Vyplývá to z prvních zkušeností a komentářů majitelů grafických karet s čipy ATI v internetových diskusích. Samozřejmě větší vypovídací hodnotu než subjektivní komentáře mají výsledky z benchmarků, grafy a konkrétní čísla. Ti, kteří nové Catalysty 4.9 ještě nezkusili, si mohou udělat alespoň nějaký obrázek z grafů na serveru 3Dchipset. Nové Catalysty tam byly testovány na grafické kartě RADEON 9700 PRO ve spolupráci s přetaktovaným procesorem Intel Pentium 4 na 3,25 GHz a porovnávány s předchozími verzemi Catalystů 4.7 a 4.8.

Catalyst 4.9 jsou lepší v syntetickém benchmarku 3D Mark 2001, ale horší v 3D Marku 03 a rovněž v AquaMarku 3. Ve hrách je to podobné. Někde, jako například v Halo, Painkiller a Unreal Tournament 2004, jsou rozdíly tak minimální, že se pohybují na hranici chyby v měření. Takže jediná hra, která v základním nastavení výrazněji těží z Catalystů 4.9, je Far Cry s patchem 1.2. Odkud se však v tomto případě nárůst výkonu vzal je záhadou. Ve všech ostatních hrách, jakožto i v testu zaměřeného na výkon v Pixel Shaderech 2.0, se žádné rozdíly neprojevily. Takže v případě Far Cry může jít o chybu nebo specifickou "optimalizaci" přímo pro tuto hru.