Ty jí mají učinit atraktivnější, ale na druhou stranu zpomalují její vývoj. Jednou z těch stěžejních vlastností má být například připojení na síť (PlayStation Network Platform) nebo zpětná kompatibilita s předchozí generací konzolí, s PS (One) nebo PS2. Technologie pro síť se vyvíjí v Londýnských studiích Sony pod interním názvem "Playstation HUB", no a i když zatím není jasné, jestli jde o konečný název pro tuto službu, pozitivní je, že už se za pár dní rozjede za účasti Royal Bank of Scotland testování platebního systém konzole, takže vývojáři mají v této oblasti dostatek času na to, aby se stihlo uvedení v Listopadu 2006.
Ovšem s tou zpětnou kompatibilitou to není tak jednoduché, jak by se mohlo na zdát. Zpětná kompatibilita totiž bude provedena formou softwarové emulace. V Playstation 3 tedy nebude žádný hardware, žádný čip, žádný tištěný obvod (nebo něco v tom smyslu), který by pomáhal s přehráváním starších herních titulů, jako tomu bylo třeba v Playstation 2. V PS2 je totiž v podstatě fyzicky přítomna celá PS One (prostě konzole v konzoli). Jeden z programátorů, který na projektu PS3 pracuje, se nechal slyšet, že technické pozadí způsobu emulace spočívá v napodobování chování notoricky komplexního procesoru v PS2 a že jde všechno podle plánu.
Pozitivní je také informace, že už celá řada titulů pro PS2 na prototypovém hardwaru pro Playstation 3 bezproblémově funguje. Ale s tím, že Sony nestačí dosavadní úspěchy. Sony chce, aby fungovaly naprosto všechny hry, které byly vydané pro PS2. Bez výjimky. Což je poněkud smělý plán. Mnohem jednodušší (a levnější) by asi bylo zaměřit se na tituly, které jsou nejlepší/nejvíce oblíbené/žádané. Takhle bude muset projít testováním neskutečné množství her (vydaných za posledních xy let), což bude časově velmi náročné. Není žádným tajemstvím, že to prostě do uvedení PS3 není možné stihnout a že se bude spousta her "ladit" ještě dlouho po tom, co budou mít zákazníci svojí PS3 doma.
25. 4. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Sony si do své konzole nové generace navymýšlela spoustu věcí.
zdroj: GamesIndustry