Může za to striktní politika Sony týkající se her a jejich kvality. Ta je přínosná pro hráče, ale dělá vrásky na čele vývojářům. Začíná být jasné, že vyrobit opravdu kvalitní hru pro tuto konzoli si vyžádá kolosální investice. Pro vývoj "od nuly", čili úplně od začátku, je potřeba počítat minimálně s částkou okolo 17,6 milionu dolarů rizikového kapitálu.
To je obrovská suma. A je jasné, že to, co vývoj spolyká, se musí prodejem her zase vrátit. Tudíž si asi každý spočítá, kolik kopií hry se musí prodat a za jakou cenu, aby se vývoj zaplatil. Přitom bestsellerů je každoročně jenom omezené množství. Maximálně 10 nebo 20. Počet vývojářů, kteří se s vlastním titulem nedostanou na první příčky nejprodávanějších her roste a kvůli nákladům na vývoj vzroste i počet týmů, které mohou na návrat vložených investice předem zapomenout.
V odstartované soutěži mezi Microsoftem a Sony by mohla být cena vývoje pro Playstation 3 výraznou nevýhodou. Starý známým paradoxem herní branže totiž je, že spousta dnes velmi kvalitních a populárních her vznikla jako malý projekt, kterému nikdo nedával sebemenší šance. A co víc, nechtěl do nich investovat. Naopak spousta her, které počítaly s masivním rozpočtem a bombastickou grafikou nakonec u hráčů totálně pohořela. Vývojáři to pochopitelně vědí a rozhodnout se, jakým směrem se vydat a zda vyvíjet raději pro PS3, Xbox 360 nebo to vzdát a zkusit štěstí na PC - je jako noční můra.
19. 10. 2005 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Vývoje her pro herní konzoli Sony Playstation 3 se může pekelně prodražit.
zdroj: PS3focus
