XGI mění strategii
zdroj: tisková zpráva

XGI mění strategii

23. 10. 2004 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

XGI chtěla mít v roce 2006 majoritní podíl na trhu a na konkurenci koukat z patra.

V tuto chvíli sice nelze vyloučit, že se jí to nakonec nějakým zázrakem skutečně podaří, ale současná situace tomu dvakrát nenasvědčuje. Ani XGI svoje dosavadní postavení nepovažuje za kdovíjaké a tak se rozhodla změnit strategii. Jedním z kroků je rezignace na koncepci dvou čipů na jedné grafické kartě, takže známé DUO řešení tedy končí. Nové čipy XGI už nebudou schopny pracovat paralelně a podílet se na vypočtu jedné scény a nic podobného jako NVIDIA SLI XGI nechystá. Je to podle ní příliš nákladné.
Velké naděje jsou vkládány do připravovaného čipu XG45, který by měl podporovat Pixel a Vertex Shadery ve verzi 3.0 a který by měl být schopen soupeřit s nejlepšími čipy konkurence. Je ale otázka, kdy přijde na trh. Původně mělo jít o konec tohoto roku, nyní je jeho uvedení odloženo na začátek roku 2005. Bohužel, je velice pravděpodobné, že v tu dobu už bude ATI i NVIDIA zase úplně někde jinde a nové grafické karty XGI budou posuzovány úplně v jiném kontextu. Snad firmě pomohou naplnit pokladnu (alespoň částečně) čipy XG47 (který bude určen pro low-end) nebo XP10 (pro přenosné počítače).

Firma se také snaží maximálně vycházet vstříc vývojářům her a založila pro ně speciální webovou stránku s technickou dokumentací grafických karet XGI a několika softwarovými nástroji, které by jim měly usnadnit vývoj. Těžko odhadovat, jakou to bude mít odezvu. Každopádně jde o sympatickou snahu zamezit tomu, aby na kartách XGI něco nefungovalo. I z toho důvodu budou podle nové strategie softwarové ovladače pravidelně aktualizovány každé 2 až 4 týdny. Takže nezbývá, než držet XGI palce. I v této oblasti je konkurence zdravá.

zdroj: X-BitLabs
1

cappy

Nejnovější články