvte o zelenině a pak mu nabídněte brousek. Jakmile bude kuchař zaneprázdněn broušením, vezměte si bělidlo. Vraťte se do Petřina pokoje a vstupte do koupelny. Do umyvadla vložte paruku a nalijte na ní bělidlo. Nakonec použijte fén. S novou identitou jděte zpátky ke schodišti.

 Susarro 2.2 (George)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Na konci žlutě osvětleného prostoru najdete bednu. Tu dotlačte pod pilíř rozbořeného ochozu a vylezte nahoru (obrázek). U dveří se dejte doprava, shoďte chrlič a doběhněte až k úzké římse. Přitiskněte se ke zdi a postupujte dál. Doběhněte na místo, kde pod sebou uvidíte žlutě osvětlený balkón (obrázek). Seskočte na jeho střechu. Na pravém okraji se zavěste na římsu (obrázek) a přeručkujte na terasu. Tady vlezte do otevřeného okénka.

Uvnitř najdete na zdi viset olejovou lampu. Zkuste otočit kolečkem. Kapající olej zase zastavte a vylezte na hromadu beden u zdi za lampou. Nahoře si všimněte, že v rohu je průlez, ale z větší části je zakryt bednou. Hýbat lze pouze se čtyřmi bednami v rohu. Nejprve posuňte horní bednu do rohu. Tím si uvolníte bednu, na níž horní stála. Posuňte ji o dva kroky doprava a přitlačte ke zdi. Nyní můžete horní bednu odtáhnout od rohu, čímž jste uvolnili rohovou bednu. Odsuňte ji a protáhněte se průlezem ve zdi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Běžte po cimbuří, až se dostanete do prostoru se stromy. Kousek dopředu od schodů si prohlédněte okapovou rouru (obrázek). Zjistíte, že je ucpána plechovým hrnkem, který si vezměte. Projděte mezi stromy, až dojdete ke kanalizační mřížce (obrázek). Zkuste jí otevřít, ale nepůjde to. Vraťte se do místnosti s olejovou lampou a do hrnku si nakapejte trochu oleje. Tím namažte panty mřížky a vlezte dovnitř.

 Susarro 2.3 (Nico)
V přestrojení za Petru se nyní můžete v klidu procházet po domě i venku a pérovat strážné. Především ale vyzpovídejte strážného za stolem. Pak si prohlédněte dveře do suterénu a zeptejte se na ně strážného. Sdělí vám, že potřebujete kartu, kterou dostanete od bezpečnostního seržanta. Ten je venku na obchůzce. Vyjděte ven a dejte se doprava. Sejděte schody k muži, který zde přechází a projděte uličkou mezi malou budovou a zdí.

Dostanete se na nádvoří s náklaďáky. Hned u vstupu stojí seržant (obrázek). Vyžádejte si kartu a vraťte se dovnitř. Pokud nyní kartu použijete na čtečku ve dveřích, strážný vám sdělí, že je třeba ji nejprve aktivovat. Jděte kolem schodiště naproti a vstupte do místnosti s počítači. Techničku požádejte o aktivaci. Vezměte si kartu ze stolu a jděte jí použít na dveře za strážným. Chodbou utíkejte až k hasicímu přístroji.

 Susarro 2.4 (George, Nico)
Na vozík za pracími prášky přesuňte rezavou pračku (obrázek). Vozík roztlačte proti dveřím. V chodbě se dejte druhou uličkou doprava, kde potkáte Nico. Požádejte ji, aby magnetickou kartou odblokovala dveře v chodbičce. Uvnitř najdete v jedné skříňce šaty. George se pak sám převlékne za strážného.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte ven a dejte chodbou vlevo za hasicím přístrojem. Na konci chodby je sklípek s bednami. Přeskupte bedny taky, abyste se dostali k větracímu okénku do vedlejší místnosti (obrázek). Mincí povolte šrouby od mříže a zkuste prolézt otvorem. Požádejte Nico. Vstupte do pracovny a prohlédněte si stůl. Najdete tlačítko, kterým se otevírá tajný východ za knihovnou.

 Montfaucon (George)
Jděte si popovídat s eee... obsluhou veřejných záchodků, pak vylezte na lešení na odvrácené straně domu od záchodků. Vyšplhejte po žebříku, přeskočte přes mezeru a jděte na kraj lešení. Popovídejte s babkou, až odejde, znovu vyšplhejte na vršek lešení, dojděte opět na okraj a tady seskočte na prostřední patro. Seberte zde přivázaný provaz (obrázek) a vraťte se na horní patro.

Jděte si popovídat se starým známým panem Flobbagem. Mrkněte se do brašny a zkuste si vzít tyč na odklápění kanalizačních poklopů. Chce to asi nějakou fintu. Vypněte kompresor a mezitím, co jej pan Flobbage půjde zapnout, seberte tyč a zkuste jí zvednout poklop. V inventáři přivažte na tyč provaz a vsaďte ji do poklopu. Pak jděte vyplašit Alfonse. Ve stoce dojděte ke dveřím s lebkou (obrázek) a použijte na ně kamenný váleček, který jste kdysi v Paříži vytrhli útočníkovi.

