Testy v 3D Marku 2006
zdroj: tisková zpráva

Testy v 3D Marku 2006

19. 1. 2006 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jak už víte z včerejšího článku, FutureMark představil "novou" verzi benchmarkovacího programu 3D Mark 2006 (zkráceně 3D Mark06).

Proč ty uvozovky? Jde totiž jen o jakousi evoluci 3D Marku 05 (srovnávací tabulka), protože se v něm objevují tři staro-nové testy grafických karet. Konkrétně jde o Return to Proxycon, což je benchmark při využití Shader Model 2.0 + dynamického stínování. Dále Firefly Forest, rovněž změřený na SM 2.0, a test nazvaný Canyon Flight, nyní předělaný na zkoušku HDR barev + SM 3.0. FutureMark vůbec všechny tyto testy po grafické stránce vylepšil, udělal je složitější, přidal do nich více grafických efektů, světla, hodně dynamických stínů, více pohybujících se objektů (třeba kosmické lodě) a udělal složitější geometrii scény. Proto jsou teď jednotlivé testy mnohem výpočetně náročnější. Přibyl také jeden nový test, který se jmenuje Deep Freeze a prověří výkon v HDR + SM 3.0.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

FutureMark, poté přejmenovaný na MadOnion, a poté zase na FutureMark, už je s námi nějakou tu dobu. Kdo by řekl, že první 3D Mark 99 se zaměřoval na DirectX 6 a grafické karty jako Riva TNT? Přes 3D Marky 2000, 2001, 2001SE, 2003 a 2005 jsme se postupně dopracovali až k technologiím v 3D Marku 06, jako jsou derivativní instrukce, dynamické stínování, Shader Model 3.0 a tak dále. Bohužel tomu odpovídají i hardwarové nároky, které spolehlivě uzemní nejedno high-endové PC. Nejlepšího skóre podle AnandTechu z moderních grafických karet dosahuje NVIDIA GeForce 7800 GTX 512 - viz graf:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kromě toho jsou v 3D Marku ještě testy hrubého 3D výkonu, tzv. Fill Rate, a také testy hrubého výkonu při práci se shadery. FutureMark se pustil na tenký led, když se pokusil zjišťovat výkon pixel shaderu v Shader Modelu 3.0 pomocí "Shader Particles", což není nic jiného než simulace fyziky na GPU/VPU. No a konečně, abych nezapomněl, je tu test procesoru nazvaný Red Valley, který je do celkového skóre započítáván pomocí nového vzorce. Takže výkon procesoru jako takový nabývá v 3D Marku 06 opět na důležitosti, aby se výsledné skóre více přiblížilo realitě a ukázalo vhodnost počítačové sestavy pro ultra moderní hry.

Verze 06 se prý dlouho vylaďovala, protože se muselo opravit umělé nadhodnocení některých karet, (třeba typicky RADEON X1600), jejichž výkon v reálných hrách byl mnohem horší než v 3D Marku 05. Teď se používá vzorec: SM 2.0 skóre = 120 x 0.5 x (SM 2.0 GT1 fps + SM 2.0 GT2 fps), HDR + SM 3.0 skóre = 100 x 0.5 x (SM 3.0 GT1 fps + SM 3.0 GT2 fps), CPU skóre = 2500 x Sqrt (CPU1 fps x CPU2 fps). A pak celkové 3D Mark skóre dohromady = 2.5 x 1.0/ ((1.7 / GS + 0.3 / CPU skóre) / 2).

Recenze 3D Marku 06 čtěte na AnandTech, EliteBastards, ExtremeTech, FiringSquad, Hexus, PC Perspective, TechGage, Tweak 3D
zdroj: GGMania

cappy

Nejnovější články