zavřít

Unreal Tournament 2004: 32-bit vs. 64-bit

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Pro běžného uživatele je Linux málo známým pojmem, nicméně pro profesionály je to denní chleba.

Hraní her pod tímto operačním systémem ale nikdy nebylo úplně snadnou záležitostí, neboť vydavatelé se na něj (logicky) nikdy nesoustředili a podporovali mainstreamová Windows. Her bylo (a je) po málu. Ale když už se někdo odváží naportovat nějakou hru také na Linux, obyčejně to stojí za to. Linux má narozdíl od Windows řadu výhod. Mezi ně můžeme započítat i vysokou flexibilitu při vývoji. A tak zatímco se 64-bitovými Windows pro Athlon 64 to vypadá všelijak. Uživatelé Linuxu si ve značném předstihu mohou vychutnávat možnosti 64-bitových procesorů AMD, schopných zpracovávat i klasické 32-bitové instrukce. A jak to vše funguje v jedné konkrétní hře? To ukazuje test dema Unreal Tournament 2004 v 64-bitech, z něhož pochází i následující graf:


Jak je vidět z grafu, výsledky absolutně neodpovídají předpokladům. Alespoň v tom smyslu, že Linux 64-bit není v ani jednom případě rychlejší než Linux 32-bit. Autoři k tomu poznamenávají, že problém můžou způsobovat ovladače grafické karty nebo ovladače AGP. Možností je i to, že UT 2004 prostě nedokáže vytěžit výhodu z 64-bitů a přidat nějaký ten výkon navíc.
zdroj: AMDZone

cappy

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.