Mezi nejdůležitější události uplynulých měsíců bezesporu patří uvedení NVIDIA G70 (GeForce 7800), pouze papírové uvedení platformy ATI CrossFire a naopak včasné ne-uvedení ATI R520. Trable nemá jenom ATI, ani ostatní vývojáři na tom nejsou právě nejlépe. Matrox Graphics bylo rádo, že představilo svůj morálně zastaralý čip Millenium G550 pro rozhraní PCI-Express (x1), S3 se zase nevypořádalo s vývojem softwarových ovladačů pro svůj GammaChrome S18 uvedený v březnu 2005, takže s tímto čipem nechtěla mít žádná firma vyrábějící grafické karty nic společného. A jiná společnost, XGI, je na tom dost podobně.

Z hlediska výkonu se nám poněkud otočily žebříčky. Z dominantní ATI je tu rázem dominantní NVIDIA. O čemž se lehce můžete přesvědčit v této recenzi na X-BitLabs. Dobré je, že jsou v ní srovnány i grafické karty za méně peněz, jako třeba RADEON X600 XT nebo GeForce 6600, takže je krásně vidět, o co hráč přichází (nebo nepřichází), pokud si nepořídí aktuálně nejdražší a nejvýkonnější řešení.
Ve všech současných hrách je pochopitelně králem již jednou zmíněná GeForce 7800 GTX a pak samozřejmě 7800 GTX zapojená do SLI. Její technické parametry jsou zkrátka v porovnání s konkurencí o pár renderovacích cest napřed. Zlatou střední cestu představuje RADEON X700 Pro nebo GeForce 6600 GT. RADEON X600 nebo GeForce 6600 už však v graficky intenzivních hrách, jako je F.E.A.R. nepředstavují s 19 nebo 21 fps dostatečně výkonné řešení - a bude hůř.