zavřít

Výkony NVIDIA GeForce 8800 GT poprvé

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Uvedení této karty je ještě týden vzdáleno. Přesto jsou už známy výsledky z benchmarků díky jednomu čínském webu.

O grafickém čipu G92 aka GeForce 8800 GT se ví už hodně dopředu. Je v podstatě jedno, že oficiální datum uvedení bylo stanoveno na 29. října 2007, NDA ne NDA, jeden z čínských webů nahodil první recenzi této karty. Jestli se vám link nezobrazuje, tak je to tím, že se jejich stránky zobrazují jenom v prohlížeči Internet Explorer (nebo proto, že jsou přetíženy). Pokud nechcete použít IE, musíte se podívat na mirror na Virtual Zone. Ale dost formalit, pojďme k věci.


Čip G92 (momentálně v revizi A2) je vyroben 65 nm procesem, má 600 MHz jádro, FillRate (hrubý výkon) 33,60 miliard Texelů/s, výkon Shaderů 504 Gigaflops a 112 Stream procesorů na samostatné frekvenci 1500 MHz. Co se týká samotné karty, sběrnici má 256-bitovou a paměti typu GDDR3 s přenosovou rychlostí 44,8 GB/s u 256 MB verze nebo 57,6 GB/s u 512 MB verze. Ty rozdíly v datové propustnosti jsou dány tím, že karty s 256 MB budou mít VRAM na 1400 MHz a verze s 512 MB budou mít tyto paměti na 1800 MHz. Spotřeba GeForce 8800 GT by měla být menší než 110 Wattů a na všech fotografiích je jednoduchý jednoslotový chladič s radiálním větrákem. Dlužno dodat, že v testu kartě naměřili 86 stupňů Celsia a proto se rozhodli vyměnit chladič. To se jim vyplatilo, protože pak šlo GPU přetaktovat na 729 MHz. Ještě zbývá dodat, že verze s 256 MB VRAM bude za 199 USD a 512 MB VRAM verze za 249 USD, což z karty dělá jednoho z horkých kandidátů na vánoční upgrade.

Z technického popisu by totiž mělo být rovněž zřejmé, že GeForce 8800 GT bude v mnoha hrách rychlejší a výkonnější, než současná G80-100 aka GeForce 8800 GTS. GeForce 8800 GTS totiž bude teď 8. listopadu slavit roční působení na trhu a od konce roku 2006 už uplynulo hodně vody. 8800 GTS má ještě čip vyrobený pomocí 90 nm technologie a má nižší takty, než 8800 GT, 500/1600 MHz (jádro/paměti) a 96 Stream procesorů. Její výhodou je však větší VRAM, 320 nebo 640 MB podle modelu a širší paměťová sběrnice, která je 320-bitová. Na druhou stranu má méně Stream procesorů, konkrétně 96, které pracují na nižší interní frekvenci 1200 MHz. V praxi vypadají výkony v DirectX 10 takto:



zdroj: Sector, ExPrev, VirtualZone

cappy

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.