 Katakomby (George)
Jděte rovně a zatočte do první chodby vpravo. Sledujte krvavé stopy až do kuchyňky s mrtvolami. Prohledejte mnicha za dveřmi, naleznete klíč. Jděte se podívat, co je na konci chodby. U stolu podřimuje strážný. Vraťte se do kuchyňky a pusťte mikrovlnku (obrázek). Ještě než George domluví, utíkejte ven a schovejte se v umývárně naproti kuchyňce. Až bude strážný uvnitř, zavřete dveře od kuchyňky a zamkněte je. Jídelna je volná.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vpravo je průchod do chodby vedoucí do vinného sklípku. Tady na vás čeká snad jediný možný zákys z celé hry. Tajný vchod je schován za regálem a klíčem je pět lahví, které je potřeba vytáhnout v určitém pořadí. Pokud si každou láhev prohlédnete, zjistíte, že jde o vína z různých odrůd a především z různých oblastí. Jestliže si nalistujete v deníku záznam o cestě rytíře Štefana, je vám jasné, jaké pořadí láhví volit. Konkrétně to je: zelená – levá červená – pravá červená – bílá – modrá (obrázek).

Mrtvý mnich u sebe nemá nic cenného. Z šatny vstupte do chrámu. Potichu obejděte halu podél zadní na protější stranu, kde jsou dveře. Cestou si všimněte osvětlené kazatelny na začátku (obrázek). Můžete se do ní i schovat, bude-li hlídač poblíž. V místnosti za dveřmi si prohlédněte hodiny. Zkuste na nich nastavit nějaký čas. Nic. Prozkoumejte prostřední sochu svatého Štefana a pak mosaznou destičku na podstavci. Vraťte se do kazatelny a prolistujte bibli. Číslo verše pak nastavte na hodinách.

 Paříž 1 (George, Nico)
S Nico proberte poslední novinky. Až vám ukáže mapu severní Afriky, nalistujte v inventáři kámen s písmenem psí, potom s omegou a nakonec s alfou.

 Armillary (George, Nico)
Z místa, kde stojíte se dejte vlevo a schovávejte se za ruinami před strážným (obrázek). Až se spolu se psem vrátí na výchozí místo, běžte za skálu, Nico tam už čeká. Prozkoumejte plochý kámen ve skále. Použijte tyč od heveru.

Do kruhových dveří vložte všechny tři kameny s řeckými písmeny. Následující hádanka je egyptskou analogií našeho kvizu převozu vlka, kozla a zelí přes řeku. Zde nesmí bez dozoru spolu zůstat vrah s bratrem zavražděného nebo se svědkem. Přes řeku pak nesmíte přeplout více jak sedmkrát. Každému je asi jasné, že nejprve musí převézt vraha a vrátit se. Pak vezme bratra nebo svědka a převeze. Do lodi vezme vraha a vrátí se na začátek. Tady vraha vysadí a vezme zde čekající osobu. Nakonec převeze vraha.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Při souboji sledujte ikony a stiskněte příslušnou klávesu. Až Petra s Velmistrem odejdou, vyjděte schodiště a jděte do proraženého otvoru. Před výbuchem vás zachrání rychlé stisknutí klávesy. Za ovládacím pultem je zasypaná cesta. Na jejím konci vlevo uvidíte vysoký kvádr, na který se musíte dostat. To dokážete pouze tehdy, podaří-li se vám k němu dotlačit kamenný blok, který stojí na úpatí schodiště ke glóbusu (obrázek).

Díky prasklině v zemi to ale nebude tak snadné a je třeba si vypomoct druhým kvádrem, který stojí v prasklině pod ovládacím pultem. Přesuňte kvádr od schodiště před prasklinu u pultu. Kvádr v prasklině posuňte tak, abyste přes něj mohli přetáhnout první kvádr. Ten pak dotlačte rovně za pult a doleva k prasklině. Opět se si pomozte druhým kvádrem (obrázek). Vyšplhejte nahoru. Přistupte k pultu u kvizu a stiskněte tlačítko, resp. chtějte jej stisknout.

 Glastonbury 2 (George, Nico)
Utíkejte na druhý konec ulice a vstupte do za hrady za domkem. Zase nějaké krabice! Vaším cílem je dostat se do vykousnutého místa ve zdi. Pod tímto místem stojí jedna bedna přímo na zemi a za ní sloupec tří beden. Nejvyšší bednu je tedy třeba dostat pod vykousnuté místo, což znamená nejprve na samotnou bednu nějakým způsobem dostat ještě jednu. Protože George odmítá bedny zvedat, musíte sem dostat bednu, která je postavena na dřevěné konstrukci u domu. Budete tedy vytvářet cesty z beden na zemi a po nich posunovat bednu z konstrukce, až ji dotlačíte pod vykousnuté místo (obrázek).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Do kamene s mečem vložte Šalamounův klíč a vytáhněte meč (obrázek). Nahoře rychle utíkejte doprava a ukryjte se za sutiny. Potom vyběhněte směrem k drakovi a mezi plameny prokličkujte ke kusu zdi tvaru L nalevo. Jestliže se kolem draka začnou objevovat modravé obláčky, zřejmě tak nabírá sílu, vyrazte proti němu a stiskem klávesy S použijte meč.

Další bláznivý příběh George a Nico je za námi. Jestlipak je někdy v budoucnu čeká další?


Stáhněte si: Demo, Trailery, Video, PCG video, Screenshoty, ECTS trailer...

Související články: Recenze (12/2003), Novinky a návody na předchozí díly



Nukem
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)


 
 
Nukem
Smarty.cz

Nejnovější články