Ne snad, že bychom je bojkotovali, to ne, ale prozatím žádná ze zmíněných společností nepředvedla nic, co by stálo za zvýšenou pozornost (snad až na několik velkohubých prohlášení a podvádění s ovladači). V poslední době se v testech konečně začínají objevovat nové mainstreamové produkty obou firem. Smutnou pravdou ale je, že než se dostanou do obchodů, bude to nějaký čas trvat, takže v nejbližší době se s nimi na vlastní kůži asi nesetkáte.
I když možná že "naštěstí". Z recenze na OCWorkBench, kde proti sobě testovali grafické karty XGI Volari V8 a S3 Deltachrome S8, totiž vyplývá, že obě karty jsou na tom poněkud bledě. Podle papírových specifikací se zdají být O.k. Obě mají 8 renderovacích cest v čipu, frekvence 300/300 MHz jádro/paměť a podporu DirectX 9. I výkon vypadá slibně. Někdy je lepší nebo alespoň srovnatelný s obdobnými kartami NVIDIE a ATI. Nicméně jejich softwarová podpora je velmi chabá, takže při renderování řady her mají závažné problémy. S3 Deltachrome například ve hře Rome: Total War vykreslovala namísto trávy jakési "zelené dlaždičky" a při pokusu spustit DOOM 3 a Xpand Rally u ní tvrdošíjně vyskakovala chybová hlášení poukazující na chybu v ovladačích. Podle autora potom DOOM 3 vypadal asi nějak "takhle".
Bohužel nešlo o ojedinělý případ. Podobné problémy se objevovaly i v dalších hrách a ke stejným závěrům dospěli i na Tom's Hardware. Tam publikovali maxi-test s přehledem výkonů snad všech současných karet. Jen u karet XGi a S3 je v grafech často poznámka "Massive rendering errors" nebo mnohem prozaičtější "crash". Signalizuje to, že hra buďto úplně spadla nebo scénu vykreslovala zcela nekorektně. Produkty XGI a S3 se tedy v současné době jeví jako prakticky nepoužitelné. Snad se pro ně někdy v budoucnu podaří vyvinout stabilní a funkční softwarové ovladače.
12. 10. 2004 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Grafickým kartám od S3 a XGI se nevěnujeme příliš často.
zdroj: OCW
