Technické specifikace Nintendo Revolution
zdroj: tisková zpráva

Technické specifikace Nintendo Revolution

31. 3. 2006 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Technické specifikace Nintendo Revolution přinesl magazín IGN.

Nintendo sice nikdy netvrdilo, že co do výkonu bude jejich nová konzole soupeřit třeba s Microsoft Xbox 360 nebo Playstation 3 od Sony, ale uniknuvší informace dávají tušit, že co se týká výkonů žádný zázrak očekávat nelze. Na jednu stranu je to i dobře. Nintendo tak bude schopné dodávat Revolution za přijatelnou cenu a i nebude muset šponovat cenu her, aby se s jejich pomocí dotovala cena konzole (jako tomu je u Xbox 360 nebo jak tomu bude u Sony PS3).
V GameCube byla použita platforma Gekko a Flipper. U Revolution bude procesor od IBM, s kódovým označením Broadway a grafický čip bude dodávat ATI, přičemž jeho označení je Hollywood. Podle informací převzatých od vývojářského studia, které už má finální podobu Revolution k dispozici a které si nepřálo být jmenováno (z pochopitelných důvodů) je pracovní frekvence pro Broadway nastavena na 729 MHz. Pro zajímavost, Gekko CPU mělo frekvenci 485 MHz a originální Xbox procesor od Intelu 733 MHz. Nepříznivě vychází porovnání také s Xbox 360, který má procesor s třemi jádry a na 3200 MHz.

Ani grafický čip Revolution nebude oplývat nějakým mega výkonem. S taktem pouhých 243 MHz bude soupeřit s NVIDIA RSX (pro PS3, 550 MHz) a s Xenon VPU od ATI (pro Xbox 360, 48 shader jednotek, na 500 MHz) a proto se logicky naskýtá otázka, jestli skutečně půjde o nějaký ten "Hollywood". Když uvážíme, že původní čip NV2A pro Xbox od NVIDIE měl podobnou frekvenci, a to 233 MHz a že Flipper pro GameCube měl 162 MHz, tak moc optimismu není na místě. No vývojáři tvrdí, že Hollywood je vlastně GPU, DSP a vstupní/výstupní most (I/O bridge) v jednom balení a že pro lepší výkony má integrovaný 3MB velký buffer (na textury). Tak alespoň něco.

To mnohem zajímavější je paměťový subsystém u Revolution. Tvoří ho dva okruhy. Ten první, hlavní, má kapacitu 24 MB 1T-SRAM a externí paměťový okruh má dalších 64 MB 1T-SRAM. Dohromady tedy 88 MB. Ve srovnání s celkem 512 MB pro PS3 nebo Xbox 360 to sice není nic moc, ale 1T-SRAM jsou velice zajímavé a hlavně extra rychlé paměti DRAM u nichž buňku tvoří pouze jediný tranzistor (SRAM je jenom obchodní název). Vyvinula je firma Monolithic System Technology Inc. (MoSys) a svůj název dostaly díky skutečnosti, že se chovají jako klasické a extra drahé SRAM (používané pro cache procesorů například), ale jsou podstatně levnější na výrobu. Revolution je jejich první vážnější komerční nasazení po šesti letech vývoje.

zdroj: IGN

cappy

Nejnovější články