Podle neoficiálních zdrojů jsou sice čipy vyrobeny, ale nejsou karty na které by se mohly umístit. Hlavní partner AGEIA, společnost ASUS, která měla fyzikální karty vyrábět, zpoždění odůvodnila tím, že v současné době nejsou na trhu žádné hry, které by PhysX podporovaly. Proto nevidí žádnou možnost, jak takové zařízení s úspěchem prodat.
Nový plán počítá s uvedením na trh v únoru 2006 a rozhodně nejde o žádný tlak na snížení ceny čipů ze strany ASUSu nebo nějaké podobné zákulisní tahy. Bohužel, opravdu nejsou žádné vyhlídky na to, že by se zásoba her s podporou AGEIA PhysX nějak dramaticky rozšířila. Přestože s technologií počítá například Ubisoft pro Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter nebo EPIC Games pro Unreal, pořád to bude hrozně málo her na to, aby PhysX v krátkém čase zaplavil trh. A když nebude hardware nebudou ani hry pro něj, a opačně, protože se to prostě nevyplatí. Velkou šanci se svým přístupem mají proto ATI a Havok, kteří počítají se zpracováním fyziky v hrách pomocí moderních grafických čipu.
25. 11. 2005 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
AGEIA PhysX čip na zpracování fyziky ve hrách nebude uveden na trh na konci tohoto roku, jak bylo původně plánováno.
zdroj: Cooltechzone