Výkony AGEIA PhysX opraveny, ale...
zdroj: tisková zpráva

Výkony AGEIA PhysX opraveny, ale...

11. 5. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Kauza AGEIA, o níž jsme psali před pár dny, pokračuje.

Jedním z problémů, na který si stěžovali majitelé karet s PhysX čipy, bylo náhodné zpomalování ve hře Ghost Recon 3, které ale zmizelo, když se PhysX karta ze systému odebrala nebo když se vypnulo počítání fyziky přes PPU. AGEIA se tedy vrhla na ladění ovladačů a dala dohromady beta-patch, který tento problém měl vyřešit. A co myslíte, vyřešil? Na FiringSquad udělali nové testy v Ghost Recon 3 s AGEIA kartou a výsledky můžete posoudit na následujícím grafu:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak vidno, výkon je v průměru téměř totožný. Bez ohledu na to, jestli je PhysX karta zapnuta nebo nikoliv. A taky bez ohledu na to, jestli je použita grafická karta NVIDIA nebo ATI. Při zapojení grafické karty do CrossFire (SLI) už výsledky nejsou tak povzbudivé a pokud se použil 2xRADEON X1900 XTX, byl systém s PhysX na palubě o 16 procent pomalejší, než bez něj. Takže vývojáři mají stále co odlaďovat. Masovému rozšíření fyzikálních akcelerátorů každopádně stále brání vysoká cena okolo 300 dolarů. V případě, že by spadla na 150-200 dolarů, bylo by to o něčem jiném. Nicméně vypadá to, že se blýská na lepší časy - v druhé polovině roku by se měla rozběhnout výroba PhysX levnější 0,11 mikronovou technologií, namísto 0,13 mikronové používané nyní.

cappy

Nejnovější články